Last news in Fakti

24 Август, 2017 13:36 43 046 64

Как да изберем моторно масло? Основни правила

  • масло-
  • двигател-
  • автомобил
Как да изберем моторно масло? Основни правила - 1

При избора на масло за вашата кола в никакъв случай не трябва да се ръководите от рекламните постери и всевъзможни комерсиални клипове. Най-основното и първостепенно правило при избора на моторно масло е погледнете каква смазочна течност препоръчва производителят на автомобила.

И не толкова каква марка масло препоръчва, а с какъв вискозитет трябва да е маслото. С това правило работата по избор на масло за собствениците на нови автомобили приключва, но за притежателите на стари коли, каквито са повечето у нас, тепърва започва.

За да работи старият двигател безпроблемно, е нужно да се вземе предвид реалният му пробег (ако го знаете, разбира се), както и мнението на доверен сервиз, който да ви каже какво е състоянието на агрегата. Трябва да знаете и още няколко подробности за класификациите на смазочните течности.

Как да изберем моторно масло? Основни правила

Разделяне по вискозитет
Първото, с което се сблъсквате, е избор на продукта съгласно вискозитета на маслото. Съществуват два индекса - клас по SAE и клас по ACEA. Първият е международен и с него се определя сезонността на продукта - зимен, летен или всесезонен. Индексът ACEA е разработен съгласно спецификацията на автомобилните двигатели в Европа. Така например за SUV-та, съгласно ACEA е предназначено едно масло, а за градски малолитражки - съвсем друго.

Видове масла
Международното разделение по този критерий е свързано с три основни типа масло - минерално, полусинтетично и синтетично. Първото е особено препоръчително за стари двигатели, защото най-общо казано е най-гъсто. По-малко амортизираните агрегати на старите коли могат да ползват и полусинтетика и дори синтетика. Тези масла са по-скъпи, "по-тънки" но и с по-добра смазочна способност.

Смяна на маслото
Още един важен въпрос за начинаещи водачи на МПС-та е: Може ли да се премине от един тип масло на друг? Отговорът е положителен, но тук също трябва да се проучат предписанията на производителя. В много случаи е необходима промивка на двигателя. Това важи и за случаите, когато не знаете какво масло има в мотора на вашата кола. Иначе е добре смазочната течност да се сменя 1 000 километра преди предписанието на производителя на даденото масло.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Биберов

    36 8 Отговор
    Полезна статия, въпреки че аз ги знам повечето неща. Хубаво е да се ограмотява населението с коли у нас, зощото нещата са много зле. Повечето хора въобще не са наясно с подобни предписания и не е лошо да обърнат внимание на написаното в статията.
  • 2 Радотин

    36 2 Отговор
    Еее нищо интересно не казахте....
    очаквах да пише как да подберем маслото според амортизацията на двигателя... а не просто интересни факти
  • 3 Илиян

    29 1 Отговор
    Статията наистина е полезна.Лошото е че доста голям брой от "шоферите" не знаят откъде се проверява маслото,камо ли да могат сами да изберат подходящо масло,а в повечето сервизи са същите "специалисти" .....наливай нещо,а дали е подходящо за дадения агрегат никой не го интересува,важно е да ти вземат парите
  • 4 Пазарен Либерализатор

    24 14 Отговор
    Не ми позволяват да контролирам процеса в сервиза, каквото налеят-такова.

    Коментиран от #9

  • 5 БЪЛГАРИН

    63 2 Отговор
    Най-обичам когато някой ми заговори за "тънко" и за "гъсто" масло.
    Глупости!
    На едната ми кола в момента километража показва 400 000 км, нереални разбира се. С грес ли да я карам тогава? Върви си с 5W40 съвсем безпроблемно вече над 250 000 км.
    Маслото трябва да е съобразено най-вече с предписанията на производителя на автомобила, в рамките на вискозитет и клас, както и трябва да се сменя навреме, да речем около 10 000-12 000.
    Всички тези препоръки за смяна на 20 000, 30 000 или 50 000 са само във вреда, дори и да се кара с масло от 1000 лв литъра.
  • 6 Гост

    6 25 Отговор
    Алфа Ромео, 20 К, това е правилния избор.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 БЪЛГАРИН

    13 2 Отговор
    Май не е това точно начина да изберем масло, но като за начинаещи водачи и собственици е ОК. :)
  • 9 БОТ

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Пазарен Либерализатор":

    Съгласен!
  • 10 Маслото

    10 2 Отговор
    И накрая стигаме до качеството на това същото в България, и приключват нещата ...
  • 11 onq s konq

    51 19 Отговор
    Ас карам с М10Д и нямам никакви проблеми!Маистора ми го препоръча щото това "Д" било спецялна разработка за дизели като моито беенве а пък и е по-ефтино та като доливам на беенвето не ми бърка в джоба!Дълбоко го препоръчвам на сички!Един литър диона супер М10Д струва 4 лева а ас го земам с отстъпка та ми се връзва на 3.50!!!По принцип филтъра на колата не го сменям щото не виждам смисъл слет като си сменям маслото редовно на 25 хиляди!

    Коментиран от #12, #14, #16, #54

  • 12 Илиян

    47 3 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Конче,като ти чета коментарите се смея с глас.....страшна "терца" си....с кеф бих изпил една бира с тебе да ти послушам глупостите....Да си жив и здрав
  • 13 гад

    20 2 Отговор
    Язе карам с масло Калиакра
  • 14 Иво

    15 3 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Кончето е луд :)
  • 15 УБЧ

    13 1 Отговор
    Що не коментирате г.за на монтьорката..той за вас е сниман

    Коментиран от #33

  • 16 123

    23 4 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Първите два-три пъти се дразнех на Коня, но после не. Има духовитост в писанията му. Даже допуска умишлени правописни грешки. Добре е доловил ненавистта на хората към водачите на БМВ и към поддържането на незащитими позиции.
    Колкото повече му виждам постовете, толкова повече се убеждавам, че е психолог, който пише дипломна или дисертационна работа. По-смешно е как му се връзвате - ще има материал за статистиката си..
  • 17 123

    7 7 Отговор
    Относно статията. Напълно е абсурдна. Тя като - Как да изберем лекарство срещу грип? Основни правила.
    Основното правило е - отиваш на лекар.
    При маслата е - отиваш в сервиз. Той ти казва за твоя автомобил какъв вид масло е препоръчително, съобразно описаното от производителя, километри, симптоми и др. За шофьора остава да избере марката според джоба си.
    Новите (от 2012-2013 г.) автомобили сами казват кога трябва да им се смени маслото и то не по показанията заложени при предишната смяна. На новите автомобили вече се слага само масло Long life, което се сменя между 25-30 хил. км или 2 години, но колата сама казва кога вискозитета вече не е добър.
  • 18 Фтомобилист

    14 3 Отговор
    След това изречение " Най-основното и първостепенно правило при избора на моторно масло е погледнете каква смазочна течност препоръчва производителят на автомобила", няма какво толкова повече да се пише. Отиваш в сервиза, източват старото масло, слагат ти нов филтър, наливат новото. Това докато прочетеш вестника. След тов си тръгваш. Идваш отново за смяна според указанията на производителя.
  • 19 МАК

    17 6 Отговор
    Тази статия е без коментар! Не позволявам на малоумни сервизи и псевдо майстори да ми определят какво масло да се сипва!! От това какво съм разбрал с мойте коли е че, коли с хидравлични повдигачи или така наречените саморегулиращи се клапани трябва да се карат със пълна синтетика задължително ! Така двигателя работи правилно, хората имащи реално понятие ше разберат какво имам предвид! Минерални и полусинтетични масла не съшествуват в речника ми!! Единия ФВ е на 270000 реални км и го карамс оригиналното ВАГ масло 5W30 и нямам проблем и не го гори , затова нямам и пушеци отзад!! Другия ФВ е бензин него го карам със АРАЛ 5W40 от АУтобокс двигателя пее!! Много тихо работи с това масло!!така че хора който има кола със саморегулиране на клапаните карайте задължително със пълна синтетика!! Ако го гори или го губи заинатете се да решите тези проблеми и после карайте смело! Ще видите че е най добре със пълната синтетика!! Аз така правя и нямам проблем и не слушам некадърници от никакви сервизи!!!
  • 20 Чичко Тревичко

    13 4 Отговор
    Аз също не се интересувам от мнението на сервизния майстор с какво масло да си карам колата. Нещо повече, сам си го сменям. Като отвия болта и го оставям поне час да се изкапе. Слагам си пълна синтетика 5W40 като марката може да варира, но никога не слагам евтини боклуци. Имах една дизелова баварка на близо 300000 по километраж и поне 500000 реални. Карах я с 5W40 и го сменях на 20000км. защото ги правех предимно на извънградско. За тези 20 хиляди не ми се е налагало никога да доливам. Та ако бай Ставри от сервиза ми види одометъра и веднага ще ми сипе М10Д. Да си сменя маслото ми отнема 10 мин, ако не броя чакането за източването. Да отида до сервиза ми отнема доста повече.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 МАК

    20 3 Отговор

    До коментар #21 от "Shmeker":

    Ааа говори говори ще те разбере някой!! Повечето хора са зомбирани от малоумни сервизи и майстори, че след 200000 км двигатела бил се поизносил трябвало да се минава на по гъсто масло, честен кръст това ми е казвано от страшно много хора и като им кажеш не чуват ааа квот кажеш неговия майстор!! Бил съм свидетел как за сеат ибиза 1,9 тди да купят пред очите ми 15w40!! Направо полудях и като им казах било добре за мотора!! Ужас , много хора правят така затова има много пушещи коли със износени двигатели!!ужасна реалност!!

    Коментиран от #30, #51

  • 23 босе

    8 3 Отговор
    Ако карате дизел,сменяйте двигателното масло след не повече от 7000км,при бензина може и на 12000-15000км-това е основен принцип.Задължително се запознайте с изискванията на производителя за спецификацията на маслото.За колите в гаранция това не важи....понякога дори не сменят маслото....нали е в гаранция и са ви взели парите!!!
  • 24 ето как

    12 11 Отговор
    отивате в кауфланд,лидъл или била и ако има повече от две марки моторно масло изберете това на което тубата е с по хубав дизайн

    Коментиран от #25

  • 25 МАК

    7 5 Отговор

    До коментар #24 от "ето как":

    Абсурд от кауфланд освен ако няма друг избор зависи от къде си има достатъчно хубави специализирани магазини с гарантирани масла като качество и произход
  • 26 Vasik Atanasova

    10 11 Отговор
    МАСЛО СЕ СМЕНЯ ВСЯКА ГОДИНА ТОВА Е ИСТИНАТА

    Коментиран от #29, #49

  • 27 тракторист хулиган

    9 5 Отговор
    жилязото тряба да са мажи прясно масло и това е .най добре крадено от влак трактор кораб зил комбайна само да е пресно.
  • 28 селянин

    9 12 Отговор
    Страшна статия на търкалета. Тънко-гъсто ще умра от смях. На един избушен дарак каквито са над 80% от "колите" по улиците каквото и да му се сипе все единственото правилно е да иде на скрап моментално. Трябва моментално техническите прегледи да станат истински, мен какво ми дреме за "гъзарите" с коли по 250 коня за 5-10 бона. Аз имам два пъти по маломощни коли но пък чисто нови.

    Коментиран от #32

  • 29 МАК

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Vasik Atanasova":

    В кой измислен сервиз ви зомбираха с тази глупост???
  • 30 селянин

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "МАК":

    Едната от колите ми която съм купил чисто нова е на над 200000км и все още си е с 5W40 и не доливам за 10к км. Също и катализатора си е на нея и си работи.
    Дараците нищо не им помага, но народа е яко зомбиран и си живее в някакъв измислен свят че дарака за 5 бона купен от близката къща става за нещо повече от скрап, там откъдето е взет оригинално че му го продадът!

    Коментиран от #35

  • 31 ели

    5 5 Отговор
    Със сигуност мога да ви кажа :Това е Английска измевателна система например 10W 40 Това значи : Първото число означава долната граница при което е подходящо маслото (но числото 10 не значи 10 градуса трябва да се погледне в каталога може да съотвества на - 13 градуса) а 40 външната(околната ) температура. За съжеление много хора си харчат на вятъра парите (например през лятото ползват масло 0W20 това значи - някъде: -25: -30 градуса) то е най скъпо има много добавки при зимни условия.

    Коментиран от #63

  • 32 МАК

    6 4 Отговор

    До коментар #28 от "селянин":

    Който са пет пъти по голям боклук от старите!!!

    Коментиран от #34

  • 33 Пръцко

    12 2 Отговор

    До коментар #15 от "УБЧ":

    Ако тая кака от снимката ми е монтьорката, ще ѝ карам колата честичко, че и моето масло с кеф ще ѝ давам да сменя!
  • 34 селянин

    5 6 Отговор

    До коментар #32 от "МАК":

    Типично отговор в стил високото грозде е кисело! Не карам нови коли от вчера и от малко км, карал съм стари дараци също, не ми ги хвали. Затова се казват стари дараци, каквито и легенди да се приказват. Не е лошо човек да си отвори очите за реалността.

    Коментиран от #38

  • 35 МАК

    5 2 Отговор

    До коментар #30 от "селянин":

    Еми евалата правилна качествена подръжка с правилния клас масло и колата пее!! За катализатора няма да ти повярвам че е здрав на тия км !! Абсурд навсякъде по техн. Книги живота на катализатора е преко сили 150000км оттам нагоре е риск да се оставя защото почва да прегаря и се разпада и има шанс да ти запуши гърнета !!

    Коментиран от #50

  • 36 Onq s golfa

    11 0 Отговор
    Аз кат източа маслото,взема от ЮМЗ 6 и пълня докат прилее от таблото!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 МАК

    11 6 Отговор

    До коментар #34 от "селянин":

    Личи си че си се комплексирал, нови боклуци не карам, щот са до гаранция и хайде!! Бъркаш яко , не мие проблем да си купя някоя нова S класа просто тия нови боклуци те обезличават като шофьор,а тия излишно натъпкани електроники дето като каже мяу и няма мърдане!хайде няма нужда! Карай си новите боклуци и не ми говори за надеждност!
  • 39 митко

    14 1 Отговор
    Илиане в сервиза купуват на варели 200л. А влизат коли от лада до мерцедес. Не купуват 20 вида а един два варела. Сипват на всички еднакво.

    Коментиран от #41

  • 40 мъзга

    17 2 Отговор
    Е тва на снимката горе само си сменя маслото и винаги е прясно и отлично смазва буталото....
  • 41 сервизен

    0 4 Отговор

    До коментар #39 от "митко":

    mnoo si zabluden
  • 42 Маслов

    5 3 Отговор
    Много по-важен показател от вискозитета е класа по качество на маслото който показва устойчивостта на маслото от въздействието на експлоатационните фактори(температура, окисляване, изгорелите газове и др.) т.е. способността на маслото да запазва свойствата си по-дълго време. Производителите разработват различни видове масла в зависимост от условията на експлоатация като за да подобрят качеството влагат различни легиращи добавки. Класа е обозначен на етикета на бутилката.

    Коментиран от #43

  • 43 МАК

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Маслов":

    Много качествен отговор!!
  • 44 aаа

    3 0 Отговор
    ACEA
    Association des Constructeurs Européens
    d’Automobiles = European Automobile
    Manufacturers Association = Асоциация на
    европейските автомобилни производители.3. ACEA Ax/Bx – 2008
    A1/B1
    Масла за бензинови и дизелови двигатели на
    леки и лекотоварни автомобили
    Като наследник на CCMC (Comité des
    Constructeurs du Marché Commun – Комитет на
    приизводителите на Общия пазар) ACEA
    нормира показателите на моторните масла чрез
    следните серии от спецификации:
    Ax
    Масла за бензинови двигатели на леки
    автомобили – валидна до 2004 г.
    Bx
    Масла за дизелови двигатели на леки
    автомобили – валидна до 2004 г.
    Ax/Bx
    Версията от 2004 година обединява
    изисванията към маслата за дизелови
    и бензинови двигатели на леки и
    лекотоварни автомобили.
    Cx
    Масла, съвместими с двигателите,
    оборудвани с катализатори и системи
    за последващо третиране на
    отработените газове.
    Ex
    Масла за големи дизелови двигатели
    (двигатели на товарни автомобили и
    автобуси)
    2. Термини и понятия
    Масла
    SAPS (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur) –
    Сулфатна пепел, фосфор, сяра – към
    съвременните масла се поставят изисквания за
    ниско съдържание на сулфатни пепели,
    фосфор и сяра, тъй като тези вещества вредят
    на DPF. Маслата, които покриват новите норми
    за SAPS се наричат ”low SAPS” или “low ach”
    (нископепелни).
    HTHS (High Temperature / High Shear rate
    viscosity) – Вискозит на маслата при висока
    температура при наличието на сили на
    срязване. Мярка за вискозитета на маслото
  • 45 ааа

    2 1 Отговор
    Ако на някой му е интересно http://unil.bg/novite-normi-za-motorni-masla-acea
  • 46 Alex

    7 2 Отговор
    Аз лично бих препоръчал като минимум клас пълна синтетика API: SM/CF, особено, ако двигателя е с турбо / компресор
    Важно е маслото да е истинско и дори двигателя да е на повече километри да се слага пълна синтетика. Не се окислява, издържа при по-екстремални условия и може да се кара по-дълъг пробег.

    Коментиран от #47

  • 47 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Alex":

    Дааа това е най доброто за повечето коли включително и за тия след 90 та произведени!!но 98% от хората не го правят дали от неразбиране , зомбиране и беднотия да мине по тънката лайсна , затова е пълно с пушещи бараки навсякъде!!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Vasil

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Vasik Atanasova":

    Една е малко поне на 2 години
  • 50 Язе

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "МАК":

    Не знам какви книги си чел но моя катализатор го махнаха на над 200К км.Излъга ме този с гърнетата и го изряза.Още ме е яд но пък и не пуши.Масло сипвам каквото предписва производителя и не доливам грам до смяната.Също така карам и дизел с всичките му там егр-и,дпф-и.Той също не пуши и не доливам до смяната.Само,че ги сменявам на 10хил.км защото се карат и доста градско.

    Коментиран от #53

  • 51 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "МАК":

    Сериозно ли за 1,9тди са взели 15w40????!!!.аси смехорията.

    Коментиран от #52

  • 52 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Язе":

    Да съвсем сериозно !! Казах им че правят грешка , отговора беше така му препоръчал неговия псевдомайстор!не бил имал проблеми!! Много хора правят така и експлоатират колите си със 15w40!! Грозна картинка !!!
  • 53 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Язе":

    Еми щом не пуши без кат значи правилно си подържаш мотора с пълната синтетика!! Няма кво да коментираме!!!
  • 54 Nqkoq si

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ужас!Братко много редовно го сменяш туй масло!!!!Карай си рахат до100 000!
  • 55 някой

    2 1 Отговор
    А нещо за класификация по API ще кажете ли?
    А това че щяло минералното масло да е по добро за износени двигатели не е вярно.
    Да ако двигателя ти тече външно по добре да слагаш евтино масло защото така или иначе изтича.
    Но синтетичното масло запазва вискозитет при различни температури и реално разходът е по нисък от минералното което става по рядко при загряване.Разходът на гориво също намалява особено зимата.
    При съвременните двигатели с DPF е важно маслото да е с ниско съдържамие на пепел Low SAPS.
    Другото важно е да се знае произходът на маслото.Има търговци и сервизи които пробутват нико качествено масло брандирано като високо качествено.

    Коментиран от #59

  • 56 Zetec

    4 2 Отговор
    Единственото вярно нещо което трябва да се прочете в статията - "Най-основното и първостепенно правило при избора на моторно масло е да погледнете каква смазочна течност препоръчва производителят на автомобила."

    Под препоръка да се има предвид, че всеки производител си има спецификации които определят химическите добавки в маслото, а те са не по-малко важни от вискозитета по който всички се ръководят и определя единствено мазилните свойства при определни условия. Например за двигателите Zetec на Форд спецификацията е M2C913-B (C) и SAE 5W30 и да налееш в него масло 5W30 на което пише например VW 502.00 е груба грешка... съответно второто отговаря на спецификациите на Фолксваген. Просто различните производители използват различни по химичен състав материали и сплави в двигателите си! Това определя и различните химически добавки в маслата! Да не забравяме и еластомерите те също са химически продукти. Ако наливате масло което като вискозитет по SAE отговаря точно на това което е определил производителя, но спецификациите му не отговарят за вашия двигател - да не се чудите защо ви гори масло или са ви протекли гарнитурите и уплътненията... означението по SAE 5W30, 10W40 и т.н. определя единствено физическите параметри на маслото в различни температурни диапазони и физическо натоварване, а химическите свойства са скрити в едни малки цифри и буквички отзад на етикета... ако уважавате двигателя си и искате да го ползвате дълго поинтересувайте се каква е точна
  • 57 гощо

    2 1 Отговор
    Следвайте предписанията на производителя! Веднъж подцених маслото препоръчано от производителя с неговата марка на кутията! Купих си скъпо от доказана марка с същият визкозитет и почна да ми чука клапан,смених го с това на производителя и всичко се успа,говоря за нова кола на година купена от мен от магазина,не стара бангия! Скоро същото се случи с колата на мой приятел! Така,че ........

    Коментиран от #58

  • 58 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "гощо":

    Много зависи откъде си си купил маслото 95% от магазините продават ментета масла!! Аз ползвам само две фирми за пазаруване на масла масло1 и аутобокс никакви други!!

    Коментиран от #62

  • 59 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "някой":

    При съвременните двигатели с DPF е важно маслото да е с ниско съдържамие на пепел Low SAPS.

    Такова сипвам и аз.
  • 60 Роман дизел

    1 4 Отговор
    Колкото е по - стар дарака по-гъсто масло му требе на20 г.М16Д .На 30г.Грес графитна че му е екстра.
  • 61 ивелин

    1 0 Отговор
    Защо не може да се използва масло 15w40?
  • 62 Асанчо

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "МАК":

    МАК, един въпрос конкретно за 1.9DCI 2005-та година, реалните км са мистерия... Пише 190000. Та, според теб, 5w40 или 10w40? Става дума за сценик 2005та. Пълната синтетика по-добро решение ли е в случая? Не съм запознат толкова, а от твоите коментари съдя, че имаш доста опит.
  • 63 Данчп

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "ели":

    Нещо не си разбрала . Базова Температура - -Минус ,35 Градуса. Първата цифра е мярката ! 10 W 50.!!! От Минус 35 Градуса изваждаш 10 W.= Минус 25 Гр. Това е Температурата при която твоето масло зимата е с нормален Вискозитет . От тук Надолу Вискозитета намалява. Другата цифра е Вискозитет за горещина.БАЗОВАТА ГОРЕЩИНА НЕ Е ТЕМПЕРАТУРАТА НА ОКОЛНАТА СРЕДА , А 100 ГРАДУСА ТЕМПЕРАТУРА НА МАСЛОТО В ДВИГАТЕЛЯ . Индекса 40 и този , примерно 5 W 60.показва Вискозитета на маслото , че е различен при тези 100 градуса вътре . Тези цифри нямат нищо общо с температура на околна среда.ВИСКОЗИТЕТ НЕ Е МЯРКА ЗА ПЛЪТНОСТ , А ПОНЯТИЕ ЗА ТЕЧЛИВОСТ НА МАСЛОТО при определени условия и температури..
  • 64 атанасов

    0 0 Отговор
    ако някои знае 5w30 c3 и 5w30 c4 разликите говорим за бардхал защото е време за смяна но ми остана 1 литар 5w30 c3 но вав прага немога да намеря това масло имаго вав генерация 5w30 c4