ФАКТИ.БГ

Защо Mazda драстично намалява производството си?

Недостиг на чипове може да доведе до 30% съкращаване на произведените автомобили

Публикувана: 4 Февруари, 2021 17:50
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5409
Защо Mazda драстично намалява производството си?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 11 гласа.


Във време в което повечето от нещата в автомобилите са управлявани от мини-компютри, ето че недостиг на малки елементи като чипове, може да доведе до съкращаване на производство на хиляди автомобили.

Позовавайки се на свои източници, Reuters твърди, че Mazda може да намали драстично производството си през следващите два месеца поради недостиг на чипове които се вграждат в автомобилите. Най-засегнат засега е заводът в Япония, който отговаря за производството на CX-5, но се очаква и другите заводи в Япония, Китай и Мексико, които отговарят за Mazda3 и CX-30 да бъдат засегнати, но това евентуално ще стане на по-късен етап.

Всъщност недостигът на чипове не засяга единствено Mazda, повечето от автомобилните производители също са повлияни от това явление, което е породено от малкото направени поръчки през изминалата 2020 година. Съчетано и със завишените продажби на новите конзоли за видео игри Playstation 5 и Xbox Series X, както и ръстът на продажбите на лаптопи и компютри, които се оказаха неизменна част от работата вкъщи, то ситуацията за автомобилните заводи се влошава все повече и повече.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Стойчо Керев
1 Отговор
Има недостиг на чипове, щото ще ги вграждат у хората.

Оценка:
-5 +52

Хемус
2 Отговор
Тия подсилиха ли ламарините,че как гниеха от раз едно време!Иначе 626 имаше супер здрав мотор и ходова част

Коментиран от #9


Оценка:
-9 +39

Гошко
3 Отговор
Добра новина за всички българи - ще продължаваме да си караме кой каквото има, до пълен разпад...

Оценка:
-3 +37

Не е голяма изненада
4 Отговор
С други думи няма да има доставки защото не са си ги поръчали, а поръчката трябва да стане поне една година по-рано.

Оценка:
-0 +11

В.В.П.
5 Отговор
В ,Япония,недостиг на чипове?!!??...Те са измислили чиповете..Хахаха..Това шега ли е???

Оценка:
-1 +23

В.В.П.
6 Отговор
Мазда,японска марка ли в??

Коментиран от #8


Оценка:
-12 +7

любител
7 Отговор
ами като искат да чипосат хората с тези ваксини как да има и за колите.

Оценка:
-0 +14

Не Руска
8 Отговор

До коментар #6 от "В.В.П.":


- МАЗ да. О, да!

Оценка:
-4 +8

РХ 7
9 Отговор

До коментар #2 от "Хемус":


Нищо не са подсилили.Още си го карат студено валцуване и толкова.Мойта CX-5 са и ръждясали всички болтове отдолу а е 2015г.След около 2г почва и купето май.Свикнал съм вече на 10г. да има шарка.Това ми е 3 мазда и все си е така.Иначе колите са чук.

Коментиран от #10, #29


Оценка:
-4 +28

един от стадото
10 Отговор

До коментар #9 от "РХ 7":


синът купи една Мазда 323 2001 уж на майтам за 4 бона колкото да изкара института. Завърши, дипломира се, Маздата стои. Бе ти на се флюби в нея бе, викам му.. Ми да, що. Ръждата тръгнала, но колата не спира. Душата и вади, но яко добиче излезе. По спомен, пет години вече, само едно Денсо четири броя на мотора+ ремък на клапаните в началото. Дай нещо по сериозно бе, казвам му; за тез пари това си е сериозно..СКРОМНА кола, но Благодарна излезе.Не ме излъга джамбаза

Коментиран от #18, #25


Оценка:
-1 +23

Гост
11 Отговор
За да не я е срам толкова Тесла, че не може да направи колкото ЛАда.

Оценка:
-0 +3

Лудогорец9
12 Отговор
мазда са уникални коли просто

Оценка:
-2 +14

Японеца
13 Отговор
Мазда, Тойота, Хонда, Субару, Нисан! И луксозният им клас с друго име, са здрави и надеждни коли!

Оценка:
-1 +13

Яко са се спекли
14 Отговор
Това доказва как стогодишните сами не вярват в себе си, защото ги е страх да поръчат дори количествата материали, които са поръчали за предходната година, а са очаквали драстичен спад на продажбите.

В същото време ги е било страх да не останат неизползвани материали защото трябва да ги платят и да ги държат на склад, а това ще са замразени пари, които ще се отразят на финансовите резултати.

Бизнеса с ДВГ вече не е устойчив бизнес. Очевидно е и доказателствата са навсякъде.

Оценка:
-4 +1

Бивш собственик
15 Отговор
При скорост 95км/ч с Мазда тройка се пука предна дясна гума и се разбра едва когато един изпревари и прави знаци с пръст и сочи надолу. Уникална кола

Оценка:
-1 +11

нафто
16 Отговор
Марката МАЗДА е легендарна.Ръководството на фирмата също.Пълна глупост е написал автора на статията,че не могли да осигурят чипове.

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +4

ттт
17 Отговор
Всичко започна с намаляване на дебелината на ламарините и покритието им. Това винаги води до намаляване на производството. А в тази сфера мазда са световни шампиони - никоя кола не може да им съперничи по скорост на ръждясване. А това с недостига на чипове е само опит за прикриване на проблема.

Оценка:
-2 +10

За толкова
18 Отговор

До коментар #10 от "един от стадото":


време трябва да е станала кабриолет - дъждовете са разтворили покрива и.

Оценка:
-2 +0

dsсса
19 Отговор
Последователно имах наколко астри. Преди година реших да си купувам следващата кола. Отодох при автомонтьора, който ми поддържа колите, да ми преповъча дизел или бензин за мазда 6, на мен външният им вид много ми харесва. Той ме изгледа и ми каза "в никакъв случай не си купувай мазда".

Коментиран от #21


Оценка:
-8 +5

РАШКИ ЧИП
20 Отговор
ЧИПОВЕТЕ НА МАЗДА СЪВМЕСТИМИ ЛИ СА С ТЕЗИ ОТ СПУТНИК 5 ?

Оценка:
-2 +0

мхм
21 Отговор

До коментар #19 от "dsсса":


За какво му е на автомонтьор клиент с мазда? И автомонтьорът има нужда от работа.

Оценка:
-0 +27

1000
22 Отговор

До коментар #16 от "нафто":


Това важи за всички производители. Вчера беше по всички новини. И не само за автомобилите.

Оценка:
-0 +0

Жоре
23 Отговор
Карах 626 GE 13 години.
взех я на 240К и се разделих с нея на 460К
Няма един ден престой в сервиз. Най-безпроблемния автомобил, който съм притежавал.
Беше зачервила единия праг и малко легена в багажника, но долу по под, греди... точица нямаше.
Ако не и бяха вдигнали данъка и имаше климатик още щях да си я държа за 2-ра кола...

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +6

Истината
24 Отговор
Най-добрите бензинови двигатели са на Мазда!

Оценка:
-0 +3

Иван Лендъл
25 Отговор

До коментар #10 от "един от стадото":


Един познат с агенция за работа в Чехия - той работи, младо момче и вика работници да помагат, а после парите по банкова сметка. Винаги точен. Богато, солидно момче, а търкаля една Мазна 323 с вдигащите се фарове - по колата за толкова години само консумативи са сменяни и боята от червен металик вече е ръждив цвят, но моторът е все едно сега излязъл от завода.

Оценка:
-0 +4

Оцетко Киселия
26 Отговор

До коментар #23 от "Жоре":


Защото не си карал Тойота. Не казвам, че Маздата е лоша.

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +4

Фаро
27 Отговор
Това не е Мазда от миналото няма нищо общо

Оценка:
-1 +3

един от стадото
28 Отговор

До коментар #26 от "Оцетко Киселия":


Мазда не е голям производител на фона на Тойота, никога не е залагала на бройките в световен мащаб, и не се бори за място. Та за нашата Мазда още две три думи. Ако, утре не дойдете да я вземите жената я взема, много я хареса. Има Ярис, но нещо не и пасва, а има и проблеми с него, казва продавача от автокъщата.. Как бе, първи сме там и жената гледа как и отнасяме Маздата под носа..И най- важното, номера на рамата почва със J

Оценка:
-0 +0

Barbosa
29 Отговор

До коментар #9 от "РХ 7":


Koлега вземи мерки от сега. Не чакай! Има си материали с които колата се маже от долу за да не ръждясва.

Оценка:
-0 +1

хан Крум
30 Отговор
Уникална кола...Имах 323-1997g.Широка,удобна,икономична...За нея казват,че върви до последно,но като дойде време да мре,не можеш да я спасиш...Дори и да поискаш-не е оправдано като опция,по отношение на скъпия консуматив... Но иначе,е верен другар и приятел...В много отношения,значително по-добра от жената,като цяло...

Оценка:
-0 +1

gos
31 Отговор
новите мазди имат здаво купе супер интерор и строшен двигател

Оценка:
-2 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Тодор Батков
Президентът на Левски Тодор Батков коментира победата над аутсайдера ФК Сараево с 1:0 в среща от Лига Европа.
Какво да им се плашим на тия?! Ние пътуваме с правителствения самолет, правим разходи за подготовки, а те са дошли с рейс....."

Още бисери
ТОП 5