25 Януари, 2019 11:25 7 120 29

БеЛАЗ пуска огромен товарен тролей

  • белаз
БеЛАЗ пуска огромен товарен тролей - 1

Първият дизел-тролейбус БЕЛАЗ-75247-92 е с товароносимост от 65 тона и е построен от автозавода в Беларус през 1964 година. През юли 1966-а са направени първите изпитания, а през 1968-а са направени още два екземпляра.

След това обаче тази технология е забравена за цели 20 години. През 1987 година са направени два БЕЛАЗ-75195 с товароносимост 110 тона. Техните изпитания се оказват успешни и е взето решение да се наблегне на тази технология. Разпадането на СССР обаче отново спира проекта.

БеЛАЗ пуска огромен товарен тролей
БЕЛАЗ-75247-92

Дизеловите тролейвози (както ги наричат рускоговорящите) се оборудват с пантографи, като на влаковете и, оказва се, все още не са забравени. Сега в това технологично направление има нов импулс.

Идеята обаче е да се изключи дизеловият агрегат от схемата. Това ще позволи да бъде създаден екологичен кариерен транспорт. Зареждането специалните кондензатори ще става по време на движение от ел. мрежата и при спускане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 USA

    14 54 Отговор
    малоумието няма край по тези ширини

    Коментиран от #2

  • 2 Слава за Ким Че Ун

    41 10 Отговор

    До коментар #1 от "USA":

    Ти краварче само да ти кажа ,че със стар ЗИЛ прегазих 20 соросоида и ми беше кеф да ги гледам размазани ! Със стар стечкин застрелях краварски турист и го закопах в една борова гора ! Да застреляш кравар е дълг за всеки нормален българин ,а костовистите като теб са за концлагер !
  • 3 Хмм

    27 1 Отговор
    Ако се помисли малко идеята е доста добра. Вече много компании дето правят опити за тирове на ток, но инфраструктурата е сложна и много пари. Тука говорим за инфраструктура в рамките на една мина... може да се окаже че не е толкова сложна. Отделно всички големи камиони са с електромотори задвижвани от дизелов генератор.

    Коментиран от #4, #5, #8

  • 4 Гост

    23 3 Отговор

    До коментар #3 от "Хмм":

    Колега да добавя, че съвременен електромотор при спускане надолу в мината може да връща много енергия към мрежата и да достигне още по голяма икономия (+ икономия за спирачките, а там не са дискове като за лека кола)
  • 5 Зорлем

    12 6 Отговор

    До коментар #3 от "Хмм":

    Чак всички големи камиони не с генератори - напр. Caterpillar 797, но да речем, че повечето са. Един от основните проблеми да се изгради инфраструктурата с жици в мината е, че там вичко се променя доста често. В смисъл къде се копае, като завали дъжд и свличане откъде може да се мине, като направят взрив всичко се тресе и размества и т.н. А опънеш ли му жица като на тролей, става и същото като с тролея - може да се движи само по едно трасе. Така че за можене, може, но въпросът е доколко е практично в ежедневието.

    Коментиран от #6

  • 6 До зорлем

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Ти недей да се напъваш на зорлем! Да не би да си мислиш, че са толкова плиткоумни! Бил съм в завода на Желязо! Уникален е! В България само можем да си мечтаем за такова производство! Такава организация и чистота, по нищо не се различава от Германия например! Една капка масло не видях даже на пода! Може би единственото с което се различава от подобно производство на запад е мащаба! Територията на завода е с големина , съпоставима с малък областен град в България!.. Така че тях не ги мисли! Това са хора, които изнасят своята продукция за 120 страни в света и са на 27% по-ефективни от Caterpillar по отношение товар/разход, нищо че при ония маркетинга е по-добър!..
  • 7 Читател

    12 0 Отговор
    Стига с тая политика, дръжте си мозъците по-прибрани и не се поддавайте толкова лесно на промивки. Аз бих въвел някоя технология, независимо дали е източна или западна, стига да работи добре и да е рентабилна. Парите не миришат и ако ми ги вадят руска или белоруска техника и ми е изгодно нямам нищо против. В следващ момент бих избрал американска, пак по същите причина - рентабилност.
  • 8 стоян

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хмм":

    По асфалт ли или по же пе линия ще се движи Ти ако си ходил в кариера няма да говориш тези глупости =Там пътя е нагоре надолу и дупка до дупка как ще свържеш жиците с това чудо на техниката

    Коментиран от #9

  • 9 Ммм

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "стоян":

    От кариерата до предприятието за обработката на рудата какво пречи пътят да е асфалт? В кариерата ще се движи на батерии, заредени от мрежата.

    Коментиран от #10

  • 10 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ммм":

    Хората са ти отговорили няколко пъти. Няма как да се прави асфалт за 500 тонни машини. И една батерия за такъв исполин ще тежи най-малко 20 тона. Единствения смисъл да се прави толкова голям самосвал с батерии е ако кариерата се намира на по-високо от предприятието или жп линията.
  • 11 Ммм

    3 0 Отговор
    Това не е първи електрически самосвал за минната индустрия. Artisan Vehicles е базирана в Калифорния компания, която наскоро разработи масивен електрически Z40 самосвал, предвиден за минната индустрия.

    Z40 е оборудван с 4 електрически мотора и е снабден със система за смяна на батерията, която удължава времето за работа без нужда от презареждане и прави камиона сравним по производителност с дизеловия вариант.



    Artisan Vehicles твърди, че Z40 има почти двойно по-голяма пикова мощност в сравнение с дизелова машина и генерира само 1/8-ми от топлината на своя дизелов еквивалент.

    За начало самосвалът ще бъде използван в мината Kirkland Lake Gold, но по всичко личи че съвсем скоро и други компании от индустрията ще се възползват от новото возило.

    От компанията споделят че са приятно изненадани от позитивните коментари и приемането което са получили не само на местно ниво, но и от индустрията, която вече изглежда е готова за трансформация.

    Въпреки че тежи 40 тона Z40 е по-малък на размер от стандартен камион със същото тегло и ще окаже сериозно въздействие върху дейността на минните компании позволявайки добива на повече руда във всеки камион.

    Artisan Vehicles не са единствената компания, която работи за електрификацията на минната индустрия.

    Миналата година партньорство между две швейцарски компании преобразува багер "камион" Komatsu, който се превърна в най-голямото електрическо превозно средство в света с масивна батерия от 700 кВтч.
  • 12 Антиелектрика

    5 2 Отговор
    40 тона е малък самосвал. Повечето такива самосвали са над 100 тона собствено тегло. Рекордът е 250 тона и общо тегло над 880 тона. Няма батерия на света, която да задвижи подобно тегло.
  • 13 Гост

    1 0 Отговор
    Аве те са го написали камиона ще бъде със специални кондензатори и ще се движи с тях когато не е включен в мрежата.Идеята е 10 километра включен в мрежата 2километра на кондензатори движеики се в мрежата се зареждат кондензаторите.
    .
  • 14 Експерт

    0 1 Отговор
    Не е зле такива статии да се пишат от технически грамотни хора, а не от Недоразбрали журналяги. Автора няма представа за разликата между двете системите за зареждане. В крайна сметка е сътворил невероятна боза от погрешни твърдения. Оценка СЛАБ 2!!! ОБЩОТО С ТРОЛЕЙ СА САМО ПАНТОГРАФИТЕ ЗА ЗАРЕЖДАНЕ НА КОНДЕЗАТОРИТЕ, КОЕТО НЕ СТАВА ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ!!!
  • 15 Ммм

    2 0 Отговор
    Поредния смешник, който смята че по яко от дизела няма. Абе смешко, точно този 800тонен самосвал е електрически и се задвижва от 4 електродвигателя с обща мощност 4600кс. Една Тесла е 700кс. 7 батерии ще го задвижат с пълна мощност, но ще загреят на петата минута, затова ще са необходими поне 10бр. , които са два пъти по-леки от резервоара и два ДВГ.

    Коментиран от #17

  • 16 Morgoth

    1 2 Отговор
    Екологичен кариерен транспорт ..... на тия кариери обикновено най-малкия проблем от екологично естество са камионите.
  • 17 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ммм":

    Хайде по-леко с епитетите. Смешко може да си ти, че не четеш какво пиша. Някъде да съм написал, че дизела е най-якото нещо и тези самосвали не са с електромотори? Много ясно няколко пъти написах, че БАТЕРИЯ не би свършила работа, защото трябва да е поне 20 тона, а в частност на най-големия БеЛАЗ трябва да е поне 100 тона и дори сам си написал, че яко ще загряват батериите. Вместо да се плюнчиш, чети какво ти се пише. Хайде сега ти сметни колко трябва да тежи една батерия на 880 тона самосвал, ако за 40 тона трябва 700 kW. При Тесла 100 kW тежи около 700 кг, значи за 40-тонния ще е грубо 5 тона. Май излиза, че 880 тонния самосвал ще се нуждае от над 100 тона батерия, а? Дали дизеловия генератор с обем 65 литра заедно с 5 тона гориво, ще тежат 100 тона?
  • 18 Ммм

    1 0 Отговор
    "Няма батерия на света, която да задвижи подобно тегло." Вече ти доказах, че задвижване може безпроблемно да бъде осигурено от 10 батерии без да загряват, които тежат 4,9 тона. Значи има батерии, които да го задвижат. Онези 700квч не са мощност, а капацитет. От него зависи колко километра ще измине с едно зареждане. За час работа ще трябват 20 батерии тежащи 10 тона. Колко според тебе тежат резервоара, двата двигателя и всички работни течности за работа на ДВГ? А охладителната и изпускателната система? Със сигурност повече от 10 тона.

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Ммм":

    Май си многониковия и пак се пробваш да влизаш в излишни спорове? Достатъчно ясно съм дал сметки по твоите данни за самосвал с тегло 40 тона, другото са си твои измислици-премислици. Хората в мините и инженерите за сега са сметнали, че не е рентабилно да буташ десетки тонове батерии и с генератори им е по-удачно. То на един електрокар за 1200 кг товароподемност батерията му тежи 700 кг, ти си тръгнал да ни обясняваш колко щяло да е лека батерията за 880 тона самосвал. Пак казвам, че батерии би било рентабилно да има само ако мината е на по-високо от предприятието.

    Коментиран от #20

  • 20 Ммм

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    "Пак казвам, че батерии би било рентабилно да има само ако мината е на по-високо от предприятието."
    Тук става въпрос за тролейбусни тиранти и батерия само за кратки дистанции. А сравнение на тонажи е пълна глупост. Повечето тирове са с мощност не повече от 300 коня. Има голфчета с толкова. Ще им сравниш ли теглата?

    Коментиран от #21

  • 21 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ммм":

    Пак пишеш неща, които никой не твърди! Каква мощност като ти писа за капацитет на батерия за самосвал с тегло от 40 тона и аз правя изчисления за капацитет на батериите за 880 тона. Ти май не помниш какво си писал, стига да има спор за нещо. Хайде многоникчо, не ме занимавай повече.

    Коментиран от #26

  • 22 Ммм

    0 0 Отговор
    Без значение за капацитет или за мощност говориш. Модел S тежи 2,5 тона и изминава 500км със 100квч. батерия тежаща 490кг. По твоите сметки колко трябва да тежи батерията на 40 тонен камион с пробег 1000км?

    Коментиран от #23

  • 23 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ммм":

    Първо, теглото на 100 kWh батерия на Тесла S не е 490 кг, а е 600 кг - https://www.teslarati.com/tesla-model-s-weight/ Второ, нали ти каза, че за 40 тонния самосвал използват 700 kWh в Komatsu. Там пише, че батерията е 4,5 тона, но само заради факта, че батерията се зарежда при спускане: https://fakti.bg/technozone/328212-nai-golemiat-elektromobil-v-sveta Никой няма да се занимава да слага 20-30 тона батерии на багери в кариери, защото няма толкова големи все още и теглото и цената им са неоправдани. Няма генератор генератор, който да тежи 20 тона.

    Коментиран от #25

  • 24 Ммм

    0 0 Отговор
    Добре нека тежат 600 кг. Кажи колко тона трябва да са батериите на 40 тонен камион с 1000 километра пробег по твоите сметки?
  • 25 Ммм

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Какво стана? Не ти ли излизат сметките? По твоята логика, от 2,5 до 40 тона има 16 пъти разлика, значи батерията от 600, ще стане 9600кг, а капацитета 1600 квчаса. За 1000 километра пробег умножаваме по две и получаваме 19200 килограма и 3200 киловатчаса. Следователно само влекачът на Tesla semi трябва да тежи 30 тона без ремаркето. По твоята логика полезният му товар ще е под 5 тона? Само където в реалността, очаквания капацитет е 800 киловатчаса и около 3600 кг. Виждаш ли в какъв порядък ти е грешката?

    Коментиран от #27

  • 26 Ммм

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    По твоята логика ако един автомобил тежи 1 тон и гори 6 на сто, един Тир 40 тона гори 240л/100км. И двамата с Димов нямате връзка с реалността. Единият определя разходът на енергия по теглото на автомобила, а другия по мощността на двигателя му. Колко ФПЧ отделя 100 тонния Комацу със 700квч батерия от накладките при спускане според учéните от Магадан ли беше? Сигурно 100 пъти повече отколкото на голфа? Упс, това 40 тонно чудовище с 60 тона товар, не ползваше спирачки по нанадолнището, противно на твърденията на учéните.
  • 27 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Ммм":

    Ти не само от дума не разбираш, ами си и адски нахално недорасляче! Не разбираш ли, че не ми се занимава с твоите тъпотии, многониково изчадие? Дадох ти линк и там си пише, че за 40 тона САМОСВАЛ, батерията е 4,5 тона (700 kWh, колкото правят 7х100kWh по 640 кг всяка)! Влекачът на Тесла не е самосвал и теглото му не е нужно да е колкото товара, за да го издържа! Аре у лево, електротрол безработен!
  • 28 Ммм

    0 0 Отговор
    Ти можеш да си правиш още колкото си искаш КРИВИ сметки и никой не е в състояние да те спре. Пак четеш, но не разбираш. Линка който си дал е за 100 тонен, а не както твърдиш 40 тонен самосвал. Батериите са му от този вид http://www.szwestart.com/ncm-ev-module-27-1.html а не са като на Тесла модел 3, каквито ще са на Семи най-вероятно и каквито съм сметнал аз. Ако от Тесла имат скрити козове, е вероятно батерията да е още по-лека. Ако сложат дори батерия с енергийната плътност на модел 3, която да тежи 100 тона, то 880 тонния самосвал ще изминава повече с едно зареждане на батерията, отколкото с пълен резервоар. А ако все още не си забелязал, защото бавно загряваш, тук говорим за пантографи или смяната на батерията със заредена няколко пъти дневно. Вече ти сметнах, че 880 тонния самосвал може да се движи около час с 10 батерии на Тесла. Сам можеш да си избереш колко тежат, дори да са от най-тежките. Май ще се освободи място за още полезен товар, а?
  • 29 Патриот

    0 0 Отговор
    Белия човек минава през кризи и прогресира. Зап. Европа с вкарването на негри си гарантират упадък в интелигентността за в бъдеще. В коя държава негрите са донесли прогрес? Не само, че не носят прогрес, но 40% от тях са спинозни, с ниска интелигентност и са в пъти по вероятно да извършват насилствени престъпления от колкото белия човек. Желая им всичко хубаво, но да са в Африка. Всички държави с негри и латинци имат най-високата престъпност на глава от населението! Мексико има над 33 000 души убити за 2018г! Бразилия над 63 000!