Учени от Университета на Цетрална Флорида (UCF) са създали суперкондензаторен акумулатор, който работи като нов дори след 30 000 цикъла на заряд и разряд и издържа 20 пъти по-дълго време от традиционните йон-литиеви батерии. Според специалистите изобретението има потенциала да промени из основи експлоатационните характеристики на преносими устройства като телефони и таблети.
Суперкондензаторите могат да се зареждат изключително бързо, тъй като съхраняват електричеството статично на повърхността на материала, а не използват химически реакции като традиционните батерии. Това означава, че за направата им са достатъчни "двуизмерни" листове с голяма площ, способни да задържат множество електрони. Повечето разработки в тази сфера (включително на създателя на електромобили Хенрик Фискер) обаче залагат на скъпи материали като графен.
Според Йен "Ерик" Дзюн от UCF такъв подход е неефективен. Графенът се съчетава трудно с други материали, използвани в суперкондензаторите. Ето защо екипът от Флорида е решил да "увие" 2D метални листове (TMD) с дебелина от едва няколко атома около свръхпроводникови нанонишки. Така електроните "прескачат" бързо от ядрото към обвивката.
Разработката все още не е готова за серийно производство, но изглежда изключително обещаващо, тъй като превъзхожда в пъти съществуващите материали като енергийна плътност и циклична стабилност. В момента екипът от UCF очаква патент за суперкондензатора си. Учените смятат, че технологията позволява производство на надеждни батерии за електромобили, които могат да се зареждат за секунди, а в по-далечен план и решения за консервиране на енергия за дома с потенциала да намалят драстично нуждата от въглеводородни изкопаеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тесла
Коментиран от #4
16:43 23.11.2016
2 Stefan
Коментиран от #3
18:53 23.11.2016
3 гост
До коментар #2 от "Stefan":
По-важното е ,че вече не минава месец без да се появят съобщения за нови технологии за батерии , коя от коя по-обещаващи . А някои хора твърдяха , че още 50 години нямало да са конкурентни , но май след най-много 5 години всички други като почнеш от петрол и стигнеш до водород ще изглеждат смешни пред тях , а с евтини и мощни батерии ВЕИ-тата просто ще излетят за отрицателно време20:40 23.11.2016
4 гост
До коментар #1 от "Тесла":
Батерията на Тесла е изградена от стандартни елементи , които доста наподобяват батериите АА които виждаш навсякъде около теб и каквито външно най-вероятно ще са и батериите от статията . Така че просто се сменят елементите , а тези щом нямат химични процеси ще загряват много по-малко , така че и охлаждането почти ще отпадне , което още повече опростява нещата , така че Тесла само ще спечели от това20:48 23.11.2016
5 кирил
08:28 24.11.2016
6 гост
11:43 24.11.2016