Rear-Axle Steering и онова скрито инженерно бижу, което прави дори най-големите и луксозни лимузини да се усещат пъргави като градски хечбек, а спортните купета – да залепват за асфалта по начин, достоен за писта. В свят, доминиран от електрификация и автономно шофиране, тази хитра система, позволяваща на задните колела да завиват, често остава в сянка, но нейното влияние върху динамиката и функционалността е просто революционно. Тя е един от най-впечатляващите технологични козове в арсенала на германски марки като Porsche, Mercedes-Benz и Audi, но се използва и от французи и японци.
Принципът на действие е гениално прост, но изпълнението му изисква прецизна инженерна мисъл. Системата работи по два основни начина в зависимост от скоростта на автомобила. При ниски скорости (обикновено под 60 км/ч), задните колела завиват в противоположна посока на предните. Резултатът? Фантастично намаляване на радиуса на завиване. Това не е просто подобрение; това е като да скъсиш междуосието на колата с половин метър! Паркирането в тесни градски улички или маневрирането в многоетажен паркинг се превръща от досадна задача в лека и бърза игра. Почувствахте ли някога облекчение, докато въртите волана почти без усилия? Е, благодарение на тази технология ефектът е видим веднага.
Истинската магия обаче настъпва при високи скорости
Когато километражът прехвърли определен праг, задните колела преминават към завиване в същата посока като предните, макар и с минимален ъгъл – обикновено до 3 градуса. Това на пръв поглед незначително движение има огромен ефект върху стабилността. При бърза смяна на лентата или вземане на магистрални завои, колата вече не реагира с онова леко "замятане" на задницата. Вместо това, целият автомобил се движи като единен блок, усещането е за изключителна увереност и контрол. По този начин, Rear-Axle Steering служи не само за комфорт и маневреност, но и като важен елемент за активна безопасност, подобрявайки поведението на шасито в критични ситуации.
Предимствата на тази система са очевидни и многопластови. За луксозните седани и големите SUV модели, тя е абсолютна необходимост, която заличава усещането за габарити. Помислете само за една BMW Серия 7 или S-класа – те се усещат неочаквано спортни и пъргави. За спортните автомобили като Porsche 911 пък това е финалният щрих, който подобрява вече перфектното поведение в завой, позволявайки по-висока скорост на преминаване и по-прецизно насочване. Инвестицията в автомобил с тази технология е инвестиция в по-динамично, по-безопасно и по-комфортно шофиране, което идва и на съответната цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
55км/ч- 65км/ч 🚗
11:24 30.11.2025
2 Механик
Разбира се, Вие това не го знаете. За това за Вас е "бижу".
Коментиран от #12
11:25 30.11.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Вандим
11:34 30.11.2025
6 Дада
12:11 30.11.2025
7 наблюдател
14:25 30.11.2025
8 текаламит
Коментиран от #20
16:16 30.11.2025
9 Инж
Коментиран от #11, #13, #18
16:16 30.11.2025
10 Малоумник!
18:12 30.11.2025
11 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
До коментар #9 от "Инж":
Скъсай си дипломата на инж.❗Нито това е НОВОСТ,
Нито Тойота са "светлинни години назад"❗
18:13 30.11.2025
12 Бижу е,
До коментар #2 от "Механик":
защото цената му е като на прескъпо бижу!18:14 30.11.2025
13 немо
До коментар #9 от "Инж":
Японците бяха в технически подем 60-70години когато им наливаха пари поради евтината работна ръка.Но напреднаха,станаха заплаха за пазара и им спряха суровините.Така Япония "залиня".Днес не е това което беше.Нали си спомняте,че те купуваха нашите мотокари само заради чугуна и стоманата вложена в тях!Коментиран от #14
18:47 30.11.2025
14 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
До коментар #13 от "немо":
Няма го на първите страници-Япония изпадна в немилост, след като СеРеУ разкри,
че СССР е купил от Япония чрез няколко фирми забранени по КОКОМ високоточни стругове с които е направил витлата за подводниците си практически безшумни🤔❗
19:11 30.11.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Факт
22:49 30.11.2025
17 Николов
09:54 01.12.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 бай Даньо
19:27 01.12.2025
20 Евродебил
До коментар #8 от "текаламит":
Точно това си помислих и аз,но явно ние сме прости и не разбираме нещата.Постоянното 4х4 решава проблема далеч по добре ама нейсе....Не,че аз мога да си позволя автомобилите изброени по горе,а както е тръгнала хавата в евроинтегрираната ни родина,скоро велосипед няма да мога да си позволя.18:57 02.12.2025