Last news in Fakti

23 Ноември, 2016 15:31 5 349 6

Нова батерия издържа с дни и се зарежда за секунди

  • суперкондензатор-
  • батерия-
  • акумулатор
Нова батерия издържа с дни и се зарежда за секунди - 1

Учени от Университета на Цетрална Флорида (UCF) са създали суперкондензаторен акумулатор, който работи като нов дори след 30 000 цикъла на заряд и разряд и издържа 20 пъти по-дълго време от традиционните йон-литиеви батерии. Според специалистите изобретението има потенциала да промени из основи експлоатационните характеристики на преносими устройства като телефони и таблети.

Суперкондензаторите могат да се зареждат изключително бързо, тъй като съхраняват електричеството статично на повърхността на материала, а не използват химически реакции като традиционните батерии. Това означава, че за направата им са достатъчни "двуизмерни" листове с голяма площ, способни да задържат множество електрони. Повечето разработки в тази сфера (включително на създателя на електромобили Хенрик Фискер) обаче залагат на скъпи материали като графен.

Нова батерия издържа с дни и се зарежда за секунди

Според Йен "Ерик" Дзюн от UCF такъв подход е неефективен. Графенът се съчетава трудно с други материали, използвани в суперкондензаторите. Ето защо екипът от Флорида е решил да "увие" 2D метални листове (TMD) с дебелина от едва няколко атома около свръхпроводникови нанонишки. Така електроните "прескачат" бързо от ядрото към обвивката.

Разработката все още не е готова за серийно производство, но изглежда изключително обещаващо, тъй като превъзхожда в пъти съществуващите материали като енергийна плътност и циклична стабилност. В момента екипът от UCF очаква патент за суперкондензатора си. Учените смятат, че технологията позволява производство на надеждни батерии за електромобили, които могат да се зареждат за секунди, а в по-далечен план и решения за консервиране на енергия за дома с потенциала да намалят драстично нуждата от въглеводородни изкопаеми.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тесла

    3 8 Отговор
    Тесла ще яде теслата!

    Коментиран от #4

  • 2 Stefan

    8 1 Отговор
    Тесла ще им откупи правата или ще си направят и те нова батерия. Но нали не мислиш че щом правят Мегазавод за Тесла,то те случайно да не са се сетили за ъпгрейдването във бъдеще;) малко вероятно!

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Stefan":

    По-важното е ,че вече не минава месец без да се появят съобщения за нови технологии за батерии , коя от коя по-обещаващи . А някои хора твърдяха , че още 50 години нямало да са конкурентни , но май след най-много 5 години всички други като почнеш от петрол и стигнеш до водород ще изглеждат смешни пред тях , а с евтини и мощни батерии ВЕИ-тата просто ще излетят за отрицателно време
  • 4 гост

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тесла":

    Батерията на Тесла е изградена от стандартни елементи , които доста наподобяват батериите АА които виждаш навсякъде около теб и каквито външно най-вероятно ще са и батериите от статията . Така че просто се сменят елементите , а тези щом нямат химични процеси ще загряват много по-малко , така че и охлаждането почти ще отпадне , което още повече опростява нещата , така че Тесла само ще спечели от това
  • 5 кирил

    10 0 Отговор
    теслата ще я ядат паразитните държави разчитащи на нефт и газ
  • 6 гост

    1 7 Отговор
    Никой не предтавя досега клетка или батериен блок, който може да бъде конкуренция на леитиево-йонната батерия. ЛиЙон е на ръба на възможностите си, няма повече развитие и трябва да се търси нов вариант. Но това, което описват в статията е суперкондензатор, което съществува от повече от 100г. Но те не стават за батерии, понеже волтажа им зависи от електроните в тях и с разрява волтажа пада. Как решават този основен проблем, за да го нарекат батерия? Никой не казва. Има автобуси със суперкондензатори, но те могат да изминат максимум две спирки или към 10км. Е как прескачат бариерата е върпоса, не че е лошо да разработват нови техники, но това не е приложимо ако е суперкондензатор.