Километър пробег с електрическото Audi e-tron след зареждане на станция от веригата Ionity струва повече, отколкото с дизеловото Q7 50 TDI, изчислява британското издание Which Car? За да запълни капацитета на батерията си до 80% на бързите 350-киловатови терминали, собственикът трябва да плати £45.89 (€53.81), което прави 34 пенса/40 евроцента на миля (21 пенса/25 евроцента на километър), докато при дизеловия кросоувър този показател е 22 пенса/26 евроцента на миля (13 пенса/15 евроцента на километър).
От Which Car? обаче признават, че цената пада значително ако се използва станция с по-ниска мощност и се пожертва време. Зареждането на 150-киловатов терминал, например, излиза £23.28 (€27.30), на 50-киловатов - £15.30 (€17.94), а на 20-киловатов - само £6.32 (€7.41). Ако обаче зарядното е монтирано на паркинг, собственикът ще трябва да плати не само електроенергията, а и престоя.
В Европа Audi e-tron се предлага в две версии - 50 quattro и 55 quattro с мощност 313 и 360 к.с. и батерии с капацитет 71 и 95 кВтч. По-евтината модификация може да измине до 299 км с едно зареждане по цикъла WLTP, а 55 quattro - до 411 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аноним
Коментиран от #36
18:44 27.02.2020
2 Хахахаха
Коментиран от #41, #55
18:47 27.02.2020
3 Боби
18:48 27.02.2020
4 дявола
Коментиран от #26, #49
18:50 27.02.2020
5 Антон Михов
Коментиран от #10, #32
18:50 27.02.2020
6 Боби
18:56 27.02.2020
7 Хасан
18:57 27.02.2020
8 Boxer 3.0
Колко малко замръсявала една кола - това виждате вие!
А, колко се замръсява докато се съберат парите за нея?
Доктор, адвокат, тираджия, учител и т.н. - нали за да съберат 100 000 € ще трябва да ги изработят!!!
За.да е ЕКО даден автомобил, той трябва да е ЕВТИН!!!
Колко СО2 се отдаеля за да се изработят и заделят 100 000€?
Коментиран от #9, #11
18:58 27.02.2020
9 Статистика
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
колкото едно нещо е по-скъпо,по-малко се купува. Като се купува по-малко,се произвежда по-малко,което води до по-малко въглероден двуокис. Ако е евтино,замърсява повече.Коментиран от #16
19:03 27.02.2020
10 пилот на Ферари
До коментар #5 от "Антон Михов":
Няма да пускаш отоплението , климатика, музиката, навигацията и останалите глезотии ако искаш да минеш 411 километра. Ползваш само " Албанския " климатик - евентуално . А - да не забравя - няма да караш с по вече от 80 км/ч !Коментиран от #12
19:18 27.02.2020
11 гост
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
А колко замърсяват тия същите да съберат същите 100 000 евро за пушилник ??? Щото пушилниците по толкова евра са десет пъти повече поне от електричките ?? А след това още 100 000 за горива и "консумативи" ?? Докога си мислиш , че някой ти връзва на глупостите ?? Да не говорим , че основната част от електричките вече е точно наполовина от тия 100 000 ??Коментиран от #20
19:22 27.02.2020
12 гост
До коментар #10 от "пилот на Ферари":
Единственото , което трябва да НЕ правиш е да си купуваш измислен немски автомобил , за другите всичко си е в норма !19:24 27.02.2020
13 пилот на Ферари
Ограничението за движение по целия път - 45 мили в час ! Че ходиха да му пробват възможностите на една писта. Само че от 100 човека дето ще си купят това чудо - най много еди ще отиде да го пробва на пистата.
Останалите с 45 мили в час !
Та и там пак същия въпрос - какъв е смисъла ?
Коментиран от #14
19:43 27.02.2020
14 Какво какво?
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
Произвеждат придаване??? Такова нещо не бях чувал!Коментиран от #15
20:05 27.02.2020
15 пилот на Ферари
До коментар #14 от "Какво какво?":
Що - нещо не си разбрал ли ? Или си търсиш повод за заяждане?Не съм си включил коректора , а и сайта за правопис е на друго място. Ходи там коментирай ! Мене ми е в другия крачол.
Коментиран от #17
20:12 27.02.2020
16 Boxer 3.0
До коментар #9 от "Статистика":
Представата ми за еко автомобил е следната:20 000 лв с експлоатационен срок 30г
Задвижване според основният начин на експлоатация:
- магистрали - дизел
- планински райони ( изкачвания- спускания) - електричка
- градски ( тръгни-спри) - малка електричка или бензинка (АГУ)
Може ли да се направи?
Автомобилите от близкото минало показват, че може и много все още са на пътя.
Защо не.се правят така колите?
1. Печалбарство
2. Държим хората заети, бачкат и не мислят за опасни за властващите неща
3. Гъзарията на клиентите не е за подценяване
Коментиран от #18
20:17 27.02.2020
17 Не се заяждам
До коментар #15 от "пилот на Ферари":
Но ми е интересно, как човек с грешки по правопис (фрапантни грешки) тръгва да дава акъл, за каквото и да било! А може би, акъла трябва да го задържиш за себе си, че няма да ти остане.Коментиран от #19, #22
20:28 27.02.2020
18 пилот на Ферари
До коментар #16 от "Boxer 3.0":
Всичко може да се направи но за сега финансовата възможност не го позволява. Инвестицията ще е прекалено голяма.А иначе може да се направи безконтактно/ безжично/ зареждане - или по правилно - дозареждане на батерията на автомобила по време на движение. Има го като технология при смартфоните.
За автомобилите има такава технология още от 2014 година но при статично положение . За да се зареждат по време на движение трябва да се положи инсталация под нивото на асфалта.
Коментиран от #56
20:30 27.02.2020
19 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Не се заяждам":
Какво толкова те притеснява тебе ? Клавишите "е" и "и" са един до други ! А и имам два разбити на клавиатурата.Не си правя труда да си проверявам написаното а и редактора ми не е включен.
Но щом толкова много те притеснява това ще трябва да взема да го включа.
А пропо - имах един даскал по български и той маниак като тебе .
Поправяше с червен химикал некролозите по улиците !
Коментиран от #21
20:34 27.02.2020
20 Boxer 3.0
До коментар #11 от "гост":
Давам ти конкретен пример за екологичен автомобил:Купен за 4000лв на 11г.
За 15г. експлоатация още 8000 лв за ремонт и поддръжка( вкл. акумулатори и гуми)
За гориво (газ) още 15 000лв за 150 000км.
Общо 27 000лв.
Обърни внимание, че спестено производството поне на още един нов автомобил - 10т. СО2 !
Колко остават до достигането и на най-евтиният електромобил?
ОЩЕ 27 БОНА!!!
Айде, лягай да спинкаш и като се събудиш, вече може и да има нови електрички за по 27 бона!
Ама надали!
Коментиран от #23, #25, #57
20:38 27.02.2020
21 Не се заяждам
До коментар #19 от "пилот на Ферари":
Хе хе. Яко. Не се заяждам, но е добре когато не се правят грешки или поне такива сериозни. Но коментар 18 е добър, интересно е да се чете когато има техническо мислене, а не само запълване на коментарната лента. 👍20:39 27.02.2020
22 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Не се заяждам":
Един въпрос и от мене . Ти който си перфектен по правопис - дали пък разбираш от автомобили ? Или си с две леви ръце и не можеш си смени резервната гума ?Коментиран от #24, #58
20:40 27.02.2020
23 Боби
До коментар #20 от "Boxer 3.0":
Да. Гледай, първо караш на газ (евтино), колко е на бензин например? Второ у нас цените на бензин и газ са по-ниски от Европа! Трето-у нас цените по поддръжка и ремонти на колите са ниски. За това не се продават толкова електрички у нас колкото в Европа. А и сравняваш стара кола с нова електричка. Не трябва ли да сравняваш нова с нова. Иначе винаги можеш да намериш по-евтино, какъв е проблема. Можеш да не купиш Опел, а Лада и пак по-евтино или такива сравнения.20:47 27.02.2020
24 Не се заяждам
До коментар #22 от "пилот на Ферари":
Да, имам доста представа от коли. Не съм с две леви ръце макар, че наистина има много такива.Коментиран от #59
20:50 27.02.2020
25 Боби
До коментар #20 от "Boxer 3.0":
Но е вярно, че по-дългата експлоатация дава по-нисък въглероден двуокис дори и да е кола с ДВГ. Препоръките на експертите всъщност, са да се карат колкото е възможно по-дълго време произведените коли, но когато се сменят с нови, да са електрически. Но не се препоръчва да се хвърлят коли които не са стари, само за да се сменят с електрички. Може би идеята на европейците е да износим старите им коли с ДВГ, докато те минават на електрически.Коментиран от #27
20:57 27.02.2020
26 бос но не гол
До коментар #4 от "дявола":
Значи,говорим за цивилизовани страни.България не е сред тях ,София също.За Булгаристан на Боко Тиквун ,гледай цената на газта.21:34 27.02.2020
27 Госあ
До коментар #25 от "Боби":
Разбира се. А по добре след подмяната да бъдат хибриди или водородни.21:43 27.02.2020
28 гост
22:10 27.02.2020
29 Driving pleasure
Мислите, че Т'слата е по-евтина за каране ли?!
Балъци!
Коментиран от #33, #35
22:27 27.02.2020
30 Дизелджия до гроб
Коментиран от #34
01:40 28.02.2020
31 Купете си коли на метан
02:48 28.02.2020
32 Стан
До коментар #5 от "Антон Михов":
Със всички електрички е така. Ако се заиграеш с някой по светофарите, може и да не си стигнеш до вкъщи.06:06 28.02.2020
33 Балъци са тези които не могат да смятат
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Хайде да сметнеш колко ще ти струва пробегът с най-голямата Тесла? Ще ти подскажа един факт, който редовно коментираме тук. Коментирахме го по отношение на времето за изминаване на 4800км , но често споменавахме и цената, ако не те е налегнала склерозата. Цялото пътуване със седем човека и външен багажник на покрива, който също вдига разхода, струваше стотина долара за зареждане на Tesla supercharger. Колко по-скъпо мислиш, че е зареждането в Европа?07:19 28.02.2020
34 Електрички има, покажи ДВГ
До коментар #30 от "Дизелджия до гроб":
Както виждаш, дори журналистите, които са тръгнали да разконспирират фалшивия пробег, в крайна сметка редовно изминават повече от обявените 500 км от Тесла. Досега обаче не съм чул журналист който да постигне пробегът с ДВГ, който са обявили производителите на книга. ОСОБЕНО ПЪК КАТО СТАВА ВЪПРОС ЗА ХИБРИДИ.Коментиран от #60
07:22 28.02.2020
35 Мислим, мислим, не вярваме като тебе
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Разбира се, че мислим, че теслата е по-евтина за каране. Всеки който има способността да мисли го знае, но ти вярваш, без да мислиш, затова не можеш да видиш колко по-евтино е да караш Тесла. Ако audi зареди на йонити трябва да плати £45.89, но за същото количество енергия собственика на Тесла трябва да плати £16. И тука идва още по-хубавата част. С тези 66 kW часа, Тесла ще измине над 400 км, а Аудито около 300. Всеки наред с главата може да прецени на кой ще му е по-евтино, ти продължавай да си ВЯРВАШ, като всички зомбита антиелектрици, колко е скъпо да се кара електромобил.Коментиран от #37, #61
07:47 28.02.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Хаха
До коментар #35 от "Мислим, мислим, не вярваме като тебе":
" Ако audi зареди на йонити трябва да плати £45.89, но за същото количество енергия собственика на Тесла трябва да плати £16."А другите £29.89 кой ги плаща. Тесла ли?
Коментиран от #38, #40, #62
09:53 28.02.2020
38 Хахаха
До коментар #37 от "Хаха":
Не. Тези 30 паунда Йонити си ги прибира. Чиста пара. Колко е цената на кВч? Тесла не продава тока на загуба, но с ниска печалба.Коментиран от #63
10:12 28.02.2020
39 Инженер
Коментиран от #42
11:37 28.02.2020
40 Взима и плаща
До коментар #37 от "Хаха":
Ти май не правиш разлика между взима и плаща? Ако два магазина един до друг купуват хляба от един и същ доставчик на 90 ст, но единият го продава на левче, а другият го продава на 3 лв, кой плаща разликата от 2 лв на първия магазин? ти лично от кой магазин би си купил хляба при положение, че е един и същ?Важно е да се отбележи също, че освен по-евтино, Тесла ще зареди и по-бързо от Аудито. С други думи, ако тръгнат заедно за да изминат да речем 2000 км, аудито ще зарежда два пъти повече време, трябва да спре за зареждане поне на една-две станции повече, и всичко това ще му струва три пъти повече. Зарядните станции на Тесла са повече на брой, отколкото тези на Йонити. Ако сте приготвили едни пари за електромобил, коя марка ще изберете, ако мислите прагматично без да сте зомбиран?
12:13 28.02.2020
41 Иванов
До коментар #2 от "Хахахаха":
Аз карам стара Мазда 3, щото само това мога да си позволя. И щото имам приоритети. Колата ми е на едно от последните места. Настолния ми компютър дори е пред колата. Да не говорим за жилището ми. Да не говорим за другите неща- почивки и забавление.Коментиран от #64
12:14 28.02.2020
42 Зависи какво искат да постигнат
До коментар #39 от "Инженер":
Ако искат 10 000 човека да оправят по 300 грешки на ден в продължение на една година и грешките да не свършват, със сигурност трябва да копират от немските инженери, защото те вече са постигнали това съвършенство.12:14 28.02.2020
43 type-R
12:22 28.02.2020
44 Антиелектрика
Коментиран от #46
13:44 28.02.2020
45 12345
Коментиран от #47, #65
14:50 28.02.2020
46 Е така де
До коментар #44 от "Антиелектрика":
Постоянно взимаш за пример ей такива недоразумения като Ауди е трон в комбинация с Йонити и обясняваш как електричките за нищо не стават. Но иначе нямаш нищо против Тесла нали? Защо не дадеш пример с нея? В крайна сметка излиза по-евтино от дизел дори когато зареждаш на най-скъпия вариант, а има много по-евтини варианти за зареждане.Коментиран от #53, #67
14:59 28.02.2020
47 Кой ти ограничи енергията?
До коментар #45 от "12345":
Вятърът духа и слънцето пече толкова, че само за няколко месеца осигуряват енергията на всичките изкопаеми горива на земята. Енергията им е на практика неизчерпаема и най-важното чиста. Само въпрос на време е да се произведат достатъчно средства за добив на чиста енергия. Дали ще е преди 2050 година или след това, не е чак от такова голямо значение. Процесът вече е необратим, защото слънчевата и вятърната енергия станаха най-евтините. Засега проблемът остава с балансирането на системата, защото не са постоянни източници на енергия, но и това не е нерешим проблем. Едно от решенията е именно съхранението в батериите на електромобилите, които така или иначе са налични и ще стават все повече и повече. Следователно електромобилите са решение, а не проблем.Коментиран от #70
15:27 28.02.2020
48 Добър ден
17:31 28.02.2020
49 Педал
До коментар #4 от "дявола":
Ти си карай астричката на газчица и не се занимавай с тея електромобили.Няма вероятнос да си купиш скоро така или иначеКоментиран от #71
17:45 28.02.2020
50 Вятър слънце
Коментиран от #54
17:55 28.02.2020
51 Пенко
17:59 28.02.2020
52 Малко инфо за всички тук
18:13 28.02.2020
53 Антиелектрика
До коментар #46 от "Е така де":
Виждаш ли сега колко е тъпо да се криеш зад различни никове?Това на което отговаряш не съм го писал аз, както и ти нямаш смелостта да пишеш с един ник, така и някой пише с моя, а ти започваш да се плюнчиш какво съм бил разправял!
18:46 28.02.2020
54 Колко много бе пич?
До коментар #50 от "Вятър слънце":
Колко много съоръжения ти трябват, за да станеш нетен производител на електроенергия? Колко киловатчаса ползваш на година?19:36 28.02.2020
55 гост
До коментар #2 от "Хахахаха":
Добре ще ти кажа. Тати кара Волво S40. Доволен ли си?20:07 28.02.2020
56 Гост
До коментар #18 от "пилот на Ферари":
Говориш за трамваи20:13 28.02.2020
57 Гост
До коментар #20 от "Boxer 3.0":
Отлична логика и неуспорим пример.20:15 28.02.2020
58 Гост
До коментар #22 от "пилот на Ферари":
Залагам на второто.20:18 28.02.2020
59 Гост
До коментар #24 от "Не се заяждам":
От каде са ти достата представи за коли.от нета ли.Коментиран от #66
20:20 28.02.2020
60 Гост
До коментар #34 от "Електрички има, покажи ДВГ":
Ти още малко ще изкараш електричките с по-голям пробег от колите бе.20:24 28.02.2020
61 Гост
До коментар #35 от "Мислим, мислим, не вярваме като тебе":
Забравяш цената на Теслата. Да платиш 20000 повече за Тесла която спестява няколко ст на км. Това са много пари вложени в нещо, което никога няма да ги избие с икономия.20:27 28.02.2020
62 Гост
До коментар #37 от "Хаха":
Според него никой не ги плаща защото били от свободна енергия.Коментиран от #69
20:29 28.02.2020
63 Гост
До коментар #38 от "Хахаха":
Хаха защото мъск е такъв филантроп нали хахаха20:30 28.02.2020
64 Гост
До коментар #41 от "Иванов":
Да но ти си човек с ценности и смислен живот а електрофилите са домошорски пубери живеещи в нета и нямащи физически контакти с живи хора извън семейството им.20:34 28.02.2020
65 Гост
До коментар #45 от "12345":
Тукашните тесльовци не са били родени по него време преди масовите дизели.20:37 28.02.2020
66 Не се заяждам
До коментар #59 от "Гост":
От КАДЕ? Ти от КАДЕ го имаш правописа?Коментиран от #72
20:38 28.02.2020
67 Гост
До коментар #46 от "Е така де":
Пак забравяш цената на теслатаКоментиран от #74
20:39 28.02.2020
68 Jacques Yves Moineau
20:39 28.02.2020
69 Сетих се
До коментар #62 от "Гост":
Ти не беше ли човека, който вадеше честота и херци от батерията? 50 и 60 херца и т. н. Ясен си!Коментиран от #73
20:41 28.02.2020
70 Гост
До коментар #47 от "Кой ти ограничи енергията?":
Електромобилът е решение. Батерията е проблем.20:41 28.02.2020
71 Гост
До коментар #49 от "Педал":
Ти също.20:41 28.02.2020
72 Гост
До коментар #66 от "Не се заяждам":
От едно газе. Не откланяй въпроса теоретик.20:45 28.02.2020
73 Гост
До коментар #69 от "Сетих се":
??????20:45 28.02.2020
74 Аз не забравям, ти не знаеш цените
До коментар #67 от "Гост":
Tesla Model Y се предлага или в RWD или AWD опции. Автомобилът започва от $ 39 000 за версията Standard Range и стига до $ 60 000 за варианта Performance.По отношение на цената, e-tron е с цена по-висока от Model Y, като струва малко под $ 76 000 за основния пакет Premium Plus, докато опцията за по-висок клас Prestige започва от $ 81 800. С всички основни кутии за надграждане, маркирани в офертата Premium Plus, e-tron ще струва около 88 000 долара .Та какво каза за цената? Имаш възможност да си купиш две тесли вместо едно скъпо Ауди и да ти останат 10 000 долара с които да заредиш 40 000квч на Суперчарджър и да минеш 300 000км. ХАЙДЕ СТИГА ВЯРА, НЕКА ГОВОРИМ ЗА ФАКТИ И ЦИФРИ
23:27 28.02.2020
75 baj huj
Коментиран от #76
07:25 29.02.2020
76 Коя цена
До коментар #75 от "baj huj":
Както виждаш цените за зареждане са много. От безплатно зареждане, до такова което е по-скъпо от зареждане на дизелов автомобил. От друга страна цената на тока на борсата също се колебае от отрицателна (дават ти пари за да си заредиш автомобила) , до 10 евроцента за киловатчас. Както виждаш, имаш огромен ИЗБОР къде, колко и на каква цена да си заредиш. Какъв ни е избора за зареждане на течни горива? Плюс минус 10-15 стотинки за литър, което представлява около 5% от цената.09:44 29.02.2020
77 Цоко
20:48 29.02.2020
78 Детска работа
Коментиран от #79
08:09 01.03.2020
79 Не детска работа, детско мислене
До коментар #78 от "Детска работа":
Е как пък в цял свят стават, само за тебе не стават? Как пък точно за едно от предимствата пред ДВГ, обикновено посочват предварителното подгряване на салона за всички електромобили, без необходимост от допълнителна печка или предварително стартиране на двигателя, а ти реши да умориш шофьорите от студ. Как в световен мащаб средният дневен пробег се върти около 30 км, само в България караме по 1300 километра на ден когато няма къде да ходим, а иначе по повече. Всичките ти аргументи са изсмукани от пръстите, освен за цената. Когато и първоначалната цена се изравни с тази на автомобил с ДВГ, автомобилът на течно гориво няма да има никакъв шанс за масови продажби. Ще останат за тези, които карат по 2000 км на ден без да спират за повече от пет минути които им стигат да заредят един резервоар. И за тези които по цял ден въртят по пистите. Забравих и тези които правят по над 500 км офроуд пробег без достъп до зарядни станции. Те няма да минат без ДВГ, защото винаги могат да си натоварят 200 литра варел в багажника от който да зареждат. Даже обикновено винаги имат поне един такъв в наличност са понякога два-три за всеки случай, защото някой ден може да им се наложи да минат пет шест хиляди километра без да спират, като карат с 250 км в час.08:32 01.03.2020
80 луд изобретател
13:03 01.03.2020