Пилотът на Ферари Шарл Льоклер записа изненадваща, но и категорична победа срещу Макс Ферстапен (Ред Бул) в Гран при на Австрия от Формула 1. По този начин пилотът на италианския конструктор записа пети успех в кариерата си и излезе на второ място в генералното класиране за сезона, предава blitz.bg/sport.
Надпреварата за "Ред Бул Ринг" беше белязана от инцидент. Победителят от предишното състезание (Гран при на Великобритания) - Карлос Сайнц, отпадна днес, след като двигателят му се взриви и болидът на Ферари избухна в пламъци. Инцидентът стана в 57-ата обиколка. Сайнц изпитваше известни трудности да излезе от болида преди маршалите да стигнат до него и да загасят пламъците.
Ферстапен започна отлично и зае лидерската позиция в завой номер 1, а Карлос Сайнц (Испания, Ферари) временно остана втори пред Льоклер. Джордж Ръсел (Великобритания, Мерцедес) пък допря болида на Чеко Перес (Мексико, Ред Бул) и го изпрати в чакъла, елиминирайки един от четиримата фаворити за победата.
Льоклер изпревари Сайнц и се съсредоточи върху преследване на първото място, от което го делеше близо една секунда. Тя беше заличена бързо и пилотът на Ферари успя да изпревари Ферстапен от третия опит - във вътрешната страна на завой номер 4 в 12-ата обиколка.
Ферстапен спря моментално за смяна на гумите, а Льоклер се задържа много повече от него на пистата и на този етап изглеждаше, че Ферари са избрали стратегия с едно спиране. Нидерландецът пък направи втори пит-стоп в 37-ата обиколка и подгони Льоклер с нови гуми. Вместо Ферстапен да преследва водещото Ферари, 22 обиколки преди края се случи точно обратното. Льоклер влезе в бокса в 49-ата обиколка и само четири по-късно отново бе пред нидерландеца, а този път и с последно изпреварване за първото място. Ферстапен дори беше застрашен от скоростта на Сайнц, но испанецът получи проблеми с двигателя и отпадна.
Льоклер завърши с 1.532 секунди пред Ферстапен и спечели за първи път в кариерата си в Австрия. Той вече има пет победи - в Австралия и Бахрейн тази година, както и в Италия и Белгия през 2019 г. Всички те са спечелени с болид на Ферари. Италианският конструктор пък записа втори пореден успех във Формула 1 след този на Сайнц във Великобритания.
Перес не завърши състезанието днес, което отвори пътя на Льоклер към второто място в генералното класиране. Пилотът на Ферари е със 163 точки, а Ферстапен продължава да води с 208.
Трети на "Ред Бул Ринг" завърши Люис Хамилтън (Великобритания, Мерцедес), като за него това е трети пореден подиум. Джордж Ръсъл (Великобритания, Мерцедес) спечели четвъртото място, пети е Естебан Окон (Франция, Алпин), докато челната шестица бе допълнена от Мик Шумахер (Германия, Хаас).
Топ 10 при пилотите във Формула 1 след Гран При на Австрия:
1. Макс Верстапен – 208 точки
2. Шарл Леклер – 170
3. Серхио Перес – 151
4. Карлос Сайнц – 133
5. Джордж Ръсел – 128
6. Люис Хамилтън – 109
7. Ландо Норис – 64
8. Естебан Окон – 52
9. Валтери Ботас – 46
10. Фернандо Алонсо – 29
Класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Австрия:
1. Ред Бул – 359 точки
2. Ферари – 303
3. Мерцедес – 237
4. Макларън – 81
5. Алпин – 81
6. Алфа Ромео – 51
7. Хаас – 34
8. Алфа Таури – 27
9. Астън Мартин – 18
10. Уилямс – 3
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Форца, Макс
Малко остана и на Люклер двигатела да изхвърли маслото и буталата.
Коментиран от #2, #5
18:21 10.07.2022
2 пешо
До коментар #1 от "Форца, Макс":
шарл е най-добрият във формулата в момента. харесва това на някого, или не.Коментиран от #4
18:26 10.07.2022
3 Ха-ха
18:28 10.07.2022
4 Хах
До коментар #2 от "пешо":
Победата е сбор не само от пилот, а и от инженери, стратези, бокс. Добър бил не си личи по точките, че натиска до дупка тия фиати като луд е добър да докато не изпържи двигателя.Коментиран от #6
18:28 10.07.2022
5 Ферари
До коментар #1 от "Форца, Макс":
Що викаш на Ферари не се износваха, ти гледа ли състезанието? Абсолютно равностойно състезание, този път Ферари надхитриха Редбул с по късни стопове.Коментиран от #7
18:34 10.07.2022
6 Сайнц
До коментар #4 от "Хах":
Пилота нали това му е работата да натиска. Освен ако състезателният му инженер не каже да спре. В случаят какво е виновен Сайнц, че гръмна двигателят. Това е живота Ферарито изпуши.Коментиран от #9
18:37 10.07.2022
7 Брабус
До коментар #5 от "Ферари":
Нищо не са надхитрили винаги излизаха след Макс.Макс слагаше ХАРД където се очакваше да ома огромен ресурс, а те деградираха след няколко обиколки.
Това си е проблем технически, не е било съзтезание равностойно без проблеми, верно и на жабарите накрая взе да ом дефектира техниката, а Макс не можа да го настигне.
Коментиран от #11
18:39 10.07.2022
8 Ферстапен
18:40 10.07.2022
9 Хах
До коментар #6 от "Сайнц":
Е какво ще натиска там се следи температура гуми, двигател, батерия не е да караш като луд и ти да излезеш на магистралата е един Фиат и да натидкаш до червено ще дадеш фира...Коментиран от #12
18:41 10.07.2022
10 Победителят
19:01 10.07.2022
11 Ферари
До коментар #7 от "Брабус":
Явно не си гледал състезанието. Ферари също слагаха хард! Просто пистата е такава дори с хард след 5 обиколки времената падат. Ти не видя ли излезе от пита Макс най-добро време долато не влезе Льоклер, като излезе с нови гуми той с най-добра обиколка и така се редуваха докато Сайнц не изпуши и Верстапен имаше късмет че заедно с Ферари смениха гумите. С еднакво нови гуми долу горе равностойни малко-по бърз заради проблема с педала на газта.Коментиран от #14
19:45 10.07.2022
12 Сайнц
До коментар #9 от "Хах":
Кой го следи това отворко, състезателят ли? Състезателният му инженер нищо не му каза, двигателят просто изпуши.Коментиран от #15
19:47 10.07.2022
13 Ффхйн
19:49 10.07.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Явор
12:04 11.07.2022