Американският концерн General Motors представи прототип на автономно товарно шаси, задвижвано от система с горивни клетки Hydrotec от последно поколение. SURUS "може да реши и най-сложните транспортни проблеми, предизвикани от стихийни бедствия, усложнена логистика и глобални военни конфликти".
SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) има два електромотора и четири управляеми колела. Йон-литиевият акумулаторен блок осигурява пробег от 640 км с едно зареждане. Серийната версия на платформата ще бъде адаптирана за нуждите на военните.
Новото автономно шаси на GM може да се използва за най-различни задачи - мобилна електроцентрала на слънчеви батерии, всъдеходна линейка, камион или товарна платформа.
Наскоро General Motors стана поредният производител, който обяви, че се отказва от двигателите с вътрешно горене и преминава изцяло на автомобили с нулеви вредни емисии. Първият етап от плана предвижда два нови електромобила освен Volt и Bolt EV през следващите 18 месеца. Те ще станат първите от 20 модела на ток, които ще обогатят гамата на концерна до 2023 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Електрокар
Коментиран от #2, #3, #4
10:32 09.10.2017
2 законен
До коментар #1 от "Електрокар":
Ама да бе , те "наште" електрокари бяха абсолютно същите , особено батериите , затова японците ги изкупуваха за да им вземат чугунените тежести и оловото от акумулаторите и им излизаше по-евтино от скраб на световни цени , та Политбюро да отчита плана за износ10:49 09.10.2017
3 Любопитен
До коментар #1 от "Електрокар":
Чудя се дали знаеш значението на думата автономен?Коментиран от #12
11:32 09.10.2017
4 гост
До коментар #1 от "Електрокар":
Между другото това е бъдещето на всички товарни автомобили от най-малките до най-големите , човека и всички свързани с него недостатъци няма място в тях , дори "влекачите" вече са отживелицаКоментиран от #5
12:20 09.10.2017
5 Колев
До коментар #4 от "гост":
Да, когато всичко работи изправно и правилно, няма място. Ще видим като започнат да изскачат инженерно-технически проблеми от всякакво естество, които изкуствения интелект или не успява да реши, или решава неоптимално.Коментиран от #6, #8
12:46 09.10.2017
6 гост
До коментар #5 от "Колев":
То щото в сегашните стогодишни "инженерно-технически шедьоври" няма ама никакви проблеми и присъствието на ЧОВЕК ги избягва или решава на секундата на място ! Да не говорим колко ефективно и безаварийно ги управлява ! Айде стига глупости , човека е най-лошото възможно "управление" за ВСЯКО превозно средство и липсата му може само да подобри нещата , а за "проблемите" си има сервиз , който за тези от снимката е сто пъти по-лесен , по-евтин и по-рядъкКоментиран от #7
13:02 09.10.2017
7 Колев
До коментар #6 от "гост":
Точно за сервизирането и инженеригна говоря, че няма как да отпадне. Това ще значи да изчезнат професиите техник и инженер, а те, заедно с медицината, са най-сложните професии. Изчезнат ли те, изчезват всички други.Така че човешкия фактор си остава, макар и по друг начин.
13:31 09.10.2017
8 Така е
До коментар #5 от "Колев":
Наистина ще има бъгове, но съм сигурен че ще са по-малко отколкото при хората.При машината правилата са си правила и се спазват безпрекословно.
При хората, спазването на правилата зависи от големината и цвета, настроението, финансовото състояние, умствения багаж, възпитанието и ред подобни променливи.
Здравословното състояние, което е аналогично на бъг в машината, има нищожен процент в пътните произшествия.
14:16 09.10.2017
9 жаба
17:49 09.10.2017
10 гост
18:11 09.10.2017
11 гост
18:24 09.10.2017
12 low tec
До коментар #3 от "Любопитен":
А ти на думата "ОПАСЕН"!Коментиран от #13
15:20 10.10.2017
13 гост
До коментар #12 от "low tec":
Ами горе долу означава , недоспал махмурлия с основно образование и интелект на шопар , който с дъха си може да ти докара непреодолими позиви за повръщане , а поведението му на пътя е нагледен пример за това как НЕ ТРЯБВА да се управлява МПС , особено от този клас и единствения виновник за 99 % от катастрофите с товарни автомобили ! Това стига ли или да продължавам ?08:21 11.10.2017