11 Юни, 2019 09:00 25 081 32

Първо във ФАКТИ: Служител на НКЖИ злоупотребява с чужди лични данни?

  • злоупотреба-
  • лични данни-
  • финансова ощетяване-
  • началник-гара-
  • синдикален деец-
  • нкжи-
  • социална програма

Има вероятност служителят да не действа сам в схемата по ощетяване на НКЖИ

Първо във ФАКТИ: Служител на НКЖИ злоупотребява с чужди лични данни? - 1
Източник: БГНЕС
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

За разследвана от прокуратурата тежка злоупотреба с лични данни и финансово ощетяване на Национална компания ''Железопътна инфраструктура'', научи ФАКТИ от свои добре осведомени източници.

Източниците на ФАКТИ заявиха, че в Национална компания ''Железопътна инфраструктура'' съществува социална програма, която предоставя възможност на хората работещи за държавната компания да ползват почивни бази. Важният аспект от тази социална програма за служителите е, че ДП НКЖИ заплаща 50% от сумата за почивката на възползващите се от тази възможност служители на държавното предприятие. Останалите 50% от сумата биват заплащани от почиващите служители.

Скандалният момент на все още недоказаната злоупотреба идва с това, че едно лице, което прави на няколко пъти списъците, изброява ''Х'' брой служители на компанията, които ще трябва да отидат на синдикално мероприятие в съответната база, но всъщност по-голямата част от тези служители по това време са били на работа, други изобщо не са знаели, че данните им се използват от въпросното лице в тези списъци. По сведения на източниците на ФАКТИ се оказва, че във въпросната почивна станция за даденото синдикално мероприятие присъстват абсолютно външни и нямащи нищо общо с Национална компания ''Железопътна инфраструктура'' лица.

''Имаме информация, че голяма част от хората в списъците изобщо не стъпват в почивната база. Тоест разбирайте, че се водят външни хора, а ДП НКЖИ заплаща за тях. Ползват се личните данни на същите тези служители за регистрация във въпросната почивна база. Тоест имаме и злоупотреба с лични данни на служителите. Още по-скандално е, че някои от предоставените ЕГН-та на хора са непълни, но все пак са предоставени и приети в такъв вид. Това подсказва, че лицето не е само в схемата'', споделиха източниците на ФАКТИ.

Те разкриха още пред нас: ''Има сигнал в прокуратурата, че въпросното лице се възползва като синдикален деец от социалната програма на ДП НКЖИ''.

Оказа се обаче, че това не е всичко, източниците на ФАКТИ заявиха още: ''Този служител, който е на длъжност началник-гара, не си изпълнява служебните задължения, вкарва интриги и напрежение сред подчинените си. Председател е на синдикална организация и дели подчинените си на такива, които са към ''правилния'' (неговата синдикална организация) синдикат и такива, които не са''.

Въпросният претендирал пред подчинените си, че е способен да уволни абсолютно всеки в йерархията на НКЖИ, независимо дали става дума за негов подчинен или за човек, който е на по-високо в йерархията от него.

Източниците на ФАКТИ разказаха още: ''Лицето губи време повече в синдикални агитации, отколкото обръща внимание на трудовите си задължения, за които работодателят му заплаща. Разполагаме с данни, че миналата година, когато все още имаше нощни проверки, лицето не е присъствало на тези проверки. В качеството си на началник-гара, той трябва да проверява изрядността на документацията, дали служителите си вършат работата, в какво състояние са, а също и състоянието на инфраструктурата отвън, светят ли необходимите съоръжения, изобщо пълен преглед на гарата. Радващото в този случай, е че лицето е наказано по този повод.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    44 14 Отговор
    Дали БДЖ дали НКЖИ - дошло е време да се реже до кокал. Това са абсолютно бутафорни предприятия, които обслужват по-скоро някакъв престъпен интерес, отколкото да отговарят на съвременната реалност за предоставяне на услуга.

    Коментиран от #8

  • 2 Краси

    20 2 Отговор
    Якооо...
  • 3 Йойо

    25 1 Отговор
    В затвора!!!

    Коментиран от #25

  • 4 Иван

    20 5 Отговор
    Синдикални лидери като чуя и ми се повръща а и се сещам за кумунизъм.

    Коментиран от #17

  • 5 Муя

    10 1 Отговор
    Какво да очаква човек, когато натам са се прострели тлъстите потни ръчички на Дебелян?! Колко му е безполезен синдикат да врътне една дребна далаверка?! Да'н би Цацата да ги уплаши? Всичко е точно!
  • 6 Ремонт

    35 3 Отговор
    Вече трета година същите хубавци усвояват средства за линията София - Владая - Перник. Преди 120 години линията е построена чак до Радомир за 2 години, тези правят "ремонти" 3 години на отделни участъци, вследствие на които скоростта намалява.
    Влаковете в България през 21 век се движат със скорост 20-30 км/ч.
    А фукльото от Банкя само разправя "построих ви магистрали".
  • 7 разума

    21 3 Отговор
    Истината за тази фирма е , че в повечето случаи са под изпълнители на поръчки с европейски пари, защото имат техниката необходима да ги изпълнят.Главния изпълнител е фирма близка до власт имащите където са се отчели , ама не могат да изпълнят спечелената поръчка.И така пак с помощта на власт имащите поръчката се изпълнява от НКЖИ които са назначили директорите.Затова и заплатите в тази фирма са смешни освен тези на шефовете за да слушкат, техниката не се подържакакто трябва поради ограничения финансов ресурс.
  • 8 Коко

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Подобни сбирки има и в ЦВО-МО

    Коментиран от #11

  • 9 железничар

    53 0 Отговор
    Г-да журналисти,занимавате се с глупости.Това е все едно че сте хванали пътник без билет и край- голяма далавера.Защо не проверите какво стана със станциите на БДЖ,земята и имотите.Защо не проверите как се правят ремонти на гарите и колко пари се изписват за тях.Кажете имената на тези господа дето си слагат подписа под отчетените пари за възстановителни ремонти.А ма за това трябват ТОПКИ а вие нямате .Занимавате се с клюки и дреболии.
  • 10 Машиниста

    21 4 Отговор
    БДЖ и НКЖИ са едни изсъхнали трупове, които са умрели преди повече от 20 години....... Но се държат изкуствено за да се източват милионите от държавната субсидия и оперативните програми.
  • 11 Реалист

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Коко":

    И то още от едно време - от преди 1989г - военното министерство е най-големия батак. Навремето крадеца цонев даже и министър го направиха щото крадеше и с г...а си. А хората които ходят по мисии не могат да се вредят от връзкари и полковници до станциите.
  • 12 цвцв

    7 1 Отговор
    само крадци и мафиоти назначават
  • 13 Bubbles

    9 2 Отговор
    БДЖ е едно истинско чудо поради факта че продължава да съществува въпреки всичките кръвопийци който са го накацали.
    Там трябва да се изрине всичко, от най низшия до най висшия служител, системата на работа да се осъвремени и коренно да се промени, но дори така Ганьо ще намери начин да цоца, това си му е в природата.
  • 14 Пламен

    14 3 Отговор
    Хитро, да използваш ЦЯЛА медия, за да окипазиш/наклеветиш някой, който не ти играе по свирката. Аз имам един комшия - чешит. Да разказвам ли...?
  • 15 Генов

    6 0 Отговор
    Моята комшийка живееща срещу мен е служител на НКЖИ . По някой път си бъбрим в асансьора. Казва , че заплатата и не стига и че , си търси друга работа. Това е от десетина години насам. Но не напуска, там си стои! Вече е към краят на втори лизинг за автомобил .... Щяла да чака новият модел на КИА- XCEED! Щял да излезе в края на годината и да се '' метне за трети път '' в марката. Била доволна. А за да видя дали няма някой мераклия за старата кола .... Понеже съм бил автотърговец - да съм сложил едно рамо ...
  • 16 Димитър

    12 2 Отговор
    НКЖИ - Хранилка за корупция!Докато не мине в частни ръце така ще е , а това най вероятно ще стане докато се оглозга до кокал!Пътническите влакове в чужбина се пръскат от пътуващи,но условията с нашите са космически...винаги съм се чудел как тоалетните им светят от чистота,а не виждаш никой да ги чисти...тук можеш само да изповръщаш червата си от гнусотия!
  • 17 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иван":

    Ти си неграмотен
  • 18 Ина

    6 1 Отговор
    НКЖИ обществени поръчки ???
  • 19 Kantonero

    8 6 Отговор
    Статията е вярна. Познавам този нач. гара.
  • 20 И аз го знам

    4 3 Отговор
    Мирише на гара Батановци
  • 21 Железният

    2 3 Отговор
    Щяла статия е вярна тече разследване иначе бих написал и още.Въпросното лице наистина е способно да извърши не само това но и други деяния/А за колко деяния не се пише/.Защо работодателя и другите органи не вземат мерки?
  • 22 Клоуна

    3 3 Отговор
    Истина е, този синдикален лидер се бори само и единствено за своето благосъстояние и за нищо друго.Методите му са уникално грозни и непочтени.Дано това което е спечелил да му стигне.Моят апел към него е СПРИ СЕ
  • 23 4грррррррр

    4 3 Отговор
    Синдикат бил, незнам какъв бил и що не го лупат в ареста а го правят и герой тоя палавник мускитар.Нагло , тъпо , олигофренично парче използващо лични данни на колегите си , а курвите да му са за сметка на държавата.
  • 24 Стоян Тончев

    4 3 Отговор
    Синдикатите къде са гледали:нач.гара има ли право да заема синдикална длъжност????????
  • 25 Poli

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Йойо":

    ЭАЩО НЕ СЕ СПОМЕНАВА ИМЕТО НА СЛИЖИТЕЛЯ
  • 26 ново разкритие за крупни далавери в НКЖИ

    4 2 Отговор
    До главния прокурор Сотир Цацаров е изпратен сигнал за корупция в Държавно предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

    Адресант на писмото е Явор Димов Бинев, който изпрати копие от сигнала си до Цацаров на редакционната поща на news.bg.

    Според автора на сигнала в условията на конфликт на интереси сегашни и бивши членове от ръководството на държавното предприятие са направели закононарушения в процедури по Закона за обществени поръчки (ЗОП), провеждани НКЖИ.

    Нарушенията можели да доведат до спиране отпускането на средства по европейски програми в родния транспортен сектор.

    В сигнала става дума за Христо Алексиев, председател на Управителния съвет на ДП НКЖИ. Бинев пише и че Алексиев е заместник-генерален директор на държавното предприятие, който отговаря за европейските проекти, каквито данни обаче няма на сайта на дружеството.

    Друг човек, замесен в схемите според Бинев, е Димитър Гайдаров - бивш генерален директор на ДП НКЖИ, който също така бил кум и кръстник на децата на Алексиев.

    Тук авторът обръща внимание на това, че Алексиев е бил министър на транспорта в служебното правителство на Герджиков. Тогава той назначил за генерален директор на НКЖИ Красимир Папукчийски, който и досега е възложител по всички обществени поръчки, включително и тези с участие на фирма на Димитър Гайдаров. От тук идвало и съмнението, че поръчките може да са нагласени в полза на определени фирми.

    Жп подлезът в Стамболийски не е опас
  • 27 продължение

    3 0 Отговор
    "Конкретен пример за проверка е случаят, при който Димитър Гайдаров, с фирмата си "Гигастрой" ООД, в консорциум, участва за обособена позиция в процедура по за определяне на изпълнител на обществена поръчка с "Модернизация на Елин Пелин - Костенец". Гайдаров спечелил поръчката с Решение № 7/04.02.2019 г. на сегашния генерален директор на ДП НКЖИ Папукчийски", пише в сигнала.

    Спечелилата оферта "Гигастрой" ООД е на стойности 126 000 000 лева. Класираната на второ място оферта е на фирмата "Тракция", която е предложила 105 594 000 лева, или с 6 000 000 лева по-малко.

    "Тук възниква съмнение как при подготовката на документите за участие в тази поръчка са определени такива условия, на които да отговори консорциумът с фирмата на бившия генерален директор Димитър Гайдаров, и как точно се е получило това класиране на първо място при посочена по-висока цена в сравнение с оферта на друг кандидат, и с максималната прогнозна стойност за позицията", пита Бинев.

    За това бил уведомен и сегашният министър на транспорта.

    Авторът на сигнала е категоричен, че ще сезира и ОЛАФ.
  • 28 и още

    2 0 Отговор
    Модернизацията е с 85% съфинансиране от Механизма за свързване на Европа

    Според него има вероятност за такива практики да ни спрат финансирането от ЕС и страната ни да бъде лишена от нова и подменена жп инфраструктура и от други резултати, които биха повишили значително обществената безопасност и сигурността в транспортния сектор, както и стандарта на гражданите и служителите от сектора.

    Бинев сигнализира Цацаров и за други обществени поръчки с участието на фирма "Гигастрой", която според автора е избрана за изпълнител при наличие на конфликт на интереси за проект "Модернизация на железопътен участък Септември-Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа " - Пътен надлез "Триводици", находящ се на км. 132+592.42 в междугарието Огняново - Стамболийски. Проектът бил през 2018 година, а офертата на "Гигастрой" била 3 283 000 лева.

    Третият случай - Димитър Гайдаров, с фирмата си Гигастрой ООД, в консорциум, участва за обособена позиция с предмет "Модернизация на Елин Пелин - Костенец", и я печели с Решение № 7/04.02.2019 г. на сегашния генерален директор на ДП НКЖИ.

    Около третия казус Бинев пита: "Няма ли конфликт на интереси по закона за обществените поръчки поради факта, че председателят на комисията на възложителя ДП НКЖИ, назначена от генералния директор Папукчийски за разглеждане и предлагане класирането на офертите, е госпожа Емилия Панайотова Никова, която преди е заемала управителните функции на ДЗЗД "КОНСОРЦИУМ АТГ-2008", БУЛСТАТ:
  • 29 финал

    3 2 Отговор
    Законопроект не съдържа текстове за директно прехвърляне на терени, както счита НПО

    Сигналите на Бинев не свършват дотук. Според него шефовете в НКЖИ също така били намесени в скандала с апартаментите на властта.

    "Примери за това са сделки на сегашния генерален директор Красимир Папукчийски и на бившия финансов директор на предприятието г-жа Джоанна Димитрова. Красимир Папукчийски е закупил на 02/12/2014 година от Областна управа - София, апартамент № 3 от 65 кв. м., на адрес: София, район Сердика, м. Фондови жилища, бл. 11, вх. А, ет. 1, срещу "скромната" цена 42976 лева. Джоанна Димитрова на 11/08/2014 година е станала собственик по договор също с Областна управа - София на жилище от 80 кв. м., и по-конкретно апартамент №2 10 в София ул. Княгиня Мария Луиза 116, вх. Б, ет. 5, на също непазарна цена", пише в сигнала.

    Според автора това е порочно, а може би и противозаконна практика.

    Бинев иска от Цацаров да разследва тези сигнали и да изиска цялата налична информация по случаите.
  • 30 ЖЕПЕЕЕЦ

    6 1 Отговор
    И сега за последна да попитам оня началник гара който е синдикат свири ли на гадулка или на саксофон?
    Колко трябва да си нагъл да крадеш егн. на колеки и техните имена !!!!!
    Писал,брисал, дрисал по горе сиромаха а не се сеща , че се е насрал горкия.
    Жив да не бях колко трябва да си нагъл в тоя мил и не скапан живот за да се нас,,ш толкова много за,,и.
  • 31 Тъпунгера

    2 0 Отговор
    Да тази порочна практика съществува от дълго време през 2018г. беше измислена длъжността координатор сектори за да се назначи бивш митничар изхвърлен от митница Свиленград заради корупционни схеми.Същият ползвайки служебен автомобил си обикаляше по частни задачи и парадираше с близостта си до Генералният директор и министри
  • 32 Бдж

    2 0 Отговор
    Браво ,отново смела статия в разкриване на корупционни практики.Тази компания е като бащиния за ръководството,използва се служебно оборудване за лични цели,също обърнете внимание че се ползват служебни автомобили за лични цели,под предлог извършване на служебни проверки.Браво на ФАКТИ в борбата и разкриване на корупционни практики в държавните предприятия.Мойте поздравления