Много хора знаят отговора на този въпрос, но има и по-млади и неопитни водачи на моторни превозни средства, които са пред дилемата дали да монтират на автомобила си газова уредба. По-конкретно става дума за АГУ с пропан-бутан - гориво, което е доста по-разпространено у нас, в сравнение с т.нар. метан. Това, което трябва да знаете, е, че от изключително важно значение е качественият монтаж. Добре монтираната газова уредба няма да създава допълнителни проблеми и ще икономисва пари от горивото, което в случая е по-евтино. Самата първоначална инвестиция обаче не е малка.
Трябва да имате представа колко километра ще изминавате на година и колко харчи въпросната кола. Ако пробегът ви е предимно градски и е от порядъка на 4 - 5 хиляди километра на годишна база, то монтирането на АГУ не е много финансово аргументирано. Ако обаче вашият автомобил е с по-голям бензинов мотор и харчи средно 10 литра бензин на 100 километра пробег, на газ разходът му ще се увеличи до 11.5 - 12 литра на 100 км. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.
Ако средно на година изминавате 15 000 километра и приемем, че цената на бензина е малко над 2 лева за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба. Ежегодното обслужване не оскъпява много нещата. То включва по-честа смяна на въздушен филтър и почистване на газовия, но това също е относително евтина операция, която на годишна база не ви повишава разходите особено много.
Както и да го погледнете, придвижването на газ излиза доста по-изгодно, но съществуват и недостатъци. АГУ-то е относително по-опасно и заради него обемът на товарния отсек намалява, а при неправилен монтаж и настройки, което съвсем не е рядко срещано явление у нас, може и да имате ядове с работата на двигателя. С вече задължителната регистрация и годишен преглед на АГУ-то се изчерпват основните недостатъци.
При някои модели двигатели могат да се получат повреди, свързани с бензиновите дюзи и помпа, но въпреки това, управлението на автомобил с АГУ се изплаща. Така че ако изминавате над 15 000 километра годишно и имате бензинов автомобил с двигател с по-голям обем, монтирането на АГУ определено е оправдана стъпка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГЛУПАВ ВЪПРОС
Коментиран от #15
13:11 05.03.2020
2 ддд
13:11 05.03.2020
3 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #24, #49, #93
13:12 05.03.2020
4 Lpg
13:13 05.03.2020
5 NikNay
Коментиран от #11, #13, #27, #72
13:18 05.03.2020
6 ПРИ ГА3ОВ ИНЖЕКЦИОН
13:20 05.03.2020
7 Борис
Коментиран от #28, #80, #83, #95
13:20 05.03.2020
8 Driver
13:20 05.03.2020
9 NikNay
КПДто му е най-голямо.
13:24 05.03.2020
10 БОРИ СЕ БОРИСЕЕЕ..
13:27 05.03.2020
11 Прав чеп
До коментар #5 от "NikNay":
Само пълен лаик, може да направи толкова селско заключение. Да свързваш цената на автомобила с това на какво гориво се движи, говори само лошо за самият теб! ХАХАХАКоментиран от #14
13:29 05.03.2020
12 Алфа Вълкът
13:31 05.03.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 NikNay
До коментар #11 от "Прав чеп":
Извинявай не знаех, че си от "гъзарите" не съм имал да цел да те обиждам . . . .13:35 05.03.2020
15 куку руку ку
До коментар #1 от "ГЛУПАВ ВЪПРОС":
Цитат: "Aкo прoбeгът ви e прeдимнo грaдcки и e oт пoрядъкa нa 4 - 5 хиляди килoмeтрa нa гoдишнa бaзa, тo мoнтирaнeтo нa AГУ нe e мнoгo финaнcoвo aргумeнтирaнo."Aвторът забравя и един психологичен момент... цената на горивата. Ясно е, че една сума сме я прежалили за газова уредба. Да, но после идва успокоението, че Варна-София-Варна ни излиза 100-110 лв., а не 200+лв.
А и при 4-5000 км и цена на уредбата около 1200 лв., ще се изплати максимум за 3 години (при сегашни цени на горивата)
13:38 05.03.2020
16 NikNay
До коментар #13 от "bandita":
Май теб са те излъгали са затова пишеш от два различни ника в защита на "гъзарите" . . . .Коментиран от #17
13:39 05.03.2020
17 mafiota
До коментар #16 от "NikNay":
а ти докато се прибере6 с градкския тия от газифицираните туарези и амг-та са минали жена ти 2 пъти. пък после разправяй че е лошо на голям мотор да сложиш газКоментиран от #30
13:43 05.03.2020
18 гост
Коментиран от #20, #21
13:44 05.03.2020
19 Митко
13:54 05.03.2020
20 Митко
До коментар #18 от "гост":
📌 Това не е много ОК, понеже ако е карана много само на газ е възможно двигателят да има нужда от доктор!Коментиран от #31, #43
13:58 05.03.2020
21 Теслар
До коментар #18 от "гост":
Защо ти е ,нали си имаш Тесла ! Или имаш дръжка?14:01 05.03.2020
22 Opel Vectra
14:02 05.03.2020
23 Бачо Иван
14:20 05.03.2020
24 СссереМ
До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":
Бомбаджии не ни трябват по пътищата,достатъчни са ни чедата на червената сган.14:20 05.03.2020
25 Тролове
14:39 05.03.2020
26 гост
14:44 05.03.2020
27 Японеца
До коментар #5 от "NikNay":
И какво от това, Газта е на половина по евтина, по-екологична! Защо да плаща 200лв. на резервоар, като може 100лв. Теб какво те вълнува кой, на какво гориво се движи?Коментиран от #34
14:51 05.03.2020
28 Чул не до чул с чул
До коментар #7 от "Борис":
Май не си карал на газ, а си слушал баща си, който е дочул от гаража на бай Петко от Люлин. Киа, Хонда, Ваг, Хюндай, имат коли фабрично на метан и пропан, кое се скапва, жигулата у вас ли или москвича.Коментиран от #32, #33
14:55 05.03.2020
29 до 20
Май главата ти е за доктор.
Щял мотора да е за доктор хахаххаха
Това не са ти любимите лади и москвичи
15:24 05.03.2020
30 NikNay
До коментар #17 от "mafiota":
Жена ми ще дава на когото си иска и по три пъти ! А предполагам, че ти трябва да знаеше по-добре за тия с "туареЗите" и амг . . .15:31 05.03.2020
31 Киро
До коментар #20 от "Митко":
Много е добре даже. Ти не ме учи. Това с доктора не ме плаши. И да има нещо ще си го оправя. Мога да си поддържам колите.15:33 05.03.2020
32 Борис
До коментар #28 от "Чул не до чул с чул":
Приятели балъци кефете се на кенефите ви на газ това е от менеКоментиран от #58
15:35 05.03.2020
33 Борис
До коментар #28 от "Чул не до чул с чул":
Има си хора които с товасе занимават щом те доказватче се скапвадвигателя вие си правете сметкана кой да вярвате на тъпите селяни които искат да карат мощтни коли ама да не им е скъпо е не ставаКоментиран от #50, #84
15:37 05.03.2020
34 NikNay
До коментар #27 от "Японеца":
С един резервоар 60 литра 1372 км без спирка ! С газ колко пъти трябва да спираш за дозареждане на тая отсечка?Коментиран от #40, #41, #51
15:39 05.03.2020
35 Lovato
Коментиран от #42, #53
15:46 05.03.2020
36 hktjy
16:04 05.03.2020
37 Ehoo
16:14 05.03.2020
38 Гъзар тънкач с А8 на гаС
16:20 05.03.2020
39 До 35
Ти омраза към бедните хора ли имаш г-н богаташче?
Определяш и делиш хората според кой на какво гориво ли е?
Нали знаеш че 90% българите са с "недобро финансово състояние" и ги обиждаш по-този начин?
Сигурно майка ти и баща ти се гордеят с тебе... какво хубавко и уважаващо другите богаташче са отгледали.
16:21 05.03.2020
40 Бай Фий
До коментар #34 от "NikNay":
Е ти 1300 км ги минаваш без да спираш.Внимавай някой път да не се опикаеш!19:56 05.03.2020
41 Ся щи кажа
До коментар #34 от "NikNay":
Ще спра три пъти и пак по-бързо от тебе ще ги мина тея километри, щото при разхода който даваш едва ли вдигаш повече от 100км./ч.Коментиран от #47
20:26 05.03.2020
42 Въпрос
До коментар #35 от "Lovato":
В тоя смисъл, счита ли се за богат човек с S - класа, който сипва за 7лв. бензин или дизел?Коментиран от #52, #55
20:32 05.03.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 хфхиурхиухгч
21:13 05.03.2020
45 бай Шиле
22:08 05.03.2020
46 Нааско
07:19 06.03.2020
47 NikNay
До коментар #41 от "Ся щи кажа":
Не уточних , че горивото е дизелово а средната скорост е 85 км/ч . Кето за твоя изненада ще рече , че по-голямата част от отсечката се кара с с над 100 км/чКоментиран от #48
07:31 06.03.2020
48 Браво
До коментар #47 от "NikNay":
Кажи каква е тая икономична кола, че да сложа край на мъките с газта.08:43 06.03.2020
49 да бе да
До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":
Смяната на талона е 13 лева и се прави не сега, а когато си сложил уредбата.10:07 06.03.2020
50 Математико
До коментар #33 от "Борис":
Абе ти си много пр*ст човек. След 120 хил.км. и спестени спрямо дизелов автомобил около 4000 лева знаеш ли колко ми дреме че може някога двигателя да се скапе. Да не говорим че на дизела консумативите му / на всеки 15 000 км / са 100 лева отгоре на бензиновия мотор на газ. Горивен филтър за дизела неоригинален 80 лева, горивен филтър на газ - 25 лева със смяната.10:16 06.03.2020
51 Охльо си ти
До коментар #34 от "NikNay":
Ами и аз при 75 км/ч ще изкарам над 1000 км с двата си резервоара. Разликата е че не карам със 75 защото горивото ми е евтино и не се налага като теб да се стискам - 4.3 на сто нафта харчи една Фабийка с 80 км/ч. Извинете ме че карам голям седем местен автомобил с голям двигател с почти 200 к.с.Коментиран от #71
10:19 06.03.2020
52 qwerty
До коментар #42 от "Въпрос":
Според мен ДА, онзи ден на бензиностанцията момчето като видя една Х5 и си скъса дупето, то не беше чистене на стъкла, а и с хартия му мина огледалата, а тоя зареди за 20 лева. Аз като по-сиромах човек си напълних резервоара догоре. :) :) :)Коментиран от #63
10:19 06.03.2020
53 Въпросчо
До коментар #35 от "Lovato":
Да питам всички - вие в магазина като влезете хляб и домати само от най-скъпите ли си купувате.CNG, LPG са просто вид горива. Особено ако колата е заводски произведена с такова гориво няма никаква разлика с дизел/бензин - освен че е по-евтино. За съжаление в България всеки гараж монтира някакви сбирщайни / за по-евтинко /, после собственика не минава инспекция / за по-евтинко / и така.
И втори въпрос - ако съм си купил Опел Зафира Турер 1.6 турбо заводски произведена на метан от Булвария за 60+ хиляди лева все още ли съм бедняк, циция, прошляк, нещастник, бомбаджия и прочее. Благодаря за отделеното време!
Коментиран от #54
10:28 06.03.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Lovato
До коментар #42 от "Въпрос":
Отговора е ясен от само себе си.10:44 06.03.2020
56 Миро
Коментиран от #65, #66
10:57 06.03.2020
57 ДОКО
12:01 06.03.2020
58 Таксиджия
До коментар #32 от "Борис":
Борко, прост си като дупе, моето момче. 4-то такси караме с колегите. Скъсваме ги. На 600000 (като за теб - шестстотин хиляди) км. ги продаваме. Обикновено ги купуват приятели, защото знаят как поддържаме. Двигателите са без ремонти - само обслужване. И не са фабрични уредбите. Малоумниците, които се изказват против АГУ да замълчат, защото нямат никакъв допир с тази технология. Един чул, друг - неразбрал. Глупаци, АГУ-то не скапва двигателя. Калпавата подръжка я скапва. На бензин, на дизел, на газ - ако не сменяш консумативи на време, ако си мърляч - колата ти ще е кошница.Коментиран от #69
13:30 06.03.2020
59 ттт
13:39 06.03.2020
60 клапан
Коментиран от #62
13:49 06.03.2020
61 Всъщност
13:52 06.03.2020
62 Така става
До коментар #60 от "клапан":
Като искаш на двигател инжекцион да сложиш обикновена газова да минеш по-тънко и да гори по-малко отколкото на бензин.13:59 06.03.2020
63 Ху.
До коментар #52 от "qwerty":
И той може да си го е напълнил за 20лв14:38 06.03.2020
64 Гост
засичал съм го на еднакви участъци от 1000км в сходно климатично време.
да не е само на колонките където сипвате по 60 литра в 50 литрови уредби да има разлики? че редовно сипвах повече от възможността на това което може да побира...
Коментиран от #67
15:56 06.03.2020
65 Гост
До коментар #56 от "Миро":
Не можеш да паркираш на подземен паркинг в България. Провери как стоят нещата в Германия например:Parking is now permitted in underground car parks in every country in the European Union with the
exception of Bulgaria, though in some countries, there are certain conditions that must be met by the LPG
vehicle or/and the parking facility.
Както винаги Лукойл си защитава паничката с български средства
16:59 06.03.2020
66 Гост
До коментар #56 от "Миро":
И не само в ЕС са по-напред от нас:LPG-fuelled cars to enter underground Turkish car parks. 05.11.2014 10:17
Продължавайте да купувате гориво от монополиста. Лукойл харесва това
17:01 06.03.2020
67 Гост
До коментар #64 от "Гост":
Газта физически има по-малко енергия на литър. Ако искаш да върви като на бензин разхода ще ти е по-висок. Друг е въпроса че е възможно като караш с лукойлски бензин да харчи повече заради високото му качество. Газта поне не е лукойлска така че не храниш Златев и компания.Коментиран от #68
17:05 06.03.2020
68 Читател
До коментар #67 от "Гост":
Така е, колкото и добре да е настроен АГУ - разходът на газ винаги е малко повече от този на бензин. Моята кола - Хонда ЦРВ, 2004 "гори" 8-8.5/100 бензин и 10-11/100 газ.17:39 06.03.2020
69 Борис
До коментар #58 от "Таксиджия":
Караи си таксито и си свиркаи балък зашто ме занимавате с ниската ви компетентност газта не е течна рапон двигателя на колата е направен за бензин течност да ти е по лестно а не газ на светофара лятото като си отвориш стъклото и ти става лошо главата те заболява от готината газ ха хаха отделно скапва бутала на двигателя защтото там минава газ а трябва да минава течност идиотКоментиран от #85, #87
21:02 06.03.2020
70 Шофьор
00:02 07.03.2020
71 NikNay
До коментар #51 от "Охльо си ти":
Оффф. Май не ти е ясно какво е това средна скорост . . .00:11 07.03.2020
72 Атанас
До коментар #5 от "NikNay":
Как се монтира газ на амг при положение, че мотора е с директно впръскване?Коментиран от #73
05:57 07.03.2020
73 Plameni
До коментар #72 от "Атанас":
Пълно е с модели на газови уредби с директно впръскване. Друг е въпроса, че на AMG не е нужно, особено ако се имам предвид че съществувават от 1967г.08:36 07.03.2020
74 Алфа Ромео
12:17 07.03.2020
75 Бивш газаджия
НО ИЗВЪНГРАДСКО ПРИ 100 КМ-7Л. -+++++и
при 140-14-15л.
Смених я с дизел 90к.с две поколения по-нова и по- висок клас, разхода градско остана същият като пари, извънградския е по- висок но удоволствието при карането е повече аз бих си купил пак бензинова кола но ГАЗ НИКОГА ДОРИ И ДА Е ПО- ЕВТИНО.
Това е моето мнение.
13:44 07.03.2020
76 Бивш газаджия
НО ИЗВЪНГРАДСКО ПРИ 100 КМ-7Л. -+++++и
при 140-14-15л.
Смених я с дизел 90к.с две поколения по-нова и по- висок клас, разхода градско остана същият като пари, извънградския е по- висок но удоволствието при карането е повече аз бих си купил пак бензинова кола но ГАЗ НИКОГА ДОРИ И ДА Е ПО- ЕВТИНО.
Това е моето мнение.
Коментиран от #81, #82
13:48 07.03.2020
77 Иво
15:49 07.03.2020
78 Маестрото
17:03 07.03.2020
79 ohh
18:16 07.03.2020
80 компетентен
До коментар #7 от "Борис":
Само ще ти кажа ,че през 2011г си купих Мазда 3 --2.0i и веднага и сложих газов инжекцион от тогава колата е минала 180хил км само на газ и не е мръднал мотора нито харчи масло нито губи антифриз нито имам разлика с динамиката и разхода на гориво,тъй ,че не говори глупости.Коментиран от #90
18:39 07.03.2020
81 Алфа Ромео
До коментар #76 от "Бивш газаджия":
Аве професоре кой двигател който има турбо не върви, въглищарника ти 100% е с турбо, иначе щеше да е мъртвец ако беше атмосферен.19:17 07.03.2020
82 Алфа Ромео
До коментар #76 от "Бивш газаджия":
Ако си палил направо на газ и си карал на късо колко искаш да ти гори, особено зимата.19:21 07.03.2020
83 руси чанев
До коментар #7 от "Борис":
Борисчо, ей туй не мога да разбера моето момче, след като не разбираш от нещо, не се изказваш по въпросното нещо. или първо се ограмотяваш, карам на газ от 15 години пък още си карам и нямам ядове с мотора а ти как реши че за две години двигателя е тотал, май ще си остане загадка...хахаха23:03 07.03.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 гогата
До коментар #69 от "Борис":
ти си непоправим идиот, ти самия ни занимаваш с ниската си, даже никаква компетентност, бах ти смешника23:16 07.03.2020
86 Изключителен и уникален непрофесионализъ
Коментиран от #88
10:22 08.03.2020
87 перничанин
До коментар #69 от "Борис":
Боже, слез и си прибери вересията (Борис)!! Ти , чувал ли си термина "гориво-въздушна смес" - да знаеш използва се и за газ и за бензин , напиши в "гуглето" и може и да разбереш нещо. (в твоя случай това последното е съмнително )10:44 08.03.2020
88 перничанин
До коментар #86 от "Изключителен и уникален непрофесионализъ":
За по-малката мощност на газ сравнена с бензин, може да спорим, както и за по-високия разход на газ. Това , което ти казват в сервиза е стандартно презастраховане от страна на монтажниците на газова уредба "до 5-10%по-ниска мощност и до 5-10%по-висок разход" . Всъшност, може да се настрои компютъра на ГИ да дава по-нисък разход, но тогава колата ще е малко по-спъната, може и да се направи да върви малко повече от на бензин, но разхода е по-висок. Така , че всичко е относително и въпрос на приоритет. Аз лично съм настроил моята да работи както на бензин , като разхода ми е по-висок (на газ) с около 1-1,5 литра на 100км. Купих си комуникационен кабел за ГИ и сам си правя настройките. Е първо се учих от настройчик на газови уредби.10:58 08.03.2020
89 Мето
13:39 08.03.2020
90 Борис
До коментар #80 от "компетентен":
Напълно вазможно японските коли имат най яки двигатели ако е немска френска италянска или други по скапани го прецаква доста по бързо и 200хил. Се прави основен ремонт на повечето а през това време се проблеми дребни неможе немския инженер да го е направил за бензин и на газ да не го скапва по бързо невъзможно е приятелКоментиран от #92
15:29 08.03.2020
91 Жоро
16:24 09.03.2020
92 Съвет
До коментар #90 от "Борис":
Спри да пишеш вече, че се излагаш.Как не написа нещо смислено и вярно.Бегай в БГ мама там може да уцелиш.
21:46 09.03.2020
93 ......
До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":
Колега ако е сложена преди 2014 не задължително да се регистрира08:46 10.03.2020
94 Пешо каруцаря
10:11 12.03.2020
95 ХАСАН
До коментар #7 от "Борис":
Ей смешник15:47 26.11.2021