Last news in Fakti

13 Март, 2022 14:22 2 895 3

Обясниха защо новите коли във Формула 1 са по-тежки от очакваното

  • alfa romeo-
  • формула 1-
  • спорт

Минималното тегло на колите, заедно с пилота, е 795 килограма, но по неофициални данни само от Alfa Romeo са близо до тази стойност

Обясниха защо новите коли във Формула 1 са по-тежки от очакваното - 1
Снимка: БГНЕС

От Международната автомобилна федерация (ФИА) дадоха обяснение защо според тях новите коли във Формула 1 са по-тежки от очакваното. Минималното тегло на колите, заедно с пилота, е 795 килограма, но по неофициални данни само от Alfa Romeo са близо до тази стойност. Всички други коли са с между 5 и 10, ако не и повече килограма по-тежки.

Именно поради тази причина отборите поискаха минималното тегло да бъде увеличено. Това увеличаване няма да реши техния проблем, но ще има позволи да спестят пари от разработването на подобрения, с които да свалят тежестта на своите автомобили до сегашната стойност.

А според ФИА една от основните причини за тези проблеми с килограмите при повечето тимове са по-тежките от очакваното стандартни части, които отборите са задължени да използват от новия сезон. Точно заради това от ФИА са се съгласили минималното тегли да бъде увеличено с поне 3 килограма, като това решение трябва да бъде ратифицирано то Световния моторспорт съвет, който ще заседава следващата седмица в Бахрейн.

„Проблемът с теглото идва от факта, че някои от стандартните части се оказаха по-тежки от очакваното. Това е нещо извън контрола на отборите. Точно заради това искахме да ги компенсираме по някакъв начин, а не да ги наказваме.

„Очевидно много отбори имат проблеми с теглото тази година, повече от нормалното. Беше достигнат консенсус за увеличение от 3 килограма, което обаче трябва да бъде одобрено от Комисията за Ф1 и Световния съвет“, каза ръководителят на комисията за едноместни формули на ФИА Никола Томбазис.

Един от по-видимите стандартни компоненти, които бяха въведени за 2022 година, са джантите и техните капаци. По думите на Томбазис обаче самите джанти са се оказали по-леки от очакваното, но техните капаци са доста по-тежки.

„Новите гуми се оказа със само 100 грама по-тежки, което е нищо, а джантите са по-леки. Капаците обаче излязоха доста по-тежки и точно от тях идва голямата разлика. Бяха хвърлени много усилия, за да ги направи тях евтини, защото те се чупят лесно. Точно заради това не искахме те да се скъпи. Можехме да ги направи по-леки, от карбон или нещо подобно, но тогава щяха да са по-скъпи“, каза Томбазис.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бушприт

    9 1 Отговор
    3 килограма тежат силиконовите импланти на някоя кака от екипа на "Alfa Romeo".
  • 2 Гошо

    4 0 Отговор
    Старията арабин ли я е писал” Можехме да ги направи по-леки…” и т.н.
  • 3 КонТрол

    1 0 Отговор
    "Това увеличаване няма да реши техния проблем, но ще има позволи да спестят пари от разработването на подобрения," тоест прецакват Алфа Ромео които са се постарали да си олекотят колата.