Компанията Илон Мъск постепенно навлиза и в Европа, като инвазията започва с изграждането на мрежа от електрически зарядни станции. Марката все още няма представителство у нас, но вече има една изградена зарядна станция край Пловдив. Сега предстои изграждането на втора станция, този път в София.
По-любопитното обаче е, че тези станции не се изграждат за да са в полза основно на софиянци и пловдивчани. целта е те да са в полза на пътуващите от Западна Европа към Турция и поради тази причина най-вероятно мястото в столицата ще е някъде в покрайнините в близост до коридора, свързващ Западна Европа с Турция.
Ѕuреrсhаrgеr станцията под Тепетата е с четири зарядни с мощност от 150 kW. Най-вероятно същата ще бъде изградена и в столицата, като това, според данни от сайта на производителя на електромобили, трябва да се случи в средата на тази година.
Новите зарядни станции все пак ще бъдат полезни за малкия брой собственици на електромобили Tesla у нас. По данни на КАТ в страната ни са регистрирани 150 електромобила с марката Tesla. Някои от тях, притежатели на моделите S и X ще могат да зареждат безплатно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мъск трамвая
Коментиран от #7, #9, #10
12:03 12.01.2021
2 Еха
12:07 12.01.2021
3 Да видим цената на зареждането
Дали е тук цената ще е 25 - 30 стотинки за киловатчас?
12:16 12.01.2021
4 7дс9сд0
А ние ще минаваме от страни и ще наблюдаваме как "ватманите" си бият шамарчета.
Коментиран от #11
12:16 12.01.2021
5 А ти гордееш ли се
12:18 12.01.2021
6 фенъ
12:28 12.01.2021
7 един
До коментар #1 от "Мъск трамвая":
Дизела Путин ли ти го плаща?12:30 12.01.2021
8 Ще фалират
12:33 12.01.2021
9 гост
До коментар #1 от "Мъск трамвая":
За твой ужас тока не само си го плаща Тесла ,а и скоро ще си го ПРОИЗВЕЖДА !!!! Щото навсякъде , дето има суперчарджъри , след тях почва изграждане на фотоволтаици !! Така че скоро чакайте първа централа Тесла в България , допълненан с батерия естествено !! И новите соларни покриви , които вече са хит в Щатите , скоро и в Европа !!! Не забравяй какво казах скоро , до 5-10 години Тесла ще е най-големия ПРОИЗВОДИТЕЛ и търговец на ток в света !! И това ще е основния и бизнес по приходи !!Коментиран от #12
12:38 12.01.2021
10 Ники
До коментар #1 от "Мъск трамвая":
Спокойно- ти нищо няма да плащаш, щото като ти чета коментара.. Или си безработен - или в сивия сектор..12:46 12.01.2021
11 Гост
До коментар #4 от "7дс9сд0":
Такива хейтърчета като теб ще ви питаме накрая като се спрат от производство пърделниците и няма какво да карате...12:53 12.01.2021
12 Бачо Киро
До коментар #9 от "гост":
Абе тая работа с покривите я чакам от доста време, та въобще не съм оптимист като теб .... Те в САЩ не могат да я натамънът още, та в Европа, да не говорим в България ... Токът естествено, че го плаща крайният потребител. Да не би да е без пари ползването на суперчарджър? Да не говорим, че вече няма опция да платиш на веднъж и да е безплатен завинаги ... Ти май ги имаш за балъци, а уж си им фен ... Безплатен обяд няма.Коментиран от #13
16:58 12.01.2021
13 Hoho Boho
До коментар #12 от "Бачо Киро":
Да си пофантазираме малко..Купуваш си "тая работа с покривите"...
Слънцето грее безплатно /за сега/
Единственият въпрос е каква е цената и колко кВтч може да произведе преди да се скапе за да си направиш сметката.
Коментиран от #14, #15
17:43 12.01.2021
14 Марио
До коментар #13 от "Hoho Boho":
Прочети другата статия в технологии, точно за покривите е17:55 12.01.2021
15 Ето ти цените, смятай
До коментар #13 от "Hoho Boho":
Гаранцията за 80% от първоначалната мощност е 25 години, а на някой по-качествени панели вече е 30 години.Средния годишен добив за България в зависимост от местоположението е между 1200 и 1450 квч/година, за всеки инсталиран 1kWp.
Цената на оборудването за 1kWp към момента е около 1000 лв за централи с мощност над 5 киловата, което включва фотоволтаици, мрежов инвертор и кабели.
Тоест, за 25 години всеки инсталиран киловатПИК, ще генерира 30 000kWh енергия. Хайде сметни колко ти излиза един киловатчас? Аз го изкарвам под 4 стотинки, а ти?
Дори да добавиш цена за труд и още един инвертор, защото неговата гаранция е само 10 години, пак ще си под 5 стотинки.
Коментиран от #16, #18, #19, #26, #27
18:05 12.01.2021
16 Hoho Boho
До коментар #15 от "Ето ти цените, смятай":
Коментарът ми се отнасяше до #12, който ми се стори доста скептичен.Не съм пресмятал, но както излиза от твоите сметки - това е бъдещето.
А Бойко какво ще прави с реакторите в Белене?
Коментиран от #20
19:16 12.01.2021
17 qwerty
19:47 12.01.2021
18 Язе
До коментар #15 от "Ето ти цените, смятай":
Поредната сметка без кръчмар.Слагай и каро пуснеш фурната,всичко умира.20:02 12.01.2021
19 pbdan
До коментар #15 от "Ето ти цените, смятай":
Правилни изчисления, но: 1. Трябва да живееш в къща с двор и гараж. У нас има 700 000 панелни апартамента и още толкова монолитни, кооперации, малки градски къщи. В тези жилища живеят 3,5-4млн. българи без възможностите за които говориш. Големите къщи с гаражи и дворове са по селата, но там е една бедност, безпросветност... Е има изключения разбира се, но са малко. За богатите 10-15% не говорим, за тях е както си написал. И още не видях к.п.д. на преобразуване, съхранение, цени на акумулатори, саморазряд(малък при литиевите батерии, но го има). И нещо наше, българско - ще намерят начин да ти оскъпят еленергията нашите управници. Помниш ли 4ст. осветление, 2ст. битово, 1ст. нощна енергия. И сега 50% от цената на петрола е от акциз. Винетки, данък, ГО...Чувам цената на DC бързозарядните - 48-55ст./кВтч.21:29 12.01.2021
20 опа
До коментар #16 от "Hoho Boho":
Грешиш за Белене. Все още атоманта енергия е най-евтиния и екологичен източник наток. Не искам да обсъждаме нашите крадци какво конкретно правят в Белене, просто твърдя, че без атомни реактори няма да минем. Вечер слънце няна, вятъра и водата също не са постоянни. А имаше преди години и едно сравнение колко площ волтаици е нужна за 1000 мегавата - безсмислено е тази плодородна българска земя да я садиш с фотоволтаици. Другия момент са батериите: преди 2-3 години, когато купувах соларни панели, на тесла 5квч батерията беше най-изгодна като отношение цена/капацитет. Но гаранцията и прогнозируемия и живот от 10г не покриваха цената и. Получаваше се че ще ми трябват 14-15г. за да избия батерията. А и мисля че 1200-1450квч на година са много оптимистичи данни, не сме толкова подходяща страна.Коментиран от #21
21:34 12.01.2021
21 pbdan
До коментар #20 от "опа":
Извинявам се дето се меся в разговора ви, но някои уточнения:Ядрената енергия е еко и евтина привидно. Докато се експлоатира без грешки и аварии 40-50г. добре, но натоварваме бъдещите поколения за хиляди години с охрана и съхранение на отпадъците. 1000МВт фотоволтаици са 40кв.км. , но България е 111 000кв.км. и не е необходимо на хубавата плодорона земя - над пътищата като покрив или например върху открития, но вече закрит рудник Марица. Има покриви на къщи, навеси, над гаражи и др.
Коментиран от #22
22:17 12.01.2021
22 опа
До коментар #21 от "pbdan":
За покривите и т.н. съм съгласен, но колко ги натоварваме бъдещите поколения? Отпадъците не са обемисти, хранилищата не искат супер много служители, не са някакъв прескъп невъзможен връх в технологията. А и слънцето не грее над панелите 24часа.Коментиран от #24, #25
23:21 12.01.2021
23 Колко да е евтина атомната енергия?
РАЗХОДИТЕ за оперативната дейност са 969 млн. лева.
Печалбата след данъци е в размер на 325 млн. лв., при отчетена за 2018 г. 164 млн. лв.
Я сега да видим за колко години ще се изплати Белене, ако работи с максималната рекордна печалба от 2019? При положение, че струва 20 милиарда лв, без да смятаме лихви, ще се изплати след 61 години, ако въобще работи дотогава. Ако печалбата е като през 2018-та, ще се изплати след 122г.
Кой инвеститор ще чака толкова, само за да си ВЪРНЕ ПЕРИТЕ БЕЗ ПЕЧАЛБА? Коя банка ще отпусне 60 до 120 годишен безлихвен заем? АЕЦ Белене няма икономически смисъл! Вече е по-евтино да внесем ВЕИ ток от Турция и Гърция за срам и резил!
23:51 12.01.2021
24 Дрън-дрън
До коментар #22 от "опа":
Заплатите на служителите само ще се качват през следващите 60 години, а заедно с тях и разходите за киловатчас. Цените за гориво и транспорт също вървят нагоре. Системите за сигурност са с все по-високи изисквания и поскъпват.Цените на фотоволтаиците продължават да падат и цената на киловатчас ще продължат да падат с годините. Цените за съхранение също. Една АЕЦ е необходима и напълно достатъчна за България. Две са много.
23:58 12.01.2021
25 pbdan
До коментар #22 от "опа":
Хранилищата са много голям проблем докато има желаещи да правят така наречената "мръсна бомба". Представи си, ако на територията на Сирия имаше такова хранилище какво щяха да направят губещите войната ИГИЛ-ци. Такова хранилище не може да се евакуира. А за Слънцето има едно много хубаво решение. Зареждане от слънчеви панели на служебен паркинг като бонус за примерни, а защо не и за всички служители. Това е голям контингент с много батерии за зареждане.Коментиран от #28
10:30 13.01.2021
26 Гост
До коментар #15 от "Ето ти цените, смятай":
сложи и кпд на инвертора тарикат. Това, че панелите правят 20 квтч не означава, че толкова ти брои електромера. И никой фотоволтаик не е с перфектна производителност 25 години. След седмата година кпд пада и по добре да го смениш.20:24 13.01.2021
27 Гост
До коментар #15 от "Ето ти цените, смятай":
Тези панели, които са с по-голяма гаранция са по-скъпи не са за 1000 лв на 1 квтр. А за да ползваш тока им и да ти излиза по 6 ст както казваш си пропуснал батериите в сметката. А реши ли как ще си подсилват хората прогнилите пикриви които текат от миналата зима а пари за ремонт няма. Пак ли забрави къде живееш.20:29 13.01.2021
28 Гост
До коментар #25 от "pbdan":
ще зареждаш на служебен паркинг, докато не ти измислят някаква такса и за него. Няма безплатен обяд бе не го ли разбрахте. Технологиите се развиват за да печелят корпорациите а не да ви е евтино на вас.Коментиран от #29
20:34 13.01.2021
29 pbdan
До коментар #28 от "Гост":
Такса може и да има, но това решава проблема слънчеви панели-зареждане. Ако нямаш условия за нощно зареждане, което трябва да бъде от мрежата това е добро решение.08:33 14.01.2021