Last news in Fakti

8 Август, 2019 12:08 6 459 30

МАЗ възроди легендарен състезателен камион

  • маз-
  • маз-яровит-
  • маз-531639

Специалисти от Минския автомобилен завод реставрираха състезателния камион на отбора "МАЗ-Яровит" за трък траял. През 2000-2001 г. тази машина записва редица победи в шампионатите на Общността на независимите държави и Европа по офроуд за тежки автомобили.

МАЗ-531639 е известен като първия камион с повишена проходимост и колесна формула 4x4, построен в Минск специално за трък траял. При създаването на возилото са преработени практически всички възли и агрегати на автомобила - рама, окачване, трансмисия и спирачна система.

Инженерите на МАЗ успяват да намалят теглото на камиона до 7 тона въпреки монтажа на предпазна клетка. Камионът е оборудван с двигател Deutz с мощност 408 к.с., който му позволява да развива скорост до 100 км/ч.

В последните години легендарната машина била изоставена в един от цеховете на завода, докато с нея не се захванали от отбора "МАЗ-СПОРТавто". Специалистите подложили камиона на дълбока модернизация - подменени били цялата пневматика и електрическата инсталация, ръждата била премахната и всички възли и агрегати били приведени в работоспособно състояние.

Благодарение на архивни снимки бил възстановен и оригиналният вид на състезателната машина. Тя ще бъде показана на 9 август на изложба по случай 75-ата годишнина на Минския автомобилен завод.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    38 16 Отговор
    От край време руснаците правят най-добрите тежкотоварни високо-проходими машини. Легенди на Сибир и дърводобива.
    Да не говорим за Камазите които доминират рали Дакар от години.
    Браво! Имат поне един отрасъл на автомобилостроенето в който са добри, цивилните им коли са пълен боклук , но тук трябва да им се отдаде заслуженото!

    Коментиран от #4, #10, #23

  • 2 Тролл2

    8 14 Отговор
    Айде бе, толове!
  • 3 Тролл2

    8 13 Отговор
    Тролове
  • 4 Свиленски

    16 31 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    След като двигател-трансмисия спирачна система и окачване НЕ СА РУСКИ ИЛИ СЪВЕТСКИ какво Руско има в тоя камион освен едни ръждави кабина и рама ? Толкоз си могат ушанките да намажат с преобразувател на ръжда да ударят след това една ръка миниум и да боядисат на четка със зелен мат ползван във военните поделения!

    Коментиран от #12

  • 5 outlander

    11 17 Отговор
    На това нещо руски са му само тенекията, стъклото и пластмасата. Както с всичко руско, между другото.
  • 6 МАЗ с два кардана.

    15 10 Отговор
    Кой МАЗ не е карАл и бивол не е гледАл, нищо не знае. Прави ли ви впечатление, колко партенки се пускат напоследък за руски автомобили, и все ,,ще", или реставрация на стари неща отпреди 30 г., всичките със западни двигатели.
  • 7 Borislav Popov

    7 10 Отговор
    Не разбрах и това ли ще остане само на картинка като газката?
  • 8 Алфа Ромео

    18 5 Отговор
    Що не е със руски мотор, какъв МАЗ е с мотор Дойч...
  • 9 Петър

    14 2 Отговор
    Е много са в празни главите,МАЗ е Съветски или беларуски.
  • 10 Бесен Язовец

    14 13 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    А бе, глеам нящу, тези "доминатори" Камазите не ги карат много, много, по пътищата на Европата, що тъй !?
  • 11 Петър

    8 2 Отговор
    Е много са ви празни главите,МАЗ е Съветски или беларуски.

    Коментиран от #14

  • 12 Random

    12 4 Отговор

    До коментар #4 от "Свиленски":

    Ми що тогава великия запад не може да ги бие? Нали западни технологии ползват уж, аре да ги видим тия велики западни компании какво могат?
  • 13 scania v8

    7 10 Отговор
    Само ще вметна,че руснаците нямат нищо тяхно измислено.Всичко е прекопирано и естествено недоизкусурено.Какво ги хвалите бре,брали ли сте ядове с тези уж здрави машини а.Аз карам скания 113 на 3млн.км напълно реални без ремонт,и не е сериозен ремонт.Та кой камион руски ще издържи толкова км.И кой руски камион е напълно техен.

    Коментиран от #16

  • 14 scania v8

    4 8 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    Случайно да знаеш,че маз е прекопиран от ман
  • 15 Бай Стою касапина

    8 9 Отговор
    "Маз" е създаден от инженер, който решил да си отмъсти на шофьор изчукал жена му. И създал това недоразумение на техниката. А за да превключиш скоростите, трябва гониш скоростния лост из цялата кабина и да си потрошиш кокалчета на пръстите от ударите в арматурното табло. Велико съветско изобретение!
  • 16 Orthodox

    15 5 Отговор

    До коментар #13 от "scania v8":

    Ще ти отговоря в друга сфера на техниката. Домашният ми хладилник е ЗиЛ (компресорен, с дизайн, близък до днешните хладилници), купен в 1973 година и вече 46 години работещ безотказно 365 дни годишно. За този близо половин век не му е правен никакъв ремонт и само веднъж е доливан фреон преди около 25 години. Мои роднини си купиха Sneige и почнаха с ремонтите още от втората година.

    Ползвахме будилник Слава безпроблемно около 30 години и накрая го изоставихме не поради износване и излизане от строя, а защото остаря морално. Дойде времето на електронните и електромеханичните часовници - на стената и в мобилния телефон.

    Прахосмукачката Ракета също работи над 30 години и с нейните 360 W мощност вършеше повече работа, както сегашните 1000-1200-ватови. За разлика от масовите днешни модели се използваше не само създаденият вакуум, но и повишеното налягане на изходящата струя въздух. С допълнителните принадлежности можеше да се превръща в компресор за боядисване с пулверизирана струя боя или за измиване на предмети и освежаване на цветя, ако се зареди пулверизаторът с вода.

    Мога да дам още примери от личен опит, но ще спра дотук. Sapienti sat.

    Коментиран от #17, #20, #28

  • 17 Чавдар войвода

    6 8 Отговор

    До коментар #16 от "Orthodox":

    Въпросният хладилник ЗиЛ, те набутва с едни 70 лева за ток.

    Коментиран от #18, #21

  • 18 Orthodox

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "Чавдар войвода":

    Домакинството ни никога не е плащало за ток повече от 30-35 лв. на месец (по сегашни цени).

    Коментиран от #29

  • 19 Гост

    4 3 Отговор
    Що не монтират руски двигател направен за състезания.......
  • 20 незнайко

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Orthodox":

    Право в десятката БРАВО. Всичко което сте написал е самата истина.
  • 21 незнайко

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Чавдар войвода":

    Кога според Вас е измислена инверторната система ? Когато електрониката го ПОЗВОЛИ !!! Как мислите каква консумация са имали ЗАПАДНИТЕ хладилници тогава ??? СЪЩАТА !!! С тази разлика, че не са толкова дълговечни !!! Защо се заяждате без да мислите ???
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 висок

    1 3 Отговор
    Не разбрах, поне някоя руска гайка има ли по камиона или е като Камаз....от двигател Ивеко, през немски, американски италиански детайли, до буквите камаз направени в Австрия....
  • 25 Тука само бунаци ли има

    3 0 Отговор
    Кви руснаци търсите
    ..??? Минск не е в Русия....
  • 26 Abv

    4 0 Отговор
    Хладилник Минск вече 25г работи. Сменено ведъж терморелето. Хладилник Мраз от 1960 все още си работи и няма ремонти. Нещо за съвременните хладилници, на които на втората гидина сменяш компресор, щото всичкое LG?
  • 27 Abv

    2 0 Отговор
    Хладилник Минск вече 25г работи. Сменено ведъж терморелето. Хладилник Мраз от 1960 все още си работи и няма ремонти. Нещо за съвременните хладилници, на които на втората гидина сменяш компресор, щото всичкое LG?
  • 28 Eistee

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "Orthodox":

    Orthodox, глупости пишеш, душко. Къде сравняваш "Зил" със "Sneige"? При заплати между 60 и 190 лв Зил-ът струваше над 145 лв, т.е. много над средната заплата. Сега средната заплата е 1700 лв., т.е. трябва да го сравняваш с хладилник много над 1700 лв., а не с някакво недоразумение за 500-600 лв. Освен това те съветвам да си купиш един записващ ват-метър и да видиш колко те краде Зил-ът месечно за ток. Ако вярно давате 30 лв. за ток на месец, явно ядете храната сурова и си светите със свещи. Зил-ът не само не е ефективен, но не е и изолиран добре, т.е. не се справя да държи топлината навън и компресорът непрекъснато трябва да се включва, за да доохлажда. Да не говорим, че съотношението вътрешен обем към външни габарити е лошо. Че е шумен. Че вътрешните му покрития задържат бактерии в пъти повече от днешните стандарти. С какъв фреон работи този мавзолей? С R12? И бавно го изпуска в атмосферата, а? Значи "грозен, голям, неефективен, шумен, вреден за околната среда и не охлажда - що е то?", а?

    А пък за "Ракетата" направо ме разсмя. Ти наясно ли си въобще защо субективното усещане за засмукване на "Ракетата" е толкова силно? Защото не филтрира почти нищо. Само косми и власинки с размер над 20 um. Ами нали като и сложиш филтри, така че да удовлетворява HEPA-стандарта (да филтрира 99.95% от всичко с големина 0,3 um) тази "Ракетата" няма да може да вдигне лист A4 от земята. А поради намалелия въздушен поток, който служи и за охлаждане на неефективния й двигател

    Коментиран от #30

  • 29 Eistee

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Orthodox":

    ... A пoрaди нaмaлeлия въздушeн пoтoк, кoйтo cлужи и зa oхлaждaнe нa нeeфeктивния й двигaтeл, cлeд 10 мин щe ce caмoзaпaли...
    Будилникът "Cлaвa" нe бeшe тoчнo будилник, a "нeзacпивник", зaщoтo caмo изключитeлнo нaдaрeни oт Прирoдaтa хoрa мoжeхa дa зacпят в eднa cтaя c нeгo. Бeз aнтифoни и зaбрaнeни зa cвoбoднa прoдaжбa мeдикaмeнти. Хaйдe cтигa cмeшки, aми взeми cи изпoлзвaй мoзъкa пoнe мaлкo, чe вeчe cтaвa дocaднo тoвa руcкo трoлeнe.
  • 30 САП

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Eistee":

    Няма значение за, каква техника от тези години говорим, съветска или западна. Тогава се е работило по друг начин с огромни запаси и от там ресурса на експлоатация(продължителност на употреба) е огромен. Всичкия този резерв е водел до висока цена.
    Днес всички изделия се изчисляват така, че живота да им е максимум +50% гаранционния срок. За съжаление това да дадеш за реномирана марка повече пари не гаранция за дълъг живот. В повечето случай при тях резерва е 100-150% времето на гаранцията.
    И честно казано май сега сме много по-прецакани от тогава. Тогава даваш пари за нещо и го ползваш много години. Сега даваш пари и то не изкарва година. Като погледнеш спрямо периода на експлоатация на старите се оказва, че си дал много повече пари за същото. А потрошените нерви никой не ти ги брои.