Зимата вече официално настъпи, а с това дойдоха и по-ниските температури и първите снегове. Това не се случва само в България, а на доста места по света, включително и САЩ. Именно за това, местното подразделение на Ford реши да даде няколко съвета на собствениците на електромобили и по-конкретно електрическия F-150 Lightning за увеличаване на пробега през студените месеци. Въпреки, че съветите на Ford са насочени конкретно към пикапа, всъщност те важат за повечето електромобили на пазара.
Едно от първите неща, които може да направите , за да увеличите максимално пробега на своя електромобил е да го паркирате в гараж или друго топло и защитено от външните условия място, което да защити колата и по-конкретно батерията от студа. Така има голяма вероятност да спазите втория съвет и да държите колата максимално дълго време включена в зарядна станция, за да сте сигурни, че разполагате с максимално много енергия при тръгване.
Третият съвет предполага подгряване на батерията преди дълъг път, тъй като по този начин тя е по-ефективна. Разумното използване на климатичната система също е добър съвет, който от Ford поставят на четвърто място. Американците препоръчват използване на подгрева на седалките и волана, тъй като те черпят по-малко енергия от парното.
Петият съвет е доста очевиден, но все пак е хубаво да премахвате снега натрупал се върху колата, тъй като той е тежък и също може да повлияе негативно върху изминатите километри. Тук също бихме добавили, че шофирането с непочистен от снега автомобил е опасен поради това, че той може да изхвърчи и да затрудни видимостта на вашия или друг автомобил на пътя. От Ford предлагат и следене на налягането в гумите, тъй като това също увеличава разхода на енергия.
В коментарите бихме се радвали да прочетем и вашето мнение за това как може да бъде увеличен пробега на електромобил през зимата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Просто
Коментиран от #11
10:49 29.11.2022
2 Лесно е
11:05 29.11.2022
3 много лесно
11:07 29.11.2022
4 Алооо
Коментиран от #7
11:13 29.11.2022
5 Коментар
11:22 29.11.2022
6 ема
11:23 29.11.2022
7 УрсулАстайл
До коментар #4 от "Алооо":
От как заелените налазиха ни съветват да не се къпем, да седим на студено и да не пускаме парното в колите си ... Урсула го раздава много на едро в ЕС :Д Ама то глупостта на ходи по дърветата де.11:24 29.11.2022
8 Коко
11:56 29.11.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Какво
12:34 29.11.2022
11 Това хубаво ли е
До коментар #1 от "Просто":
Че ДВГ изхвърля около 80% от енергията на горивото във вид на топлина, дори през лятото когато тази топлина е ненужна?Че не можах да разбера дали се хвалиш или се оплакваш?
Коментиран от #14
12:43 29.11.2022
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ПО-ДЪЛГИ КАБЕЛИ ‼️
Оставяте ги включени в зарядното в гаража в София и си ходите до село колкото искате 😉😉😉
Коментиран от #13
13:09 29.11.2022
13 А ти защо реши
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Че в България има чак такъв проблем с пробега на електромобилите през зимата? Първо почти няма електромобили.Второ страната не е толкова голяма, че в 90% от случаите някой като тръгне на "дълъг" път, различен от ежедневния, дори до село би стигнал с едно зареждане и през зимата защото дори по диагонал разстоянието е такова че някой електромобили минават повече с едно зареждане.
Проблем със зареждането имат такива които пътуват до другия край на страната на 5-6 хиляди километра.
При нас това ще е международно пътуване до друг континент.
13:28 29.11.2022
14 Не са толкова,
До коментар #11 от "Това хубаво ли е":
60% от топлината отива на вятъра.Това е топлинна машина и няма как някой да се хвали или посипва главата с пепел за този неоспорим факт. Например КПД на АЕЦ "Козлодуй" е 33%.1000МВт електрическа мощност от 3000МВт топлинна мощност на реактора. 4000МВт (от двата реактора) отопляват с парно града, а останалото - рибите и жабите в Дунав. Между другото тази отпадна топлина е достатъчна за отопление на голям град като София, но софиянци са страхливи и никога няма да допуснат АЕЦ в София.Коментиран от #15
14:19 29.11.2022
15 Нека да не говорим на теория
До коментар #14 от "Не са толкова,":
Говориш ми за някакво теоретично 40% кпд за усвояване на топлината от горивото за извършване на механична дейност - избутване на буталото.Само че от там нататък имаш загуби още в самия двигател, после други загуби до колелата, защото аз ти говоря за КПД от резервоара до колелата.
А когато автомобила работи на място и колелата не се въртят КПД от резервоара до колелата е 0%, защото двигателя харчи гориво, а колелата не се въртят. В този случай колко процента се отделят във вид на топлина?
Коментиран от #16
15:13 29.11.2022
16 Ако човек
До коментар #15 от "Нека да не говорим на теория":
е прецизен в разсъжденията си ще има предвид не само триенето на буталата в цилиндрите, а и много други неща: загуби от триене в скоростна кутия, диференциал, лагери по колелата, натоварване от водна помпа, разпределителен вал, електрически генератор(пуснати светлини, бордови компютър, аудиосистема на макс), климатроник. Всичко идва от горивото в крайна сметка и КПД може да стигне 30%, че и по-малко. На празен ход можеш и сам да разбереш кои от товарите описани по-горе ги няма. Доколкото си спомням един двигател на лек автомобил гори 0,7л/час на празен ход или 7кВт, при 30% КПД са 2,1кВт.Коментиран от #17, #27
17:23 29.11.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Малко по малко
17:56 29.11.2022
23 Малко по малко
17:57 29.11.2022
24 Малко по малко
17:58 29.11.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Хайде стига бе?
Заради тази последната дума ми изтривате толкова пъти мнението. По каква причина може да влезе в цензурираните думи заради които автоматично ти се изтрива мнението?
18:00 29.11.2022
27 Явно не съм прецизен в разсъждението
До коментар #16 от "Ако човек":
"Доколкото си спомням един двигател на лек автомобил гори 0,7л/час на празен ход или 7кВт, при 30% КПД са 2,1кВт."Ще кажеш ли според тебе тези 2,1 kw мощност полезна работа ли са? Триенето в двигателя включено ли е в тях и полезна работа ли е? А въртенето на водната помпа?
Коментиран от #28
18:03 29.11.2022
28 Тия
До коментар #27 от "Явно не съм прецизен в разсъждението":
2,1кВт механична мощност отиват за преодоляване силите на триене в целия двигател - бутала-цилиндри, колянов и разпределителен вал, генератор, перка на радиатор, водна и маслена помпи, компресор и други дето не мога да се сетя в момента. Това не е толкова важно, знаем, че двигателя на празен ход само гори без да върши полезна работа. Е, зарежда акумулатора и върти парното ако е студено, да не забравяме и чалгата на макс, има усилватели по 1кВт.Коментиран от #29
19:01 29.11.2022
29 Съгласен съм
До коментар #28 от "Тия":
Затова попитах, понеже не бях сигурен дали казваш точно това. И тогава това триене отново се превръща в топлина и почти 100% от енергията на горивото се превръща в топлинни загуби, голяма част от които могат да бъдат използвани за отопление на купето.Незнайно защо обаче повечето тук се опитват да ме убедят че това било предимство на ДВГ.
Електромобила при движение с 40 км в час харчи от батерията под 4 киловата, като в тях са включени всички електрически загуби в преобразуване, загуби при триене в трансмисията и двигателя, разход на бордовия компютър и охлаждането на батерията, преодоляването на съпротивление на търкаляне на гумите и въздушното съпротивление.
Автомобилът с ДВГ харчи 7 kw просто както си стои на място.
Е много ясно, че като добавиш 2-3 киловата за отопление на електромобила, които трябва да дойдат от батерията, защото при 90% КПД на двигателя топлинните му загуби са само 0,4 kw, пробегът ще падне на половина, защото консумацията е станала двойна - от 4 се е качила на 6-7 киловата, заради включване на отоплението.
19:35 29.11.2022