19 Септември, 2018 14:32 36 740 47

Уникалното окачване на камионите Tatra

  • tatra-
  • камиони-
  • окачване
Уникалното окачване на камионите Tatra - 1

Всеки производител на моторни превозни средства може да монтира на една ос щанги, амортисьори и пружини и да получи едно прилично окачване. Има обаче и друг вид производители, които се опитват да проявяват креативност. На някои им се получава, а на други не. На чешкия производител Tatra определено му се е получило, при това още през далечната 1920 година.

Уникалното окачване на камионите Tatra

Още по-странното е, че това окачване, макар и доста модернизирано, продължава да се използва и днес. Въпросните чешки камиони се отличават с огромен ход във вертикална посока на всичките си колела. В основата на тази конструкция лежи централна носеща тръба и шарнирни полуоси с независимо окачване, които са обединени в общ модул. Вижте и принципа на действие.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 JEEP

    102 3 Отговор
    В ерата на Камаз тези камиони бяха надминали времето си.
  • 2 СссереМ

    7 143 Отговор
    Соцбоклуците в действие,питайте някой механик от дапа навремето колко са " напредничави" тия кютници.

    Коментиран от #4, #32, #37

  • 3 Завоя

    4 73 Отговор
    Да бе видеото показва че нямат деференциали бухааааа
    И как вземат завой? Или те вървят само направо?

    Коментиран от #7, #35, #40

  • 4 JEEP

    63 4 Отговор

    До коментар #2 от "СссереМ":

    Мхм, питай ги как плакатите на татра им висяха по стените в дап-а.
  • 5 гост

    23 9 Отговор
    Въпросът е, че ако те предлагат камиона си на 120х.евро заради окачването, а немците залагат на опростено окачване, но пък по-мощен двигател на цена от 100х.евро, то немците ще реализират много повече бройки и печалба, а Татра ще са търсени само за специални камиони с необходимост от високо сцепление.
  • 6 6×6

    66 10 Отговор
    Винаги са били по добри от СССР техниката.
  • 7 инженер

    51 1 Отговор

    До коментар #3 от "Завоя":

    Диференциал има но не е там където си свикнал да бъде.
  • 8 Така е

    56 3 Отговор
    Най добрия камион произведен някога в соц. лагера.Красив , изключетелно здрав , с въздушно охлаждане.

    Коментиран от #43

  • 9 пробвал

    58 3 Отговор
    Чехите винаги са били добри инженери.Дори германците са взели много от техните разработки през Втората световна.
    По времето на соца Татра беше един от най здравите камиони.Единствен проблем бяха гумите тъй като това окачване е независимо и при празен камион се износва външната част а при претоварване вътрешната.Влекачите им бяха ненадминати и много по лесни за управление от руските.Двигателят беше достатъчно мощен и здрав.Който е карал КРАЗ знае за какво говоря.
    Но сега окачването е на въздушни възглавници и може да се регулира винаги протектора да е стъпил на пътя.

    Коментиран от #10, #27, #45

  • 10 селянин

    24 7 Отговор

    До коментар #9 от "пробвал":

    В Коми едно време,с КРАЗ и МАЗ..изнесохме що чам от тайгата за Б-Я..немат грешка при студ и,,разпутица,,вкарваха у гората при минус 30,40-градуса и волво,бенц,щаер..и.т.н.не става,правил ли си на татра съединител-сваляш целио двг.

    Коментиран от #13, #14, #38, #39, #44

  • 11 Японеца

    4 2 Отговор
    Преписа статията, голем хитрец се направи.
  • 12 Бати Злати

    19 2 Отговор
    Искам да Ви обърна внимание, че не става въпрос за соц. техника, а за нов модел "Татра" -"Феникс"
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 НИВА

    16 6 Отговор

    До коментар #10 от "селянин":

    Сменял съм го за 1ч,двг се разкачва и завързва за 30 мн ,2та диска за още 30 мн и отива на БЦто
  • 15 РАМБО

    30 3 Отговор
    Руснаците са си националисти , хвалят собствената си техника . Обаче не помня на какъв огромен обект в Русия след завършването му са направили паметник на основния камион с който е построен обекта - ТАТРА !!! Този паметник стои до ден днешен ! И поговорка от казармата - " Там където ТАТРА не може да мине - нищо друго не може да мине "

    Коментиран от #16

  • 16 история

    11 1 Отговор

    До коментар #15 от "РАМБО":

    Хоть фото и не подписано выяснил, что это самосвал Tatra-111S2.
    Был установлен в 1973 г. возле ав­то­базы № 5 объеди­не­ния «Се­ве­ро­во­сток­зо­лото» (Ма­га­дан­ская обл.), в честь 25-летия при­хода сюда пер­вых таких машин.

    Коментиран от #31

  • 17 още

    7 1 Отговор
    Берелехская автобаза была укомплектована Татрами еще в 1956-м году. Двигатель воздушного охлаждения прекрасно показал себя на холоде и не нуждался зимой в воде. Грузоподъемность Татры-111 была 10 тонн, но часто они буксировали за собой два 20-тонных прицепа, доведя массу автопоезда до 60 тонн. За это коллектив Берелехской автобазы постоянно находился в лидерах соцсоревнований между автотранспортниками и получал правительственные награды.
  • 18 Механник

    11 5 Отговор
    За Татра и Краз мога да споря доста.... краза в казармата съм ги отварял не повече от по два пъти в годината. А Татра - всяка събота и неделя и падаше ДВГ-то, ...поне нямаше вода за точене...
    А сега ...сменяш дюза, айде сменяй кода. Смениш съединител - айде синхронизирай...спирачки, масла - айде занулявай...но сега са по интересни....много има за писане, ама ракийката дойде....Айде със здраве.
  • 19 Чакаленко

    4 4 Отговор
    Дали ме лъже паметта ама...ако правилно съм запомнил (и разбрал:) главният конструктор на това окачване на Татра е дошъл от... Щаер:))
    За пример - пред къщи Пинца 712. Правен е 82г. Предния беше правен 77г.
    Па може и да греша.....търпя критики и корекции:))))
  • 20 Механник - към Завоя

    3 2 Отговор
    Здравей Завой, погледни пак видеото. Дали би суркало гумите при Завой.. :)
  • 21 Антижурналист

    16 1 Отговор
    Сина на главния конструктор на Татра Ханс Ледвихка е главен конструктор на Г класата Мерцедес и се казва Ерих Ледвинка! Не подценявайте чехите ! До 1968 година теса номер едно по производство на мотоциклети и кариерни самосвали !
  • 22 bilbo

    3 1 Отговор
    Рали Дакар

    Конструктори
    Победи Производител
    12 Камаз
    6 Татра
    5 Мерцедес
    4 Перлини
    1 МАН
    Хино
    ДАФ
    Сонаконе
    АЛМ/Акмат
    Ивеко

    Коментиран от #23

  • 23 Max

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "bilbo":

    Само провери с какъв двигател са тия камази?!
  • 24 Алфа Ромео

    2 2 Отговор
    На мен ли ми се струва така или левите и десните полуоски се разминават малко, не са на една равнина като цял твърд мост.
  • 25 някой

    13 0 Отговор
    Чехите са страхотни машиностроители! Преди ВСВ са имали много добро военно производство! На световно ниво! Правили са и леки танкове. Основната цел на Хитлер не е била завоюване на територия (Чехия), а придобиването на военното им производство и машиностроенето им. След ВСВ чехите имат още един (за мен добър камион)- това е Прага.
  • 26 Газ 66

    7 0 Отговор
    Може би татра да отстъпва по някои показатели на аналогични руски машини но за разлика от тях е по комфортна а не с дървена кабина, влезте в ю туб и напишете "татра сибир" ще видите за каква проходимост иде реч, неслучайно татра е основния камион на пожарната на САЩ, те доставят камиона на голо шаси а после американски фирми монтират пожарното оборудване върху него
  • 27 майстора

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "пробвал":

    ооо едно време търсихме само гуми от татра ... износена от двата края в средата чисто нова ... я от някоя кариера я нещо такова и ги даваха тънко ... за зил-а бяха идеални ... щото иначе дефицит няма ... ех какви идиотски години бяха ....
  • 28 Водач

    4 1 Отговор
    Майсторе,майсторе викам ти майсторе,щото не ти знам името.Когато сложиш на Зила гуми от Татра,ела ми се обади.Да Те питам като ги разбираш нещата-къде в двигателят на Зила има дървени части.

    Коментиран от #29, #33

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Иван

    5 0 Отговор
    Като бях малък се возих на Татра самосвал. Беше с въздушно охлаждане, тежка и стабилна машина, а возията все едно си в лимузина. Разкошен камион. Баща ми беше механик и се занимаваше именно с такива товарни автомобили. В общи линии, доколкото съм чувал, Татрите са държали на тормоз от шофьорите. Знаете как беше - фирмата държавна, всеки лашка камионите като за последно, защото са служебни и така...
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "СссереМ":

    Както сам си написал......... да ти серем!!!!!!!!!!!!!!!
  • 33 майстора

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Водач":

    мм неволята е голяма сила .... що тебе цолажчето ли те шашка или просто ми казваш че е невъзможно нещо ?? не те разбрах

    такива дървени философи най-обичам ... дето докато ми обясняват как нещо няма да стане и аз взема че го направя ....
    аи да направим друго когато ти натъпчеш в зил 131 ЯМЗ 236 ти ми се обади става ли ....мух*льо ... еи всичко сам съм си го мислил и правил ... само за карданите съм ползвал стругар ... ще ми каже той на мен кое става и кое не ... аиии да ти се и негативната мириз*ливка !!!! ша ма ядосва тука

    Коментиран от #36, #42

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Случаен

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Завоя":

    Хората много добре са оцветили двата пиньона на диференциала в синьо и лилаво и самия диференциал в зелено, който реално разпределя въртящия момент. Очевидно диференциала е и блокиращ (бе значение ръчно или автоматично), ако има буксуване на някое от колелата. Странно защо олигофрени дават мнения за неща от които не разбират.
  • 36 дападжията

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "майстора":

    Е как бе ъгъла на главите на мазовия не е ли много голям /?? Или си рязал коша ?
  • 37 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "СссереМ":

    ти вьобще карал ли си такьв камион или поне да си се возил в него ,та говориш пьлни глупости ,за времето и сега даже си е наи добрия минен и кариерен камион , даже се използава много в агро бизнеса ,вземи се ограмоти малко ,влезни в интрернет вю-туб и ще видиш за какво става за вьпрос аз сам работил с татра 815 т-2 модел самосвал ,сега има нови татри по модерни ,например татра феникс ,в много разновидности .
  • 38 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "селянин":

    я му обясни на тоя ,как се цепи дифренциялите и целия заден колесар ,кво сецанье беше ,бедна му е фантазията на тоя ,що се отнася за сьединитела ,за разлика от камаза по лесно се сменява ,сваляш карданчето и кожуха на сьединителя ,лошото е защото е еднодисков амбриаж и е по слаб ,забуксуваш ли някьде ,требе да си добьр шофиор да не замирише на феродо ,щото после тие спукана работата ,тия новите татри феникс са с двудисков сьединител ,но като цяло ме кефеше защото може да исипва вьв всякькви наклони ,заради торсионните валове,сега даже има модели с есинични гуми ,за поголяма проходимост,абе камион си е .
  • 39 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "селянин":

    имах в предвит тебе ,а не номер 9,господин селянино
  • 40 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Завоя":

    абе ти луд ли си или кучето те е ухапало ,има дифренцияли и касети даже
  • 41 Водач

    1 0 Отговор
    Браво бе Майсторе,голем майстор ша излезнеш,щом слагаш на Зил-а кардан от Татра.Те такива папунчовци най обичам,па не се коси толкова,ша вземеш да ми отговориш на въпроса-ама когали?
  • 42 Водач

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "майстора":

    Ами то цолажчето е еднакво бе майсторче,ширината е различна.
  • 43 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    сега новите са с водно охлаждане ,и не са 10 цилиндрови двигателите ,а 6 редови с 2 турбо компресора , имаше и татри модел 813 ,тебяха 12 цилиндрови мотори ,бордови ,влекачи ,авокранове и даже бяха едни с багерно устроиство отзаде на шасито ,те повечешдсе ползаваха в воените ,инженерни и строителни воиски.

    Коментиран от #46

  • 44 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "селянин":

    да ти наветрим у акльо,двигателя се сваля на земята когато правиш ремонт на него ,защото пречи тьрбата и неможеш да отлупиш картера ,зада смениш биелните лагери и да свалиш биелите ,за това, другия случаи е,свалясе защото има 2 лагера под двигателя на които се викат кантарите за управлението на волана ,те се износват мнго често и усетиш ли волана да ти играе в рьцете ,тогава е ясна работата ,сваляние на мотора и смена , ,ане зада сменяш сьединител, сваляш целия двигател на земята ,я ми каьжи ти като толкова разбираш ,торсионните валове на какво се дьржьт и как се презацепват ,които дьржьт предното окачване .
  • 45 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "пробвал":

    това е така било ,защото са били гумите с вьтрешна гума и колан ,те загряваха и гьрмьт ,аз сьм карал и сьс безкамерни гуми ,нишо че беше презацепена и отзаде на обиците на ресиорите ,беха сменени камьните ,да лагерува ресиора, сега всичките нови са с безкамерни гуми ,и поасвалта да якараш няма да загряват и да гьрмьт, затова се използваха повечето по кариерите и по мините ,там няма асвалт.
  • 46 Бат Мишо

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "никси":

    кът каза за багерното устройство и аз се сетих виждах в казармата такъв 12 так
  • 47 Зверо

    0 0 Отговор
    В момента имам Татра 815 с монтирана бетон помпа върху нея. Е нема толкоз здрав камион. Произведена е през далечната 1983г , а сега сме 2021. Вие сметайте що за чудо е това