6 Юли, 2021 17:39 3 003 30

Mосква ще разчита на ток за своите автобуси

  • електрически автобуси-
  • kamaz

Все пак ще се правят някои леки изключения

Mосква ще разчита на ток за своите автобуси - 1
Снимка: Shutterstock

От днес нататък в столицата на Русия няма да бъдат поръчвани дизелови автобуси с изключение на тези със специален режим на движение. Това стана ясно по-рано днес след изявление на кмета на Москва.

Към момента там оперират около 600 електрически автобуса, което само по себе си е доста голямо число, но се очаква до края на годината бройката да нарастне до над 1000.

Очаква се за две години и половина, новите автобуси да транспортират над 90 милиона пътници и да изминат повече от 40 милиона километра. Очаква се до 2024 година бройката на електрическите автобуси да премине 3000 хиляди.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дамяни

    31 4 Отговор
    Ми Браво..Някой Глупак няма ли да хеити!!

    Коментиран от #4, #6

  • 2 Хахаха

    4 20 Отговор
    Иее..тия руснаци не могат и дизел да произвеждат. Мното са зле.

    Коментиран от #7

  • 3 СССР

    2 30 Отговор
    Браво, само не знам от братски Китай ли ще ги купят, или от "соророидна" Америка. Оти гъзоръките пияни ватници, освен самогон, друго не могат да произведат. Или ще чакат трета война, че да демонтират готови фабрики от Запад? В случай, че победят де!

    Коментиран от #5

  • 4 Има има

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "Дамяни":

    Тука са много! Айде, кажете им на руснаците, чи там йе мноу студену и батериите ши им изгърмът ощи първата година! Дажи им кажети, че с тез автобуси от 300 километра, ще изминат само 20 километра! По вашите формули гу изчислети!
  • 5 Браво

    9 6 Отговор

    До коментар #3 от "СССР":

    Тъкмо в съседната тема един ми обясняваше, че руснаците може ли да правят батерии, ама не искали за да не си цапат ръцете с глупости. То иначе било детска игра да произвеждаш батерии и нямало нищо ново като технология. Технологията била същата, като онези 4,5 волта плоски батерии дето се произвеждаха в Никопол едно време.

    Коментиран от #11

  • 6 Ааааа

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дамяни":

    По тая тема се изгубиха, няма ги! Къде сте бе?

    Коментиран от #8

  • 7 От дизело по-високо нема

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "Хахаха":

    Не е възможно автобусите и камионите да минат на ток - форумна мъдрост. Явно руснаците не са влизали да четат коментарите тук и ще сменят батерии на всеки две-три години и ще ги заравят в нивите!
  • 8 Пред дилема са

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ааааа":

    Обикновено защитават руснаците и плюят по електромобилите, ама сега се чудят какво да напишат!

    Коментиран от #9, #12

  • 9 Ааааа

    12 6 Отговор

    До коментар #8 от "Пред дилема са":

    Така е! От едната страна Мъска им го блъска, а сега Путин им го бута от другата! Незнаят на къде да се завъртят!

    Коментиран от #27

  • 10 Госあ

    13 4 Отговор
    фандъка разчита на немски кюмбета втора ръка. Китайското предложение за завод за електробуси не е прието. Трамвайните линии се закриват.
  • 11 Госあ

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "Браво":

    Ами надеждата при батериите е графена, получен от двама руснаци, между другото.

    Коментиран от #21

  • 12 Госあ

    5 8 Отговор

    До коментар #8 от "Пред дилема са":

    Електробус и електромобил са две различни неща. Най вече заради количеството. Не че трамваите и тролейбусите не са по добре според мен.

    Коментиран от #14

  • 13 Димов

    11 1 Отговор
    Ето така се прави екологична електрификация на транспорта.
  • 14 Ти да видиш!

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Госあ":

    Ти да не би да си против електромобилите и за електрическите камиони и електрическите автобуси?

    Коментиран от #15

  • 15 Не не

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ти да видиш!":

    Той е за Тойота хибрид с ядрено гориво!

    Коментиран от #19

  • 16 Случаен

    6 3 Отговор
    В рамките на един град е някакси по-приемливо. Пък и то като минат една обиколка на всички спирки по маршрута се връщат да зареждат.
    Обаче за лична кола където може да решиш да пътуваш 5-600км до морето например, вече е друго нещо.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Хайде стига с това море

    6 4 Отговор

    До коментар #16 от "Случаен":

    Дори в България вече можеш да спреш да заредиш на пет места на зарядни с мощност 100 120 кв от София до морето. Не мога да разбера какво е това мрънкане за 20 минути спиране след два часа шофиране? Ще ти избяга морето за 20 минути ли? Ако ти е чак толкова голям проблем може да тръгнеш 20 минути по-рано от София.
  • 18 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Случаен":

    И най вече количествата батерии, които се бълват заедно с автомобила. Ако има електробуси покрай трамваите и тролейбусите е окей. Значително по добре от дизеляците втора ръка закупени от фандъка.
  • 19 Госあ

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "Не не":

    Водородно, водородно.

    Коментиран от #20

  • 20 Направи ли си домашна зарядна станция

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Госあ":

    За да си купиш водородна Toyota. У вас хубаво ама в цяла България къде другаде ще си я зареждаш?

    Коментиран от #22

  • 21 азът

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    Недей, че може тези с минусите да прочетат нещо.
  • 22 Е как не

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Направи ли си домашна зарядна станция":

    Като всички други, ще слага сол във водата, да прави водород! 😂😂Нали така правят водорода? 😂😂

    Коментиран от #23

  • 23 А после

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Е как не":

    Ще ползва помпичката за аквариум за да го напълни в бутилката на автомобила, нали? Абе то производството на водород било също толкова лесна колкото и производството на литиево-йонни батерии! Фасулска работа!
  • 24 Hoho Boho

    3 1 Отговор
    ДВГ си заминава...

    Коментиран от #25, #28

  • 25 Така е!

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Hoho Boho":

    И на негово място ще дойде водородът, нали!
  • 26 Каква стана тя, антиелектрици?

    1 1 Отговор
    Норвегия преминава на ток, за да остане повече нефт и газ за продажба, но да не си цапат държавата с горенето им.

    Арабските държави преминават на фотоволтаици, за да спрат да горят нефт за производство на ток и да имат повече за износ, друг да цапа държавата си.

    Вече и Москва преминава на ток, за да не си цапат столицата и да остане повече за износ.

    Обаче ние понеже сме най-умни, ще купуваме всичкия този нефт за да си цапаме столицата и държавата. Ама ние сме най-големите хитреци, нали!
  • 27 Милен

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ааааа":

    Хахаха, искрено ме разсмя човече хахахаха, евала за коментара, ама недей така, че шофиран хахаха и не мога да спра да се смея
  • 28 Българин

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Hoho Boho":

    Не си занимава, а се трансформира в нов тип двигател ДВГ - двигател с въглищно горене.

    Коментиран от #29

  • 29 Прав си

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Българин":

    Трябва да се търси друго приложение на въглищата, когато след няколко години забранят от тях да се произвежда ток.
  • 30 Гого

    0 0 Отговор
    И ние разчитаме на ток, за втобусите ни. Наричаме ги ТРОЛЕЙбуси и ТРАМВАИ!!!!