23 37342

Как да превърнем старата си кола в електромобил за 7000 лв?

  • конверсия-
  • електромобил-
  • ford

Ford започна да продава електрически двигатели за преобразуване на конвенционални автомобили. Компанията го нарича "бъдещето на автомобилната персонализация"

Как да превърнем старата си кола в електромобил за 7000 лв? - 1

Ford започва продажби на дребно на електрически двигатели, същите, които са серийно инсталирани в електрическия кросоувър Mustang Mach-E. Целта е да се даде възможност да се превърне всеки обикновен автомобил с двигател с вътрешно горене в електромобил. Като пример, Ford демонстрира подобно преустроен класически пикап F-100 от 1978 г.

Двигателят, наречен Eluminator e-crate motor, развива мощност 281 к.с. и 433 Нм въртящ момент. Цената му е $3900 или приблизително 6 800 лв. Може да бъде закупен в онлайн магазина на Ford Performance Parts. Там се продават различни продукти за тунинг и моторни спортове.

Как да превърнем старата си кола в електромобил за 7000 лв?

Както в случая на серийния кросоувър Mustang Mach-E, електрическите двигатели могат да бъдат инсталирани на обикновени автомобили и по двойки - по един на всяка ос, така че автомобилът да стане със задвижване на всички колела. Точно това беше направено на стар пикап Ford F-100. Системната мощност на силовата му инсталация е 480 к.с. Най-мощната модификация, Mustang Mach-E GT, има почти същата мощност.

Как да превърнем старата си кола в електромобил за 7000 лв?

Продажбата на електродвигатели на дребно е само началото. Ford планира да започне да търгува с всички останали компоненти, необходими за превръщането на конвенционален автомобил в електрически. Към гамата ще бъдат добавени батерии, инвертори, контролери и др.

Как да превърнем старата си кола в електромобил за 7000 лв?

Компанията се стреми да опрости максимално процедурата за "преобразуване" на автомобил от двигател с вътрешно горене в електрически и нарича подобни решения "бъдещето на автомобилната персонализация".


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 63 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Горублянския

    165 26 Отговор
    А аз се чудя как на Теслата да и набутам един V12 от W140 и ще му гравирам табелка: " В чест на Грета Тумберг" !!!!

    Коментиран от #18, #40

  • 2 Мислещ

    104 9 Отговор
    Ъъ, само където 7000 е само двигателят. Без батерии, другата нужна електроника и монтажа. Значи минимум още толкова.

    Коментиран от #4, #28

  • 3 Машала

    74 23 Отговор
    А аз мисля точно обратното. Как след 10 години ще намера ДВГ за да го присадя на електричката!!! Но се надявам, че китайците правят всичко!
  • 4 антрашпиц

    65 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мислещ":

    Със сигурност това което го съобщават не е цялата истина ..

    Коментиран от #6, #11

  • 5 тарикату

    32 8 Отговор
    баце да сложи на джипу

    Коментиран от #7

  • 6 И на пътя ще

    20 5 Отговор

    До коментар #4 от "антрашпиц":

    си като циг..., ром с каруца.

  • 7 Харесвам 🎃, само сготвени

    33 12 Отговор

    До коментар #5 от "тарикату":

    На кой"джип", затворническия с който превозват помията до помощното стопанство?
  • 8 i-рян

    81 4 Отговор
    И Форд не може да се оправи с регистрацията в КАТ после
  • 9 гост

    54 5 Отговор
    А батерийките колко струват? Три броя по 1.5v ще станат?

    Коментиран от #14, #20

  • 10 Трабант

    58 5 Отговор
    Бих дал парите и бих го направил. Но това няма регистрация на територията на ЕС.Ако намерят начин такава конверсия да става легално, съм сигурен че много автомобили ще бъдат преправени на електрички.
  • 11 Алфа Вълкът

    26 14 Отговор

    До коментар #4 от "антрашпиц":

    Абсолютни глупости! Всеки ще си вземе някой кокошарник за 1000лв и за 8000лв общо ще има чушкопек!
  • 12 всичколог

    21 2 Отговор
    Нямате слаби теми,а?Не можете да напълните страница със смислен текст,но за експертиза в мрежата сте ненадминати!Хайде,атака!
  • 13 111111

    41 2 Отговор
    Газаджиите ще станат електротехници.
  • 14 ЕЛЕКТРИКА

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    100 АЧАСА БАТЕРИЯ НА 12 ВОЛТА СТРУВА ОКОЛО 700 ЛЕВА . КОЛКО БАТЕРИИ ЩЕ ТРЯБВАТ НЕ ЗНАМ.

    Коментиран от #15

  • 15 Най малките почват като умножиш

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "ЕЛЕКТРИКА":

    Твойте 100по 6000и 7000.......
  • 16 Едмонд Дантес

    44 3 Отговор
    Кон и хубава карета . Така го виждам бъдещето. Грета Тумберг до мен.
  • 17 Кико

    26 3 Отговор
    Браво на FORD! Мисли и за нас!
  • 18 Еваларка!

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "Горублянския":

    Разсмя ме!
  • 19 гост

    28 12 Отговор
    е, ама това е пълна глупост, двигателят е може би най-евтината част, контролер и електроника, кабели, зарядно, уреди, това ще е още двойно по толкова, станаха 14х.лв и 2хдвигателя, 28х.лв, една батерия с охлаждане от друга кола, минимум 20х.лв, излиза 48х.лв, това е без труд и знания как да се направи, напасне, сглоби, което са още много хиляди, но да кажем че сте много добър и дадате съвсем малко. Или отиваме на 50-60х.лв за нещо, което дори не може да регистрирате у нас, никой технотест няма да ви я одобри самоделката. От друга страна има тесла модел 3, модел Ес, корейски и френски електрички за същите пари, работещи и фирменно проектирани.

    Коментиран от #23, #24

  • 20 Грета Тунберг

    37 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Скъпи,защо си ми взел батериите от вибратора?На Теслата ли ще ги слагаш?
  • 21 Жгмъц

    22 0 Отговор
    А евтини батерии продават ли ха ха ха
  • 22 Гост

    25 2 Отговор
    7000 лв ми е горивото за 3 години.
  • 23 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Фирмено проектираните Тесли с бамбуковите детайли по тях, нали хахахаха
  • 24 бай Даньо

    15 13 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Спокойно никой няма да го продава "у нас" , Форд ще си го продават у тях . До у нас със само 25 % ваксинирани всеки разумен бизнесмен ще има едно на ум дали да се докосне вече ... очаквам блестящо бъдеще за българската икономика задвижвана от Ганчо ... Инак добра идея на Форд защото тоя бизнес го има в Америка - конверсия на газова кола в електрическа, но се прави от малки фирми , купуват се възли от различни компании къде съвместими и тествани къде не ... така може и да стане нещо. Аз например принципно не понасям Мъски нищо няма да купя от него , но винаги съм бил навит да преправя една малка кола ( Смарт, Хонда CRX) в електрическа.
  • 25 Йо Несбьо

    12 2 Отговор
    Глупости! Това е само електродвигател. За превръщането на автомобила в електрически обаче са нужни още камара неща. Иначе Технотест може да пусне колата по шосейната мрежа. Най-лесният вариант за това ще е Германия.
  • 26 Хубаво ама

    14 1 Отговор
    трябва и батерия, а тя ще е доста по-скъпа.
    Такава промяна ще е относително по-лесна на кола със задно предаване, на кола с предно става по-сложно - трябва и нов диференциал, и нови полуоски (освен ако диференциала е специално проектиран точно за тази кола), и маса други неща.
    Електроника, кабели, ново табло, модификации на охладителната уредба и на парното/климатика, или изобщо нов климатик.
    Цената ще излезе много повече от нова електрическа кола.

    И въпроса къде ще се закрепи батерията на кола която не е била предназначена за такова нещо и няма достатъчно място под пода. Неслучайно именно на пикап са правили тая перверзия - там място има много.

    Коментиран от #32

  • 27 Манци белия

    6 1 Отговор
    А можели с тва хибрид ще лети
  • 28 куку руку ку

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Мислещ":

    В момента батериите са около $300-500 за 1 kWh. Можеш да си сметнеш колко ще ти трябват за батерията.
  • 29 Djon Brachkov

    8 9 Отговор
    Това е най- разумната форма за преминаване към екологично пътуване.Мисля, че трябваъда си остане хибрид е електро със слънчеви панели. Има такова панелно фолио което се облепва върху целия автомобил и с помоща на инвертор се преобразува в захранваща енергия.При инерционно движение се натрупва ток в багерия и също се използва.
  • 30 Песен

    10 1 Отговор
    Статията е...но коментарите...като секретарица е дупе, но като дупе е фантастична...
  • 31 Една добра идея

    19 1 Отговор
    Не е ли по-лесно да ликвидираме Сорос и Гейтс, а после да си караме кой каквото му харесва.

    Коментиран от #33

  • 32 бай Даньо

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хубаво ама":

    Всичко се запазва след скоростната кутия . За всяка кола която се прави конверсия трябва да имаш една планка ( плоско парче метал с патърн дупки) която напасва новия електродвигателя към старата трансмисия , другото е батерията и инвертора. Батерията заема обикновено багажника на бившата конвенционална кола. Не да не си прав че има и други работи, например да направиш кола с перформанс нещо близко до Тесла ти трябва охлаждане на ел двигателя и батерията инак имаш най много голф количка. Батерията е скъпа. Една 18650 струва около $4-5, а в една Тесла С има около 9000 от тия и се вижда че батерията е половината цена на теслата...Цените вървят бавно надолу но не го виждам една клетка по $2 за да докароса Мъски масова кола за $30 000 и да превърне Теслата в масов производител на милиони коли, а не екзотика на пазара... На мен лично много ми допадна една друга идея за конверсия. Имаше една компания която правеше двигатели вградени в джантите и така сменяш старите джанти махаш ДВГ-то и всичко останало трансмисии диференциали връзваш батерията и имаш електричка с 4х4.

    Коментиран от #34

  • 33 Веднага ти отговарям

    9 3 Отговор

    До коментар #31 от "Една добра идея":

    Идеята ти не е добра...тя е великолепна.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 35 Нане

    5 1 Отговор
    Е па вземи едно електрокаро като тия на жп гарите. Че караш истински електромобил. Свиркай и върти геврека.
  • 36 оня с магарето

    1 0 Отговор
    аз съм навит да си направя колата електромобил ако после може да се регистрира
  • 37 БЕГАЙ БЕ

    2 2 Отговор
    НЕ РАЗБИРАМ КАК ЕДИН ЕЛ МОТОР СТРУВА 7 000 ЛЕВА , А ДРУГ 200 ЛЕВА ?
  • 38 ТИКВАТА

    1 2 Отговор
    БОЙКО КАКВО ЩЕ ИЗКВИЧИ ПО ВЪПРОСА ?

    Коментиран от #41

  • 39 POMPATA

    2 0 Отговор
    тя мойта кола 1000 лв та да дам 7000лв хахахах
  • 40 Николенко

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Горублянския":

    Нормално, като за Бай Ганьо ! И всички Ганьовци "чукат" лайкове.... нещастници
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Nightrunner

    0 0 Отговор
    Типично по български, всеки с някакво мнение и никой непрочел нищо по темата. Подобни конверсии в БГ се правят от поне 15 години. Във Варна дори има фирма която се занимава с тази дейност да не говорим, че си имаме завод за ел моторите - Костов моторс. Легализацията на МПС след конверсия също не е проблем стига да са изпълнени изискванията, да бъде запазено сътношението на натоварване предна-задна ос и да работят всички системи за сигурност по колата. Фарове, мигачи чистачки обдухване на предното стъкло. Една бюджетна конверсия преди време излизаше около 12 хиляди лв- мотор, батерии, контролер безцената на труда и донора. Не получаваш Тесла но имаш кола за градско с пробег около 120км и максимална скорост до около 140км/ч.