26 Април, 2020 11:18 5 516 2

Бившият мениджър на Михаел Шумахер посочи най-голямата му грешка

  • вили вебер-
  • михаел шумахер

Според Вили Вебер Шумахер е сгрешил, че се е завърнал в спорта през 2010 г. с тима на Мерцедес

Бившият мениджър на Михаел Шумахер посочи най-голямата му грешка - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Бившият мениджър на Михаел Шумахер Вили Вебер разказа в интервю за германския вестник ''Кьолнер Експрес'', че седемкратният световен шампион е направил голяма грешка, връщайки се през 2010 г. във Формула 1 с тима на Мерцедес.

''Тогава аз официално вече не бях негов мениджър, но бяхме близки и го посъветвах да не рискува, Страхувах се, че това може да увреди репутацията му. Оказах се прав. За съжаление Михаел се провали в Мерцедес'', заяви Вебер.

Според бившия гуру в конструирането на автомобили от Формула 1 през 80-те години на ХХ век Джон Барнард, който направи изключителни болиди за Макларън, Ферари и Бенетон, Михаел просто не е успял да се адаптира към промените в автомобилите до нужната степен, за да излезе отново пред останалите. Според Барнард в Мерцедес Михаел е получил кола със стабилна задна част, каквато е искал Нико Розберг. Шумахер предпочитал болид със свободна задница, каквито е правил за него и самият Барнард.

''Напълно споделям това мнение'', категоричен е Вили Вебер. ''Михаел винаги имаше преди това кола, която е разработена специално за него. Автомобил, отговарящ на стила му на пилотиране. Когато дойде в Мерцедес, изобщо не получи подобна привилегия. Новите едноместни автомобили бяха съвсем различни от тези, които той познаваше. Бяха поели в различен път на развитие, привилата се бяха променили и той вече не можеше да повлияе много върху развитието им, както бе в Бенетон и Ферари. В същото време Нико Розберг бе в екипа от известно време и взе превес в двубоя помежду им. Михаел не беше готов за това, изживя го много тежко'', коментира бившият мениджър на седемкратния световен шампион.

Според 78-годишния днес германец, дори „супер мозъкът” Рос Браун не е бил в състояние да направи нещо като шеф на тима, след като преди това е привлякъл Михаел. ''Рос спечели с колата на Хонда с гениалния двоен дифузьор и направи световен шампион Дженсън Бътън. След това обаче трябваше да пести средства, а после отново да инвестира, когато Мерцедес купиха тима. Тогава се появи Розберг, който беше наистина бърз и познаваше нещата от самото начало. Михаел нямаше как да компенсира това, въпреки че беше отдаден както винаги.''

За три сезона след завръщането си, Шумахер се качи само веднъж на подиума ( б.р. във Валенсия през 2012 г.) и веднъж направи най-бърза обиколка. Той спечели и един полпозишън ( б.р. в Монако пак през 2012 г.), когато обаче имаше наказание с преместване.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 000

    5 0 Отговор
    Много сходна е ситуацията с Майкъл Джордан, който след отказването си през 1998 решава да се завърне през 2001 и единственото позитивно от това завръщане е, че дарява заплатите си за жертвите от 11 септември.

    Коментиран от #2

  • 2 ПРАВИЛАТА СА СИ ПРАВИЛА

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "000":

    Годините си оказаха значение.
    Шумахер нямаше това време както преди,екипа не беше същият.