10 Юли, 2022 18:17 3 970 16

Изненадващ победител във Формула 1 в Австрия, болидът на фаворит се запали

  • формула 1-
  • ферари-
  • льоклер

Шарл Льоклер и Ферари надхитриха конкурентите

Изненадващ победител във Формула 1 в Австрия, болидът на фаворит се запали - 1
Снимка: БГНЕС

Пилотът на Ферари Шарл Льоклер записа изненадваща, но и категорична победа срещу Макс Ферстапен (Ред Бул) в Гран при на Австрия от Формула 1. По този начин пилотът на италианския конструктор записа пети успех в кариерата си и излезе на второ място в генералното класиране за сезона, предава blitz.bg/sport.

Надпреварата за "Ред Бул Ринг" беше белязана от инцидент. Победителят от предишното състезание (Гран при на Великобритания) - Карлос Сайнц, отпадна днес, след като двигателят му се взриви и болидът на Ферари избухна в пламъци. Инцидентът стана в 57-ата обиколка. Сайнц изпитваше известни трудности да излезе от болида преди маршалите да стигнат до него и да загасят пламъците.

Ферстапен започна отлично и зае лидерската позиция в завой номер 1, а Карлос Сайнц (Испания, Ферари) временно остана втори пред Льоклер. Джордж Ръсел (Великобритания, Мерцедес) пък допря болида на Чеко Перес (Мексико, Ред Бул) и го изпрати в чакъла, елиминирайки един от четиримата фаворити за победата.

Льоклер изпревари Сайнц и се съсредоточи върху преследване на първото място, от което го делеше близо една секунда. Тя беше заличена бързо и пилотът на Ферари успя да изпревари Ферстапен от третия опит - във вътрешната страна на завой номер 4 в 12-ата обиколка.

Ферстапен спря моментално за смяна на гумите, а Льоклер се задържа много повече от него на пистата и на този етап изглеждаше, че Ферари са избрали стратегия с едно спиране. Нидерландецът пък направи втори пит-стоп в 37-ата обиколка и подгони Льоклер с нови гуми. Вместо Ферстапен да преследва водещото Ферари, 22 обиколки преди края се случи точно обратното. Льоклер влезе в бокса в 49-ата обиколка и само четири по-късно отново бе пред нидерландеца, а този път и с последно изпреварване за първото място. Ферстапен дори беше застрашен от скоростта на Сайнц, но испанецът получи проблеми с двигателя и отпадна.

Льоклер завърши с 1.532 секунди пред Ферстапен и спечели за първи път в кариерата си в Австрия. Той вече има пет победи - в Австралия и Бахрейн тази година, както и в Италия и Белгия през 2019 г. Всички те са спечелени с болид на Ферари. Италианският конструктор пък записа втори пореден успех във Формула 1 след този на Сайнц във Великобритания.

Перес не завърши състезанието днес, което отвори пътя на Льоклер към второто място в генералното класиране. Пилотът на Ферари е със 163 точки, а Ферстапен продължава да води с 208.

Трети на "Ред Бул Ринг" завърши Люис Хамилтън (Великобритания, Мерцедес), като за него това е трети пореден подиум. Джордж Ръсъл (Великобритания, Мерцедес) спечели четвъртото място, пети е Естебан Окон (Франция, Алпин), докато челната шестица бе допълнена от Мик Шумахер (Германия, Хаас).

Топ 10 при пилотите във Формула 1 след Гран При на Австрия:
1. Макс Верстапен – 208 точки
2. Шарл Леклер – 170
3. Серхио Перес – 151
4. Карлос Сайнц – 133
5. Джордж Ръсел – 128
6. Люис Хамилтън – 109
7. Ландо Норис – 64
8. Естебан Окон – 52
9. Валтери Ботас – 46
10. Фернандо Алонсо – 29

Класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Австрия:
1. Ред Бул – 359 точки
2. Ферари – 303
3. Мерцедес – 237
4. Макларън – 81
5. Алпин – 81
6. Алфа Ромео – 51
7. Хаас – 34
8. Алфа Таури – 27
9. Астън Мартин – 18
10. Уилямс – 3


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Форца, Макс

    6 8 Отговор
    Надхитрили са себе си и да се радват, че Перес отпадна отначало, а на Макс му се износваха гучмите на 5 обиколки.
    Малко остана и на Люклер двигатела да изхвърли маслото и буталата.

    Коментиран от #2, #5

  • 2 пешо

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Форца, Макс":

    шарл е най-добрият във формулата в момента. харесва това на някого, или не.

    Коментиран от #4

  • 3 Ха-ха

    20 2 Отговор
    Вие добре ли сте. Как може да кажете, че Льокрер е изненадващ победител
  • 4 Хах

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "пешо":

    Победата е сбор не само от пилот, а и от инженери, стратези, бокс. Добър бил не си личи по точките, че натиска до дупка тия фиати като луд е добър да докато не изпържи двигателя.

    Коментиран от #6

  • 5 Ферари

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Форца, Макс":

    Що викаш на Ферари не се износваха, ти гледа ли състезанието? Абсолютно равностойно състезание, този път Ферари надхитриха Редбул с по късни стопове.

    Коментиран от #7

  • 6 Сайнц

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хах":

    Пилота нали това му е работата да натиска. Освен ако състезателният му инженер не каже да спре. В случаят какво е виновен Сайнц, че гръмна двигателят. Това е живота Ферарито изпуши.

    Коментиран от #9

  • 7 Брабус

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ферари":

    Нищо не са надхитрили винаги излизаха след Макс.
    Макс слагаше ХАРД където се очакваше да ома огромен ресурс, а те деградираха след няколко обиколки.
    Това си е проблем технически, не е било съзтезание равностойно без проблеми, верно и на жабарите накрая взе да ом дефектира техниката, а Макс не можа да го настигне.

    Коментиран от #11

  • 8 Ферстапен

    10 0 Отговор
    КъФ е този Ферстапен бе, драскач?!?
  • 9 Хах

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сайнц":

    Е какво ще натиска там се следи температура гуми, двигател, батерия не е да караш като луд и ти да излезеш на магистралата е един Фиат и да натидкаш до червено ще дадеш фира...

    Коментиран от #12

  • 10 Победителят

    7 0 Отговор
    Това съм аз - Льоклер.
  • 11 Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Брабус":

    Явно не си гледал състезанието. Ферари също слагаха хард! Просто пистата е такава дори с хард след 5 обиколки времената падат. Ти не видя ли излезе от пита Макс най-добро време долато не влезе Льоклер, като излезе с нови гуми той с най-добра обиколка и така се редуваха докато Сайнц не изпуши и Верстапен имаше късмет че заедно с Ферари смениха гумите. С еднакво нови гуми долу горе равностойни малко-по бърз заради проблема с педала на газта.

    Коментиран от #14

  • 12 Сайнц

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Хах":

    Кой го следи това отворко, състезателят ли? Състезателният му инженер нищо не му каза, двигателят просто изпуши.

    Коментиран от #15

  • 13 Ффхйн

    10 1 Отговор
    От заглавието ми стана ясно, че списвача няма грам представа от тоя спорт.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Явор

    0 0 Отговор
    Оправете си статията, научете се как се пише името на пилота, че е смешно...