Last news in Fakti

7 Декември, 2018 17:56 6 586 31

Honda представи нов тип батерии

  • honda-
  • батерия-
  • акулуматор

Изследователският институт на Honda, учени от Калифорнийския технологичен институт и Лабораторията за реактивно движение на NASA разработиха нов тип електролит, който позволява създаването на батерии и висока енергийна плътност и ниска работна температура, съобщава сп. Science.

Йон-флуоридните акумулатори (FIB) имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиевите батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.

Батерии с твърд електролит, който провежда йоните на флуорид, съществуват отдавна. Те обаче работят само при високи температури и се смятат за междинен етап от развитието на технологията. Течният електролит, разработен от Honda, позволява производството на по-безопасни и екологични акумулатори.

Японско-американският екип е успял да открие метод за получаване на йон-флуоридна електрохимическа клетка, която работи при стайна температура. Това става възможно благодарение на композитен катод със сърцевина от наноструктура от мед, лантан и флуорид. От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зорлем

    12 7 Отговор
    Всичко звучи хубаво, само това "електрохимична" разваля идилията, но каквото - такова.

    Коментиран от #4

  • 2 ванката

    14 4 Отговор
    произведено от хонда в америка как звучи само...
  • 3 jorj

    7 13 Отговор
    Хибрида! Хората на Путьо от Ломоносов са ги направили преди 20 години, и отдавна военните ги ползват. А пък за хиперите да не говорим, скоро някой заблуден може да влезне на Пути в Путито.!!!!!
  • 4 Антиелектрика

    4 9 Отговор

    До коментар #1 от "Зорлем":

    Чакай сега да те оплюят "госта - хахаха" и многониковото тролче как няма нищо по-чисто, по-полезно, по-здравословно и по-хубаво на света от една електрохимична реакцийка.

    Коментиран от #8

  • 5 Димов

    11 1 Отговор
    А дано! Белким вдигнат обсега на електрокарите и действително подобрят еко добивът на суровините за тия батерии.

    Коментиран от #11

  • 6 скапани дизели

    20 3 Отговор
    Края на ДВГ мога да го видя- на хоризонта е.
  • 7 Driving pleasure

    21 6 Отговор
    Aaaa разгеле! 2 седмици не беше излизала новина за "пробив" при батериите и се бях спекъл, че прецакваме електрификацията :D
  • 8 Димов

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    И по-екологично, не забравяй! Уф, то пък верно, че електрокарите никой не ги рекламирал като еко. Хората ги купували заради другите им предимства...... те си знаели какви.

    Коментиран от #10

  • 9 Хонда

    4 3 Отговор
    Течният електролит, разработен от Honda...
    Имат и в твърдо агрегатно състояние?
  • 10 Антиелектрика

    9 8 Отговор

    До коментар #8 от "Димов":

    Хайде сега и ти - как какви други предимства? Даваш 300 000 лева за модел Х, за да минаваш 100 км за 5 лева.

    Коментиран от #12

  • 11 Driving pleasure

    7 11 Отговор

    До коментар #5 от "Димов":

    2050та може би... тамън преди да построят поредния въглищен ТЕЦ за зареждане с "еко" ток :D

    Коментиран от #15

  • 12 Driving pleasure

    7 10 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Е не бъди толкова ограничен де кви са тия 5 лева сега?! Даваш 300 000 лева... ама после вадиш и още 50 000, за да си направиш соларен парк в двора, че да ти е съвсем безплатно :D

    Коментиран от #13

  • 13 Антиелектрика

    9 6 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    И после наемаш един имам да прави ежедневно молитви за слънце ;)

    Коментиран от #14

  • 14 Driving pleasure

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    За ко ти е? Свети Илон кат иде на Марс ше праща радиация в туби - пущаш кат пръскачка да облива солара :D
  • 15 стоян

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    А защо не си помисли че може и от слънчева ами направо се сети за въглища

    Коментиран от #17, #20

  • 16 Зорлем

    6 4 Отговор
    Пак нищо не сте разбрали, бе хейтъри-русофили! Токът ще го товарят на блокчейн вериги в Сахара и Гоби, защото китай произвеждат много фотоволтаици, и с умни мрежи ще ви го носят нощем докато спите.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Зорлем

    7 2 Отговор

    До коментар #15 от "стоян":

    Познай от три пъти защо всички първо се сещаме за ТЕЦ-ове! Подсказка - не е като да не сме виждали и пипали ВЕИ-та.
  • 18 Антиелектрика

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Тъкмо дядо Коледа ще доставя по домовете точец опакован с панделка. Но стига сме отваряли работа на многониковия, че ще се чуди на кой да отговаря по-напред
  • 19 Driving pleasure

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "Зорлем":

    В кви разфасовки ше доставят, по кило и 5 или ще има и мегапак - държа моите да са в луксозна опаковка :) Чудно ми е като колко ли ток ша дойде от Гоби до София и колко от него ша са затрие на идване ма карай щом си рекъл...
  • 20 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "стоян":

    Щот дет се вика ти за дет си тръгнал Китайците от там се връщат - и не е много убаво! При 1 Терават електроенергия от въглища те строят още 250 Мегавата нови въглищни мощности - щото няма как да стане това с панелите и ако вдигаш потреблението щеш нещеш ще вдигаш и нови конвенционални централи. В САЩ дето толкова хвалите гринго какъв еколог е да ползва тесляците само 17% от енергията е от ВЕИ и едва 1.3% от солар - Солар сити не случайно трябваше да бъде придобита от Тесла, за да я спасят и сега е на хуманно дишане! Нещата не са толкова розови, колкото разни ватмани разправят че са!
  • 21 Усмивката

    0 1 Отговор
    Е.Поне ще купуваме ефтини, втора ,дизели от Хамерика кът земат да ги исфърлят
  • 22 12345

    10 2 Отговор
    През месец - два четем за поредния "революционен" пробив при батерийте. Само, че после не се случва нищо. Що така? Феновете на ел.тостерите тъкмо се зарадват, че ще станат по-достъпни и хоп. Пак нищо. Стига сте ги залъгвали тези хора. И те си имат праг на глупост. След всяка залъгваща статия, разочарованието им се увеличава и скоро съвсем ще "обърнат" предпочитанията си.
  • 23 гост

    5 2 Отговор
    Докато не ги вградят в колите си и не ги пуснат на пазара, нищо не е за вярване. Засега само батерията на Тесла е най-доброто на пазара и то не защото Панасоник правят страхотни клетки, а защото отличен мениджмънт на батерията се комбинира с висока енергийна плътност. Все още останалите марки не могат да догонят първите Тесли, а какво остава да ги задминат. Ако Хонда имат 3 пъти по-висока енергийна плътност, то няма да е проблем с малка по размер и тегло батерия да изминават 800-1000км. Вярвам, че може, въпросът е да се пусне на пазара, а евтино ще стане когато минат 10г. след пускането му, вероятно след лицензи към Китай.
  • 24 Future

    2 3 Отговор
    Браво на Хонда,както винаги в авангарда на технологиите.Горивните клетки и тези батерии ще са достатъчни за да сложат край веднъж за воинаги на пушещите ДВГ с КПД под 40%.

    Коментиран от #25

  • 25 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Future":

    И ще имаме нови пушещи Електроцентрали.Такива които ще изплащаме до гроб и ежегодно яки суми за вредни емисии.А тези пари отде?Данъци,акцизи,нови цени на тока и още,още,още.Безплатен обяд няма.
  • 26 battery love

    1 1 Отговор
    А, Тесла е задвижил Ford без FIB батерии на едно автомобилно изложение!
  • 27 battery love

    1 2 Отговор
    Никола Тесла 1931 година с някаква батерия на етерична електроенергия е задвижил автомобил Pierce-Arrow изминал 8 дневен тест без презареждане, като се е движил със 140 километра в час на моменти!

    Коментиран от #28

  • 28 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "battery love":

    Предполагам се е сдобил с етер от Йети, Лох Нес или извънземните. То бива конспиративни тъпотии, но вашето си е чиста патология и свръх невежество!
  • 29 някой

    2 1 Отговор
    "която работи при стайна температура."
    А като стане отрицателна температурата, кво праиме? Някои ще предложат може би да кладем огън, за да ги стоплим батериите, за да не стачкуват...

    Коментиран от #30

  • 30 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "някой":

    Ще хабиш ток за отопление то и сега е така. Когато колата не работи всъщност не е съвсем да не работи като ДВГто. Като се събудиш сутринта в студен зимен ден ако не си вързан за щепселът ще се учудиш че зарядът може да падне до 10%.

    Коментиран от #31

  • 31 Русенец

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "ДВГ":

    Тия 10% намален заряд заради студа, кой ще ми ги компенсира? На дизеловата ти кола губат ли се по 10% нафта, само при престой всяка студена нощ?