Last news in Fakti

4 Юни, 2019 16:43 8 777 31

Пожарникари "удавиха" Tesla

  • tesla-
  • model s-
  • пожар

Електромобилите на Tesla получават отлични резултати в краш тестовете и дори се водят за най-безопасните автомобили в историята, но все още страдат от някои недостатъци. Един от тях е рискът от пожар, който дори и веднъж угасен, понякога се самозапалва отново.

Противопожарните служби вече са наясно с проблема и не рискуват. След като през март холандски огнеборци потопиха пламнало BMW i8 в огромна вана с вода, за да е сигурно, че няма да се запали отново, сега техни колеги от Белгия сториха същото с Tesla Model S.

Американският електромобил започнал да пуши по време на зареждане на станция Supercharger, съобщава Het Laatste Nieuws. Пристигналите пожарникари се справили бързо с огъня, но за всеки случай потопили "тѐслата" в специално предназначен за целта резервоар.

Причините за пожара се разследват. Експертите не изключват нито дефект в самия електромобил, нито повреда в зарядната станция.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    29 15 Отговор
    Амииии... кво чудо, докато и набиваш 100 кВч през кабиля тя изпушила, кой да ти очаква да има обмяна на топлина при зареждане а?! ;)

    Коментиран от #25

  • 2 Коко

    21 5 Отговор
    Ако най-често се запалва батерията, може би е по-добре в бъдеще да направят така че тя да може лесно да се отделя от автомобила и отделно да се гаси.

    Коментиран от #13

  • 3 777999

    46 2 Отговор
    Ако предположим ,че в България има такава вана и се наложи да се изгаси по този начин електрически електромобил... пак ще имаме проблем ,защото ще отиде целия бюджет за една акция 😄
  • 4 планирано остаряване

    38 9 Отговор
    Няколко стотин цикъла на зареждане, и е време за нова кола. Почти като при мобилните телефони :). За да е по-сигурно, че ще си купите нова, старата се самозапалва.

    Коментиран от #6

  • 5 фен

    47 4 Отговор
    Тепърва ще им сърбаме попарата на тия "еко" возила....
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 1122

    8 16 Отговор
    Най добре е оборотни батерии,сваляш празната и слагаш пълна,или един генератор на газ да работи и да ти зарежда батерията.

    Коментиран от #19

  • 8 Луд

    27 3 Отговор
    Тогава какъв е смисъла.Такъв агрегат на газ има и Бай Пешо с Жигули.Само без батерия.
  • 9 Driving pleasure

    20 4 Отговор

    До коментар #6 от "287":

    То има и бензинки, а да не говорим за дизели и по над 1 милион... това нищо не променя, последния "Тесла милионер" беше милионер с трета батерия :)
  • 10 GTI

    36 4 Отговор
    На мен лично ми много интересно какво се случва после с тази светена вода , където се е накиснала колата, понеже тези електрички са най чистите и не замърсяващи с нищо околната среда. Инъче ние обикновените потребители на нормални автомобили си събираме батерийките от дистанционните и играчките на децата ни и ги хвърляме в кутиите за рециклиране

    Коментиран от #11

  • 11 Еко меко

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "GTI":

    8256 отиват в земята!!!! Не е радиоактивно но е отровно и земята над тях е неизползваем.
  • 12 НЕ СЕ ГАСИ ТУЙ ЩО НЕ ГАСНЕ

    17 2 Отговор
    БОКЛУКА СИ Е БОКЛУК
  • 13 JPower

    14 6 Отговор

    До коментар #2 от "Коко":

    Ииии, как си го представяш това?? Туй не е печката на баба ти, а за секунди гърми. Най-добре е да махнат батериите и да сложат ДВГ!!!

    Коментиран от #18

  • 14 дявола

    21 7 Отговор
    Поредния електрокуфар се запалил това са най-големите боклуци които може да се произвеждат на какво им се радват не зная
  • 15 Язе

    15 1 Отговор
    Госта се крие и плаче в ъгъла.Дали ще е доволен ако такава зареждачка има под балкона му?Да изкарат всички зарядни извън града за безопасност.хухухаха
  • 16 гост

    11 4 Отговор
    тези пожарникари са много лоши хора, те недолюбват Тесла и създават компромати, всеки предан слуга на възкюбения ни Вожд Илон знае че Тесла е божествено съвършенство
  • 17 Много ясно

    18 1 Отговор
    Нормално, искате по бързо зареждане ето ви високо напрежение и високи температури!!! Искате по голяма плътност на маляме изолаторът между анод и катод. Ама има по голям риск нищо голяма работа.
  • 18 Коко

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "JPower":

    Ами виж къде се намира батерията и се пробвай да си напрегнеш разсъдъка.. не е толкова трудно...
  • 19 333

    16 2 Отговор

    До коментар #7 от "1122":

    При токове над 1000 ампера в тая кола, само това трябва. Малко да се окисли контактната повърност, и се е запалила. Хич не е толкова проста работата с сменяемата батерия. И са по 500+ килограма, и има антифриз вътре. При 7000+ елемента, много лесно някой може да не прави добър контакт, и да се подпали.
  • 20 Научиха се вече

    4 3 Отговор
    Не било трудно да я пъхнеш в контейнер с 50 см вода и да не мислиш за самозапалване, докато не дойде специалист да разреди батерията, вместо да висят няколко пожарни с часове около нея и да я обливат тонове с вода. Ще им дойде акъла.

    Коментиран от #22

  • 21 Jrec

    1 5 Отговор
    Има алуминиево-въздушни батерии. Сменят се целите, после се зареждат.

    Коментиран от #23

  • 22 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Научиха се вече":

    И след 2 месеца, пак се самозапали. Иначе имало кампания срещу Тесла, пък за тези самозапалвания в Чикаго и Белгия, никой нищо не казва. То имало само 14 самозапалили се Тесли и тези не се броят. Много еко, няма що - да се отделят отровни флуорни газове. Както казвам - батериите и ЕМП са основни проблеми в момента на миксерите.
  • 23 Бай хой

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Jrec":

    Има и фънк електронни мегатрони добивани от хипопотигрови карабадабърчета. Като космическата капсула на хелън мъскията дето гърми веднъж ама качествено.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 аьяо

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Бай хой":

    И перефундация има, и перефундация! На ихтиозавъра имам предвид, да не решиш, че е на инжектопляктора.
  • 27 Антиреклама на Тесла

    2 3 Отговор
    Чиста проба антиреклама на Тесла. Не е ли странно, че изведнъж, след като Тесли се произвеждат от 10 години, започнаха да се самозапалват много Тесли? И защо точно Тесли, а не например Нисан Лийф или Шевролет Болт???

    Коментиран от #28

  • 28 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Антиреклама на Тесла":

    По-скоро е странно това, че не може да се справиш с Google. https://longtailpipe.com/2015/09/03/nissan-leaf-catches-fire-in-north-texas-no-clear-information-available/ Всички миксери се самозапалват, но по-скоро медиите не го отразяват, за да са в синхрон със "зелените" технологии.
  • 29 Ракети

    0 1 Отговор
    Aĸyмyлaтopи имa, нo вcичĸo e тoтaлeн aбcypд. Koнтeйнep бaчĸa oт двe гoдини. httрѕ://іnnоlіth.соm/рјm-саѕе-ѕtudу/
  • 30 некойси

    2 0 Отговор
    Нещо ми се чини че тук пак глупости се пишат ... при взаимодействие на лития с вода лития се самозапалва и изгаря, също както при запалване със запалка например. Статията е писана от слабо информирани хора и като гледам коментарите на "експерти" в областта е писана и като за тях.
    В заключение ще напиша, че няма 100% безопасен метод за съхранение и пренасяне на енергия. Човешкия живот е базиран на завизимости, така че запалена тесла на фона на дузина други изгорели автомобили изпъква в новините. Хората са жадни за сензации ...

    Коментиран от #31

  • 31 за гъби съм

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "некойси":

    в този сайт като цяло се борят против електричеството и са за комунизма, което за мен си е жив парадокс. ама карай да върви :)