Във време в което повечето от нещата в автомобилите са управлявани от мини-компютри, ето че недостиг на малки елементи като чипове, може да доведе до съкращаване на производство на хиляди автомобили.
Позовавайки се на свои източници, Reuters твърди, че Mazda може да намали драстично производството си през следващите два месеца поради недостиг на чипове които се вграждат в автомобилите. Най-засегнат засега е заводът в Япония, който отговаря за производството на CX-5, но се очаква и другите заводи в Япония, Китай и Мексико, които отговарят за Mazda3 и CX-30 да бъдат засегнати, но това евентуално ще стане на по-късен етап.
Всъщност недостигът на чипове не засяга единствено Mazda, повечето от автомобилните производители също са повлияни от това явление, което е породено от малкото направени поръчки през изминалата 2020 година. Съчетано и със завишените продажби на новите конзоли за видео игри Playstation 5 и Xbox Series X, както и ръстът на продажбите на лаптопи и компютри, които се оказаха неизменна част от работата вкъщи, то ситуацията за автомобилните заводи се влошава все повече и повече.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стойчо Керев
17:53 04.02.2021
2 Хемус
Коментиран от #9
17:54 04.02.2021
3 Гошко
18:01 04.02.2021
4 Не е голяма изненада
18:06 04.02.2021
5 В.В.П.
18:24 04.02.2021
6 В.В.П.
Коментиран от #8
18:24 04.02.2021
7 любител
18:40 04.02.2021
8 Не Руска
До коментар #6 от "В.В.П.":
- МАЗ да. О, да!18:55 04.02.2021
9 РХ 7
До коментар #2 от "Хемус":
Нищо не са подсилили.Още си го карат студено валцуване и толкова.Мойта CX-5 са и ръждясали всички болтове отдолу а е 2015г.След около 2г почва и купето май.Свикнал съм вече на 10г. да има шарка.Това ми е 3 мазда и все си е така.Иначе колите са чук.Коментиран от #10, #29
18:56 04.02.2021
10 един от стадото
До коментар #9 от "РХ 7":
синът купи една Мазда 323 2001 уж на майтам за 4 бона колкото да изкара института. Завърши, дипломира се, Маздата стои. Бе ти на се флюби в нея бе, викам му.. Ми да, що. Ръждата тръгнала, но колата не спира. Душата и вади, но яко добиче излезе. По спомен, пет години вече, само едно Денсо четири броя на мотора+ ремък на клапаните в началото. Дай нещо по сериозно бе, казвам му; за тез пари това си е сериозно..СКРОМНА кола, но Благодарна излезе.Не ме излъга джамбазаКоментиран от #18, #25
19:41 04.02.2021
11 Гост
22:22 04.02.2021
12 Лудогорец9
00:46 05.02.2021
13 Японеца
07:51 05.02.2021
14 Яко са се спекли
В същото време ги е било страх да не останат неизползвани материали защото трябва да ги платят и да ги държат на склад, а това ще са замразени пари, които ще се отразят на финансовите резултати.
Бизнеса с ДВГ вече не е устойчив бизнес. Очевидно е и доказателствата са навсякъде.
09:01 05.02.2021
15 Бивш собственик
09:21 05.02.2021
16 нафто
Коментиран от #22
12:38 05.02.2021
17 ттт
Коментиран от #32
13:41 05.02.2021
18 За толкова
До коментар #10 от "един от стадото":
време трябва да е станала кабриолет - дъждовете са разтворили покрива и.13:43 05.02.2021
19 dsсса
Коментиран от #21
13:46 05.02.2021
20 РАШКИ ЧИП
14:46 05.02.2021
21 мхм
До коментар #19 от "dsсса":
За какво му е на автомонтьор клиент с мазда? И автомонтьорът има нужда от работа.15:34 05.02.2021
22 1000
До коментар #16 от "нафто":
Това важи за всички производители. Вчера беше по всички новини. И не само за автомобилите.15:35 05.02.2021
23 Жоре
взех я на 240К и се разделих с нея на 460К
Няма един ден престой в сервиз. Най-безпроблемния автомобил, който съм притежавал.
Беше зачервила единия праг и малко легена в багажника, но долу по под, греди... точица нямаше.
Ако не и бяха вдигнали данъка и имаше климатик още щях да си я държа за 2-ра кола...
Коментиран от #26
18:45 05.02.2021
24 Истината
09:34 06.02.2021
25 Иван Лендъл
До коментар #10 от "един от стадото":
Един познат с агенция за работа в Чехия - той работи, младо момче и вика работници да помагат, а после парите по банкова сметка. Винаги точен. Богато, солидно момче, а търкаля една Мазна 323 с вдигащите се фарове - по колата за толкова години само консумативи са сменяни и боята от червен металик вече е ръждив цвят, но моторът е все едно сега излязъл от завода.12:08 06.02.2021
26 Оцетко Киселия
До коментар #23 от "Жоре":
Защото не си карал Тойота. Не казвам, че Маздата е лоша.Коментиран от #28
03:22 07.02.2021
27 Фаро
05:04 07.02.2021
28 един от стадото
До коментар #26 от "Оцетко Киселия":
Мазда не е голям производител на фона на Тойота, никога не е залагала на бройките в световен мащаб, и не се бори за място. Та за нашата Мазда още две три думи. Ако, утре не дойдете да я вземите жената я взема, много я хареса. Има Ярис, но нещо не и пасва, а има и проблеми с него, казва продавача от автокъщата.. Как бе, първи сме там и жената гледа как и отнасяме Маздата под носа..И най- важното, номера на рамата почва със J08:47 07.02.2021
29 Barbosa
До коментар #9 от "РХ 7":
Koлега вземи мерки от сега. Не чакай! Има си материали с които колата се маже от долу за да не ръждясва.12:40 07.02.2021
30 хан Крум
13:12 07.02.2021
31 gos
16:29 07.02.2021
32 Има, има
До коментар #17 от "ттт":
Явно не си виждал Алфа-Ромео как ръждясва. Там можеш буквално да чуеш ръждата как напредва. Тази марка има за цел единствено да ръждясват. Имам Мазда 6 2008, ръжда няма никъде....18:03 16.10.2021