27 Март, 2019 16:05, обновена 2 Април, 2019 17:14 20 832 41

Светът на мотоциклетите се събира в София

  • мотоциклети-
  • софия-
  • 2019
Светът на мотоциклетите се събира в София - 1

От 10 до 14 април в столицата ще се проведе едно от най-значимите мотоциклетни изложения, провеждани в нашата страна. Става дума за Moto Expo 2019, на което ще се съберат почти всички нови модели мотоциклети и скутери. Мястото на провеждане е в новата зала Асикс Арена (бивша Фестивална). Ето и кои ще са участниците и какво ще представят.

Светът на мотоциклетите се събира в София

Honda


Вносителите на Honda от фирма Бултрако АД ще има модели от всички класове и сегменти - от 50 до 1800 куб. см., от скутерите до феноменалния и луксозен GL1800 Gold Wing. Любителите на високите скорости и най-бързите мотоциклети ще могат да видят прототипа на 5-кратния световен шампион в MotoGP Марк Маркес - Honda RC213V. Голямата премиера на вносителите от Бултрако АД обаче е най-новият модел Honda CBR 650R за 2019 г. Суперспортистът е перфектна комбинация от компактен размер, ниска маса и впечатляваща мощност на двигателя. CBR650R заменя CBR650F в гамата на Honda. Него също ще видим на щанда на марката. Премиера ще направи и най-продаваният мотоциклет в света - Super Cub C125. Други интересни модели са кросоувърът Honda X-ADV, Honda Monkey - хит сред мини байковете, както и нови модели ATV-ата.

Kawasaki


Вносителят на марката Kawasaki – Еди Моторс също ще покаже яки модели на мотоциклетното изложение. Безспорно сред тях ще бъде дебютът на уникалната пистова машина Ninja ZX-6R, който съчетава мощен двигател с най-съвременните технологии на марката. Освен Ninja на щанда на Kawasaki ще са изложени още приключенският байк Versys 1000 2019 и Z400 версия 2019, който е с вид на серията Z и сърце на Ninja.

Suzuki


Фирма Миркат, официален вносител на Suzuki ще изненада посетителите с флагманът на Suzuki в категорията Sport Enduro Tourer - моделът V-STROM. Това е и един от най-търсените продукти на марката от Хамамацу, в своите различни разновидности - V-STROM 1000ХТ, V-STROM 650ХТ и V-STROM 250 - най-новото попълнение сред легендарните приключенци на марката. При стрийт мотоциклетите представител са GSX-S1000, другият модел е GSX-S750, заедно с по-малкият от семейството GSX 250R. Най-малкият по обем, но много ефективен мотоциклет е GSX-S 125A.

Yamaha


Както винаги, щурмът на Yamaha ще бъде във всички кубатури и сегменти. Официалният представител Yamaha Motor България ще представи уникалният мотоциклет – триколесния Niken. Най-новият модел обаче ще бъде адвенчъра Ténéré 700, който заедно с XT1200ZE Super Ténéré изразява приключенския дух на марката. Силно представяне ще има и „голата“ фамилия: Hyper Ndked-а MT-10, подкрепен от МТ-09, МТ-07, МТ-03 и МТ-125. При спортните туринги властва семейството Tracer, а при чистите спортисти най-бързият YZF-R1 е преследван от YZF-R6, YZF-R3 и YZF-R125.
След японските марки, минаваме към тези от Европа и по-специално от Италия. Вносителите на най-много мотоциклети от Апенините - Италия Моторс ще покаже култови модели на Aprilia, Moto Guzzi, Vespa и Piaggio.

Светът на мотоциклетите се събира в София

Aprilia


Aprilia RSV4 e най-бързият, най-мощен и лек RSV4 досега, наследник на династия, спечелила 18 титли и 143 състезания от Гран при. Разполага с 65° V4 двигател, който никога досега не е поставян във фабричен спортен мотоциклет. Aprilia RSV4 1000 RR и RSV4 1100 Factory са оборудвани с изключителен пакет за динамично управление, проектиран и патентован от Aprilia. Друг модел е Aprilia Tuono V4 в две версии - Tuono V4 1100 RR и Tuono V4 1100 Factory.

Moto Guzzi


В сърцето на основната идея на проекта Moto Guzzi V85 са практичността, лекотата и опростеност. Moto Guzzi V9 Bobber пък е спортен къстъм, който вдъхва живот в бобър сегмента, с уникална индивидуалност.

Vespa


Новата гама Vespa GTS, вече включва пет версии: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport и чисто новият технологичен Vespa GTS SuperTech, с цветен TFT дисплей.

Piaggio


Piaggio Medley е лек скутер, снабден със съвременна технология, като предлага комфорта и богатството на оборудването на по-висок клас скутери. Medley Special Edition допълва гамата на Piaggio, задвижвани от i-get 125 и 150 куб.см електронно впръскване, двигатели с течно охлаждане с 4 клапана.

Harley-Davidson


Гигантът от Милуоки ще представи няколко нови модела, представени от Harley-Davidson София. Сред тях е съвсем наскоро дошлият и направил премиера в България Harley-Davidson FXDR 114. Другата щатска новост от Милуоки е заводският къстъм Harley-Davidson Sport Glide. Представител на турингите и Road Glide, а на Street гамата е Harley-Davidson Street Rod.

Triumph


Вносителите на британските Triumph – Triumph София, въпреки шумотевицата около BREXIT и ще изненадат с нови модели – хитовият Triumph Tiger 1200, Bonneville Speedmaster, Scrambler 1200 и др.

BMW


От BMW със сигурност ще покажат новия BMW F 850 GS Adventure, скутерът BMW C 400 GT, а може да сервират и изненада с новия супербайк BMW S 1000 RR. Специален гост на щанда на BMW ще бъде най-добрият наш пистов състезател и многократен шампион на България Мартин Чой. Той ще раздава автографи на феновете и ще обяснява качествата на мотоциклетите.

КТМ


Австрийският гигант КТМ, чиито машини са най-продавани в България, ще покаже новият си модел Adventure 790 R, който имаше световна премиера в края на миналата година. Не е за пренебрегване и новият 790 DUKE. На щанда на обаче ще прикове един уникален и нетрадиционен мотоциклет, произведен от дъщерната фирма на австрийците - Husqvarna Svartpilen 701. Това е първичен, суров, автентичен и вълнуващ за каране байк, който нарушава статуквото и традициите с външния си вид.

Светът на мотоциклетите се събира в София

Peugeot


Най-старият мотоциклетен производител в света – Peugeot Motocycles е обсебил градската мобилност със своите модели. Френските лъвове ще направят премиера с новото, 4-о поколение на Speedfight 125, а около него ще „кръжат“ Django 50 4T, Kisbee 50 4T, Tweet 50 4T и Speedfight 50 4T.

Kymco


В семейството на скутерите все по-агресивно се намества и марката Kymco. Това са едни от най-продаваните в Европа машини. За първи път у нас ще бъде представен модела Xciting S 400i, с ABS и уникалното приложение Noodoe с навигация. Друг интересен скутер е Kymco AK 550 Super Touring. За първи път от тази марка ще бъде показан и ATV – моделът MXU 450i SP със задвижване 2x4 или 4x4.
Вносител на Kymco е фирма Сенакс, които представляват и други марки на българския пазар. И наред с тези машини, за първи път на мотоизложението в Асикс Арена ще видим моделите на Benelli, а също и най-новите модели на MV Agusta и Quadro. Сенакс е официален вносител на каските Arai за България и ще бъде представена изцяло новата колекция за 2019 г.

BRP


Фирма „Зундерт Екстрийм“, официален представител за България на BRP е подготвил много продукти за приключения и емоция. Наистина впечатляващ за изложението е триколесният мотор Spyder, във версията Spyder F3 S. Също за първи път в България ще може да се види версията Can-Am Ryker Rally. Друг безспорен лидер за мото маниаците е Can-Am Maverick X3. На щанда на Зундерт Екстрийм ще видим разнообразие от Sea Doo (водни джетове), Ski Doo (моторни шейни), Can Am ATV, Evinrude (извънбордови двигатели), както и голяма гама аксесоари и екипировка свързани с тях.

Royal Enfield


Другата нова марка, която за първи път ще видим на изложението е Royal Enfield. Индийският гигант с британско потекло ще представи моделите Continental GT 650 и Interceptor 650, заедно с класическия Bullet 500, които са разработени в новия UKTC в Лестършир.

Екипировка


В зала Асикс Арена ще бъде и изложение на мото-модата. Става въпрос за екипировка, якета, панталони, каски, ботуши и ръкавици. Най-новите колекции на iXS ще покажат вносителите от Мото Бум. Мото Акцент ще покажат различни нови екипировки от марките, на които са представители. Това важи и за Сенакс, които представят и фирмата Tucano Urbano.



Аксесоари


Специален щанд на изложението ще има петролният гигант Shell, в лицето на Shell България. На него ще присъства и единственият българин, шампион в три дисциплини – мотокрос, супермото и писта, Ангел Караньотов. Той започна успешно и новия сезон на писта, а по време на изложението ще направи среща с феновете, ще раздава автографи.
Ще бъдат изложени и няколко модела електрически велосипеди EМВ. Фирмата All-Express представя цялата гама на гумите Dunlop на Moto Expo 2019. Компанията All-Express подкрепя българските състезатели по мотоциклетизъм във всички дисциплини и през сезон 2019 ще продължи да го прави.

Изненади на изложението няма да липсват


Ще бъдат представени две нови за България мотоциклетни марки - Benelli и Royal Enfield, за чиито модели пишем отделно. Безспорно силно присъствие ще имат европейските производители. Сред тях са производителите от Италия, където се продават най-много мотоциклети от години. Това са марките под шапката на Piaggio Group - Aprilia, Moto Guzzi, Vespa и Piaggio. Всяка ще покаже нов модел, но за това вече писахме. С нови машини ще се яви и MV Agusta, наричани още Ferrari при мотоциклетите.
Вносителите на британските Triumph, въпреки шумотевицата около BREXIT и ще изненадат с нови модели – хитовият Triumph Tiger 1200, Bonneville Speedmaster, Scrambler 1200 и др. Американските им събратя ще направят премиера на новия Harley-Davidson FXDR 114. Другата щатска новост от Милуоки е заводският къстъм Harley-Davidson Sport Glide. Представител на турингите и Road Glide, а на Street гамата е Harley-Davidson Street Rod.

Светът на мотоциклетите се събира в София


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    26 41 Отговор
    Има мотори за всеки вкус. За мен лично бих избрал харли за возене, дукати за гъзария, бмв за дълги преходи, а за ръчка аугуста. Японските пвц-та са хубави ама много масови, нещо като гоуфо

    Коментиран от #28

  • 2 vasik atanasova

    8 8 Отговор
    на мене ми харесва CAN _ AM
  • 3 Чебурашка

    44 9 Отговор
    Па я си сакам ИЖ спорт, може и Ковровец или Вятка, те тва са матори.
  • 4 инженер

    43 23 Отговор
    Поредната стара порция боклук с нови,по-високи цени.Красиво боядисани и добре опаковани,тези трошляци с изключително ниска надеждност,пълни с тъпи решения "от инженери" се предлагат на потребители ,които си нямат хал хабер от конструиране(това е нормално). Това са тези изложения...Търсят нови хора да ги излъжат и да им продадът боклук на цена надвишаваща 10-15 пъти производствената... Затова никога не можете да намерите информация,под претекста ,че е фирмена ,технологична,тайна. Например твърдост на веригите,дълбочина на закаляване,широчина на шийките на колянов вал и т.н. От тези параметри зависи ,както качеството на машината,така и нейната дълговечност...Т.е. ,ако ви кажат ,че искат 20000 лева за този лустросан боклук,който ще е за ремонт след 60-70000 км. вие ще се замислите дали ще дадете тези пари,но именно тези факти се спестяват и така хората "спонсорират" тези международни измамници...Мощностите щедро се рекламират, все по-високи, но на цената на повишаване на оборотите и от там на средната бутална скорост,а това води до бързо износване ,но е евтино за завода ,като решение.Докато повишаваненто на ходовия обем е скъпо решение за завода ,а то повишава мощността със запазване на надеждността.Повишаваненто по пътя на оборотите и средно индикаторно налягане довежда до драстично скъсяване на живота на двигателя ,което всъщност още веднъж е добре дошло за производителя-ще купувате части и ще плащате за ремонт... Та общо взето това ще видите на това "страх

    Коментиран от #6, #20

  • 5 Букова глава

    27 2 Отговор
    Балканчета ще има ли?
  • 6 Антон

    56 7 Отговор

    До коментар #4 от "инженер":

    Понеже звучиш компетентно, ти предлагам да направиш един стартъп, да набереш капитал, и естествено да започнеш да правиш качествени машини, с което ще постигнеш няколко неща: ще забогатееш, в резултат на качествената ти продукция световните лидери в бранша ще бъдат принудени и те да правят качествени неща, ще останеш в историята на България като предприемач разбил хегемонията на лъскавите марки. Ако не ти стиска за такова начинание, може да напишеш едно писмо до развойните отдели на производителите, като им обясниш къде грешат и какво могат да подобрят. Сигурен съм че ше оценят знанията ти и ти само ще спечелиш от това. Действай, не си губи времето.

    Коментиран от #9, #34

  • 7 Бай

    24 5 Отговор
    Пак промениха името на хамериканско асикс вместо да си е с историята фестивална!!!ейй станахме 51 щат

    Коментиран от #12

  • 8 Public Owner Sofia SkinHead 14 88

    25 7 Отговор
    Когато БМВ са произвеждали мотори, японците са нямали асвалт - Хитлер им е направил летища с асвалт 2рата световна война. Прочетата книгата Цар Плъх.
  • 9 инженер

    23 4 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    А,ми на кой производител да говориш,като все едно на едно куче да му говориш ,че е по- добре да изплюе кокъла,вместо да си го хапне...Нали ,ако им се казва ,че трябва ,например ,да увеличават поличката на буталата за да намалят напреженията в него и цилиндъра,то все едно им казваш -намалете си печалбата... Машините ,не само мотоциклетите,се правят от специалисти ,които точно разчитат ,че за да им разбереш свинщините,трябва да си отделил сериозен период от време за четене и учене и практика ,което в ден днешен малко хора имат нерви да правят. И те си викат -ще ги мамиме ,а те даже няма и да се усещат...Взех да направя коментар,защото толкова ме дразнят вече ,че верно ми е минавало през ум да се започне наше,българско производство...Ако не ни бяха съсипали завода за Балканчета,днес тази марка можеше да си е на световния пазар...
    Да не говорим за критерия ремонтопригодност... В "западното" производство трябва да демонтираш 4-5 възела или детайла ,за да подмениш нещо и това е зашото е сметнал европейския Бай Ганьо-Гюнтер или Жерар ,че ще му плащаш за часове наред да развива някой гайки ,безсмислено... И това няма да се промени ,защото основен критерии при частните фирми е печалбата,а не надеждността,както беше по нашия БДС ,който пък беше взет от руския ГОСТ,който пък е военен стандарт и при него се целеше безотказност,взаимозаменямест на частите и надеждност. Затова ,примерно Кразове и сега по селата работят ,а техни връстници по възраст -Мерцедес,МАН и т

    Коментиран от #10, #11, #13, #15

  • 10 бодко

    9 5 Отговор

    До коментар #9 от "инженер":

    Бре какви неща написа чак се учудих защо в българия при тея високи стандарти и качество на изпълнение нищо читаво не успяхме да сътворим за 80г. То какви коли карахме руски,какви мотопеди още ги караме по селата. И каруцата на пра дядо ми от 1900г върви само магарето сменяме и е бърза. Показа знание ок. Но ВАМО правиха двигатели по лиценз на Перкинс и го монтираха на москвич алеко и стана много хубава помия.После БМВ направиха линия за ровър била стар модификация-бг инженерите се оплакаха че откраднали новите разработки и те се скъсаха да ги прилагат. И колегата е прав пиши на китайците и те ще те наемат даже ще произведът прототипа който им изпратиш и ще ударите всички марки в земята.

    Коментиран от #14

  • 11 Бай Хой

    15 9 Отговор

    До коментар #9 от "инженер":

    Приятел, отдалеч си личи че си инджинер от вчера, или най-много от оня ден, поне от матори с внутреное сгорание ничего не понимаеш. Има два коментара насочени към теб и са точно на място, ако хващаш какво ти думат хората послушай ги и ако се окаже че тва което пишеш тук има и покритие имаш шанс дори и в пРоссия. Аман от нереализирани многознайковци опитващи се да покажат знания, ама анонимно.
  • 12 Асикс

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "Бай":

    За сведение ASICS е японска марка спортна екипировка и абревиатурата е от латински - "Здрав дух в здраво тяло".
  • 13 333

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "инженер":

    Ти не си се научил да пишеш, бе, човек!
    Правописа ти е потресаващ, как да ти вярвам, че си инженер? Виждал си ти съвременен мотор, дръжки. И двата в къщи са над 60х, и според теб трябва да са заминали вече.
    Ако беше инженер и имаше понятие от технологиите в индустрията, щеше да знаеш, че ходовия, или както се казва правилно работния обем се намалява, заради изискванията за емисии, не заради големите разходи на производители от увеличаване на обема. Пък при мотоциклетите това хич не е фактор, защото увеличаването на работния обем води и до увеличаване на теглото, а двуколесните са много чувствителни.
    А това за увеличаването на средната бутална скорост е смехотворно - колко е средната бутална скорост при 10000rpm на един двигател с ход 50мм и друг със 100мм? Тоя със ход 100мм дали няма същата бутална скорост при 5000rpm? Натоварванията на един мотоциклет американски тип с 1800cc двигател и две канчета за бутала в коляно-мотовилковата група може да е значително по-голямо, отколкото на малокалибрен четирицилиндров японец, който развърта на два, три пъти по-високи обороти. Още преди четвърт век имаше мотори с по-малки кубатури, които развъртат от 16, 17х оборота нагоре. И немалко от тях още са живи. 10000 оборота са повече от 5000, значи се износва повече. Глупости абсолютни. Ако наистина си инженер си скъсай дипломата. И тая за средно, защото си полуграмотен.

    Коментиран от #16

  • 14 Инженер

    16 0 Отговор

    До коментар #10 от "бодко":

    Много неща правехме,както знаете и компютри и елки и памети и флопита ...Нашите Елки и в Швейцария ги изнасяхме...Мисля ,че бяха едни от първите с джобен формат с корен квадратен...Това 60 -70 те години е било...Завод Електроника... А вамо ВАМО Перкинсите не се получаваха ,защото английските гъзове ,като дали тех.документацията всички допуски са в инчове...И тука някой наши инженери не обръщат внимание и всички допуски на сглобките ги правят в метрична мерна система (мм). В резултат се получава едно нищо...Но по партиина линия требе да се прикрие главен инженер и т.н. и в МЕЙ-то се дава спешна задача да се преработят всички допускови полета.Прерботват се,обаче не могат фазите на газоразпределение да нагалсят и започват да ги гласят в боксовете на 9 ти блокк на МЕЙ-то... :) Нещо дето е напраено да работи тук се започва научно -изследователска работа...:)))) И накрая горе долу е постигнато,но старите Перкинси почти винаги попушноват...Това е от неточните фази... Но рботеха и за карчетата вършеха работа.. Но това са организационни грешки,небрежност и т.н. Не е било проблем и друг двигател да се избере,но партията решавала...А тия Ровери и Рена ит.н. то това си е сглобка не е българско производство... Не се овличайте по зпадните гъзове ,които ни хулят ,за да ни ползват за пазар иначе бяхме преди американската фирма Кларк по производство на кари...Просто всичко е въпрос на организация... А ми металорежещите машини ,които се правеха тук? Били "морално" остарели

    Коментиран от #30

  • 15 Boxer

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "инженер":

    Принципно си прав. Твоите постове ги възприемам, като предупреждение , а не като поучаване. Но е добре да отчетеш , че нито клиентите , нито инженерите са както едно време. Хубавото е че има достатъчно произведени и мотоциклети , и коли, които понеже са правени от инженери, ще изкарат още много безавариини години. Съответно, на който му се кара истинска машина, все може да намери много възможности на добра цена.
  • 16 инженер

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "333":

    Гледай сега, ходовия обем може да го направиш колкото си искаш голям с помощта на микрофлуидиката решаваш веднага проблема с непълното горене...Получава се един малък "обем" вътре в горивната камера,която се прави с обем да отговаря на максималната мощност.Но при всички частични натоварвания включителмо и на празен ход от дюзата се впръсква микрограмове ,които изгарят при стехиометричен състав,а в останалия обем на камерата има само въздух.Целия процес на горене се развива около самата свещ и там се подържа "алфа"=1... Така ,че ходовия обем не е проблем да го направиш екологичен.А колкото до масата ,просто говориме за различни неща. Аз говорех принципно,не точно за мотоциклетите.Там естествено масата е най-важния критерии,но все пак има граници в които да мърдаш. например може с 50...100 см3 да увеличиш обема ,за да се подобри значително напрежението в буталната група и т.н. Иначе за тия бутала канчета не разбрах,какво искаш да кажеш... Но винаги ,колкото по ниска е средната бутална скорост ,толкова по- малка е енергията ,респ. мощността на триенето и от там по- малко износване. Знаеш ,че мощност е и произведението на сила по скорост.Следователно ,ако силата, нормалната,притискаща буталото към цилиндъра на буталото е е една и съща стойност,то скоростта щом расте ,расте и загубата от триене ,а тя минава в топлина ,а това нагрява масалцето и то губи мазилни свойства и .... По принцип в зоната на първи бутален пръстен при проектиране на буталото не трябва

    Коментиран от #22

  • 17 ТОДОР СТОЯНОВ

    10 0 Отговор
    КАРАМ, СУЗУКИ ИНТРУДЕР 18000М...ДОВОЛЕН СЪМ!
  • 18 Кавалеро

    4 1 Отговор
    Аз искам да видя на изложението KTM Duke 790. Инженерчето малко да се запознае с тази марка и после да плямпа. Иначе като цяло японеца е ненадминат a например който има възможност да яхне Yamaha TMax 530 ще се влюби в това зверче, аз го тествах в Гърция
  • 19 Йосип Броз Тито

    12 0 Отговор
    Тези дето ще идват, още ли не са осъзнали, че с беден народ, търговия НЕ става?...
    Логично е, който представя, да има надежда, че после и ще продава, ама точно в България, не мисля, че ще има много богати моторджии...
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Борко

    1 6 Отговор
    А нещо от вашата любима Русия няма ли?
  • 22 333

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "инженер":

    Бутало като канче означава 900cc цилиндър - бутало, по-голямо от буркан за компот, с всичките негативи от това, най-вече маса, която също допринася за силите, които товарят механично движещите се компоненти в двигателя. 1,795cc на 2 цилиндъра. 112.0 mm ход на буталото при подобен мотоциклет. На моят хода на буталото му е 48.7mm. При 10000 оборота, това са 8,1м/с за моя бързооборотен двигател. При тоя с голямата кубатура са 9,3м/с при 5000 оборота - 15% по-висока линейна скорост. На мен обемът на 1 цилиндър ми е 164cc, неговия е 897.5. Масата на буталото му буталните пръстени, болта, мотовилката и т. н. е няколко пъти по-голяма. Комбинирана с по-високата линейна скорост на буталото, натоварванията са в пъти в пъти по-големи, защото някои зависимости са квадратични.
    Писнало ми е на шлифера някакви хора с някакви трактори да ми обясняват как им се износвали по-малко моторите, защото били с голяма кубатура, и били по-нискооборотни. За ниската бутална скорост си прав, обаче зависимостта между оборотите и буталната скорост просто не е линейна - виждаш, че двигател с 656CC на 10000 оборота, може да има по-малко натоварване от такъв с 1795 с 5000 оборота.
    Има мотори с литрова мощност над 160, 180к. с., които са минали няколкостотин хиляди километра.

    Коментиран от #26

  • 23 gvdff

    2 0 Отговор
    Бая спор отворихте за обем на двигателя. Основните суперспорт кубатури са 600 и 1000, затова не пипат обема на двигателя. За потребители има и малки разлики 636, 1100. Триумф и мв агуста се цепят с още по-нестандартни кубици в този клас. Увеличаването на мощността не се постига просто с местенето на ограничителя малко нагоре, а е и ефект от по-леки компоненти, по твърди пружини, по съвършенно впръскване и други. В крайна сметка ако искаш здрав двигател или взимаш дуал спорт 1200-1400 кубика, или взимаш спорт турист, отново с подобна кубатура. Ако пък ти се кара нещо по-различно има триумф и харлита с по-големи двигатели
  • 24 333

    2 2 Отговор
    Инженера вероятно не се замисля, че преди е имало автомобили с 13L двигатели, които нито са били толкова здрави, нито са били толкова бързи, колкото един съвременен автомобил с двигател с 1.3.
    Спортните мотори не им е работа да имат чак толкова големи двигатели. Те не са направени да кръстосваш магистралите с тях. Да покараш малко през почивните дни стават. Туристическите мотори обикновено не са с малки кубатури и чак толкова висока литрова мощност.
    Емисиите не зависят само от пълното изгаряне на горивото, за да намалиш въглеродния двуокис, трябва да намалиш разхода. Въглеводородите в горивото стават на вода и въглероден двуокис при окисляване. И да изгори пак има емисии. А големите двигатели искат повече гориво.

    Коментиран от #27

  • 25 Jack Bauer

    2 5 Отговор
    Голям смях, "инженера" е пенсиониран професор по механика и си избива комплексите тук. Но само теория не става, трябва практика и тя се обвързва с някакъв финансов резултат иначе всяка разработка си остава само едно прекрасно "лабораторно упръжнение". А за това че старите мотори издържали много, ами купете си по един ИЖ-ок 150сс, аз ще си карам Hornet-a и да се поразходим например София-Бургас.
  • 26 инженер

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "333":

    Зависимостта между средната бутална скорост и оборотите и хода е линейна и е :
    V=S.n/30... Но виждам ,че тук освен да се изказват квалификации за хората и нападки друго не става...Явно точно това обяснява ,защо никога нищо не може да направиме...Вместо да се обединяваме и всеки да дава идей за нещо,веднага ,както винаги се започва да се обиждаме и хулиме ...
  • 27 инженер

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "333":

    Тука,пак започнахме да си говориме за ланския сняг...Моторите каквои двигатели трябвали да имат...темата тръгна ,че прваят умишлено нисконадеждни двигатели за много висока цена. А CO2 ,CO и т.н. не може да го намалиш под определена граница и тя зависи от мощността , която трябва да развива двигателя,защото се дава заданието каква мощност при какви обороти трябва да се постигне.От термодинамичните изчисления на двигателя се получава колко гориво трябва да изгаря в цилиндъра за един такт.ПОсле по това се изчислява обема на горивната камера и дебит и налягане горивната апаратура ,температури в края на сгъстяването и горенето и т.н. и накрая получаваш литровия обем.ПОсле той се "пръсва" на колкото е решено цилиндри,тактност на двг и т.н. Но за определен мощност ще отделиш въглероден диоксид и оксид ,които зависят точно от окисленото гориво ,което пък, както се каза,зависи от мощността за ,която е проектиран съответния двг... Но с микрофлуидиката може да направиш така ,че в голямата горивна камера (нормалната) ,все едно да направиш ,малка вътре ,тя да работи на частични натоварвания и празен ход и така ще се впръсква малко гориво ,дори двигателя да е с голям ходов обем...
  • 28 Николай

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Подкрепям ! Аз сега съм на Дукати за возене/преходи/ръчка и Харли за гъзария :)
    Веднъж купил европейски мотор,едва ли се връщаш на Японец.
  • 29 Наблюдател

    3 10 Отговор
    Моторите са измислени за малоумни комплексари .

    Коментиран от #35

  • 30 Електрошок

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "Инженер":

    Чиче,никога не сме правили флопита!Металорежещите машини и карите ни бяха пълен боклук.Компютрите бяха копирани,а изпълнението им беше трагично.

    Коментиран от #32, #41

  • 31 Да да

    0 0 Отговор
    Жена ми каза, че ще ме проследи и ако открие, че крия мотор в някой гараж ще го насече с брадва.

    Коментиран от #40

  • 32 Пешо

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Електрошок":

    Не пиши глупости, като не си в час. Гламав антибългарин-срам.
  • 33 545

    2 1 Отговор
    "СВЕТЪТ" и софия . Стига бе !!!
  • 34 Брат

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Мен лично, супер-мотото за щъкане из града най-много ме усмихва
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Sofia

    1 0 Отговор
    щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха
  • 37 ABV

    1 5 Отговор
    Купи си мотор - стани донор - спаси живот
  • 38 Електрошок

    2 1 Отговор
    Такива като теб ,гордеещи се с българските чушкопеци се титуловат като родолюбци.Ти виждал ли си и работил ли си на българска металорежеща машина,производство на ЗММ?А чувал ли си за ФАНУК.А раглабял ли си флопи.А знаеш ли колко процента е брака на прочутите според теб български ел. елементи-памети и операционни усилватели.50г. само ми е трудовият стаж и винаги коментирам това,което съм го работил и го знам!Научил съм също,че некадърниците и глупците в коментарите си никога не са конкретни,защото нямат знания и важното е да се заяждат и избиват комплекси.
  • 39 Електрошок

    0 0 Отговор
    Коментар #38 е за#32
  • 40 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Да да":

    Има и по-лош вариант-да ти купи мощен мотор;)
  • 41 инженер

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Електрошок":

    Как да не сме правили флопита? И за Правец 8 и за Правец 16 се правеха тука.Ако беше работил 50г .щеше да си чувал ,поне за ДЗУ Стара Загора. ДЗУ -Дискови Запаметяващи Устройства... Брак има в всяко производстово,но и сега мога да отида и да си купя транзистор или операционен усилвател ,български,безупречно работещ.
    А за металорежещите ни машини явно ти не си работил с тях...И сега се търгуват по Германия на ЗММ-то машини... Фанук -памук...Все на чуждото се кланят хората и затова никога нямат свое... ЗИТ 500 беше ,мисля едната ни система...А серията стругове с ЦПУ Перун... И ако аз съм ти "чичка" ,а ти имаш 50 години стаж,то ти на колко години си ,а аз на колко трябва да съм за да съм ти чичка.Явно трябва да съм минал 100 години... Аман от латерни за глупости.