Новини

Фетел на полпозишън, първа редица за Ферари на Сузука

Трибуните бяха изпълнени до краен предел, след като всички планирани в събота събития бяха отменени.

Публикувана: 13 Октомври, 2019 09:35
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 686
Фетел на полпозишън, първа редица за Ферари на Сузука
Снимка: Ферари
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Себастиан Фетел спечели първата позиция за Гран при на Япония в проведената рано тази сутрин квалификация на пистата Сузука. До него на първа редица ще се нареди съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер. Пилотите на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън се класираха трети и четвърти, предава ClubS1.bg.

Трибуните бяха изпълнени до краен предел, след като всички планирани в събота събития бяха отменени. Организаторите на 17-ия кръг от тазгодишния шампионат на Формула 1 решиха на ранен етап от уикенда да затворят пистата вчера, когато тайфунът Хагибис премина през района. Пилотите изкараха деня в необичайни за състезателен уикенд занимания, докато шефовете на отбори за пореден път обсъждаха правилата за 2021 г.

Времето бе слънчево – температурата на въздуха бе 22 градуса, тази на пистата – 34. Духаше доста силно, но трасето бе изсъхнало.

Още в началото на Q1 пилотите на Ферари веднага излязоха на трасето, при това с гуми хард. Само 2 минути след светването на зеления семафор обаче Роберт Кубица катастрофира на излизане от последния завой. Сесията веднага бе спряна. На маршалите им отне по-малко от 10 минути да приберат потрошения Уилямс и да почистят пистата, след което квалификацията бе възобновена.

Кими Райконен записа първото време в сесията – 1:31.331 мин.
Още шестима състезатели успяха да направят бързи обиколки преди да се случи следващият инцидент. Кевин Магнусен излетя също на последния завой. Неговият Хаас се блъсна в предпазната стена, но датчанинът успя да се върне на пистата и сам прибра колата си в бокса. Междувременно рейс контролът отново бе спрял Q1.

От Хаас съобщиха, че ще се постараят да сменят крилата на болида навреме, за да опита Магнусен да направи бърз тур в рамките на оставащите малко над 11:30 минути от първия квалификационен сегмент.

При второто подновяване на Q1 вече всички бяха със софт, а на пистата стана доста натоварено, след като повечето пилоти излязоха едновременно. Макс Верстапен оглави таблицата с 1:28.754. Шарл Льоклер бе с 0,349 сек по-бърз, Фетел записа трето време – на 0,583 сек от съотборника си. Карлос Сайнц зае четвъртата позиция пред Алекс Албон, а Валтери Ботас и Люис Хамилтън се наредиха шести и седми. В зоната на изпадащите 5 минути преди края на Q1 бяха Серхио Перес, Райконен и Ромен Грожан, който все още нямаше бърз тур.

В следващата бърза обиколка Хамилтън излезе втори, доближавайки се на 0,330 сек до Льоклер. Ботас даде четвърто време (+0,491 сек).

Междувременно от Хаас установиха, че няма да се справят с поправянето колата на Магнусен. Това означаваше, че той ще е в дъното на стартовата решетка за състезанието. Q1 освен него и Кубица не прескочиха още Джордж Ръсел, Перес и Даниел Рикардо. В Рено имат доста нови компоненти по автомобилите за Япония и бяха убедени, че са постигнали подобрение на управлението с тях, но представянето им продължи да не е добро.

Броени минути бе паузата между Q1 и Q2.
Изборът на гуми отново бе софт.

''Защо гуми са толкова студени?'', попита Льоклер по радиото.

От питуола на Ферари му отговориха, че всичко трябва да е наред за началото на бързите му обиколки.

Льоклер отново поведе в класирането – с 1:28.179. Фетел подобри това постижение с 5 хилядни от секундата! Хамилтън бе още по-бърз – с 0,348 сек. Ботас се нареди четвърти пред състезателите на Ред Бул Верстапен и Албон. Местата от 11-то до 15-то заемаха Пиер Гасли, Данил Квят, Антонио Джовинаци, Строл и Нико Хюлкенберг.

Всички от Албон назад в подреждането бяха на над 1 секунда от най-доброто време на Хамилтън. Строл и Хюлкенберг изостанаха дори на над 2 сек.

За втори опити в Q2 не излязоха пилотите на Ферари. Почти веднага след появата си на трасето пък Нико Хюлкенберг получи инструкция от бокса да не сменя скорости заради технически проблем. Немският пилот се прибра в пита.

До началото на Q3 температурата на пистата бе достигнала 37 градуса
В топ 10 се класираха пилотите на Мерцедес, Ферари, Ред Бул, Макларън, Гасли и Грожан. Само пилотът на Хаас остана в бокса в началото на третия квалификационен сегмент.

Норис записа първото време – 1:29.248. То бе подобрено от пилотите на Мерцедес, като Ботас бе по-бърз от Хамилтън – 1:27.696. Състезателите на Ферари прескочиха съперниците си, като Фетел излезе начели с 1:27.212 мин (нов рекорд на пистата). ''Това беше добра обиколка'', каза Себастиан по радиото. Съотборникът му Льоклер бе на 0,323 сек от него. Верстапен и Албон бяха пети и шести, следвани от Норис, Сайнц и Гасли.

В решаващите последни опити вече се включи и Грожан. Льоклер пръв записа бърз тур – на 0,041 сек от Фетел. Себастиан бе дори по-бърз от собственото си най-добро време. Ботас и Хамилтън останаха трети и четвърти.

Япония

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Хохо
1 Отговор
То състезанието свърши преди 5мин, вие сега публикувате за квалификацията.

Оценка:
-0 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Йерун Дейселблум
Председателят на еврогрупата в интервю за "Франкфуртер алгемайне цайтунг" за причините за кризата в Гърция
Солидарността е изключително важна. Който и да я поиска обаче, има задължения. Не мога да изхарча всичките си пари за алкохол и жени и след това да искам от вас подкрепа"

Още бисери