Базираният в Мюнхен стартъп DeepDrive разработи необичаен електрически двигател. Компанията възнамерява да разшири техническите възможности на производителите на автомобили, за да създава по-достъпни и в същото време по-автономни електрически превозни средства, използвайки патентована технология с двоен ротор.
Вместо класическия метод на двигател, при който ротора се върти вътре в статора, DeepDrive поставя статора между два ротора, което ги кара да се въртят едновременно.
Според представители на компанията, така въртящият момент може да достигне 2400 Нм от всеки двигател, което е с 20% по-ефективно от съществуващите технологии. Освен това, такива двигатели са в състояние да осигурят автономност с едно зареждане от 800 километра или дори повече.
DeepDrive уверява, че разработването на такива двигатели е рентабилно. Те могат лесно да бъдат разработени за използване не само в класически леки автомобили, но и в SUV-та. В допълнение, този дизайн позволява намаляване на размера на спирачното оборудване при производството на превозните средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 абе това е
Коментиран от #2
16:51 01.08.2024
2 Хохо Бохо
До коментар #1 от "абе това е":
Тея мотор немогат да направят камо ли електромоторКоментиран от #9
17:15 01.08.2024
3 Чул не дочул
Коментиран от #15, #32
17:40 01.08.2024
4 Тук няма нищо ново
Коментиран от #13, #17, #18, #19, #27
17:46 01.08.2024
5 Гост
17:57 01.08.2024
6 Факт
Коментиран от #16
18:56 01.08.2024
7 Анонимен
18:58 01.08.2024
8 гледам в тик-ток
Коментиран от #10
19:05 01.08.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 АС/ДС ⚡
До коментар #10 от "Не е само там...":
Рок енд Рол 🤘 електрик пауър бейби!🤘⚡00:21 02.08.2024
12 определения
Ротор - подвижен, върти се.
09:55 02.08.2024
13 еладжийко
До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":
В колелото е отхвърлена, но до колелото в главината не е отхвърлена!10:34 02.08.2024
14 БАЙО
10:35 02.08.2024
15 гост
До коментар #3 от "Чул не дочул":
Статора си статор и е с намотки естествено ! Роторите са два , външен и вътрешен , вътрешния е с постоянни магнити , а външния с намотки ! Така мотора може да работи в няколко различни режима , само а вътрешния , само с външния или и с двата ротора , затова има тези характеристики !10:43 02.08.2024
16 гост
До коментар #6 от "Факт":
Лагеруването ти е показано на снимките , абсолютно същото като сега , двуредов съчмен лагер на неподвижна ос !10:48 02.08.2024
17 гост
До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":
Отхвърлени са единствено задръстените дървени философи , които продължават да ръсят глупости и да се мислят за умници , ама само си мислят !!! А в реалността такива двигатели в колелата скоро ще имат ВСИЧКИ електромобили , дори китайските , защото имат редица предимства !! И дори от години има серийни модели с такива двигатели , дори пикап , където натоварването е доста по-голямо !! Lordstown Endurance се казва и показва доста по-добри показатели ! А тука единственото излишно е тази барабанна спирачка , без която теглото ще стане почти индентично на сегашните главини с полуос и ще се спира направо с електродвигателя без никакво триене !Коментиран от #22
10:59 02.08.2024
18 гост
До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":
Напиши в тубето lordstown endurance review и ще гледаш за какво иде реч !!11:02 02.08.2024
19 гост
До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":
„Моторите в колелата променят играта“, твърди Лука Амброзич, главен търговски директор на словенската компания Elaphe Propulsion Technologies, един от водещите разработчици на технологията in-wheel, пред CNN Business. „Като съберете всичко в колелата, няма нужда от други компоненти като скоростна кутия или задвижващ вал, които обикновено прехвърлят мощността от бордовия мотор към колелата – продължава Амброзич. - Това прави колата по-лека и спестява енергия, като намалява разстоянието, което мощността трябва да измине. Освен това освобождава място в автомобила и позволява на производителя да направи автомобила по-аеродинамичен. По-аеродинамичното превозно средство от своя страна се нуждае от по-малко мощност, което може да означава по-малки батерии и по-леки превозни средства.“ Друг основен играч в технологията е Protean Electric, който беше придобит от британския производител на електрически превозни средства Bedeo през 2021 г. Тази година компанията обяви партньорство с Dongfeng Motor Corporation Tehnical Center, китайски държавен производител на автомобили. Elaphe също гледа към Китай, като планира да разшири производството си до повече от 100 000 двигатели на колела годишно в Словения до следващата година, преди да започне производство в САЩ и КитайКоментиран от #24, #33
11:12 02.08.2024
20 джо
Коментиран от #29
11:47 02.08.2024
21 КаРам
Коментиран от #25
11:52 02.08.2024
22 Гост
До коментар #17 от "гост":
Няма как да се оборудва колата само с електромагнитна спирачка - регулациите не го позволяват и колата няма да може да премине хомологацията. Все още съществуват изискванията колата да е снабдена с механични спирачки и да се съществува механична връзка между кормилото и колелата.Коментиран от #34
12:19 02.08.2024
23 Правят бре, правят!
До коментар #9 от "Не ги грижи!":
Ама много дебело ляга! До преди ковида с толкоз пари можеше да си купиш апартамент и то от старите, а не тези новото строителство със стаите тип"кибритена кутийка", а сега не ти стигат за електромобил.13:13 02.08.2024
24 Обаче има един проблем
До коментар #19 от "гост":
Охлаждането. А това с двигател в джантата го приготвях за патент 2006г. Няколко години по късно го предлагаха китайците като кит за автомобили с предно предаване. Монтира се на задните колела и подпомага основния двигателКоментиран от #26, #28
16:03 02.08.2024
25 Тургам ти пръсче
До коментар #21 от "КаРам":
за тротинетката. Не забравяй, че теглото на шасито автомобилите с ДВГ и електромобила не се много различно.Освен това ДВГ е усъвършенстван повече от 100г.
16:16 02.08.2024
26 гост
До коментар #24 от "Обаче има един проблем":
Няма никакъв проблем с охлаждането , то е въздушно , с въртенето на колелото , просто джантата се оформя като турбина , както на Тесла и други вече има и изсмуква въздух отвътре и го изхвърля отвън , като всичкия охлажда мотора ! Освен това с четири мотора , които почти през цялото време ще работят на 5-10 % от мощността си едва ли въобще ще има загряване , което намалява и топлинните загуби , нищо , че по принцип са минимални !16:32 02.08.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 гост
До коментар #24 от "Обаче има един проблем":
А тия китайски "китове " с по 5-10 коня максимум мощност , са пълен таш...к , по добре хубав стартер-генератор на двг , който ще свърши много повече работа и то без проблемите !! Това нещо тук е на мноооого нива нагоре и това си личи от фирмите , които се интересуват от него !16:40 02.08.2024
29 гост
До коментар #20 от "джо":
Чукча писател , чукча не читател , нали , хаххахахаха !!! Хората ти казват , че тук няма даже полуоска , да не говорим за диференциали и скорости , той за СЪЕДИНИТЕЛИ седнал да умува , хахахахаххахаах !!Коментиран от #31, #36
16:43 02.08.2024
30 Анализатор
Коментиран от #37
16:48 02.08.2024
31 джо
До коментар #29 от "гост":
Мало ...умнико аз съпоставям нещата като казвам ,че тоя ел. двигател може да е толкова сложен и скъп,че класическият де е много по евтин както е сега. Ти се прегледай приятелю нещо не си добре когато коментираш неща без да ги разбираш работил съм с Немска техника и им знам начина на мислене , как нещата ги усложняват за да бъдеш вечният им клиент.Коментиран от #35
17:00 02.08.2024
32 електрошок
До коментар #3 от "Чул не дочул":
Роторът в съвременните електродвигатели е два вида-с постоянни магнити и с намотка на късо(асинхронни ЕД) за да се избегнат четките.17:17 02.08.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 гост
До коментар #22 от "Гост":
Регулациите са си от миналия век и не значат , че са най-доброто ! И ще бъдат промени когато трябва !20:05 02.08.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Фииииоуууи
До коментар #29 от "гост":
Тая технология LDЯ имаха от преди 20 години .
08:52 03.08.2024
37 гост
До коментар #30 от "Анализатор":
На последната снимка ти е показан закачен на динамометър !!! Смяташ , че лъжат като малоумни руснаци ли , за нещо което е толкова лесно проверимо ? Хахахахах !!10:33 03.08.2024
38 незнайко
Коментиран от #40
17:13 03.08.2024
39 Вътю Т.Панчев
Коментиран от #43
17:15 03.08.2024
40 незнайко
До коментар #38 от "незнайко":
( BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка) )Пуснете това в скобите за търсене в Гугъл и ще видите това за което говоря.
Коментиран от #41
17:34 03.08.2024
41 незнайко
До коментар #40 от "незнайко":
В допълнение разработката е БЪЛГАРСКА от 2013 година !!!17:36 03.08.2024
42 Умник
20:45 03.08.2024
43 ХА ХА
До коментар #39 от "Вътю Т.Панчев":
Това е като парното толко по толкова плюс толкова минус еди си какво си дай 300 лв22:14 03.08.2024