Volvo Trucks представи първия си напълно електрически модел. FL Electric е предназначен за доставки на стоки в градовете и сметосъбиране. Серийното производство и продажбите започват догодина.
Електрическият камион тежи 16 тона и се задвижва от електромотор с максимална мощност 185 кВт/252 к.с. (130 кВт/177 к.с. при продължителна работа) и въртящ момент до 425 Нм. Тягата се предава на задните колела през двустепенна скоростна кутия.
Захранването е поверено на 2-6 йон-литиеви батерии с общ капацитет 100-300 кВтч. Обсегът с едно зареждане достига 300 км, а зареждането се осъществява с променлив ток от мрежата (22 кВт) или с постоянен през CCS/Combo2 (до 150 кВт). В първия случай пълното зареждане на 300-киловатчасовите акумулатори отнема около 10 часа, а във втория - между 1 и 2.
Първите две бройки Volvo FL Electric ще бъдат доставени на шведската компания за сметосъбиране и рециклиране Renova и транспортната фирма TGM.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ким Чен Ун
14:15 12.04.2018
2 гост
Видяха Фузо, Волво че на Тесла камиона се търси и те решиха да пуснат такива, не че не са ги разработили, но чакат и гледат, защото цените са им главоломни, затова и не се споменава.
Коментиран от #3
14:18 12.04.2018
3 Сектант
До коментар #2 от "гост":
Хайде пак е тука сектанта.А Мъск що чака ли-йон батериите да се развият че тогава да пусне С що не я пусна със 1ят роудстер??? А що чака толкова много да пусне вторият???
Преди тесла е нямало живот само камъни и пясък, след Мъск започва животът и прогресът.
Бавно бавно прогресът си върви, смее се този който се смее последен. Който спринтира в първите метри обикновено после не финишира.
Коментиран от #4
14:25 12.04.2018
4 гост
До коментар #3 от "Сектант":
А имаше ли масови електрически коли преди Тесла? И защо всички производители започнаха да предлагат и разработват електрички от наличието на Тесла, а не преди това? Нито един производител не пожела да е водещ в тази технология, Ауди уж имаха е-трон, но години наред си седя в склада и хоп, сега решиха, че ще го правят. Ако Тесла не са лидери на промяната тогава защо конкурентите се мерят само с тях? Защо не се мерят с е-голф например? Не е нужно да си сектант на Мъск, за да виждаш какво става в индустрията. Мъск доказа, че е наивен с проблемното производство на модел 3 и ще загуби много клиенти, няма спор, но направи повратен момент с модел С.Коментиран от #10
15:36 12.04.2018
5 Сектант
1. Имаше масови хибриди.
2.Нисан Лийф излиза преди Тесла С, а Рено Зое заедно с него.
Въпросът е че нямаше добра инфраструктура и нормално авто производителите не искат да се занимават с това. Колко бензиностанции има Мерц или БМВ???
И никой не се сравнява с Тесла освен зомбитата понеже тя е направена за Американският пазар. Европейците са по-бедни и обичат природата. Те харесват коли като Лийфа или Голфа, коли за града и за средни разстояния.
Тка че виждаш нещата си вървят бавно с напредването на батериите, големият принос на Мъск е захващането със зарядните станции, но даже не съм сигурен дали това не би довело до солидни глоби за монополно положение ако такава бе ситуацията и в Европа.
Обаче докато ме четеш да не си изпуснеш следобедната проповед, бързо бягай да удряш главата в земята.
Коментиран от #6
16:21 12.04.2018
6 Проповедник на секта
До коментар #5 от "Сектант":
Абе сектанте, Покажи поне една компания която да не се е сравнявала с Тесла?Покажи поне една компания която да има пробегът на Tesla?
Зарядните станции вече ги спомена като брой, но защо пропускаш фактът, че всички произведени до миналата година електромобили Тесла ще зареждат безплатно до края на живота на автомобила?
Посочи поне една фирма, произвеждаща масови електромобили, да произвежда модел с по-добри характеристики от Тесла? Нали Тесла са аматьори?
Всички му се смеят, че не може да произвежда масово модел 3, но се оказа че за март месец това е най-продаваният електромобил в Щатите. Другите като бълват бройки Защо не продадоха повече?
Най-добре се смее този, който се смее последен. Така че смей се докато можеш! Ако не Тесла, китайците ще произвеждат най-много електрически превозни средства, включително камиони, микробуси и автобуси.
Догодина се очаква да започне производството и на модел y, въпреки че са факти тази новина не е интересна защото не е свързана със запалване или катастрофа на Тесла, но може да прочетеш по другите медии.
Коментиран от #7
18:13 12.04.2018
7 Сектант
До коментар #6 от "Проповедник на секта":
Покажи едно животно на сушата да има повече месо от слонът. Еми като е слон ще има. Концепцията на другите производители е друга, Европа има нужда от градски автомобил и да ходиш на до 100км примерно.Американците не им пука за екология искат големи машини да си веят оная работа, че и за 2 сек да можели на светофарът да ускоряват.
Що гледаш УСА що не видиш продажбите без УСА и Норвегия а????
Коментиран от #8, #11
18:34 12.04.2018
8 Проповедник на секта
До коментар #7 от "Сектант":
Ооооо, видяхме ги. Премиум марките леко се наакаха, като установиха, че европейците са купили повече автомобили Тесла, отколкото Премиум сегмента на Mercedes и BMW, въпреки че електромобилът е с по-ниска класа, но струва повече от Премиум класата. Въпреки че за всички е ясно че Тесла Не са качествени автомобили.Ще видим и какви са продажбите в Европа на модел 3... но когато започнат да продават в Европа. Много бъркаш, че европейците искали електромобили с малък пробег, напротив, никой не иска такива електромобили. Европейците просто искат евтини електромобили с голям пробег, точно като модел 3.
Коментиран от #9
19:01 12.04.2018
9 Сектант
До коментар #8 от "Проповедник на секта":
Ама къде са тези продажби в Норвегия със субсидииките, а за Мерца няма. Освен това има поне 10 веда мерц че и повече а тесли колко има.Виж какво стана с Холандия а и в други страни по света, не бързай много ще поживеем ще видим.
20:01 12.04.2018
10 Зорлем
До коментар #4 от "гост":
Абе, имам спомен на едно нещо, наречено GM EV1, но щом казваш, че никой от големите не се е пробвал с сериен (!!!) електрически модел преди Тесла, явно е така...22:19 12.04.2018
11 гост
До коментар #7 от "Сектант":
Никой не иска да кара кола със 100км пробег, но други освен Тесла не предлагат дълъг пробег. Нисан Лийф е най-известен и сега в последната си генерация предлага 250км пробег, което е добре, но ако прочетеш ще видиш, че продажбите му циклят макар и да предлага по-добра батерия и е-педал. Шеви Болт спряха производството, защото паркинга им е пълен и никой не ги купува, били подходящи само за лизинг докато си получите модел 3. Всичко и всеки сравнава с Тесла, това се нарича еталон. Същото бе и голф, даже класа го нарекоха на голф и това е когато предлагаш най-доброто и търсеното. Тесла няма да е това, което е ако хората не търсят такива коли и няма да има 500х. души чакащи за един единствен модел.Коментиран от #12
07:41 13.04.2018
12 Сектант
До коментар #11 от "гост":
Не ти казвам 100км пробег а изминаване на разстояние в една посока тоест 300км са достатъчни.Това са измишльоти че лиифа предлагал 250км щото има дълъг пробег обаче е по -скъп разбира се същото като тесла 3.
И престани тая мантра за 500хил щото вече ставаш смешен. Никой не знае колко са точно и ако за 5 години са се записали 500хил то други за 5 години вече продадоха 5 милиона. Ако не бяха ги произвели и за тях щяха да чакат. Когато минат 5 гдини и всичко се нормализира тогава ще видим какво е истинското търсене.
Тесла няма как да бъде еталон за големите автопроизводители, виж за зомбитата е признава,.
Коментиран от #13
09:14 13.04.2018
13 гост
До коментар #12 от "Сектант":
Сектанте, като разбираш толкова от електрически коли обясни на простолюдието защо другите производители не си продават колите, а за тази Тесла са се наредили стотици хиляди. Нали е мантра, Мъскопоклонничество и др. глупости. Обясни също защо се редят на опашка за СпейсХ, а другите производители на ракети зачеркват плановете си, Вероятно защото при компанията на Мъск едно изстрелване струва 40-50млн, а с Ариане ракетата е 150млн. Просто неговият бизнес модел е да дава повече за хората и да се печели от многото поръчки. Така бе и при Пейпал-плащане без такси по времето когато банките взимаха по 1-2лв за превод.Коментиран от #14
13:19 13.04.2018
14 Зорлем
До коментар #13 от "гост":
Ако ти обясниш защо хората се скъсват да слушат Деспасито, или защо копнеят да се обзаведат с чанта Луи Витон (или както там се произнася), ние пък ще ти обясним и защо се редят за Тесли.Коментиран от #15
14:16 13.04.2018
15 гост
До коментар #14 от "Зорлем":
Думата е потребност. Едно време хората не са имали потребност да позлват компютри, защото са не са разбирали какво може да правят с тях, но ето идва един човек и казва, че с този компютър може да влезеш в интернет и да се чуеш с приятел на другият край на света, или да напишеш писма, или да гледаш филм, за който би платил 10 долара в киното. Та има такива хора като Джобс, Безоз, Мъск, които създават тази потребност, те предлагат нещо на пазара, което човек иска да си го купи, без изначало да му трябва, защото смята, че ще е много готин, съвременен и интересен с него. В същото това време този продукт трябва да е най-доброто като параметри, защото хората не искат да платят повече пари за нещо, което е сходно с мнозинството, а го искат, за да се откроят от мнозинстовото. Ако Тесла предлага пробег от 120-150км и е със същия вътрешен и външен дизайн като другите коли никой няма да иска да си я купи, било то и да е по-евтина актуалната й цена. Тези марки успяват да убедят потребителите, че ще се откроиш с техния продукт. С какво ще се откроиш с Нисан Лийф, е-голф, които са на двойна цена спрямо таква с двг и са същите като дизайн?Коментиран от #16
15:09 13.04.2018
16 Зорлем
До коментар #15 от "гост":
А потребността да не си сходен с мнозинството и да искаш да изпъкнеш не се ли нарича с разни други думички?15:28 13.04.2018
17 Прост
Ако изкарваш милиарди на година, но спиш на подът на фабриката, като едновременно ръководиш още няколко бизнеса, които очевидно променят бъдещето на света и ускоряват развитието на технологиите, се казва по друг начин.
Та много зависи от гледната точка. И двамата изпъкват, ама пред кого?
Коментиран от #18
16:39 13.04.2018
18 Зорлем
До коментар #17 от "Прост":
В случая явно става дума да изпъкнеш като си купиш и покажеш нещо, а не чрез някакви други действия или постижения.Коментиран от #19
17:14 13.04.2018
19 Прост
До коментар #18 от "Зорлем":
Ти днес гласува ли в с "да" подкрепа на природата или гласува против?Какъв беше Вотът ти в подкрепа на развитие на технологиите?
Коментиран от #21
19:42 13.04.2018
20 Ксб
19:43 13.04.2018
21 Зорлем
До коментар #19 от "Прост":
Екологичността е за пред хората. Ако някой наистина го води екологичния мотив при избора на стоки, то притежаването на автомобил изобщо не стои на дневен ред. Поради това, всички хора ги вълнува или да е икономически изгодно, или да е модерно (каквото и да означават тези критерии за всеки отделен човек!).В тази връзка, гласувам със "За" за развитието на технологии, които са икономически и технологично смислени, а не за такива, които са просто "модерни" или налагани администартивно.
21:19 13.04.2018
22 Прост
По какъв начин гласува? Нали знаеш че "Изборът" в урната Нищо не струва. Важно е какво гласуваш всеки ден и всеки час. РЕАЛНИЯ глас е ИЗБОРА който правиш е чрез парите и действията ти.
Например вчера нашето семейство гласува ПРОТИВ природата, като измина с автомобили 30 километра и отдели 4кг вредни емисии. Гласува ЗА Лукойл И ЗА повишаване на руският БВП, и намаляване на българския.
От друга страна гласува ЗА природата като и, спести 10кг вредни емисии, от 10квч електроенергия за затопляне на гореща вода, с което гласува ПРОТИВ въглищните централи.
Това по никакъв начин не е ПРОТИВ семейния бюджет, дори е ЗА.
Ако семейният бюджет позволяваше, бихме си взели два електромобила, въпреки мнението ти. Опазването на природата НЕ е задължително да е в противоречие с удобството в ежедневието. Ако в днешния ден трябва да избираме електромобили, За съжаление ще трябва да е ПРОТИВ европейската икономика, защото просто няма такава бюлетина, на единствената пише Тесла и едно да гласуваш по тошово време или в Русия.
Коментиран от #23
09:09 14.04.2018
23 Зорлем
До коментар #22 от "Прост":
Ето, че ти сам казваш, че електромобилите са много хубави, но не се връзват с бюджета. И това със сигурност е валидно за болшинството потребители. Щом е така, значи причината да се купуват Теслите не е икономическа, т.е. остава да е емоционална. Дали емоцията е гъзария или "екологичност" няма чак толкова голямо значение.Коментиран от #24
09:57 14.04.2018
24 Прост
До коментар #23 от "Зорлем":
Напълно съм съгласен с мнението ти, относно високата цена на електромобилите. Ако гледаме само икономическата гледна точка, много малко потребители изминават достатъчно километри за да "излязат на печалба" от ниските експлоатационни разходи в краткосрочен план. Дори в дългосрочен, повечето от потребителите няма да са на печалба.От друга гледна точка обаче, сравняваме Tesla с премиум марки. Написаното от теб е в пълна сила важи и за купувачите на S класа но Мерцедес.
От трета съвсем различна гледна точка, ако критерий за избора на автомобил са мощността и ускорението, Tesla може да ти излезе най-евтиният вариант и като първоначална цена и като последващи разходи.
Сигурно има още стотици гледни точки, за които никой от нас не се сещам. Истината е, че ако Тесла успее да оцелее финансово, ще си остане лидер на електромобилния пазар за дълги години. Не защото те са по-добри, а защото останалите не правят нищо по въпроса, а само симулират дейност и се опитват да го отложат във времето, като дават изкуствено предимство на Тесла.
13:34 14.04.2018