Учени от Техническия университет във Фрайбург са разработили бензин, който не е вреден за климата. Вече са произведени 16 000 литра от синтетичната смес чрез химични реакции на вода и въглероден диоксид. Понастоящем иновацията се тества от големите автоконцерни.
"В момента сме единствените разработили тази специална технология за синтетично производство на бензин. Особено уникално в нашия метод е приложението на био-метанол" , обясни Петър Зайферт - професор по енергийни процеси в TU Bergakademie Freiberg.
Олаф Шулце, друг представител на учебното заведение, допълва, че съставките за "зеления" бензин се добавят устойчиво. Например, въглеродният двуокис се получава от промишлените отработени газове на предприятията. Освен това бензинът може да се произвежда от отпадъци. "В този случай боклукът не се изгаря, а вместо това се превръща обратно в химически продукти. С други думи, въглеродът и водородът, намиращ се в отпадъците, се използват отново", разясни Шулце.
Как се прави "зеленият" бензин?
Казано по-просто, съставките на горивото са: въглероден двуокис, вода и електричество. Водата първо се разделя на своите компоненти, т.е. водород и кислород, чрез електролиза. След това въглеродният двуокис се обогатява с водород, за да се получи метанол. При следващите химични реакции метанолът става бензин.
Дали иновационния метод за получаване на това гориво ще се окаже истинска алтернатива на конвенционалния предстои да разберем. Едно е сигурно обаче, мобилността и автомобилния свят се променят и подобно решение би направило щастливи както любителите на ДВГ, така и еколозите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГГГГГ
Коментиран от #2, #11, #19
13:42 09.01.2020
2 onq s konq
До коментар #1 от "ГГГГГ":
Кефа цена няма13:47 09.01.2020
3 вес
13:52 09.01.2020
4 Borislav Popov
14:03 09.01.2020
5 Driving pleasure
14:04 09.01.2020
6 Сашко петковчов
14:06 09.01.2020
7 Focus Revolution
Коментиран от #9, #12, #43
14:07 09.01.2020
8 Ахахахаха
Коментиран от #10, #13
14:13 09.01.2020
9 Бойко Борисов
До коментар #7 от "Focus Revolution":
Няма да стане за Перник14:21 09.01.2020
10 Driving pleasure
До коментар #8 от "Ахахахаха":
Кога си глупав е за цял живот, и точно тогава ставаш електричар...Да тока идва от ТЕЦ, в развита Европа 20% идва от ВЕИ, в световен мащаб е по-малко, и когато зареждаш от мрежата, не може да гарантираш, че зареждаш "чиста енергия".
Но когато си изградил ВЕИ мощност, които директно подават енергията към рафинерията тогава производството на това горива става и то чисто.
Елементарно, но не и за елементарни частици като ватманите ;)
14:24 09.01.2020
11 Driving pleasure
До коментар #1 от "ГГГГГ":
Цената в момента е между 1 и 1.5 евро за литър, в зависимост от какъв източник е енергията, като при масово произво се очаква да падне още и да е на нивата и дори под нивата на конвенционалните течни горива.Да не забравяме и, че отпадат скъпите съоръжения за пренос. А при вувеждането на синтетичните горива ще спрем да копаме земята за литиий и отаналите токсични гадости нужни за батериите - тоест вместо да се освобождава още СО2 само ще циркулираме наличния в атмосферата Уин -Уин ситуция за всички... е освен за идиотизираните електричари, на тях им влиза яко
Коментиран от #23, #74
14:31 09.01.2020
12 Хахаха
До коментар #7 от "Focus Revolution":
Ние ще вземем производството! Производството на бензина, започва в Перник!14:34 09.01.2020
13 Миризлив пор
До коментар #8 от "Ахахахаха":
Най-лошото при пороизводството на ток от ВЕИ разбирай слънце и вятър, това е че не е постоянно. От там вече започват и проблемите със свръхпроизводството и това, че трябва да спреш някоя нормална мощност (и да и плащаш за това) защото няма какво да правиш излишъка. В случая тези заводи може да работят като балансиращи групи и да "обират" излишъка от енергия в системата или като спират да осигуряват енергия. Ако се работи по тази схема цената на тока ще е минимална, отделно ако няма такси и комисионни за преноса цената съвсем пада надолу.Коментиран от #16
14:44 09.01.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 гост
Коментиран от #17, #18
15:09 09.01.2020
16 Аха
До коментар #13 от "Миризлив пор":
Нали това могат да правят и батериите! Могат да обират излишната енергия,като при електричките разхода на същата тази енергия е по-нисък, защото са по-ефективни! Или е по-добре да изгориш 5 кВ излишен ток и да направиш 1 литър гориво! И да си мислиш, че си екологичен!Коментиран от #25
15:10 09.01.2020
17 Госあ
До коментар #15 от "гост":
А кой беше тоя мъск? 😂 че казва каквото и да билоКоментиран от #32
15:10 09.01.2020
18 Така ама
До коментар #15 от "гост":
Момчетата искат ДВГ, за това! Света ще обърнат, само и само ДВГ да карат! Какво да кажеш-зомбита!Коментиран от #63
15:12 09.01.2020
19 куку руку ку
До коментар #1 от "ГГГГГ":
Публикувано във факти.бг: Водата първо се разделя на своите компоненти, т.е. водород и кислород, чрез електролиза."E, те това показва, че "цялата" новина е измишльотина. Най-здравата връзка на водорода е със кислорода и трябва най-много енергия за разделянето им, а от там идва и високата цена, за което.
И кой използва електолиза за производство на метилов спирт (метанол)? Ползва се най-обикновен казан за дестилация на алкохол.
15:14 09.01.2020
20 Зомби с квадратен волан
Аз не съм фанатизиран фен на ел. автомобилите. Не ми пука с какво се движат колите, стига да не замърсяват.
15:14 09.01.2020
21 бмв
15:16 09.01.2020
22 Томас Шойър
Коментиран от #41
15:16 09.01.2020
23 куку руку ку
До коментар #11 от "Driving pleasure":
Каквото и да гориш се отделя СО2. Не можеш избяга от това, самият процес на горене е свързването на кислород с въглерод и отделяне на топлина. При горене на газ се отделя Н2О и ЦО2. При другите горива се отделят и други съединения, които вече се явяват отровни.Коментиран от #26
15:21 09.01.2020
24 Хомодружинка антиелектрици
15:32 09.01.2020
25 Driving pleasure
До коментар #16 от "Аха":
Да но при синтетичното гориво избегваш минната дейност която същ е безумно мръсен процес, а да не забравяме, че при електричките накрая хартисваш с куп токсични л**на, които трябва да вложиш още енергия, за да ги рецикллираш - горе долу троен процес на замърсяване! За това синтетиката е истинското еко-решение! Което е и най-лесно и най-евтино, а и мрежата за дистрибуция е изграденаКоментиран от #27
15:34 09.01.2020
26 Driving pleasure
До коментар #23 от "куку руку ку":
Така е, при горенето на каквото и да е имаш отделяне на въглероди... ама точно тука е най-готината част на синтетичното гориво, защото като избутам един резервоар гориво и днес отделя N килограма СО2 - утре същитя тия килограми ще се използват от "рафинерията" за да ми напълнят резервоара отново.Имаш цикличност, не добавяш нищо допълнително, докато за да направиш батерия имаш изключително мръсен процес на изкопаване и транспортиране на суровините, също толкова мръсен процес на производство на батерията и накрая дори да упееш да я зареждаш през целия и живот с възобновяема енергия - за направата и пак се отделят емисии.
Ако някой иска екология - само и единствено синтетиката я прадлага - и водорода, но там пак имаме негативи с кофти съхранение дложна и липсваща мрежа за зареждане и т.н... Шибаш си рафинерийката и всяка държава може да е независима откъм производство на гориво!
Коментиран от #39, #75
15:41 09.01.2020
27 Прочети първо
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Прочети една интересна статия, тъкмо за теб! И какво пише, батерията се рециклира на 95 процента (за сега)! https://m.webcafe.bg/article/1176902053Коментиран от #31, #64
15:44 09.01.2020
28 Госあ
Коментиран от #59
15:53 09.01.2020
29 Гого
Тея статии дето поствате са spam.
Коментиран от #30
16:06 09.01.2020
30 Ти си спам
До коментар #29 от "Гого":
Айде бе, ти ще кажеш че не се рециклират! Рециклират се!https://www.fortum.com/products-and-services/fortum-battery-solutions/recycling/lithium-ion-battery-recycling-solution
Коментиран от #37, #65
16:11 09.01.2020
31 Driving pleasure
До коментар #27 от "Прочети първо":
Приятелю тази статийка е един голям т*шак :DСтрува ми се, че четеш като дявола Евангелието - каквото ти е изгода.
В статията не се казва, че батерията се рециклира на 95%, а че никел, мед и кобалт съдържащи се в нея се рециклират на толкова - а всъщност лития далеч не е толкова малко, както се казва там, а е значително повече от кобалта... в пъти повече ;)
Остави това, но някак си статията пропусна 2 от 3те етапа в живота на тая батерия, за смеетка на дълбокото описание на течните горива.
Добре започнаха с въглеродния отпечатък за производство на батерията - за 60 кВч батерия, 9 тона СО2 обаче защо така не видяхме сметки колко още добавя "зареждането" и през тези 215 000 км? Ако 616 г СО2 е на кВч и средно 20 кВч за 100 км ще се добави още 26 488 КИЛОГРАМА!!!
Ще ти го напиша и словом ДВАДЕСЕТ И ШЕСТ ТОНА И ПОЛОВИНА СО2 емисии за да минеш същата тази дистанция от 215 хил км!!!
И накрая на всичко това, след като си генерирал над 35 тона емисии ти трябва да рециклираш батерията - енергоемък процес, който отнема 6 до 10 пъти повече енергия от първоначалното и производство!!! Айде само още 9 тона да са колкото за създаването и станаха 44.5 тона
Доста повече от споменатите 9 тона а ;)
Мдам... за сметка на това за литър гориво имаш 27 грама на километър (за Германия) + още 170 грама при изгаряне (за дъртия български автопарк) т.е. за същите 215 хил км имаме 42 тона
Упс, ми то по-чисто даже и така!
А ТУК ГОВОРИМ ЗА СИНТЕТИЧНО
Коментиран от #33
16:19 09.01.2020
32 ддд
До коментар #17 от "Госあ":
Мъск е физик, който работи по хуманизирането на Космоса. Но ти това го знаеш. Вероятно знаеш, че неговите ракети, единственните кацащи обратно на земята, ползват втечнен метан за гориво, защото той е най-лесен за добив дори и на Марс. Няма гориво, което да се добива с по-малко вложена енергия и по-кратък процес от метана. Не е като да забиеш лопата и да текне петрол, но и в този случай ти трябва сложна рафинерийна система, която да го конвертира от суров петрол до използваемо гориво. Та така.Коментиран от #46
16:25 09.01.2020
33 Аха
До коментар #31 от "Driving pleasure":
А ти да видя, къде сметнах въглеродния двуокис от производството на мотора, скоростна кутия, гърнета и т. н.? Там написаха 9 тона за батерията и готова, ел. колата започна със старт от 9 тона плюс, без да сметнат компонентите на бензиновата кола, нали? Без да сметнат всичко останало около производство и разходи по бензина, нали? Само сметнаха по 170 грама от ауспуха и готова, така ги сметнаха. Или и ти го прочете като Евангелието, така както ти пасна на теб? От долу има сайт къде се рециклират батериите, за да не се пише че не се рециклират! Защото и това го четете като Евангелието.Коментиран от #35, #66
16:31 09.01.2020
34 незнайко
17:28 09.01.2020
35 Driving pleasure
До коментар #33 от "Аха":
Ти нещо измисляш ново автомобилостроене а? Що бе джанъм Електричката мотор няма ли си? Мостове, спирачки и т.н няма ли си? Или те при електричката идват с магия? И явно, че не четеш, щото ясно съм написал 27 грама на км е средната стойност за производството на гориво... ама то требе се рипа в защита на простотиите с които ви промиват мозъците а не да се чете и мисли ;)Коментиран от #36
17:35 09.01.2020
36 Аха
До коментар #35 от "Driving pleasure":
Що бе джанъм, аз не знам от къде ги вземаш тези 27 грама, ама знаеш ли колко е ел. консумацията на енергия докато нефта стане на бензин, бе джанъм? Има статия за консумацията на Нефтохим Бургас, можеш да видиш джанъм! Същата енергия от Марица Изток!Коментиран от #42
17:47 09.01.2020
37 Гост
До коментар #30 от "Ти си спам":
Поне чети какво точно пише в тия линкове щом ги постваш. Излагаш се.Коментиран от #38, #40
17:56 09.01.2020
38 Ти си спам
До коментар #37 от "Гост":
И? Какво точно пише?18:02 09.01.2020
39 куку руку ку
До коментар #26 от "Driving pleasure":
За батериите съм напълно съгласен.18:17 09.01.2020
40 Какво?
До коментар #37 от "Гост":
Какво точно пише, не ми отговори?Коментиран от #55, #56, #57
18:30 09.01.2020
41 Антиелектрика
До коментар #22 от "Томас Шойър":
Em Drive е все още необяснен феномен на взаимодействието между микровълни и космическия вакуум. Не знам къде го намесваш при земната гравитация?Иначе и тази тема се оспами от тролоидните батераджии.
18:37 09.01.2020
42 Driving pleasure
До коментар #36 от "Аха":
Тези 27 грама за усреднена стойност публикувана от в един репортаж на атобилд правещ сравнение между двата типа гориво - в Германия електрическия микс беше малко по-добър от нашия 500 грама на кВч вместо нашите 616Нема начин!
И ПОТРЕТВАМ!!! дори при конвенционалното гориво не се вмествате като конкуренция с тия електо л**на какво остава когато ГОВОРИМ ЗА СИНТЕТИЧНОТО ГОРИВО!!! което е в пъти по-чисто от конвенционаните от петрол! И което при изгаряне замърсява значително по-малко!!!
Коментиран от #44
18:39 09.01.2020
43 Да да
До коментар #7 от "Focus Revolution":
И в Холандия така мислят! Англия и тя е с водна криза! Между другото морската вода по-лесно се разгражда чрез електролиза.20:18 09.01.2020
44 Научи се да смяташ
До коментар #42 от "Driving pleasure":
Хайде сега, да сметнеш, ако с нашия микс произведеш само до водорода, който да ползваш в горивна клетка, която има много по-високо КПД от ДВГ, колко грама CO2 ще отделиш на километър? Да не говорим за допълнителното замърсяване от водорода да произведеш бензин.Ако за производството на батерии се използва само чиста енергия, как точно ще се отдели въглероден двуокис при производството ѝ? Ако всеки собственик инвестира в 20кв.м. фотоволтаици, които се равняват на едно паркомясто, тези фотоволтаици всяка година ще произвеждат по 5000квч електроенергия и ще спестяват по 5000кг въглероден двуокис. Електромобил с размерите на BMW трета серия или mercedes c класа, може да измине с тях годишно 33000км. Тоест след две години, ще е изчистен въглеродния отпечатък на батерията, дори да е произведена само на въглища. Много простичко решение... ама то требе се рипа в защита на простотиите с които ви промиват мозъците а не да се чете и мисли ;
20:39 09.01.2020
45 2256
22:44 09.01.2020
46 Госあ
До коментар #32 от "ддд":
Моля ?! Какъв бил и какво правел ? Този палячо със сигурност няма никаква диплома по физика. А пък това с космоса е най големия смях 😂 Това което все пак излиза от неговата фирма е дело на физиците и инженерите. И изобщо не мисля че заслужава някакво внимание. Единственото което прави е да лъже глупците и да усвоява държавни пари от тръмп.Коментиран от #53
00:09 10.01.2020
47 deadman1488
08:41 10.01.2020
48 Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец
08:43 10.01.2020
49 movieman777
08:44 10.01.2020
50 tha boogeymen
08:46 10.01.2020
51 emilyano
08:47 10.01.2020
52 Ивайло
Коментиран от #54
09:16 10.01.2020
53 Супер прост
До коментар #46 от "Госあ":
си, дума да няма. Човек, който казва нещо лошо срещу Мъск не е добре с гарнитурата. Той е един от малкото мъже, които правят нещо положително в целия свят - за доброто на всички хора. Велик предприемач, хуманист и визионер. Да имаше повече такива! А ти си мозък промит от лапачите и акулите от старите индустрии.Коментиран от #61
09:21 10.01.2020
54 Казал бил
До коментар #52 от "Ивайло":
Какво си казал, незнам! Но ти мислиш ли, че ще се прави в голямо количество? И още нещо да те питам, мислиш ли че някой ще купува коли за които ще струва 20 лева за 100 километра, а няма да купува коли за които струва 2 лева на 100! Мислиш ли, че всеки ще иска да поддържа кола по сервизите сумати години, наместо да си купи електрическа кола с 200 хил. километра гаранция? Айде лека и мисли с горната глава!Коментиран от #62, #79
10:20 10.01.2020
55 Гост
До коментар #40 от "Какво?":
Отговарям ти, ке^еш: "Дори и в момента, се възстановяват повече от 95% от трите основни метала, които те съдържат: никел, мед и кобалт." - Това не е рециклиране на 95% от батерията, както си опитал да го извъртиш, а е рециклиране на 95% от няколко метала в нея. Останалите компоненти не се споменават. Прави разлика в нещата, че ако така бъркаш и цена на едро и на дребно ще те боли глава.11:21 10.01.2020
56 Гост
До коментар #40 от "Какво?":
За да ти стане по-ясно, че явно трябва да ти се здъвче предварително информацията, лешпер: в една батерия на Тесла, никелът съставлява 33%, а кобалтът също е 33%. От тях се рециклират макс 95%, което значи, че едва 60% от батерията се рециклира, ЧРЕЗ ТЕЗИ МЕТАЛИ!!!!11:38 10.01.2020
57 Гост
До коментар #40 от "Какво?":
Кобалтът, xyй4о, в САЩ не са го добивали през последните 40 години. 65% от кобалтът на Тесла идва от Конго - страна, в която върлува корупция и правителството й е силно нестабилно.Коментиран от #58
11:46 10.01.2020
58 Да та е.а
До коментар #57 от "Гост":
П.дал отдолу има качен сайт с адреса и информацията на фабрика във Финландия, където рециклират батериите на 80 процента и скоро ще могат и 100 процента! Разбра ли? Да, същите тези батерии, където пишеш че не се рециклират! Да та е.а у п.дала!Коментиран от #60
11:51 10.01.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 ГосТ
До коментар #53 от "Супер прост":
Нали беше гениален физик бре ? Лика прилика с гон.14:41 10.01.2020
62 Ивайло
До коментар #54 от "Казал бил":
Карай си електрокара и остави колите с ДВГ на нас!!! Не ни мисли!!!;)))15:28 10.01.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Ахахахаха
До коментар #65 от "перничанин":
Какъв гост, какъв норвежец ме изкара, направо къртиш! Ами не, бургазлия съм си и не се местя! Гледката към морето не я заменям! Но все пак, съм чел и знам доста за електрички! БАТЕРИИТЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ!Коментиран от #69
20:53 10.01.2020
68 Германия=пародия на държава
02:42 11.01.2020
69 Гост
До коментар #67 от "Ахахахаха":
Имам 80кг батерии АА и ААА. Къде мога да ги пратя за рециклиране?Коментиран от #70, #71, #72
15:27 11.01.2020
70 Ще ти отговоря
До коментар #69 от "Гост":
Във Финландия, фабрика за рециклиране! Свържи се, ще ти кажат! Тук е сайта.https://www.fortum.com/products-and-services/fortum-battery-solutions/recycling/lithium-ion-battery-recycling-solution
Коментиран от #77
16:48 11.01.2020
71 В кой свят живееш?
До коментар #69 от "Гост":
Не си ли стъпвал в офис на мобилен оператор? Във всеки един офис има контейнер за събиране на всякакви батерии. В повечето магазини за битова техника също има такива контейнери. Мисля че по закон дори са длъжни да ги имат.18:52 11.01.2020
72 В кой свят живееш?
До коментар #69 от "Гост":
Не си ли стъпвал в офис на мобилен оператор? Във всеки един офис има контейнер за събиране на всякакви батерии. В повечето магазини за битова техника също има такива контейнери. Мисля че по закон дори са длъжни да ги имат.Коментиран от #76
18:52 11.01.2020
73 Бати ти
19:54 11.01.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 боко
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Май кукурукуто си ти.19:58 11.01.2020
76 Гост
До коментар #72 от "В кой свят живееш?":
Аз редовно изхвърлям батерии в такива контейнери. Но това не е рециклиране. Причините ти ги изброих вече. Обират няколко компонента и ги влагат в други производства. За нова батерия си трябват нови материали. Престани да се въртиш в кръг. Гледката ти е една и съща.Коментиран от #78
09:29 13.01.2020
77 Гост
До коментар #70 от "Ще ти отговоря":
Нещо не ми отговарят. Колко да ги чакам?09:30 13.01.2020
78 А ти какво очакваш
До коментар #76 от "Гост":
Да не мислиш, че е като рециклират хартия, отделят книгите за да произвеждат от тях отново книги, кашоните за да произвеждат отново кашони и т.н.? Разбира се, че ще произведат нещо друго, което може да се произведе от рециклирани материали, вместо да се секат с нови гори, за да се произвежда велпапе. Вместо това, с тях ще се произведе висококачествена хартия, която не може да се произведе от рециклирани материали или производството от такива ще е много скъпо. Хайде сега ти си смени гледната точка, защото говорихме дали батериите ще замърсяват и дали могат да се рециклират, а не дали от рециклираните батерии ще се правят отново батерии. Е какво ако се влагат в стъкларската промишленост да речем, вместо заради нея да се копат още материали?09:53 13.01.2020
79 Бензин
До коментар #54 от "Казал бил":
А ти мислиш ли че сега има произведени и в движение милиони годни коли които няма да искат никаква допълнителна инвестиция и ще продължават да се движат, със синтетичното гориво, така и по бедните нации ще са в играта- автомобила отдавна вече не е лукс, а необходимост02:18 12.10.2020