Last news in Fakti

29 Ноември, 2022 10:39 1 856 29

Как да увеличите пробега на електромобил през зимата

  • електромобил-
  • зима-
  • пробег-
  • ford

Няколко съвета от Ford

Как да увеличите пробега на електромобил през зимата - 1

Зимата вече официално настъпи, а с това дойдоха и по-ниските температури и първите снегове. Това не се случва само в България, а на доста места по света, включително и САЩ. Именно за това, местното подразделение на Ford реши да даде няколко съвета на собствениците на електромобили и по-конкретно електрическия F-150 Lightning за увеличаване на пробега през студените месеци. Въпреки, че съветите на Ford са насочени конкретно към пикапа, всъщност те важат за повечето електромобили на пазара.

Едно от първите неща, които може да направите , за да увеличите максимално пробега на своя електромобил е да го паркирате в гараж или друго топло и защитено от външните условия място, което да защити колата и по-конкретно батерията от студа. Така има голяма вероятност да спазите втория съвет и да държите колата максимално дълго време включена в зарядна станция, за да сте сигурни, че разполагате с максимално много енергия при тръгване.

Третият съвет предполага подгряване на батерията преди дълъг път, тъй като по този начин тя е по-ефективна. Разумното използване на климатичната система също е добър съвет, който от Ford поставят на четвърто място. Американците препоръчват използване на подгрева на седалките и волана, тъй като те черпят по-малко енергия от парното.

Петият съвет е доста очевиден, но все пак е хубаво да премахвате снега натрупал се върху колата, тъй като той е тежък и също може да повлияе негативно върху изминатите километри. Тук също бихме добавили, че шофирането с непочистен от снега автомобил е опасен поради това, че той може да изхвърчи и да затрудни видимостта на вашия или друг автомобил на пътя. От Ford предлагат и следене на налягането в гумите, тъй като това също увеличава разхода на енергия.

В коментарите бихме се радвали да прочетем и вашето мнение за това как може да бъде увеличен пробега на електромобил през зимата.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Просто

    15 2 Отговор
    имайте и кола с ДВГ за през зимата. Един резервоар с бензин/нафта от 60л. има 600кВтч енергия. При 40%КПД 240кВтч отиват в колелата за задвижване, а 360кВтч се изхвърлят от радиатора и ауспуха като отпадна топлина. Дори и 20% от тази енергия да вкарате в купето с парното ще сте по къс ръкав и в най-студената зима.

    Коментиран от #11

  • 2 Лесно е

    16 2 Отговор
    Не го карайте през зимата!
  • 3 много лесно

    14 3 Отговор
    като си купите кола с двг …
  • 4 Алооо

    13 2 Отговор
    Не пускайте парното през зимата, и така ще имате повече батерия.

    Коментиран от #7

  • 5 Коментар

    8 2 Отговор
    Като го продадете през лятото! :D
  • 6 ема

    8 2 Отговор
    Най добрият съвет е ! Не ползвайте колата си през зимата.Ако не искате да останете на пътя.
  • 7 УрсулАстайл

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "Алооо":

    От как заелените налазиха ни съветват да не се къпем, да седим на студено и да не пускаме парното в колите си ... Урсула го раздава много на едро в ЕС :Д Ама то глупостта на ходи по дърветата де.
  • 8 Коко

    2 2 Отговор
    Най умно е като му сложите газова уредба.Хем евтино хем сигурно.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Какво

    3 3 Отговор
    С едно зареждане минавам по 400 километра. Обаче зимата става страшно. При минусуви температури батерията се срива с 40 % и трябва постоянно да съм на чаржара. Затова си палим дизеларката сипвам горело олио и газирам здраво.
  • 11 Това хубаво ли е

    3 8 Отговор

    До коментар #1 от "Просто":

    Че ДВГ изхвърля около 80% от енергията на горивото във вид на топлина, дори през лятото когато тази топлина е ненужна?

    Че не можах да разбера дали се хвалиш или се оплакваш?

    Коментиран от #14

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор
    Ами просто си купете
    ПО-ДЪЛГИ КАБЕЛИ ‼️
    Оставяте ги включени в зарядното в гаража в София и си ходите до село колкото искате 😉😉😉

    Коментиран от #13

  • 13 А ти защо реши

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Че в България има чак такъв проблем с пробега на електромобилите през зимата? Първо почти няма електромобили.

    Второ страната не е толкова голяма, че в 90% от случаите някой като тръгне на "дълъг" път, различен от ежедневния, дори до село би стигнал с едно зареждане и през зимата защото дори по диагонал разстоянието е такова че някой електромобили минават повече с едно зареждане.

    Проблем със зареждането имат такива които пътуват до другия край на страната на 5-6 хиляди километра.

    При нас това ще е международно пътуване до друг континент.
  • 14 Не са толкова,

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Това хубаво ли е":

    60% от топлината отива на вятъра.Това е топлинна машина и няма как някой да се хвали или посипва главата с пепел за този неоспорим факт. Например КПД на АЕЦ "Козлодуй" е 33%.1000МВт електрическа мощност от 3000МВт топлинна мощност на реактора. 4000МВт (от двата реактора) отопляват с парно града, а останалото - рибите и жабите в Дунав. Между другото тази отпадна топлина е достатъчна за отопление на голям град като София, но софиянци са страхливи и никога няма да допуснат АЕЦ в София.

    Коментиран от #15

  • 15 Нека да не говорим на теория

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Не са толкова,":

    Говориш ми за някакво теоретично 40% кпд за усвояване на топлината от горивото за извършване на механична дейност - избутване на буталото.

    Само че от там нататък имаш загуби още в самия двигател, после други загуби до колелата, защото аз ти говоря за КПД от резервоара до колелата.

    А когато автомобила работи на място и колелата не се въртят КПД от резервоара до колелата е 0%, защото двигателя харчи гориво, а колелата не се въртят. В този случай колко процента се отделят във вид на топлина?

    Коментиран от #16

  • 16 Ако човек

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Нека да не говорим на теория":

    е прецизен в разсъжденията си ще има предвид не само триенето на буталата в цилиндрите, а и много други неща: загуби от триене в скоростна кутия, диференциал, лагери по колелата, натоварване от водна помпа, разпределителен вал, електрически генератор(пуснати светлини, бордови компютър, аудиосистема на макс), климатроник. Всичко идва от горивото в крайна сметка и КПД може да стигне 30%, че и по-малко. На празен ход можеш и сам да разбереш кои от товарите описани по-горе ги няма. Доколкото си спомням един двигател на лек автомобил гори 0,7л/час на празен ход или 7кВт, при 30% КПД са 2,1кВт.

    Коментиран от #17, #27

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Малко по малко

    0 0 Отговор
    Мен не ме е срам
  • 23 Малко по малко

    0 0 Отговор
    Мен не ме е срам когато не знам нещо или не мога да го разбера...
  • 24 Малко по малко

    0 0 Отговор
    Мен не ме е срам когато не знам нещо или не мога да го разбера, да попитам вместо веднага да
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Хайде стига бе?

    2 0 Отговор
    Мен не ме е срам когато не знам нещо или не мога да го разбера, да попитам вместо веднага да го о т р е к а.


    Заради тази последната дума ми изтривате толкова пъти мнението. По каква причина може да влезе в цензурираните думи заради които автоматично ти се изтрива мнението?
  • 27 Явно не съм прецизен в разсъждението

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ако човек":

    "Доколкото си спомням един двигател на лек автомобил гори 0,7л/час на празен ход или 7кВт, при 30% КПД са 2,1кВт."

    Ще кажеш ли според тебе тези 2,1 kw мощност полезна работа ли са? Триенето в двигателя включено ли е в тях и полезна работа ли е? А въртенето на водната помпа?

    Коментиран от #28

  • 28 Тия

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Явно не съм прецизен в разсъждението":

    2,1кВт механична мощност отиват за преодоляване силите на триене в целия двигател - бутала-цилиндри, колянов и разпределителен вал, генератор, перка на радиатор, водна и маслена помпи, компресор и други дето не мога да се сетя в момента. Това не е толкова важно, знаем, че двигателя на празен ход само гори без да върши полезна работа. Е, зарежда акумулатора и върти парното ако е студено, да не забравяме и чалгата на макс, има усилватели по 1кВт.

    Коментиран от #29

  • 29 Съгласен съм

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Тия":

    Затова попитах, понеже не бях сигурен дали казваш точно това. И тогава това триене отново се превръща в топлина и почти 100% от енергията на горивото се превръща в топлинни загуби, голяма част от които могат да бъдат използвани за отопление на купето.

    Незнайно защо обаче повечето тук се опитват да ме убедят че това било предимство на ДВГ.

    Електромобила при движение с 40 км в час харчи от батерията под 4 киловата, като в тях са включени всички електрически загуби в преобразуване, загуби при триене в трансмисията и двигателя, разход на бордовия компютър и охлаждането на батерията, преодоляването на съпротивление на търкаляне на гумите и въздушното съпротивление.

    Автомобилът с ДВГ харчи 7 kw просто както си стои на място.

    Е много ясно, че като добавиш 2-3 киловата за отопление на електромобила, които трябва да дойдат от батерията, защото при 90% КПД на двигателя топлинните му загуби са само 0,4 kw, пробегът ще падне на половина, защото консумацията е станала двойна - от 4 се е качила на 6-7 киловата, заради включване на отоплението.