Специалисти от Минския автомобилен завод реставрираха състезателния камион на отбора "МАЗ-Яровит" за трък траял. През 2000-2001 г. тази машина записва редица победи в шампионатите на Общността на независимите държави и Европа по офроуд за тежки автомобили.
МАЗ-531639 е известен като първия камион с повишена проходимост и колесна формула 4x4, построен в Минск специално за трък траял. При създаването на возилото са преработени практически всички възли и агрегати на автомобила - рама, окачване, трансмисия и спирачна система.
Инженерите на МАЗ успяват да намалят теглото на камиона до 7 тона въпреки монтажа на предпазна клетка. Камионът е оборудван с двигател Deutz с мощност 408 к.с., който му позволява да развива скорост до 100 км/ч.
В последните години легендарната машина била изоставена в един от цеховете на завода, докато с нея не се захванали от отбора "МАЗ-СПОРТавто". Специалистите подложили камиона на дълбока модернизация - подменени били цялата пневматика и електрическата инсталация, ръждата била премахната и всички възли и агрегати били приведени в работоспособно състояние.
Благодарение на архивни снимки бил възстановен и оригиналният вид на състезателната машина. Тя ще бъде показана на 9 август на изложба по случай 75-ата годишнина на Минския автомобилен завод.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Да не говорим за Камазите които доминират рали Дакар от години.
Браво! Имат поне един отрасъл на автомобилостроенето в който са добри, цивилните им коли са пълен боклук , но тук трябва да им се отдаде заслуженото!
Коментиран от #4, #10, #23
12:15 08.08.2019
2 Тролл2
12:23 08.08.2019
3 Тролл2
12:24 08.08.2019
4 Свиленски
До коментар #1 от "Гост":
След като двигател-трансмисия спирачна система и окачване НЕ СА РУСКИ ИЛИ СЪВЕТСКИ какво Руско има в тоя камион освен едни ръждави кабина и рама ? Толкоз си могат ушанките да намажат с преобразувател на ръжда да ударят след това една ръка миниум и да боядисат на четка със зелен мат ползван във военните поделения!Коментиран от #12
12:25 08.08.2019
5 outlander
12:29 08.08.2019
6 МАЗ с два кардана.
13:06 08.08.2019
7 Borislav Popov
13:15 08.08.2019
8 Алфа Ромео
13:21 08.08.2019
9 Петър
13:29 08.08.2019
10 Бесен Язовец
До коментар #1 от "Гост":
А бе, глеам нящу, тези "доминатори" Камазите не ги карат много, много, по пътищата на Европата, що тъй !?13:37 08.08.2019
11 Петър
Коментиран от #14
13:44 08.08.2019
12 Random
До коментар #4 от "Свиленски":
Ми що тогава великия запад не може да ги бие? Нали западни технологии ползват уж, аре да ги видим тия велики западни компании какво могат?17:37 08.08.2019
13 scania v8
Коментиран от #16
18:29 08.08.2019
14 scania v8
До коментар #11 от "Петър":
Случайно да знаеш,че маз е прекопиран от ман18:35 08.08.2019
15 Бай Стою касапина
18:38 08.08.2019
16 Orthodox
До коментар #13 от "scania v8":
Ще ти отговоря в друга сфера на техниката. Домашният ми хладилник е ЗиЛ (компресорен, с дизайн, близък до днешните хладилници), купен в 1973 година и вече 46 години работещ безотказно 365 дни годишно. За този близо половин век не му е правен никакъв ремонт и само веднъж е доливан фреон преди около 25 години. Мои роднини си купиха Sneige и почнаха с ремонтите още от втората година.Ползвахме будилник Слава безпроблемно около 30 години и накрая го изоставихме не поради износване и излизане от строя, а защото остаря морално. Дойде времето на електронните и електромеханичните часовници - на стената и в мобилния телефон.
Прахосмукачката Ракета също работи над 30 години и с нейните 360 W мощност вършеше повече работа, както сегашните 1000-1200-ватови. За разлика от масовите днешни модели се използваше не само създаденият вакуум, но и повишеното налягане на изходящата струя въздух. С допълнителните принадлежности можеше да се превръща в компресор за боядисване с пулверизирана струя боя или за измиване на предмети и освежаване на цветя, ако се зареди пулверизаторът с вода.
Мога да дам още примери от личен опит, но ще спра дотук. Sapienti sat.
Коментиран от #17, #20, #28
21:54 08.08.2019
17 Чавдар войвода
До коментар #16 от "Orthodox":
Въпросният хладилник ЗиЛ, те набутва с едни 70 лева за ток.Коментиран от #18, #21
23:57 08.08.2019
18 Orthodox
До коментар #17 от "Чавдар войвода":
Домакинството ни никога не е плащало за ток повече от 30-35 лв. на месец (по сегашни цени).Коментиран от #29
02:47 09.08.2019
19 Гост
09:13 09.08.2019
20 незнайко
До коментар #16 от "Orthodox":
Право в десятката БРАВО. Всичко което сте написал е самата истина.21:18 09.08.2019
21 незнайко
До коментар #17 от "Чавдар войвода":
Кога според Вас е измислена инверторната система ? Когато електрониката го ПОЗВОЛИ !!! Как мислите каква консумация са имали ЗАПАДНИТЕ хладилници тогава ??? СЪЩАТА !!! С тази разлика, че не са толкова дълговечни !!! Защо се заяждате без да мислите ???21:24 09.08.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 висок
17:30 10.08.2019
25 Тука само бунаци ли има
..??? Минск не е в Русия....
21:47 10.08.2019
26 Abv
23:57 10.08.2019
27 Abv
23:57 10.08.2019
28 Eistee
До коментар #16 от "Orthodox":
Orthodox, глупости пишеш, душко. Къде сравняваш "Зил" със "Sneige"? При заплати между 60 и 190 лв Зил-ът струваше над 145 лв, т.е. много над средната заплата. Сега средната заплата е 1700 лв., т.е. трябва да го сравняваш с хладилник много над 1700 лв., а не с някакво недоразумение за 500-600 лв. Освен това те съветвам да си купиш един записващ ват-метър и да видиш колко те краде Зил-ът месечно за ток. Ако вярно давате 30 лв. за ток на месец, явно ядете храната сурова и си светите със свещи. Зил-ът не само не е ефективен, но не е и изолиран добре, т.е. не се справя да държи топлината навън и компресорът непрекъснато трябва да се включва, за да доохлажда. Да не говорим, че съотношението вътрешен обем към външни габарити е лошо. Че е шумен. Че вътрешните му покрития задържат бактерии в пъти повече от днешните стандарти. С какъв фреон работи този мавзолей? С R12? И бавно го изпуска в атмосферата, а? Значи "грозен, голям, неефективен, шумен, вреден за околната среда и не охлажда - що е то?", а?А пък за "Ракетата" направо ме разсмя. Ти наясно ли си въобще защо субективното усещане за засмукване на "Ракетата" е толкова силно? Защото не филтрира почти нищо. Само косми и власинки с размер над 20 um. Ами нали като и сложиш филтри, така че да удовлетворява HEPA-стандарта (да филтрира 99.95% от всичко с големина 0,3 um) тази "Ракетата" няма да може да вдигне лист A4 от земята. А поради намалелия въздушен поток, който служи и за охлаждане на неефективния й двигател
Коментиран от #30
00:08 11.08.2019
29 Eistee
До коментар #18 от "Orthodox":
... A пoрaди нaмaлeлия въздушeн пoтoк, кoйтo cлужи и зa oхлaждaнe нa нeeфeктивния й двигaтeл, cлeд 10 мин щe ce caмoзaпaли...Будилникът "Cлaвa" нe бeшe тoчнo будилник, a "нeзacпивник", зaщoтo caмo изключитeлнo нaдaрeни oт Прирoдaтa хoрa мoжeхa дa зacпят в eднa cтaя c нeгo. Бeз aнтифoни и зaбрaнeни зa cвoбoднa прoдaжбa мeдикaмeнти. Хaйдe cтигa cмeшки, aми взeми cи изпoлзвaй мoзъкa пoнe мaлкo, чe вeчe cтaвa дocaднo тoвa руcкo трoлeнe.
00:09 11.08.2019
30 САП
До коментар #28 от "Eistee":
Няма значение за, каква техника от тези години говорим, съветска или западна. Тогава се е работило по друг начин с огромни запаси и от там ресурса на експлоатация(продължителност на употреба) е огромен. Всичкия този резерв е водел до висока цена.Днес всички изделия се изчисляват така, че живота да им е максимум +50% гаранционния срок. За съжаление това да дадеш за реномирана марка повече пари не гаранция за дълъг живот. В повечето случай при тях резерва е 100-150% времето на гаранцията.
И честно казано май сега сме много по-прецакани от тогава. Тогава даваш пари за нещо и го ползваш много години. Сега даваш пари и то не изкарва година. Като погледнеш спрямо периода на експлоатация на старите се оказва, че си дал много повече пари за същото. А потрошените нерви никой не ти ги брои.
10:34 11.08.2019