ФАКТИ.БГ

Измислиха безвреден бензин

Публикувана: 9 Януари, 2020 13:38
78 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4770
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 27 гласа.

Учени от Техническия университет във Фрайбург са разработили бензин, който не е вреден за климата. Вече са произведени 16 000 литра от синтетичната смес чрез химични реакции на вода и въглероден диоксид. Понастоящем иновацията се тества от големите автоконцерни.


"В момента сме единствените разработили тази специална технология за синтетично производство на бензин. Особено уникално в нашия метод е приложението на био-метанол" , обясни Петър Зайферт - професор по енергийни процеси в TU Bergakademie Freiberg.


Олаф Шулце, друг представител на учебното заведение, допълва, че съставките за "зеления" бензин се добавят устойчиво. Например, въглеродният двуокис се получава от промишлените отработени газове на предприятията. Освен това бензинът може да се произвежда от отпадъци. "В този случай боклукът не се изгаря, а вместо това се превръща обратно в химически продукти. С други думи, въглеродът и водородът, намиращ се в отпадъците, се използват отново", разясни Шулце.


Как се прави "зеленият" бензин?


Казано по-просто, съставките на горивото са: въглероден двуокис, вода и електричество. Водата първо се разделя на своите компоненти, т.е. водород и кислород, чрез електролиза. След това въглеродният двуокис се обогатява с водород, за да се получи метанол. При следващите химични реакции метанолът става бензин.


Дали иновационния метод за получаване на това гориво ще се окаже истинска алтернатива на конвенционалния предстои да разберем. Едно е сигурно обаче, мобилността и автомобилния свят се променят и подобно решение би направило щастливи както любителите на ДВГ, така и еколозите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 27 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ГГГГГ
1 Отговор
На каква цена?

Коментиран от #2, #11, #19


Оценка:
-0 +41

onq s konq
2 Отговор

До коментар #1 от "ГГГГГ":


Кефа цена няма

Оценка:
-8 +23

вес
3 Отговор
А българина който го откри изчезна безследно, защото не беше дошло времето на неговото откритие. Явно сега е дошло и поне става ясно, кое разузнаване го пречука

Оценка:
-4 +65

Borislav Popov
4 Отговор
16 000 литра са капка в морето, трябва да се произведат милиарди и милиарди литри, ако искат да има полза от изобретението им.

Оценка:
-6 +23

Driving pleasure
5 Отговор
ТОВА Е ИСТИНАТА!!!

Оценка:
-7 +14

Сашко петковчов
6 Отговор
Фрейбург хахахахаха смяяяях нов град

Оценка:
-3 +3

Focus Revolution
7 Отговор
Проблема е че се споменава ВОДА тя не достига за пиене камо ли за направата на бензин.

Коментиран от #9, #12, #43


Оценка:
-11 +16

Ахахахаха
8 Отговор
Само до електролизата прочетох и разбрах! Ахахахаха! При електролиза, се използва повече ел. енергия от колкото да си заредиш електрическата кола! И екологично? Ами нали тока идваше от ТЕЦ? Или тук вече не? Колко ли ще струва?

Коментиран от #10, #13


Оценка:
-3 +32

Бойко Борисов
9 Отговор

До коментар #7 от "Focus Revolution":


Няма да стане за Перник

Оценка:
-1 +21

Driving pleasure
10 Отговор

До коментар #8 от "Ахахахаха":


Кога си глупав е за цял живот, и точно тогава ставаш електричар...
Да тока идва от ТЕЦ, в развита Европа 20% идва от ВЕИ, в световен мащаб е по-малко, и когато зареждаш от мрежата, не може да гарантираш, че зареждаш "чиста енергия".

Но когато си изградил ВЕИ мощност, които директно подават енергията към рафинерията тогава производството на това горива става и то чисто.

Елементарно, но не и за елементарни частици като ватманите ;)

Оценка:
-13 +16

Driving pleasure
11 Отговор

До коментар #1 от "ГГГГГ":


Цената в момента е между 1 и 1.5 евро за литър, в зависимост от какъв източник е енергията, като при масово произво се очаква да падне още и да е на нивата и дори под нивата на конвенционалните течни горива.

Да не забравяме и, че отпадат скъпите съоръжения за пренос. А при вувеждането на синтетичните горива ще спрем да копаме земята за литиий и отаналите токсични гадости нужни за батериите - тоест вместо да се освобождава още СО2 само ще циркулираме наличния в атмосферата Уин -Уин ситуция за всички... е освен за идиотизираните електричари, на тях им влиза яко

Коментиран от #23, #74


Оценка:
-13 +17

Хахаха
12 Отговор

До коментар #7 от "Focus Revolution":


Ние ще вземем производството! Производството на бензина, започва в Перник!

Оценка:
-1 +9

Миризлив пор
13 Отговор

До коментар #8 от "Ахахахаха":


Най-лошото при пороизводството на ток от ВЕИ разбирай слънце и вятър, това е че не е постоянно. От там вече започват и проблемите със свръхпроизводството и това, че трябва да спреш някоя нормална мощност (и да и плащаш за това) защото няма какво да правиш излишъка. В случая тези заводи може да работят като балансиращи групи и да "обират" излишъка от енергия в системата или като спират да осигуряват енергия. Ако се работи по тази схема цената на тока ще е минимална, отделно ако няма такси и комисионни за преноса цената съвсем пада надолу.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +9

14
Този коментар е премахнат от модератор
гост
15 Отговор
Още преди 10г. има синтетичен метанол и бензин, но разходите за производството са в пъти на стандартното гориво, един литър метанол беше към 9 евро тогава. След като може да се добива метан и водород на първо ниво, защо да се влага още енергия, за да се конвертира това гориво в бензин? Мъск си го беше казал, че най-лесен начин е да се добива метан и пропан, най-смислено е, най-ниски разходи и налични мрежи и мпс-та изпозлващи тези горива, също така е много по-чисто изгарянето.

Коментиран от #17, #18


Оценка:
-2 +10

Аха
16 Отговор

До коментар #13 от "Миризлив пор":


Нали това могат да правят и батериите! Могат да обират излишната енергия,като при електричките разхода на същата тази енергия е по-нисък, защото са по-ефективни! Или е по-добре да изгориш 5 кВ излишен ток и да направиш 1 литър гориво! И да си мислиш, че си екологичен!

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +9

Госあ
17 Отговор

До коментар #15 от "гост":


А кой беше тоя мъск? 😂 че казва каквото и да било

Коментиран от #32


Оценка:
-3 +8

Така ама
18 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Момчетата искат ДВГ, за това! Света ще обърнат, само и само ДВГ да карат! Какво да кажеш-зомбита!

Коментиран от #63


Оценка:
-9 +9

куку руку ку
19 Отговор

До коментар #1 от "ГГГГГ":


Публикувано във факти.бг: Водата първо се разделя на своите компоненти, т.е. водород и кислород, чрез електролиза."
E, те това показва, че "цялата" новина е измишльотина. Най-здравата връзка на водорода е със кислорода и трябва най-много енергия за разделянето им, а от там идва и високата цена, за което.
И кой използва електолиза за производство на метилов спирт (метанол)? Ползва се най-обикновен казан за дестилация на алкохол.

Оценка:
-4 +13

Зомби с квадратен волан
20 Отговор
Нямам нищо против, ако действително е безвреден. Но питайте тези, които ползват милиарди субсидии от държавите и бележат милиарди печалби от добиването, рафинирането и продажбата на нефт. Няма да са доволни.
Аз не съм фанатизиран фен на ел. автомобилите. Не ми пука с какво се движат колите, стига да не замърсяват.

Оценка:
-3 +8

бмв
21 Отговор
То е измислено отдавна , казва се ГАЗ.

Оценка:
-1 +10

Томас Шойър
22 Отговор
Em drive е чудото, обаче се дискредитира по всякакъв начин... И ли както е казал Дъглас Адамс - единственото, което не могат да понесат уважаемите физици е един умник!

Коментиран от #41


Оценка:
-3 +1

куку руку ку
23 Отговор

До коментар #11 от "Driving pleasure":


Каквото и да гориш се отделя СО2. Не можеш избяга от това, самият процес на горене е свързването на кислород с въглерод и отделяне на топлина. При горене на газ се отделя Н2О и ЦО2. При другите горива се отделят и други съединения, които вече се явяват отровни.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +8

Хомодружинка антиелектрици
24 Отговор
Ехаа пишките ни станаха! Довечера ще се изчеластрим по повод добрата новина.

Оценка:
-7 +6

Driving pleasure
25 Отговор

До коментар #16 от "Аха":


Да но при синтетичното гориво избегваш минната дейност която същ е безумно мръсен процес, а да не забравяме, че при електричките накрая хартисваш с куп токсични л**на, които трябва да вложиш още енергия, за да ги рецикллираш - горе долу троен процес на замърсяване! За това синтетиката е истинското еко-решение! Което е и най-лесно и най-евтино, а и мрежата за дистрибуция е изградена

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +7

Driving pleasure
26 Отговор

До коментар #23 от "куку руку ку":


Така е, при горенето на каквото и да е имаш отделяне на въглероди... ама точно тука е най-готината част на синтетичното гориво, защото като избутам един резервоар гориво и днес отделя N килограма СО2 - утре същитя тия килограми ще се използват от "рафинерията" за да ми напълнят резервоара отново.

Имаш цикличност, не добавяш нищо допълнително, докато за да направиш батерия имаш изключително мръсен процес на изкопаване и транспортиране на суровините, също толкова мръсен процес на производство на батерията и накрая дори да упееш да я зареждаш през целия и живот с възобновяема енергия - за направата и пак се отделят емисии.

Ако някой иска екология - само и единствено синтетиката я прадлага - и водорода, но там пак имаме негативи с кофти съхранение дложна и липсваща мрежа за зареждане и т.н... Шибаш си рафинерийката и всяка държава може да е независима откъм производство на гориво!

Коментиран от #39, #75


Оценка:
-4 +4

Прочети първо
27 Отговор

До коментар #25 от "Driving pleasure":


Прочети една интересна статия, тъкмо за теб! И какво пише, батерията се рециклира на 95 процента (за сега)! https://m.webcafe.bg/article/1176902053

Коментиран от #31, #64


Оценка:
-4 +4

Госあ
28 Отговор
Махнаха коментара за първият патент за биогориво от въглероден диоксид и водород посредством ГМО бактерии. И той е японски. И японците са измислили цялата система- от отпадните си води как да произвеждат гориво без емисии и как това гориво да се гори в хибридите. А германецо, да си гледа гоуфо на дизел и кюмура и да не се прави на много зелен. Точка

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +7

Гого
29 Отговор
Батериите за автомобили все още не се рециклират. Прочетете статията за изгорялата тесла, която едвам загасиха в Европа и от Сащ пратиха инженери.
Тея статии дето поствате са spam.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +8

Ти си спам
30 Отговор

До коментар #29 от "Гого":


Айде бе, ти ще кажеш че не се рециклират! Рециклират се!
https://www.fortum.com/products-and-services/fortum-battery-solutions/recycling/lithium-ion-battery-recycling-solution

Коментиран от #37, #65


Оценка:
-4 +3

Driving pleasure
31 Отговор

До коментар #27 от "Прочети първо":


Приятелю тази статийка е един голям т*шак :D
Струва ми се, че четеш като дявола Евангелието - каквото ти е изгода.

В статията не се казва, че батерията се рециклира на 95%, а че никел, мед и кобалт съдържащи се в нея се рециклират на толкова - а всъщност лития далеч не е толкова малко, както се казва там, а е значително повече от кобалта... в пъти повече ;)

Остави това, но някак си статията пропусна 2 от 3те етапа в живота на тая батерия, за смеетка на дълбокото описание на течните горива.

Добре започнаха с въглеродния отпечатък за производство на батерията - за 60 кВч батерия, 9 тона СО2 обаче защо така не видяхме сметки колко още добавя "зареждането" и през тези 215 000 км? Ако 616 г СО2 е на кВч и средно 20 кВч за 100 км ще се добави още 26 488 КИЛОГРАМА!!!

Ще ти го напиша и словом ДВАДЕСЕТ И ШЕСТ ТОНА И ПОЛОВИНА СО2 емисии за да минеш същата тази дистанция от 215 хил км!!!

И накрая на всичко това, след като си генерирал над 35 тона емисии ти трябва да рециклираш батерията - енергоемък процес, който отнема 6 до 10 пъти повече енергия от първоначалното и производство!!! Айде само още 9 тона да са колкото за създаването и станаха 44.5 тона

Доста повече от споменатите 9 тона а ;)

Мдам... за сметка на това за литър гориво имаш 27 грама на километър (за Германия) + още 170 грама при изгаряне (за дъртия български автопарк) т.е. за същите 215 хил км имаме 42 тона

Упс, ми то по-чисто даже и така!

А ТУК ГОВОРИМ ЗА СИНТЕТИЧНО

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +7

ддд
32 Отговор

До коментар #17 от "Госあ":


Мъск е физик, който работи по хуманизирането на Космоса. Но ти това го знаеш. Вероятно знаеш, че неговите ракети, единственните кацащи обратно на земята, ползват втечнен метан за гориво, защото той е най-лесен за добив дори и на Марс. Няма гориво, което да се добива с по-малко вложена енергия и по-кратък процес от метана. Не е като да забиеш лопата и да текне петрол, но и в този случай ти трябва сложна рафинерийна система, която да го конвертира от суров петрол до използваемо гориво. Та така.

Коментиран от #46


Оценка:
-6 +2

Аха
33 Отговор

До коментар #31 от "Driving pleasure":


А ти да видя, къде сметнах въглеродния двуокис от производството на мотора, скоростна кутия, гърнета и т. н.? Там написаха 9 тона за батерията и готова, ел. колата започна със старт от 9 тона плюс, без да сметнат компонентите на бензиновата кола, нали? Без да сметнат всичко останало около производство и разходи по бензина, нали? Само сметнаха по 170 грама от ауспуха и готова, така ги сметнаха. Или и ти го прочете като Евангелието, така както ти пасна на теб? От долу има сайт къде се рециклират батериите, за да не се пише че не се рециклират! Защото и това го четете като Евангелието.

Коментиран от #35, #66


Оценка:
-5 +3

незнайко
34 Отговор
А енергията за електролизата откъде ??? Тази технология е "въздух под налягане" !!!

Оценка:
-0 +3

Driving pleasure
35 Отговор

До коментар #33 от "Аха":


Ти нещо измисляш ново автомобилостроене а? Що бе джанъм Електричката мотор няма ли си? Мостове, спирачки и т.н няма ли си? Или те при електричката идват с магия? И явно, че не четеш, щото ясно съм написал 27 грама на км е средната стойност за производството на гориво... ама то требе се рипа в защита на простотиите с които ви промиват мозъците а не да се чете и мисли ;)

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +6

Аха
36 Отговор

До коментар #35 от "Driving pleasure":


Що бе джанъм, аз не знам от къде ги вземаш тези 27 грама, ама знаеш ли колко е ел. консумацията на енергия докато нефта стане на бензин, бе джанъм? Има статия за консумацията на Нефтохим Бургас, можеш да видиш джанъм! Същата енергия от Марица Изток!

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +4

Гост
37 Отговор

До коментар #30 от "Ти си спам":


Поне чети какво точно пише в тия линкове щом ги постваш. Излагаш се.

Коментиран от #38, #40


Оценка:
-3 +2

Ти си спам
38 Отговор

До коментар #37 от "Гост":


И? Какво точно пише?

Оценка:
-2 +3

куку руку ку
39 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


За батериите съм напълно съгласен.

Оценка:
-1 +0

Какво?
40 Отговор

До коментар #37 от "Гост":


Какво точно пише, не ми отговори?

Коментиран от #55, #56, #57


Оценка:
-2 +0

Антиелектрика
41 Отговор

До коментар #22 от "Томас Шойър":


Em Drive е все още необяснен феномен на взаимодействието между микровълни и космическия вакуум. Не знам къде го намесваш при земната гравитация?

Иначе и тази тема се оспами от тролоидните батераджии.

Оценка:
-2 +4

Driving pleasure
42 Отговор

До коментар #36 от "Аха":


Тези 27 грама за усреднена стойност публикувана от в един репортаж на атобилд правещ сравнение между двата типа гориво - в Германия електрическия микс беше малко по-добър от нашия 500 грама на кВч вместо нашите 616
Нема начин!

И ПОТРЕТВАМ!!! дори при конвенционалното гориво не се вмествате като конкуренция с тия електо л**на какво остава когато ГОВОРИМ ЗА СИНТЕТИЧНОТО ГОРИВО!!! което е в пъти по-чисто от конвенционаните от петрол! И което при изгаряне замърсява значително по-малко!!!

Коментиран от #44


Оценка:
-2 +4

Да да
43 Отговор

До коментар #7 от "Focus Revolution":


И в Холандия така мислят! Англия и тя е с водна криза! Между другото морската вода по-лесно се разгражда чрез електролиза.

Оценка:
-0 +1

Научи се да смяташ
44 Отговор

До коментар #42 от "Driving pleasure":


Хайде сега, да сметнеш, ако с нашия микс произведеш само до водорода, който да ползваш в горивна клетка, която има много по-високо КПД от ДВГ, колко грама CO2 ще отделиш на километър? Да не говорим за допълнителното замърсяване от водорода да произведеш бензин.

Ако за производството на батерии се използва само чиста енергия, как точно ще се отдели въглероден двуокис при производството ѝ? Ако всеки собственик инвестира в 20кв.м. фотоволтаици, които се равняват на едно паркомясто, тези фотоволтаици всяка година ще произвеждат по 5000квч електроенергия и ще спестяват по 5000кг въглероден двуокис. Електромобил с размерите на BMW трета серия или mercedes c класа, може да измине с тях годишно 33000км. Тоест след две години, ще е изчистен въглеродния отпечатък на батерията, дори да е произведена само на въглища. Много простичко решение... ама то требе се рипа в защита на простотиите с които ви промиват мозъците а не да се чете и мисли ;

Оценка:
-3 +6

2256
45 Отговор
Петролозомбитата са много зле. Дрънкат глупости на търкалета с тонове и не пускат кокала, че после нема кво да лапкат и скоро нема да си зимат бентли.

Оценка:
-3 +6

Госあ
46 Отговор

До коментар #32 от "ддд":


Моля ?! Какъв бил и какво правел ? Този палячо със сигурност няма никаква диплома по физика. А пък това с космоса е най големия смях 😂 Това което все пак излиза от неговата фирма е дело на физиците и инженерите. И изобщо не мисля че заслужава някакво внимание. Единственото което прави е да лъже глупците и да усвоява държавни пари от тръмп.

Коментиран от #53


Оценка:
-4 +6

deadman1488
47 Отговор
и ще го ''самоубият'' великите сили ..

Оценка:
-0 +1

Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец
48 Отговор
на една ''кръгла маса'' ще се вземе решение че тоя човек е заплаха за сигурноста за печалбаот истинския петрол-и ще му пратят един куршум в корема..

Оценка:
-0 +1

movieman777
49 Отговор
и как ще го разрешат за продажба тва нещо нали мафията ще загуби милиарди от истинския подземен петрол

Оценка:
-0 +2

tha boogeymen
50 Отговор
не мога да разбера защо чак сега го измислили безвредния петрол и кой ще го разреши да сепродава

Оценка:
-0 +2

emilyano
51 Отговор
и като го измислили и направили за продажба как ще се разплащат с мафията и особенно с ББ..

Оценка:
-0 +2

Ивайло
52 Отговор
Аз казвах ли, че ще бъдат измислени течни горива, добивани от възобновяеми източници!!! Ама не - еелктрофилите си знаят едно и си мислят, че ДВГ ще отиде в кошчето ей така!!! Да ама не!!! Още много хляб има в него!!!

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +4

Супер прост
53 Отговор

До коментар #46 от "Госあ":


си, дума да няма. Човек, който казва нещо лошо срещу Мъск не е добре с гарнитурата. Той е един от малкото мъже, които правят нещо положително в целия свят - за доброто на всички хора. Велик предприемач, хуманист и визионер. Да имаше повече такива! А ти си мозък промит от лапачите и акулите от старите индустрии.

Коментиран от #61


Оценка:
-3 +0

Казал бил
54 Отговор

До коментар #52 от "Ивайло":


Какво си казал, незнам! Но ти мислиш ли, че ще се прави в голямо количество? И още нещо да те питам, мислиш ли че някой ще купува коли за които ще струва 20 лева за 100 километра, а няма да купува коли за които струва 2 лева на 100! Мислиш ли, че всеки ще иска да поддържа кола по сервизите сумати години, наместо да си купи електрическа кола с 200 хил. километра гаранция? Айде лека и мисли с горната глава!

Коментиран от #62


Оценка:
-2 +1

Гост
55 Отговор

До коментар #40 от "Какво?":


Отговарям ти, ке^еш: "Дори и в момента, се възстановяват повече от 95% от трите основни метала, които те съдържат: никел, мед и кобалт." - Това не е рециклиране на 95% от батерията, както си опитал да го извъртиш, а е рециклиране на 95% от няколко метала в нея. Останалите компоненти не се споменават. Прави разлика в нещата, че ако така бъркаш и цена на едро и на дребно ще те боли глава.

Оценка:
-1 +2

Гост
56 Отговор

До коментар #40 от "Какво?":


За да ти стане по-ясно, че явно трябва да ти се здъвче предварително информацията, лешпер: в една батерия на Тесла, никелът съставлява 33%, а кобалтът също е 33%. От тях се рециклират макс 95%, което значи, че едва 60% от батерията се рециклира, ЧРЕЗ ТЕЗИ МЕТАЛИ!!!!

Оценка:
-1 +2

Гост
57 Отговор

До коментар #40 от "Какво?":


Кобалтът, xyй4о, в САЩ не са го добивали през последните 40 години. 65% от кобалтът на Тесла идва от Конго - страна, в която върлува корупция и правителството й е силно нестабилно.

Коментиран от #58


Оценка:
-2 +2

Да та е.а
58 Отговор

До коментар #57 от "Гост":


П.дал отдолу има качен сайт с адреса и информацията на фабрика във Финландия, където рециклират батериите на 80 процента и скоро ще могат и 100 процента! Разбра ли? Да, същите тези батерии, където пишеш че не се рециклират! Да та е.а у п.дала!

Коментиран от #60


Оценка:
-3 +1

59
Този коментар е премахнат от модератор
60
Този коментар е премахнат от модератор
ГосТ
61 Отговор

До коментар #53 от "Супер прост":


Нали беше гениален физик бре ? Лика прилика с гон.

Оценка:
-1 +1

Ивайло
62 Отговор

До коментар #54 от "Казал бил":


Карай си електрокара и остави колите с ДВГ на нас!!! Не ни мисли!!!;)))

Оценка:
-2 +4

перничанин
63 Отговор

До коментар #18 от "Така ама":


Ти наистина не си добре (гост) , пишеш от един ник, а си отговаряш от друг. Не си зомби, много по зле си.

Оценка:
-0 +2

перничанин
64 Отговор

До коментар #27 от "Прочети първо":


Гост , ти ли си, норвежецо палав :))))

Оценка:
-0 +3

перничанин
65 Отговор

До коментар #30 от "Ти си спам":


Гост, със сигурност си ти , норвежец палав:)))) А между другото , нищо не разбираш, даже и когато пускаш линкчета. Личи си , че си бос и нямаш собствено мнение, цитираш непрекъснато глупостите на Мъск.

Коментиран от #67


Оценка:
-0 +3

перничанин
66 Отговор

До коментар #33 от "Аха":


Гост, норвежец си ти, палав норвежец:)))

Оценка:
-0 +3

Ахахахаха
67 Отговор

До коментар #65 от "перничанин":


Какъв гост, какъв норвежец ме изкара, направо къртиш! Ами не, бургазлия съм си и не се местя! Гледката към морето не я заменям! Но все пак, съм чел и знам доста за електрички! БАТЕРИИТЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ!

Коментиран от #69


Оценка:
-2 +1

Германия=пародия на държава
68 Отговор
Германски глупости електролизи и тн нерентабилни икономически процеси.Сиреч неприложимо.Умре ли ДВг КОЕТО Е В ПРОЦЕС УМИРА И ТАЯ ДЪРЖАВИЧКА. Та те си го знаят и крепят крепят ама ке се сринат това е сигурно.

Оценка:
-2 +2

Гост
69 Отговор

До коментар #67 от "Ахахахаха":


Имам 80кг батерии АА и ААА. Къде мога да ги пратя за рециклиране?

Коментиран от #70, #71, #72


Оценка:
-1 +2

Ще ти отговоря
70 Отговор

До коментар #69 от "Гост":


Във Финландия, фабрика за рециклиране! Свържи се, ще ти кажат! Тук е сайта.
https://www.fortum.com/products-and-services/fortum-battery-solutions/recycling/lithium-ion-battery-recycling-solution

Коментиран от #77


Оценка:
-2 +2

В кой свят живееш?
71 Отговор

До коментар #69 от "Гост":


Не си ли стъпвал в офис на мобилен оператор? Във всеки един офис има контейнер за събиране на всякакви батерии. В повечето магазини за битова техника също има такива контейнери. Мисля че по закон дори са длъжни да ги имат.

Оценка:
-2 +0

В кой свят живееш?
72 Отговор

До коментар #69 от "Гост":


Не си ли стъпвал в офис на мобилен оператор? Във всеки един офис има контейнер за събиране на всякакви батерии. В повечето магазини за битова техника също има такива контейнери. Мисля че по закон дори са длъжни да ги имат.

Коментиран от #76


Оценка:
-2 +0

Бати ти
73 Отговор
Алоооо Елементарния, да знаеш случайно какви процеси протичат в рафинерията при производството на бензин?????????????????????????????????????????

Оценка:
-1 +0

74
Този коментар е премахнат от модератор
боко
75 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Май кукурукуто си ти.

Оценка:
-2 +0

Гост
76 Отговор

До коментар #72 от "В кой свят живееш?":


Аз редовно изхвърлям батерии в такива контейнери. Но това не е рециклиране. Причините ти ги изброих вече. Обират няколко компонента и ги влагат в други производства. За нова батерия си трябват нови материали. Престани да се въртиш в кръг. Гледката ти е една и съща.

Коментиран от #78


Оценка:
-0 +1

Гост
77 Отговор

До коментар #70 от "Ще ти отговоря":


Нещо не ми отговарят. Колко да ги чакам?

Оценка:
-1 +0

А ти какво очакваш
78 Отговор

До коментар #76 от "Гост":


Да не мислиш, че е като рециклират хартия, отделят книгите за да произвеждат от тях отново книги, кашоните за да произвеждат отново кашони и т.н.? Разбира се, че ще произведат нещо друго, което може да се произведе от рециклирани материали, вместо да се секат с нови гори, за да се произвежда велпапе. Вместо това, с тях ще се произведе висококачествена хартия, която не може да се произведе от рециклирани материали или производството от такива ще е много скъпо. Хайде сега ти си смени гледната точка, защото говорихме дали батериите ще замърсяват и дали могат да се рециклират, а не дали от рециклираните батерии ще се правят отново батерии. Е какво ако се влагат в стъкларската промишленост да речем, вместо заради нея да се копат още материали?

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5