Компанията разработва този агрегат от доста години, като основният акцент в него е системата за запалване SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) или иначе казано самозапалването на горивната смес от въздух и бензин се получава от компресия, както при дизеловите двигатели.
Сега Mazda представи негова актуализирана версия. Нека си припомним първоначалните характеристики на този необичаен двигател с вътрешно горене. Той е с обем 2.0 литра, мощността му е 180 к.с., а максималният въртящ момент - 224 Нм. Степента на компресия на двигателя достига впечатляващите 15: 1.
В режим на празен ход в Skyactiv-X бензинът се самозапалва поради компресията, а традиционните свещи се включват само при натоварване. Сега във версия 1.1 максималната мощност е увеличена от 180 на 190 к.с., а тягата нараства от 224 на 240 Нм.
Вярно е, че ако по-рано пиковият въртящ момент се достигаше при 3000 об/мин, сега това се случва при 4500. Не може обаче да се каже, че двигателят е станал по-„нервен“, тъй като тягата също се е увеличила в диапазона от около 1500 об/мин, поради което ускорението на колата, според японците, се е подобрило значително.
Сега на дневен ред стои въпросът: Дали тези, които са купили Mazda3 с двигател Skyactiv-X през 2020 година, автоматично се оказват собственици на остарял двигател? Отговорът е: Съвсем не: всички промени са свързани с препрограмиране на електрониката.
В началото на 2021 г. шофьорите ще могат да актуализират софтуера на своите автомобили за версия 1.1. Ще припомним, че за да подпомогне бензиновия двигател, Mazda3 е оборудвана и с "мека хибридна" система добавяща 6.5 к.с. идващи от синхронен двигател с променлив ток (4.8 kW) и литиево-йонна батерия.
Динамичните характеристики на Mazda3 с обновения двигател все още не са уточнени. Хечбекът с предишната версия на софтуера ускорява от 0 до 100 км за 8.2 секунди с механична трансмисия и за 8.6 секунди с автоматична скоростна кутия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 GoGo
Коментиран от #33, #67
13:50 04.11.2020
2 Какво?
Коментиран от #3, #29
13:51 04.11.2020
3 антрашпиц
До коментар #2 от "Какво?":
Проста сметка :ако не го натискаш,бензиновия двигател харчи повече от дизеловия.Ако го натискаш бензиновия двигател харчи прекалено много повече от дизела.Ма квато и мега скай технология да ми прилагат ,като го понатиснеш и ще е ламя.Това е.Коментиран от #4, #35, #46, #56
13:58 04.11.2020
4 Какво?
До коментар #3 от "антрашпиц":
ТСИ моторите са икономични! И то са икономични, заради постигнатия висок въртящ момент, което ти позволява да не настъпваш много, за да върви! Двигателя си е с висок въртящ момент от ниски обороти, и при ускорение не е нужно да форсираш, за да изпревариш или за да превключваш на горна предавка!Коментиран от #5
14:03 04.11.2020
5 Електрошок
До коментар #4 от "Какво?":
Преател,въртящият момент няма нищо общо с икономичността!Това,което си описал е "мека динамична характеристика"и позволява по-малко скорости,поради сравнително постоянния въртящ момент на различни обороти.Такава характеристика е характерна за ДВГ с ниска степен на сгъстяване,съответно с по-малка икономичност.Такъв беше ДВГ М21 със тристепенна скоростна кутия."Коментиран от #6
14:27 04.11.2020
6 Какво?
До коментар #5 от "Електрошок":
Напротив, има! И това е една от причините, дизеловите мотори да са икономични и градско и извън градско(една от причините)!Коментиран от #12
14:49 04.11.2020
7 viki
Коментиран от #30, #36, #98
15:04 04.11.2020
8 прав е човека
Обемът си е обем. Ако е два литра(като пример) са преместването на 1 тон на десет метра дизеловият ще се справи примерно за 1 секунда с 2000 оборота в минута, а бензиновия за същото време при 4500 оборота. Тоест за това време дизелът ще има 33.3 в период пълнения на цилиндри с гориво-въздушна смес, а бензиновия- 75.
Отчитайки по-тежкото тегло на дизеловият двигател(и автомобил), както и летливостта и калоричността на горивото, то разликата в разход (литри) при аналогични двигатели и конструкции винаги ще е 60-65 процента от бензиновия, за една и съща извършена работа.
Коментиран от #43
15:08 04.11.2020
9 ми то хонда имат от 2001
1- е атмосферен бензинов 4 цилиндров редови двигател.
2- мощност 241 к.с.
3-среден разход под 11л/100 км
4-въртящият момент е само 208 нютона и то на 7500 оборота, обаче.....
Върви като побъркана и харчи малко, като дизел, за мощността си.
Не можеш да я държиш в пътя, ако нямаш блокаж.
Коментиран от #10, #11
15:19 04.11.2020
10 не, не е от 2001
До коментар #9 от "ми то хонда имат от 2001":
от 1999 е. Фантазия. Мечта.15:20 04.11.2020
11 Какво?
До коментар #9 от "ми то хонда имат от 2001":
Приятелю, ТСИ мотора с 245 к. с. например при Шкода Октавия РС е 245 к. с. със 370 Нм от 1600 оборота, 2-литра! Разхода му при 90 е под 6! Ето ти едно видео отдолу!Коментиран от #13, #14
15:29 04.11.2020
12 Електрошок
До коментар #6 от "Какво?":
Има една шантава наука "техническа термодинамика" която обяснява защо аджеба ДВГ с по-висока степен на сгъстяване имат по-тесен диапазон на въртящия момент.Максимална мощност,максимален въртящ момент,максимални обороти и максимална икономичност никога не съвпадат,за разлика от ел. мотора и донякъде от парната машина.Многостепенните скоростни предавки са разработени точно заради тези недостатъци.Скоро ще станат излишни!Ел. "матора"е идеалният двигател!Коментиран от #15, #18
15:37 04.11.2020
13 аз изрично написах.
До коментар #11 от "Какво?":
АТМОСФЕРЕН.пояснявам за неразбралите.
БЕЗ ТУРБО.
Имал съм дизел.
Алфа.
За годините си дизелът им беше най-добрият на пазара.
2.4 литра 200 коня, автомат 6 степенен
Написаното в магазина, колко харчи беше абсолютна лъжа.
Градско-12литра минимум качествена нафта + добавки допълнително.
Без турбо, тази същата шкода колко ще гори и колко ще върви.
А хондата с турбо колко ще гори и колко ще върви?
15:38 04.11.2020
14 имам приятел
До коментар #11 от "Какво?":
с бензинов RS на шкода.Харчи му с 4 литра повече от обявеното и то при икономично каране.
Аз карам Пасат 3.6 и ми гори с 2,5 до 3 литра повече от обявеното.
Коментиран от #16
15:40 04.11.2020
15 Какво?
До коментар #12 от "Електрошок":
Пич, ще ти обясня за да разбереш, защо високия въртящ момент ти дава нисък разход! Когато имаш висок въртящ момент от ниски обороти, означава че имаш достатъчно мощност в ниските обороти, там където мотора е икономичен! Или караш си на 5-та с 1500 оборота и идва баир, при моторите с нисък въртящ момент трябва да сменяш предавките надолу, за да изкачиш наклона, като по този начин повишаваш оборотите и естествено разхода! Другото което е, е че когато мотора е със слаб въртящ момент, високите предавки не могат да се карат с ниски обороти! При моторите с висок въртящ момент, можеш да караш с 1500 оборота с 90, при слабите мотори вървят с 2500-2700 оборота, защото нямат сила при 1500 оборота! Като високите обороти са ти и по-висок разход!Коментиран от #21
15:47 04.11.2020
16 Какво?
До коментар #14 от "имам приятел":
Не вярваш на видеото ли? Има и други! Това ти е моментен разход при тази скорост! Което означава, че при тази скорост, толкова харчи! Твоя приятел, може да гледа среден разход, не го знам какво гледа! Пускаш на темпомат, и моментен разход и равен път и гледаш!Коментиран от #17
15:50 04.11.2020
17 хахахаха.
До коментар #16 от "Какво?":
приятел, мойта 3,6 ца с 300 коня автомат и 4мотион, на магистралата със 120 на равно, при вече достигната скорост ми показва 6,5 моментен.Ако имам и попътен силен вятър може да падне и под 6. Ако е равно 100 километра и поддържам скоростта, такъв ще е и средният. НО истинският ми разход извънградско за 1000 км, при нормални пътища с наклони и завои е 10.5-11 л.Такива идеални ситуации в живота НЯМА
Ти сериозно ли смяташ ч
Коментиран от #19
15:57 04.11.2020
18 Какво?
До коментар #12 от "Електрошок":
Това което си написал е така, но това е за максималните стойности! А тук ти пиша, за достатъчно въртящ момент в ниски обороти, а не максимален!Коментиран от #23
15:59 04.11.2020
19 Какво?
До коментар #17 от "хахахаха.":
Приятелю, тези наклони не са само нагоре, нали? След като се изкачиш някъде, трябва и да слизаш, нали! Иначе 1000 километра, само нагоре, ще стигнеш до Луната! Та така, след като изкачиш баира, се спускаш! А като се спускаш и си на моторна спирачка, разхода е 0! Като имаш нагоре 15 на 100, а надолу 0,середния е 7.5 литра! При извънградско, ако правиш 11 на 100 с нормално каране, си един много лош шофьор. Става с газ-спирачка!Коментиран от #20, #22
16:04 04.11.2020
20 абе аз ти казвам личен опит
До коментар #19 от "Какво?":
ти ми говориш теории. И S3 съм имал, и сега съм със 3,6TSI, ти пак си знаеш твойто И дизели съм имал, ихонди и опели и бмв, че и форд. Се в г.з. Всичките горят повече от обявеното.Купи си, карай като ти се кара.
Аз лично смятам от тук нататък само на електрички да мина. Вярно, ще ми липсва звука на шестака, но кво да напраим. Хем върви повече, хем по пълен джоба.
Трябва да свикваме.
Коментиран от #26, #27
16:09 04.11.2020
21 Електрошок
До коментар #15 от "Какво?":
Въртящ момент и икономичен режим (по-горе цитирах дебела книга)не съвпадат!!!Разсъжденията ти са за двигател с мека характеристика,където нуждата от смяна на скоростите е по-малка. Прочети пак #5 !Коментиран от #37
16:10 04.11.2020
22 ти като си караш
До коментар #19 от "Какво?":
със 120 и като се забиеш зад 3 тира каращи с 80 и се влачиш десет километра. Или един дядо изпреварва една баба. с 85 а тя кара с 80. Или ограничение на разклон, 60 км.ч, което е на всеки километър и след това доускоряваш, а че някой набива спирачка, зашото видял дупка(локва, животно, или друг насреща изпреварващ) и пак доускоряваш.Как става това, чакаме нанадолнището ли?
Такива пишман карачи с по 10000 километра на година, като вземат да всезнайстват, значиии......
16:18 04.11.2020
23 Електрошок
До коментар #18 от "Какво?":
Ааааа... ,това е друго нещо!Ти го обясняваш като шофьор практик,а аз като колоездач,завършил ДВГ.Между другото и при слабите колоездачи има много ръчкане на скоростите по баирите поради ниския въртящ момент.Коментиран от #24
16:19 04.11.2020
24 Какво?
До коментар #23 от "Електрошок":
Точно! И от там идва по-високия разход на колите с по-нисък въртящ момент! Нужни са им по-високи обороти!Коментиран от #96
16:25 04.11.2020
25 Електрошок
16:25 04.11.2020
26 Какво?
До коментар #20 от "абе аз ти казвам личен опит":
Гледай сега и аз съм за електричките и съм наясно там. Но съм доста запознат и като опит, практика и теория със ДВГ колите! А и тук темата е за ДВГ мотор, та не намесвам ел. коли! Темата и с ДВГ си е интересна!16:32 04.11.2020
27 Какво?
До коментар #20 от "абе аз ти казвам личен опит":
В България всички горят повече от обявеното, поради няколко причини! Лошо гориво, но въобще не е само това! Главната причина за високия разход, е нервното шофиране! У нас се кара с бързи ускорявания, например след светофар и не използване на инерцията след това, като удряш спирачки! В Бъ не се кара спокойно, както е на запад, а винаги все едно гониш някой, като всички резки ускорения и изпреварвания ти качват разхода с много. Когато излезеш от България и караш с колоната с 90 например, разхода няма да ти е 11 извън града, гарантирам ти!Коментиран от #28
16:38 04.11.2020
28 е не, ние навънка не караме,
До коментар #27 от "Какво?":
и не знаем как е. Само от нас до село, събота и неделя обратно. Бла Бла, само за горивото е вярно.Имам кола 300 коня и ще пъпля с 90, да.
И по магистралите пак така, нали. И в германия като я пипна оная дългата, и там с 90 да карам, нали. Ми вземи си някое 3 цилиндрово бензинче еднолитрово и ще ти мирише изпаренията само.
17:12 04.11.2020
29 1234
До коментар #2 от "Какво?":
Двигателите имат максимален въртящ момент като пикова стойност примерно при 3500 об/мин, но голям процент от него се реализира в диапазон - примерно 80% процента от максимума е на разположение между 1500 и 3000 об/мин. Сравнението на атмосферен мотор с принудително пълнене е несериозно. Махни турбокомпресора на 1,4 ТСИ и да видим колко му е въртящия момент. Или по-просто и точно - дай въртящия момент на двулитров атмосферен бензин на ФВ двигател с повече Nm от този на Мазда. Правилното сравнение на двигатели е (учебник у-во на а-ла): еднакъв ходов обем, еднакъв начин на пълнене (атмосферно или принудително) и еднакви максимални обороти на колянов вал при които се постига мощността. Тогава се вижда разликата във възможностите и технологията и кой колко к.с. и Нм може да изкара...Ако се отнесе това към бензини и дизели - първите винаги ще имат по-голяма мощност, вторите по-голям въртящ момент.
Коментиран от #31, #32, #34
17:12 04.11.2020
30 1234
До коментар #7 от "viki":
Има разлика от турбо до турбо в степента на надналягането. Зависи какво целят конструкторите. Тоя не е турбо а атмосферен. Много ти е тенденциозно сравнението, примерно турбо безнин за модел 2021 на XF - 1997 куб. см, 300 к.с/5500 об/мин, 400 Нм/1500-4000 об/мин, не казвам, че е най-добрия, просто пример.17:21 04.11.2020
31 Какво?
До коментар #29 от "1234":
Добре, само не разбрах тогава, какво е технологичното? Ако не изкарват добри характеристики, защо го правят? Просто за да няма турбо ли? Турбото ли е проблем, че има? Защо да няма? След като с турбо имаш по-добри характеристики с по-нисък разход на гориво, защо не го правят?17:33 04.11.2020
32 Какво?
До коментар #29 от "1234":
Предполагам, разбра какво имах предвид? Не казвам, че изкарват малко от атмосферен мотор, а защо им е атмосферен с такава сложна технология? Скайактив не е проста технология, а можеха да го направят с турбо и щяха да имат по-добър мотор!17:59 04.11.2020
33 GoGo,да те осветля:
До коментар #1 от "GoGo":
Най-икономични са дизелите на Пежо. А най-добрите хибриди са на Лексус и Тойота. Образовай се,чети Autobild,както и други автомобилни издания и повишавай техническата си култура.18:01 04.11.2020
34 Какво?
До коментар #29 от "1234":
Това което го пишеш, за високия въртящ момент от 1500 оборота е за турбо моторите. Атмосферните качват въртящия момент по-бавно, като максималния им е на високи обороти! При 1500 оборота, не разполагат с 80 процента от максималния въртящ момент!Коментиран от #41
18:03 04.11.2020
35 Йо Несбьо
До коментар #3 от "антрашпиц":
Склонен съм отчасти да се съглася с теб, защото разходът на един бензинов двигател е наистина повече от този на дизелов двигател, но не прекалено. Карам нов Хюндай от миналата година производство и ми дава разход 5,7 л. на 100, при това предимно в града и с постоянно включен климатик. Ползвам колата всеки ден и правя около 2 000 км месечно. Ясно, че един стабилен дизел може да слезе и на 2-3 л. на 100 км, но аз съм доволен, защото не е 10-15 л. градски разход. Като недостатък виждам само липсата на електромотор, който да подпомага бензиновия двигател и евентуално да позволява изминаването на 50-100 км само на ток, но всичко струва пари и подобен автомобил бих си купил не за 30 000 лв като Хюндая, а примелно за 45 000. За двг на Мазда не мога да кажа нищо лошо, не са идеални, но имаха и няколко номинации за автомобил на годината. Като цяло безпроблемни...18:38 04.11.2020
36 Джим Бийм
До коментар #7 от "viki":
ДВГ на Мазда е наречен “бензин-дизел“ само с цел да опише на широката публика принципа на работа - възпламеняване на горивната смес чрез сгъстяване. Нищо друго! По същество този двг е между бензин и дизел. А сравнението на турбиниран мотор с битурбо двигател е нелепо, още повече вкарваш голям автомобил като Пасат в класа на Мазда 3, която е компактен градски автомобил.18:44 04.11.2020
37 Джим Бийм
До коментар #21 от "Електрошок":
Не е нужно да съвпадат, а да има точка на компромиса, т.е. приемлив разход при определена мощност и въртящ момент.18:51 04.11.2020
38 КОКО 6км
19:51 04.11.2020
39 Селянина с колелото
20:01 04.11.2020
40 Мощността
20:59 04.11.2020
41 1234
До коментар #34 от "Какво?":
Това е безспорно така за долната граница на въртящия момент при атмосферните бензини. Едно от технологичните неща е, че при бензините трудно се работи с такива високи степени на компресия и аз не знам друг да го е постигал, но в далечното минало много експериментираха, но се отказаха. Относно турбото защо не го слагат, не знам, мога само да предполагам - от една страна турбото оскъпява и усложнява двигателя, а след като високите компресии са проблемни при бензина към тия 15:1, ако турбото нагнети още!?!, но това е само предположение.....22:16 04.11.2020
42 Незнайко
На високооборотен бенцинов двигател ако му сложиш запалителни свещи с ниско температурно число, след загряване на керамичният изолатор започва да работи като дизелов двигател.
Това се дължи на тлеенето на изолатора от което се самозапалва горивната смес не в момента предвиден от другите параметри на състоянието, поради което не може да развие високи обороти.
Пример: Вземи умнико свещ за косачка и я винти на мотоцикъл. След като поработи се опитай да го угасиш само чрез контактния ключ.
Цъкцък-язък.
Коментиран от #66
22:31 04.11.2020
43 Алфа Чакал
До коментар #8 от "прав е човека":
Браво за коментара.Много точно изказване.22:40 04.11.2020
44 qwerty
22:41 04.11.2020
45 Лудогорец9
07:02 05.11.2020
46 Ха ха
До коментар #3 от "антрашпиц":
В много голяма грешка си пич за 140коня повече от 6 не ми е харчила колата заблудени и болни мозъци като теб колкото искаш10:43 05.11.2020
47 nisssan
Коментиран от #48
12:28 05.11.2020
48 Гост
До коментар #47 от "nisssan":
Има ги като го помпи турбото. Без турбо дизела е мъртвец. Я сложи турбо на бензинка и гледай дизела в огледалото как става на точка.Коментиран от #51
12:57 05.11.2020
49 КОЙ ТОЙ
14:21 05.11.2020
50 Йо Несбьо
15:23 05.11.2020
51 Коментар
До коментар #48 от "Гост":
Винаги, при бензинов и дизелов автомобили, с прибл еднакви коне, маса и години, турбодизелът ще ускори до 100 по-бързо от бензина (ако ще бензина и да е със 100 турбини)!Има си и техническо обяснение защо така се получава, ама трябва и малко да се почете!
Иначе японците се мъчат да изобретят топлата вода за незнам си кой път!
Този техен така модерен "бензинов дизел", дали не зависи от един куп фактори за да върви гладко (качество и октаново число на бензина, температура на околната среда, моментна температура на двигателя, тип и качество на свещите, метод на шофиране и т.н.)???!!!
Ако ще и да се понаакат, няма как да докарат ефективността от дизелите при бензиновите двг, просто защото дизелът е по-калоричен (съдържа повече енергия в единица обем гориво) и изгаря при изобарен процес!!!
Проблемът с "дизелгейт" дойде от там, че при рафиниране на барел петрол, бензинът като количество е много повече, спрямо дизела, което води до застой и непотребление на едното гориво за сметка на другото!
Накрая някой голем "инженер" излезе и каза, че дизела бил едва ли не въздух от чернобил, а бензина бил балкански въздух???!!!
Коментиран от #53, #54, #55
15:38 05.11.2020
52 незнайко
16:42 05.11.2020
53 Какво?
До коментар #51 от "Коментар":
Ами не е така! Ето ти едно видео на 1.4 ТСИ срещу 2.0 ТДИ, последни модели като дизела е по-мощен и с по-висок въртящ момент! Ааааа интересно, бензинката по-бърза!Коментиран от #58, #69
18:17 05.11.2020
54 мнение
До коментар #51 от "Коментар":
Глупости. Турбиниран бензин винаги ще бие дизеляка при еднаква мощност, маса, скор. кутия. Дизелякът е много муден докато влезе в обороти, а нютонметрите помагат единствено за теглене и товарене, не и за спринт. При еднаква маса и мощност бензинка турбо ще отлепи далеч напред още на старта пред дизеляка.Коментиран от #57, #60, #63, #64
18:23 05.11.2020
55 Не е така
До коментар #51 от "Коментар":
Ускорение и максимална скорост са в зависимост от мощността и при еднаква маса , мощност, трансмисия дизела няма да е по-бърз, а ще са приблизително еднакви. Бензините са по-бързооборотни и по-бързо стигат до максималната мощност и може да имат и предимство. Предимството на турбо-дизела го търси в големия въртящ момент, което го прави по-еластичен при доускорение на висока предавка, на това е само при еднаква мощност с атмосферен бензин не и ако е турбо. За вредните емисии въобще не е така, защото азотните оксиди при бензина са много по-ниски, а канцерогенни сажди липсват. СО2 на дизела е по-малко заради по-малкия разход, но то е проблем като парников газ във високите слоеве на атмосферата, а другите вреднотии са ти под носа в града, особено на старите дизели без дпф или премахнат такъв. Разбира се че бензина не е балкански въздух, но изправен стар бензин сажди не хвърля, а пуснат на метан направо се гаври по екологичност с дизелите. Затова по света заменят в градския транспорт дизеловите бусове с метан. Единствената алтернатива на дизела при индивидуалния и обществен транспорт е в музея и той е тръгнал уверено натам. За там си е въобще двг-то....19:42 05.11.2020
56 Противник на дизела
До коментар #3 от "антрашпиц":
Да бе помечтай си малко повечко само да е така като настъпваш печката колко ще ти гори да не мислиш че е по-малко от бензина?Аз карам турбобензинка на газ и ми е много по-икономично от твойта печка дори да я настъпвам19:43 05.11.2020
57 Противник на дизела
До коментар #54 от "мнение":
Така е колега тук много си прав подкрепям те с 2 ръце! Да допълня само че и за теглене си става турбобензинката моята е 240 коня 370нютона при 2300об.мин и си дърпам.двуосно ремарке 2.5тона без никакви ядове не го усеща дето се вика.19:46 05.11.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Коментар
08:18 06.11.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Готин
До коментар #42 от "Незнайко":
Браво, човече! Имаш опит с тези работи.Има обаче една разлика. При високооборотен двигател с 15:1, с прегарят двигател, работи като изтребител. Не бърка запалването. Явно във високите обороти, искрата е на ,,черта,,.
08:55 06.11.2020
67 Miusuka Madoto
До коментар #1 от "GoGo":
Кой джип - СХ3 или 5?09:24 06.11.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Коментар
До коментар #53 от "Какво?":
Направо си е точно така!Защо сравняваш ръчка с DSG?!
Поразрови се пак в тубата (P5fnU1GBi20) и ще разбереш, че при еднакви условия, дизела бие бензина с полвин секунда от 0 до 100!
Коментиран от #70
10:02 06.11.2020
70 Какво?
До коментар #69 от "Коментар":
Не, не е задължително! Както виждаш, дизела е с повече въртящ момент и по - голяма мощност и с повече кубици! И пак не бие. А ДСГ по принцип ти дава и по-добро време в повечето случаи!Коментиран от #71
10:22 06.11.2020
71 Коментар
До коментар #70 от "Какво?":
Дизела е с малко по-голяма мощност, НО 2.0 TDI е доста по-тежък от 1,4 TSI, освен това въпросното DSG не е на спорт!Както казах при еднакви условия, турбодизелът винаги побеждава турбобензина! Клипове из тубата колкото щеш!
Ето друг пример (cjGPWdbL2So) - 1,5 TSI vs 1,6 TDI 150 коня срещу 120 коня, от 0 до 100 км/ч дизелът бие, а е с 30 коня по-слаб!
Коментиран от #74, #75
10:38 06.11.2020
72 123
11:43 06.11.2020
73 Готин
Хората са измислили нещо ново и , според мен много добро, във всяко отношение. Вие коментирате данни за немски двигатели на доизживяване. Някой да е имал двигател с компресия 15:1 и тогава да коментира!?
11:52 06.11.2020
74 Какво?
До коментар #71 от "Коментар":
Не прави сравнение по едно видео! Не знаеш дали колата не е била по наклон или нещо друго! Виж техническите данни, те са правени от производителя при едни условия. Погледнах дизела 120 к. с. при Пасата му дават 10.2 секунди до 100. 1. 4 ТСИ прави 100 за 8.5!Коментиран от #76
12:14 06.11.2020
75 Какво?
До коментар #71 от "Коментар":
Ако си искал да ми пратиш видеото с Камик на Шкода между двата двигателя, виж в коментарите! Направена е грешка май! За бензиновия става въпрос за хиляда кубиковия със 116 коня, а не 1.4 ТСИ със 150 коня!Коментиран от #77
12:27 06.11.2020
76 Коментар
До коментар #74 от "Какво?":
Не гледай какво ти казва производителя, там всичко е теоретично и маркетингово, а реалността е коренно различна!Примери за горното твърдение са разхода на гориво (никога реалния не достига каталожния), както и т.нар. "лонглайф" масло, което по каталог препоръчват да се сменя на 30 хил и повече км, но практиката показва, че такъв тип смяна води неминуемо до запушване на маслените магистрали и унищожаване на двигателя (само, че това се случва, когато мине гаранцията)!
Реалността ти е показана под формата на видеоклипове в тубата!
По голям аргумент от това не мога да ти дам!
12:32 06.11.2020
77 Коментар
До коментар #75 от "Какво?":
В грешка си!Във видеото между двата камика наистина има грешка, но тя не е в полза на бензина!
1,6 TDI 85kW (115 hp) vs 1,5 TSI 110kW (150 hp)!
Т.е. дизела ускорява по-бързо от 0 до 100 при положение, че е с 35 коня по-малка мощност!
Коментиран от #78
12:41 06.11.2020
78 Какво?
До коментар #77 от "Коментар":
Не видях никъде бърз дизел тук!Коментиран от #80
12:52 06.11.2020
79 Какво?
Коментиран от #85
13:08 06.11.2020
80 Коментар
До коментар #78 от "Какво?":
Хахах, и с този клип пак ми потвърди теорията!От целия списък в това клипче, единствените близки двигатели спрямо мощност и обем са:
1,4 (80 коня) бензин - 13,9 сек спрямо 1,6 ТДИ 90 коня - 12,9!
1,8 ТСИ (160 кс) - 8 сек спрямо GTD (170 кс) уж 8,1 ама от клипчето личи, че е под 8, просто скоростта се смени от 98 на 104 и мерещите го писаха 8,1 (смятай за кво измерване иде реч)!!!
Нали знаеш, на човек каквото му се иска това виждаш, но реалността е друга!
Коментиран от #81
13:18 06.11.2020
81 Какво?
До коментар #80 от "Коментар":
Ееееее и аз съм тръгнал да спора и да ти обяснявам! МЪЖКИ 1.4 МОТОРА НЕ Е С ТУРБО, ТОЙ НЕ Е TSI! АЙДЕ ЛЕКА!Коментиран от #82
13:27 06.11.2020
82 Коментар
До коментар #81 от "Какво?":
Хахахахах, за това ли реши да се хванеш накрая???Нали ти го даде тоя клип за някакъв "пример", а после се сърдиш, че там нещо си не било с турбо???
Пич, малко напомняш на ощипаните гимназистки, дето се чудят за какво да се хванат, когато им пишат слаб!
Моята теза беше, че при еднакви условия (коне, години, маса и прочее) турбодизелът винаги ускорява по-бързо от турбобенизна!
Та така и не успях да получа адекватно опровержение от твоя страна?!
Но нищо, все пак и едните и другите автомобили са направени за да се шофират, както се казва за всеки влак си има пътници.
Хайде със здраве!
Коментиран от #83, #84
14:16 06.11.2020
83 Какво?
До коментар #82 от "Коментар":
Аз така и не видях доказателство за това! Само някакъв Камик, който всъщност изглежда че е 1.0 ТСИ със 116 коня, а не 1.4 ТСИ! Да намеря ли друго видео на Камик, с 1.4 ТСИ да видим за колко прави 100? Да видим дали е това време, което излиза там? Аз ти написах, че ТСИ е по-бързо от ТДИ! И това е така!14:23 06.11.2020
84 Какво?
До коментар #82 от "Коментар":
А за Шкодата какво ще коментираш? 1.2 ТСИ срещу 1.6 ТДИ? Бензина пак е по-бърз на еднакви коне и повече въртящ момент за дизела! Това не ти ли е доказателство?14:24 06.11.2020
85 Коментар
До коментар #79 от "Какво?":
Да, ама НЕ!Skoda Octavia 3 1.2 TSI 105HP - Curb Weight : 1230 kg
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 105HP DSG - Curb Weight : 1320 kg
manual vs DSG???
Ехоооо казах при еднакви условия!!!
Макар, че дори и така дизела пак имаше шанс за победа при по-адекватно потегляне от страна на шофЕра!
Коментиран от #86
14:34 06.11.2020
86 Какво?
До коментар #85 от "Коментар":
Колата е същата, нали? Кой е виновен, че изкарват същата мощност от по-тежък мотор? Това означава, че съотношението тегло мощност е в полза на бензина. От по-лек мотор, същата мощност! А това, че при бензина въртящия момент е по-нисък и пак побеждава, не забеляза ли? Значи, с по-висок въртящ момент и една и съща мощност, дизела пак е умрел!Коментиран от #87
14:39 06.11.2020
87 Коментар
До коментар #86 от "Какво?":
1. Как това, което си надраскал опровергава моето твърдение???2. Ти за икономия и ресурс на двигателя чувал ли си???
3. Какво е за теб въртящия момент - просто надпис в талона, с който пишман шофЕрите се фукат ли?
Потръси по коя формула се изчислява мощността на даден двигател, пък тогава ми разправяй за какво служи въртящия момент!
4. Как от един старт разбра, че въпросното 1,2 в същност побеждава??? Ясно се вижда при пауза, че дизеловата шкода потегля по-късно!
Коментиран от #88
14:59 06.11.2020
88 Какво?
До коментар #87 от "Коментар":
Шкода Камик 1.5 ТСИ, 150 коня ускорение до 100 за 8.3 секунди! Шкода Камик 1.6 ТДИ 116 коня, ускорение до 100, 10.7 секунди! С кое не по-точно не ти доказвам и какво не можеш да разбереш! Не се изказвай, неподготвен! Ето ти видеото на Камик с 1.5 мотор, а не това предното, което всъщност е с 1.0 ТСИ мотор!Коментиран от #90
15:21 06.11.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Коментар
До коментар #88 от "Какво?":
Я ми обясни!Как сравнявайки 1.5 тси със 150 коня срещу 1,6 тди със 115 коня ме опровергаваш за каквото и да било???
Като пишеш драсканиците, помисляш ли поне малко какво си написал?
После аз съм се изказвал неподготвен???
Както и да е, пренаводнихме темата със безсмислени спорове (щото с радио не се спори), та за това пожелавам на всеки да кара каквото си мечтае!
Хайде със здраве!
Коментиран от #91, #93, #99
15:31 06.11.2020
91 Какво?
До коментар #90 от "Коментар":
Аз ли сравнявам, бе пич? Нали ти отгоре пишеш, че 120 коня дизела бил по-бърз от 150 коня бензина? Нали ти го пишеш? Въобще, четеш ли си какво си писал? Написах ти, че 1.0 ТСИ мотора е по-бърз от 1.6 ТДИ мотора на Камик! И двата са 116 коня! Другото е 1.5 ТСИ мотора е по-бърз от 2.0 ТДИ и двата са със 150 коня! Кое не разбираш! И това ти го пиша, защото ти каза първо, че дизела винаги биел бензина! Не, не бие!15:41 06.11.2020
92 Въх мамооо
В момента мога да си позволя мечтания автомобил, марката не е от значение, но съм 400+ коня, двиг е голяма атмосфера и харчи много стабилно, но не ме удря по джоба като едно време. Ако не можеш да си позволиш топ кола, то всичко е боклук.
16:17 06.11.2020
93 Не е така
До коментар #90 от "Коментар":
Ускорение и максимална скорост са в зависимост oт мощността, а не от въртящия момент! От него зависи доускорението в движение. С покачване на оборотите мощността се увеличава – повече обороти на коляновия вал за минута, повече работни тактове за минута, по-голяма мощност. Въртящия момент при увеличаване на оборотите стига до един пик и после намалява с увеличаването им, докато няма как да растат оборотите (брой полезни тактове), а мощността да пада. Дизелите имат по-голям въртящ момент - по-дълъг ход на буталото, по-бавно изгаря г/в смес, но имат тежки части и са осакатени по способност да работят на високи обороти, които въобще не са проблемни за бензина. Шосейните мотори от 1 л. изкарват по 100-150 к.с. без турбо и се развъртат много над 10000 об/мин, а 15000 и нагоре във Ф1 на пистата. За мощността предимството е за бензина, който работи с богата горивна смес, откъдето и по-големия разход. Къде търсиш в бедната смес на дизела (откъдето идва икономията) мощност? Двигатели се мерят при еднакъв ходов обем и начин на пълнене, а не да ги търсиш с еднаква мощност, но с различни кубатури, защото само така ти се връзват приказките за дизела. Тоя мъртвец 1,6 дизел... че от 1,6 турбо-бензин без проблем изкарва 200-250 к.с, за кви 115 к.с. говорим.....Коментиран от #95
16:27 06.11.2020
94 Nissan forever
17:01 06.11.2020
95 Не е истина...
До коментар #93 от "Не е така":
Колега, писал си абсолютни глупости!Въртящия момент бил за доускорение в движение, леле мале колко боси хора в тая тема има не е истина???!!!
От къде ти дойде тая гениална мисъл?!
Както колегата, дето репликираш е писал по-горе - мощността се определя по формула, в която тя е произведение от въртящия момент по оборотите по един специфичен коефициент (т.е. въртящия момент и мощността са свързани)!!!
Тия двигатели, дето цитираш от Ф1, знаеш ли колко пъти ги ползват?
Мощността била за бензина, щото работел с богата горивна смес, апък икономията на дизела идвал от бедната смес, хааххах, не е истина, все едно слушам съчинение разсъждение от първолак!
Първо се образовайте по дадена тема, пък после се изказвайте!
19:37 06.11.2020
96 Физика
До коментар #24 от "Какво?":
Хайде стига глупости. Всичко е въпрос на ефективност на горенето - термодинамика.Горивото има определена калоричност, която трябва да се превърне в механична енергия - наричаме процеса горене. От неговата ефективност зависи разхода - всичко друго е фантастика. Турбото, например, помага за ефективното горене.
Коментиран от #97
11:30 07.11.2020
97 Какво?
До коментар #96 от "Физика":
Стига сте спорили за елементарни неща! Пишете глупост след глупост! Така е, че турбото помага за ефективното изгаряне. Но, ако имаш кола (предполагам нямаш, когато пишеш глупости), сядаш и гледаш разхода, моментния! Караш със 70 на втора и гледаш разхода, много обороти и колко е разхода? Може би 10 на 100? И изведнъж превключваш на 5-та и пак гледаш, а май падна на 3,5 литра на 100? Що така? Нали все една и съща термоядрена, химична и незнам каква реакция става? Защо ти гори по-малко на 5-та при една и съща скорост?11:49 07.11.2020
98 Хахаха
До коментар #7 от "viki":
Вика още на 3300об.м.. Абе вики то на 4100 об.м ще изплюе карантията щото е ДИЗЕЛ, и какво имаш 241 коня за има няма една секунда, има много разлика в разпростирането на мощността в бензинов и дизелов двигател, дизела е направен да е икономичен удобен и да влачи тва е. Макар че с тия калпави ваг кутий кво ще влачи и аз не знам 😃 но все тая, дизела не е като бензина, не е за гонки а за удобство. Тва трябва да го проумеят повечето тука БГ инженери къде сутрин вместо добро утро си казват "върви ли 1.9 тди то бракме" та така. :)00:41 08.11.2020
99 Какво?
До коментар #90 от "Коментар":
Виж си коментар 77!12:14 08.11.2020