Първият сериен двигател с променлива степен на сгъстяване в света ще дебютира със следващото поколение на кросоувъра QX50, съобщават от Infiniti. Революционната новост е постигната не с фокуси с електрониката и газоразпределителния механизъм, а с принципни изменения в механичното устройство на агрегата с вътрешно горене, каквито според експерти не са се случвали от преминаването към горно разположени разпределителни валове.
На коляновия вал на новия японски двигател има кобилици. За левите им рамена за захванати мотовилките, а на десните - задвижван от електромотор механизъм, който управлява дължината на хода на буталото и по този начин променя физически степента на сгъстяване.
Не теория подобен двигател може да работи максимално ефективно във всякакви оборотни режими и натоварвания - винаги на ръба на детонацията и с идеален ъгъл на предварение на запалването. Според инженерите на Nissan това позволява с четирицилиндров ДВГ да се постигнат мощността на съвременен V6 и разходът на дизел.
Infiniti все още провежда изпитания на новия QX50. Серийната версия на модела ще прилича на прототипа QX Sport Inspiration, показан на салона в Пекин през април. Интериорът на кросоувъра обаче ще напомня вътрешната архитектура на купето Q60.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Браво Infinity, добре открадната идея.
Learned from the best :)
Коментиран от #2, #11
18:45 19.07.2016
2 BG-Jivko87
До коментар #1 от "некойси":
Volvo или SAAB преди 15-тина години също имаха подобни разработки,но само конструкторски екземпляри.Явно тогава "някой" не им даде още тогава да ги разработят та чак сега се появяват.Коментиран от #9
19:01 19.07.2016
3 VLK
19:24 19.07.2016
4 гост
Некойси да прочете некъде си за какво става въпрос, за да не пише смешки.
19:52 19.07.2016
5 Jack Bauer
20:17 19.07.2016
6 Saab
20:46 19.07.2016
7 fermera
23:21 19.07.2016
8 гост
Немците имат огромен потенциал, но не го използват, за да трупат печалби, всичките немски фирми са на огромна печалба, дори и ФВ въпреки милиардите глоби. Лесно е да се слагат турбини, всеки тунинг-майстор може да го направи, трудно е да се измисли надежден принцип на работа на двигател.
09:07 20.07.2016
9 незнайко
До коментар #2 от "BG-Jivko87":
Разработките на ВОЛВО и СААБ не бяха свързани с коляновия вал а с камерата над буталото. Това е принципно нова разработка, но движещите се детайли стават много. времето ще покаже дали ще се наложи. ВОЛВО сега разработват електромагнитни клапани, което ще рече, липса на разпределителни валове.Коментиран от #10
09:14 20.07.2016
10 Десислав Попов
До коментар #9 от "незнайко":
Те от БМВ преди много години бяха разработвали такива механизми без разпределителен вал,но нищо не се получи.19:28 22.07.2016
11 Десислав Попов
До коментар #1 от "некойси":
Е що тогава Хонда не я пуснаха тази идея СЕРИЙНО????19:33 22.07.2016