Новини

Ferrari патентова "икономичен и чист" V12

Публикувана: 28 Октомври, 2019 11:10
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9283
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.

Американското бюро за патенти и търговски знаци е регистрирало заявка на Ferrari за 12-цилиндров атмосферен двигател със запалителна система от нов тип, която според инженерите позволява значително намаляване на вредните емисии при запазване и дори увеличаване на мощността.

Патентът описва две технологии за впръскване на горивната смес. Първата предвижда подаване на малко количество бензин пред запалителната свещ малко преди включването ѝ, което подобрява циркулацията в горивната камера и увеличаване на температурата на горивната смес. Така катализаторът се загрява по-бързо и количеството на вредни емисии спада съществено.

Втората технология предвижда наличието на допълнителна горивна камера преди основната. Тя е отделена с преграда и има собствена свещ. В нея попада част от горивната смес, която изгаря бързо с нисък риск от детонация. Двете системи би трябвало да помогнат на Ferrari да покрие екологичния стандарт Евро-6.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Браво
1 Отговор
За 100 години автомобилостроене,чак сега се сещат че може и по-добре.

Оценка:
-13 +19

Геро
2 Отговор
Защо реши, че сега се СЕЩАТ?
Ти като се сети преди 20 защо не сподели?

Браво на ИТАЛИАНЦИТЕ, отново на върха.
Първи вкараха двигателите common rail в серийно производство. Alfa 156

Коментиран от #6, #21


Оценка:
-9 +41

Borislav Popov
3 Отговор
Прмня едно време, четох в едно списание, за един V-12 - с обем 1.5 литра, от Ферари, с някакъв невероятно огромен ресурс, разработен от Джоакино Коломбо. Сега никой не произвежда такива мотори, не е изгодно.

Оценка:
-2 +16

Италианците
4 Отговор
винаги са били пионери,в много от технологиите в автомобилостроенето.Но безспорно,по отношение на дизайна са най-добрите на пазара.

Коментиран от #5, #26


Оценка:
-4 +24

гост
5 Отговор

До коментар #4 от "Италианците":


Ма да бе , пионери , хахаххахах !! Когато цял свят се готви до 5-10 години най-много да забрани напълно двг , те се сетили за "подобрения" !!! Да не говорим , че тоя "революционен" двигател няма да може да бие динамиката дори на 8 годишен семеен електромобил Тесла С !!! После да не се чудиш като видиш Ферари със задвижване от някоя супернеизвестна гаражна фирмичка !!! Справка Порше и Римак , хахахха !!!

Коментиран от #7, #10, #15, #25


Оценка:
-44 +8

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "Геро":


И за теб коментар 5 !!

Оценка:
-13 +1

Тесла
7 Отговор

До коментар #5 от "гост":


в случая,не са никак уместна съпоставка.Ферари е компания с близо 80-годишна история,а относно това,че италианците са пионери в някои области в автомобилостроенето е абсолютно вярно.Когато Ферари и другите италиански автомобилни марки,са представяли модели, които са се превърнали в икони (класики),хвалената от теб Тесла и особено нейният създател Илончо,въобще не са и съществували.И да сравняваш V12 на Ферари с Тесла С,е не просто неуместно,дори бих го нарекъл идиотско.И нека все пак си припомним,че Sixt,една от най-големите компании за рент-а-кар, неотдавна върна поръчка от електромобили точно на Тесла,и избраха BMW,да изпълни поръчката.И доколкото си спомням,причината,за да се откажат от Тесла,беше изключително ниското качество на произведените електромобили.

Оценка:
-4 +37

Тесла с
8 Отговор
Здравейте. Карам "Тесла" модел с п100д 4х4.
Колата е несравнима с нито едно от - Поршета, Ламборгинита, Ферарита. За 100к лв имаш супер спортна, семеина, зимна и каквото си помислиш кола. 5-10 лв на 500км. Единствен консуматив гуми и течност за чистачките. Слагаш гуми караш на писта, слагаш гуми караш си децата. Изпълнението отвътре е перфектно все пак е мерцедес + американец. На писта и светофар чупи вратове и убива коли за 500к+.

Коментиран от #11, #16, #19


Оценка:
-37 +10

Пламен
9 Отговор
А до сега кой евро стандарт са покривали?

Оценка:
-3 +4

Антиелектрика
10 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Ах как ми липсваха глупавите ти лъжи. Коя е тази Тесла на 8 години, която ще бие този двигател по динамика? Та дори 45-годишно Ferrari 512 BB 4.9 (340 Hp) 1976 развива по-висока скорост от тъпата ти Тесла. Само забрани сънуваш!

Оценка:
-6 +22

Антиелектрика
11 Отговор

До коментар #8 от "Тесла с":


Я малко посмали. Точно този модел на Тесла отива доста над 200к лева. Пък я да те питам за консумативите, не сменяш ли филтър за климатика, самите чистачки, антифриз и крушки? А за чупеното на вратове, с 20% от парите, мога да направя всяка кола с ДВГ да те бие на всеки светофар. Но и без това няма кой да ти повярва, че караш Тесла.

Оценка:
-6 +25

до 5
12 Отговор
Ако забранят напълно двг, както пишеш глупости, тогава ще се придвижваш с колелото по магистралите тип тих бял дунав.

Оценка:
-2 +13

Димов
13 Отговор
Тази уж "нова" технология много прилича на добрепознатото факелно запалване. Новите Волги имаха и такъв мотор, освен опелския. Описанието прилича точно на факелното запалване.

Коментиран от #14, #20, #23


Оценка:
-4 +7

Димов
14 Отговор

До коментар #13 от "Димов":


Само дето тук са две свещи - всяка камера с нейна си свещ. И не пише да има отделен клапан на предкамерата.

Оценка:
-0 +7

15
Този коментар е премахнат от модератор
Лун
16 Отговор

До коментар #8 от "Тесла с":


Каква писта какви пет лева слизай на земята

Оценка:
-1 +4

Браво
17 Отговор
Само адмирации към Ферари! Докато останалите спират 12цил мотори, те предприемат необходимото да ги запазят. Не е зле някой да мисли и за почитателите на по- старата школа, а и не само, които харесват и обичат големите двигатели. Те са легенда, с липсата на която автомобилостроенето, ще загуби много от чара си. В света, в който живеем, монетарен и капиталистически, няма как този, който иска да спечели от масата, да се регулира сам и да намали печалбите си, в полза на масата. Тук идва държавната или на по -виско ниво регулация.
Ясно е, че близкото бъдеще е в полза на "електрокарите", но в перспектива- тепърва ще излизат резултатите от вредите им от производствата на батериите, както и рециклирането им. Особено когато станат масови. Ако бяха без вреда за природата или с доказано по-ниска ОК, но да видим....

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +10

Komapak
18 Отговор

До коментар #17 от "Браво":


На арабите няма как да им забранят фераритата и останалите спортни коли така, че пазар има и ще продължи да има. Струва ми се че покрай разработката за повече мощност са постигнали страничен такъв. По-малко вредни емисии винаги биха се приели добре... Те така и Физер измислих виаграта. Правят едно пък се получило друго.... 😂😂😂😂

Оценка:
-0 +5

тъпак
19 Отговор

До коментар #8 от "Тесла с":


И после се събуди. Мерцедес отдавна не си партнират с тесла и единственото което даваха е малко електроника и лостчетата зад волана.

Оценка:
-1 +8

ФауВе
20 Отговор

До коментар #13 от "Димов":


Хонда и те имаха такава технология - CVCC - още от 70те години.

Оценка:
-0 +6

Конумрял
21 Отговор

До коментар #2 от "Геро":


Напротив, Mercedes-Benz вкара за първи път в пасажерски автомобил през юли 1997 година в C220 CDI W202 и W210 E220 CDI.

Оценка:
-2 +1

Николай
22 Отговор
Хонда CV
CC от преди 35 - 40 г.

Оценка:
-0 +2

Иванов
23 Отговор

До коментар #13 от "Димов":


Кво си пил?

Оценка:
-2 +0

Гост
24 Отговор
хахаха,,,,, това наистина се оказа е руска разработка,,,, хахаха,,,, https://www.drive2.ru/b/1158262/

Оценка:
-0 +1

Батко
25 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Никой няма да забрани ДВГ, просто защото все още няма алтернатива. Електроавтомобилите са за наивници и поради много причини не могат тотално да заменят досегашните. Жокер: у нас инсталираните мощности са около 14 500Мw. При около 4 000 000 автомобила за зареждане са нужни 48 000 Mw без бързите зарядни станции. Капиш?

Коментиран от #27


Оценка:
-0 +7

Иве
26 Отговор

До коментар #4 от "Италианците":


Той Роберт джиолито за това ли създаде фиат мултипла. Инак на технологии са добре ама фиат пунто изостава спрямо конкурентите.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +1

Язе
27 Отговор

До коментар #25 от "Батко":


Никой няма да забрани ДВГ, докато има достатъчно гориво за продаване.
И на мен ми напомни за Волгите тая статия.

Оценка:
-0 +2

По-скоро
28 Отговор

До коментар #26 от "Иве":


говорим,за Pininfarina,за Giugiaro.От тези две дизайнерски студия,има модели, които са се превърнали в класики,струващи милиони.

Коментиран от #32


Оценка:
-0 +3

Трифонов
29 Отговор
Италианците винаги са били гениални изобретатели. За да си такъв, е нужна фантазия, защото това по съществото си е творческа дейност. За съжаление, много често, творците са недисциплинирани. Ако не изпитват вълнение и удоволствие от това, което правят, просто не го правят или го правят зле. Ето защо, италианците са лоши изпълнители. По тези причини са в състояние да изобретят гениални неща, но когато опре до масово производство и се налага обикновеният италиански работник в завода да извършва ден след ден еднообразни, повтарящи се действия с еднаква прецизност, за да бъде всеки един продукт качествен... майка плаче, грамофон свири. Едната Алфа, дето е сглобена между 10.00 и 13.00ч. във вторник излиза брутална, качествена и надеждна, а тази, дето е сглобена между 14.00 и 17.00ч. часа в петък, излиза сглобена пет за четири...

Оценка:
-0 +6

Георгиев
30 Отговор
Не знам какво точно ще патентоват Ферари,но или в статията не е точно описано или нещо е премълчано. Но това което описва статията Ферари ще използват ( или патентоват) отдавана разработена система "форкамерно запалване" или както се нарича HCCI (Homogeneous charge compression ignition) ... Който се интересува нека прочете повече за тази система ,която е мнооого отдавна известна. Дори имаше и двигатели на "Волга" с подобно запалване.
Тъй ,че не знам колко са пионери италЯнците...

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +1

Георгиев
31 Отговор

До коментар #30 от "Георгиев":


Забравих да допълня ,че още през 1936г. МЕРЦЕДЕС в модела 260 D използва тази концепция на запалване!

Оценка:
-0 +1

32
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.