9 Ноември, 2018 14:53 2 227 11

Geely ще прави китайски Hyperloop

  • geely-
  • china aerospace science and industry corporation-
  • hyperloop

Китайската автомобилна компания Geely и държавната China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) обявиха, че са подписали споразумение за съвместната разработка на транспортна мрежа от свръхзвукови подземни влакове по подобие на американския Hyperloop.

Стратегическият договор цели съчетаване на магнитната левитация и вакуумните тръби в една технология, която според CASIC ще позволява на пътническите влакове да се движат със скорости до 1 000 км/ч, а в бъдеще - и с 4 000 км/ч.

На първо време Geely и CASIC ще обединят усилията си в областта на научните разработки. Според автопроизводителя това ще му помогне и в развитието на превозни средства от нов тип.

Системата от високоскоростни вакуумни тунели Hyperloop, която в момента се изгражда в Щатите, ще позволява на влаковете да се движат на магнитна възглавница със скорост 250 мили/ч (402 км/ч). Първата линия трябва да заработи на 10 декември под Лос Анджелис.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    13 0 Отговор
    "Влак " със скорост 1000 км/ч , да не говорим за повече , обезсмисля 99% от гражданската авиация , да не говорим пък колко пъти сваля разходите сравнено с нея и намалява рисковете !!! Та за форумните философи дето се притесняват как ще се заменят петрола и реактивните двигатели , успокойте се , хахахах !!!!

    Коментиран от #2

  • 2 Зорлем

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Пък телепортацията обезсмисля 99% ако не и повече от скоростните влакове. Дай сега да видим чии мечти и блянове са по-яки!

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Зорлем":

    Еми просто за телепортацията ще трябват поне още 50-100 години , докато този "влак" ще пътува след по-малко от 10 !! Обикновените влакове вече вдигат 500 км/ч , така че за тоя 1000 са си минимума и то на съвсем прилична цена !!
  • 4 Зорлем

    3 3 Отговор
    Щом казваш... Аз съм достатъчно възрастен да помня какви неща пишеше (в сп. Паралели например) и за свръхзвуковите полети с граждански самолети пък то какво стана - не остана нито един пътнически свръхзвуков самолет, че и военните такива дори са кът. Обаче ти с убеденост заявяваш, че съвсем ще е икономически изгодно да се копаят тунели, или да ги леят от бетон, в които да свалят налягането, за да може да вдигнат 1000км/ч. Добре, звучи ми праводподобно с оглед на това, че никой не съм прочел да се е похвалил да е измислил някаква нова технология за копане/изграждане на тунели.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Еми значи поредното дето не си го "чул" !!! Тунелът за бърз транспорт на стоки и хора, който компанията на Илон Мъск - The Boring Company, прокопава под Лос Анджелис, ще бъде открит на 10 декември.

    Това научаваме от публикация в Twitter на самия Мъск, цитирана от The Verge.

    Вечерта след откриването ще бъдат предложени безплатни превози на пътници през него. !!!
    А пък свръхзвуковите полети както си отбелязал умряха точно заради цените , щото Конкорд с "великата" петролно-реактивна технология гореше колкото десет обикновени самолета , а петрола от когато го пуснаха докато "умря" скочи над десет пъти !!!! И там тенденция за поевтиняване няма , а за тунелите си в голяма заблуда , скоро ще станат по-евтини от обикновена магистрала !! И с доста по-евтина поддръжка също !!

    Коментиран от #6

  • 6 Зорлем

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не съм чул по каква иновативна технология го изкопаха този тунел и колко е по-евтин от конвенцинален такъв. Щото в Лондон има тунели на метрото още от края на 19-ти век, които са ги копали с кирки и лопати (почти!), така че изкопаването на тунел не е нещо ново. А ако Хиперлуп имаха някаква нечувана къртица нарцисът Мъск отдавна щеше да ни е залял със снимки и Туитове за нея, както направи с "подводницата" за Тайланд. Ама не е, нали?

    Коментиран от #7, #9

  • 7 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Ами казах ти вече за чуването , а за тунела да ти беше направило впечатление поне срока за който е готов !!!! Ако не помниш нямаше и година като го почнаха !!! А и да си чул да са купували техника от някоя "велика немска технологична" компания , хахаха ??!!
  • 8 Зор ми е да чета и да се информирам

    0 0 Отговор
    Вoring Company на Илон Мъск използва Xbox One контролер, за да управлява от разстояние копаещите тунели машини.

    В опит да подобри изкопната технология за своята предстояща система за масов подземен транспорт в няколко големи американски града, компанията е прибегнала до този неочакван аксесоар. С помощта на пада тя се стреми да избегне опасностите при ръчното репозициониране на инструментите от инженерите,както и да ускори процеса.

    Забавен кадър, споделен от компанията в Twitter, показва именно ръка с контролера на фона на гигантско оборудване. Надписът отдолу е закачливото “Най-добрата видеоигра в света“.

    The Boring Company не уточнява защо технологията на Microsoft е за препоръчване пред Sony и нейния DualShock или Nintendo и Joy-Cons, но това не е първият път, когато подобна геймърска технология се използва в други индустрии.
  • 9 Зор ми е да чета и да се информирам

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Година по-късно Мъск спомена, че прокоповането на тунелите ще стартира в Лос Анджелис до края на февруари. Милиардерът спази обещанието си – преди дни машините му започнаха да копаят тунел като част от демонстрация в рамките на надпреварата Hyperloop Pod, инициирана от компанията SpaceX.

    Въпреки че машините прокопаха просто една дупка, екипът планира тя в крайна сметка да се превърне в класически тунел.

    Мъск не обясни, как точно ще функционира тунелът, но е възможно транспортът да използва т.нар технология хиперлуп, след като бъде доказано, че тя може да работи над и под повърхността на земята. Мъск не отрече твърденията.

    Вижте на снимката отгоре как изглежда пробивната машина на милиардера, тя бе публикувана наскоро в Туитър от самия него.

    Възможно е това да е само част от по-масивна машина, с все още немонтирана режеща глава.

    Въпреки че машини за прокопаване на тунели, съществуват и в момента, тези разработени от компанията на Мъск, ще са уникални. Създателите им обещават, че те ще копаят близо 10 пъти по-бързо от конвенционалните.

    Ако пробивните машини на Мъск наистина улеснят прокопаването на тунели, подземния транспорт като цяло ще стане по-популярен.

    Тунелите ще се окажат идеалното решение на проблема с натоварения трафик, особено в урбанизираните райони, а също и потенциален начин за пренасяне на транспорта в сградите.

    Коментиран от #10

  • 10 Зорлем

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Зор ми е да чета и да се информирам":

    Е, това ли да ми е зор да се информирам? Изкопали дупка, но не станало ясно каква точно, с какво са я копали, как, за колко време и за колко пари. Обаче казали, че било 10 пъти по-бързо и било "уникално". И после обвиняваш Антиелектрика, че го ловяли на гола кука с фалшиви новини?

    Коментиран от #11

  • 11 Зор ми е да мисля

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Ами самият факт че за няколко месеца тази дупка се превърна в тунел и откриването предстои на 10-ти декември, говори че Машините на боринг къмпани наистина копаят 10 пъти по-бързо. Все още никой не знае за какво ще се използва тунела и това ще се разбере при откриването. Дали ще са пътнически капсули или кънки върху които да се качват дори бензинови автомобили и да се движат със скорост на 200 километра в час под градовете, а защо не и двете.