Всеки производител на моторни превозни средства може да монтира на една ос щанги, амортисьори и пружини и да получи едно прилично окачване. Има обаче и друг вид производители, които се опитват да проявяват креативност. На някои им се получава, а на други не. На чешкия производител Tatra определено му се е получило, при това още през далечната 1920 година.
Още по-странното е, че това окачване, макар и доста модернизирано, продължава да се използва и днес. Въпросните чешки камиони се отличават с огромен ход във вертикална посока на всичките си колела. В основата на тази конструкция лежи централна носеща тръба и шарнирни полуоси с независимо окачване, които са обединени в общ модул. Вижте и принципа на действие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JEEP
14:39 19.09.2018
2 СссереМ
Коментиран от #4, #32, #37
15:02 19.09.2018
3 Завоя
И как вземат завой? Или те вървят само направо?
Коментиран от #7, #35, #40
15:03 19.09.2018
4 JEEP
До коментар #2 от "СссереМ":
Мхм, питай ги как плакатите на татра им висяха по стените в дап-а.15:24 19.09.2018
5 гост
15:28 19.09.2018
6 6×6
16:05 19.09.2018
7 инженер
До коментар #3 от "Завоя":
Диференциал има но не е там където си свикнал да бъде.19:49 19.09.2018
8 Така е
Коментиран от #43
19:54 19.09.2018
9 пробвал
По времето на соца Татра беше един от най здравите камиони.Единствен проблем бяха гумите тъй като това окачване е независимо и при празен камион се износва външната част а при претоварване вътрешната.Влекачите им бяха ненадминати и много по лесни за управление от руските.Двигателят беше достатъчно мощен и здрав.Който е карал КРАЗ знае за какво говоря.
Но сега окачването е на въздушни възглавници и може да се регулира винаги протектора да е стъпил на пътя.
Коментиран от #10, #27, #45
19:56 19.09.2018
10 селянин
До коментар #9 от "пробвал":
В Коми едно време,с КРАЗ и МАЗ..изнесохме що чам от тайгата за Б-Я..немат грешка при студ и,,разпутица,,вкарваха у гората при минус 30,40-градуса и волво,бенц,щаер..и.т.н.не става,правил ли си на татра съединител-сваляш целио двг.Коментиран от #13, #14, #38, #39, #44
20:20 19.09.2018
11 Японеца
20:23 19.09.2018
12 Бати Злати
20:54 19.09.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 НИВА
До коментар #10 от "селянин":
Сменял съм го за 1ч,двг се разкачва и завързва за 30 мн ,2та диска за още 30 мн и отива на БЦто21:18 19.09.2018
15 РАМБО
Коментиран от #16
21:26 19.09.2018
16 история
До коментар #15 от "РАМБО":
Хоть фото и не подписано выяснил, что это самосвал Tatra-111S2.Был установлен в 1973 г. возле автобазы № 5 объединения «Северовостокзолото» (Магаданская обл.), в честь 25-летия прихода сюда первых таких машин.
Коментиран от #31
21:53 19.09.2018
17 още
21:57 19.09.2018
18 Механник
А сега ...сменяш дюза, айде сменяй кода. Смениш съединител - айде синхронизирай...спирачки, масла - айде занулявай...но сега са по интересни....много има за писане, ама ракийката дойде....Айде със здраве.
22:09 19.09.2018
19 Чакаленко
За пример - пред къщи Пинца 712. Правен е 82г. Предния беше правен 77г.
Па може и да греша.....търпя критики и корекции:))))
22:16 19.09.2018
20 Механник - към Завоя
22:49 19.09.2018
21 Антижурналист
23:48 19.09.2018
22 bilbo
Конструктори
Победи Производител
12 Камаз
6 Татра
5 Мерцедес
4 Перлини
1 МАН
Хино
ДАФ
Сонаконе
АЛМ/Акмат
Ивеко
Коментиран от #23
09:06 20.09.2018
23 Max
До коментар #22 от "bilbo":
Само провери с какъв двигател са тия камази?!12:03 20.09.2018
24 Алфа Ромео
16:13 20.09.2018
25 някой
17:10 20.09.2018
26 Газ 66
18:29 20.09.2018
27 майстора
До коментар #9 от "пробвал":
ооо едно време търсихме само гуми от татра ... износена от двата края в средата чисто нова ... я от някоя кариера я нещо такова и ги даваха тънко ... за зил-а бяха идеални ... щото иначе дефицит няма ... ех какви идиотски години бяха ....20:34 20.09.2018
28 Водач
Коментиран от #29, #33, #48
00:27 21.09.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Иван
09:32 21.09.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
До коментар #2 от "СссереМ":
Както сам си написал......... да ти серем!!!!!!!!!!!!!!!19:56 21.09.2018
33 майстора
До коментар #28 от "Водач":
мм неволята е голяма сила .... що тебе цолажчето ли те шашка или просто ми казваш че е невъзможно нещо ?? не те разбрахтакива дървени философи най-обичам ... дето докато ми обясняват как нещо няма да стане и аз взема че го направя ....
аи да направим друго когато ти натъпчеш в зил 131 ЯМЗ 236 ти ми се обади става ли ....мух*льо ... еи всичко сам съм си го мислил и правил ... само за карданите съм ползвал стругар ... ще ми каже той на мен кое става и кое не ... аиии да ти се и негативната мириз*ливка !!!! ша ма ядосва тука
Коментиран от #36, #42
23:19 21.09.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Случаен
До коментар #3 от "Завоя":
Хората много добре са оцветили двата пиньона на диференциала в синьо и лилаво и самия диференциал в зелено, който реално разпределя въртящия момент. Очевидно диференциала е и блокиращ (бе значение ръчно или автоматично), ако има буксуване на някое от колелата. Странно защо олигофрени дават мнения за неща от които не разбират.14:33 22.09.2018
36 дападжията
До коментар #33 от "майстора":
Е как бе ъгъла на главите на мазовия не е ли много голям /?? Или си рязал коша ?16:00 22.09.2018
37 никси
До коментар #2 от "СссереМ":
ти вьобще карал ли си такьв камион или поне да си се возил в него ,та говориш пьлни глупости ,за времето и сега даже си е наи добрия минен и кариерен камион , даже се използава много в агро бизнеса ,вземи се ограмоти малко ,влезни в интрернет вю-туб и ще видиш за какво става за вьпрос аз сам работил с татра 815 т-2 модел самосвал ,сега има нови татри по модерни ,например татра феникс ,в много разновидности .17:23 06.02.2019
38 никси
До коментар #10 от "селянин":
я му обясни на тоя ,как се цепи дифренциялите и целия заден колесар ,кво сецанье беше ,бедна му е фантазията на тоя ,що се отнася за сьединитела ,за разлика от камаза по лесно се сменява ,сваляш карданчето и кожуха на сьединителя ,лошото е защото е еднодисков амбриаж и е по слаб ,забуксуваш ли някьде ,требе да си добьр шофиор да не замирише на феродо ,щото после тие спукана работата ,тия новите татри феникс са с двудисков сьединител ,но като цяло ме кефеше защото може да исипва вьв всякькви наклони ,заради торсионните валове,сега даже има модели с есинични гуми ,за поголяма проходимост,абе камион си е .21:03 06.02.2019
39 никси
До коментар #10 от "селянин":
имах в предвит тебе ,а не номер 9,господин селянино21:18 06.02.2019
40 никси
До коментар #3 от "Завоя":
абе ти луд ли си или кучето те е ухапало ,има дифренцияли и касети даже21:29 06.02.2019
41 Водач
10:47 07.02.2019
42 Водач
До коментар #33 от "майстора":
Ами то цолажчето е еднакво бе майсторче,ширината е различна.10:53 07.02.2019
43 никси
До коментар #8 от "Така е":
сега новите са с водно охлаждане ,и не са 10 цилиндрови двигателите ,а 6 редови с 2 турбо компресора , имаше и татри модел 813 ,тебяха 12 цилиндрови мотори ,бордови ,влекачи ,авокранове и даже бяха едни с багерно устроиство отзаде на шасито ,те повечешдсе ползаваха в воените ,инженерни и строителни воиски.Коментиран от #46
19:32 07.02.2019
44 никси
До коментар #10 от "селянин":
да ти наветрим у акльо,двигателя се сваля на земята когато правиш ремонт на него ,защото пречи тьрбата и неможеш да отлупиш картера ,зада смениш биелните лагери и да свалиш биелите ,за това, другия случаи е,свалясе защото има 2 лагера под двигателя на които се викат кантарите за управлението на волана ,те се износват мнго често и усетиш ли волана да ти играе в рьцете ,тогава е ясна работата ,сваляние на мотора и смена , ,ане зада сменяш сьединител, сваляш целия двигател на земята ,я ми каьжи ти като толкова разбираш ,торсионните валове на какво се дьржьт и как се презацепват ,които дьржьт предното окачване .19:46 07.02.2019
45 никси
До коментар #9 от "пробвал":
това е така било ,защото са били гумите с вьтрешна гума и колан ,те загряваха и гьрмьт ,аз сьм карал и сьс безкамерни гуми ,нишо че беше презацепена и отзаде на обиците на ресиорите ,беха сменени камьните ,да лагерува ресиора, сега всичките нови са с безкамерни гуми ,и поасвалта да якараш няма да загряват и да гьрмьт, затова се използваха повечето по кариерите и по мините ,там няма асвалт.19:58 07.02.2019
46 Бат Мишо
До коментар #43 от "никси":
кът каза за багерното устройство и аз се сетих виждах в казармата такъв 12 так23:20 22.03.2021
47 Зверо
00:21 20.12.2021
48 Никси
До коментар #28 от "Водач":
я па тоя , верно глупости пишеш , е къв водач си да незнаеш че гумите от зил 131 стават на татра 815 слагалисме и такива с шарка на трактор и руските меча стъпка кама с едрия грайфер 12 цола , само че джантите бяха обикновенни с двата обръча а не безкамерни , гумите бяха спецялно за в мините да се карат външна с вътрешна гума комплект и колан , но стъпнеш ли на шосето ,ако е износена 70% гумата , направо гърми и се пука , за това повече карат с безкамерни гуми и джанти на шосето както другите западни камьони !!!.01:29 05.05.2024