1 Август, 2024 16:27 24 187 43

Нов вид двигател позволява производство на по-евтини и по-автономни електромобили

  • електродвигател-
  • електромобили

Въртящият момент може да достигне 2 400 Нм

Нов вид двигател позволява производство на по-евтини и по-автономни електромобили - 1

Базираният в Мюнхен стартъп DeepDrive разработи необичаен електрически двигател. Компанията възнамерява да разшири техническите възможности на производителите на автомобили, за да създава по-достъпни и в същото време по-автономни електрически превозни средства, използвайки патентована технология с двоен ротор.

Вместо класическия метод на двигател, при който ротора се върти вътре в статора, DeepDrive поставя статора между два ротора, което ги кара да се въртят едновременно.

Според представители на компанията, така въртящият момент може да достигне 2400 Нм от всеки двигател, което е с 20% по-ефективно от съществуващите технологии. Освен това, такива двигатели са в състояние да осигурят автономност с едно зареждане от 800 километра или дори повече.

Нов вид двигател позволява производство на по-евтини и по-автономни електромобили

DeepDrive уверява, че разработването на такива двигатели е рентабилно. Те могат лесно да бъдат разработени за използване не само в класически леки автомобили, но и в SUV-та. В допълнение, този дизайн позволява намаляване на размера на спирачното оборудване при производството на превозните средства.

Нов вид двигател позволява производство на по-евтини и по-автономни електромобили


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 40 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 абе това е

    8 22 Отговор
    новият електромотор на БМВ, дано е толкова як и икономичен

    Коментиран от #2

  • 2 Хохо Бохо

    29 17 Отговор

    До коментар #1 от "абе това е":

    Тея мотор немогат да направят камо ли електромотор

    Коментиран от #9

  • 3 Чул не дочул

    27 9 Отговор
    Абе щом статора вече е започнал да се върти, значи вече му се вика ротор! А какъв е статора - от постоянни магнити или?

    Коментиран от #15, #32

  • 4 Тук няма нищо ново

    26 10 Отговор
    Концепцията двигател в колелото за леките автомобили е отхвърлена. Колелото става тежко и колата не вози плавно през неравностите.

    Коментиран от #13, #17, #18, #19, #27

  • 5 Гост

    41 9 Отговор
    И какво му е новото на електродвигателят от пералня директ драйв? И не в електромоторът е проблемът с електромобилите, а в батериите. Кога ще ви дойде....?
  • 6 Факт

    17 5 Отговор
    Трябва да помислят за лагеруването, стабилността и окачването, тъй като сега оста на двигателя ще бъде много по-къса.

    Коментиран от #16

  • 7 Анонимен

    11 3 Отговор
    В тези жеги работят само Мазохисти и Милионери!
  • 8 гледам в тик-ток

    23 4 Отговор
    точно такива двигатели: генератор на ток, закачен към багажника на автомобила за да зарежда електричката хаахха

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 АС/ДС ⚡

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Не е само там...":

    Рок енд Рол 🤘 електрик пауър бейби!🤘⚡

  • 12 определения

    12 0 Отговор
    Статор - статичен, не мърда.
    Ротор - подвижен, върти се.
  • 13 еладжийко

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":

    В колелото е отхвърлена, но до колелото в главината не е отхвърлена!
  • 14 БАЙО

    6 4 Отговор
    Браво, а кога ще измислят и да не се самозапалва?
  • 15 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Чул не дочул":

    Статора си статор и е с намотки естествено ! Роторите са два , външен и вътрешен , вътрешния е с постоянни магнити , а външния с намотки ! Така мотора може да работи в няколко различни режима , само а вътрешния , само с външния или и с двата ротора , затова има тези характеристики !
  • 16 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Факт":

    Лагеруването ти е показано на снимките , абсолютно същото като сега , двуредов съчмен лагер на неподвижна ос !
  • 17 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":

    Отхвърлени са единствено задръстените дървени философи , които продължават да ръсят глупости и да се мислят за умници , ама само си мислят !!! А в реалността такива двигатели в колелата скоро ще имат ВСИЧКИ електромобили , дори китайските , защото имат редица предимства !! И дори от години има серийни модели с такива двигатели , дори пикап , където натоварването е доста по-голямо !! Lordstown Endurance се казва и показва доста по-добри показатели ! А тука единственото излишно е тази барабанна спирачка , без която теглото ще стане почти индентично на сегашните главини с полуос и ще се спира направо с електродвигателя без никакво триене !

    Коментиран от #22

  • 18 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":

    Напиши в тубето lordstown endurance review и ще гледаш за какво иде реч !!
  • 19 гост

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "Тук няма нищо ново":

    „Моторите в колелата променят играта“, твърди Лука Амброзич, главен търговски директор на словенската компания Elaphe Propulsion Technologies, един от водещите разработчици на технологията in-wheel, пред CNN Business. „Като съберете всичко в колелата, няма нужда от други компоненти като скоростна кутия или задвижващ вал, които обикновено прехвърлят мощността от бордовия мотор към колелата – продължава Амброзич. - Това прави колата по-лека и спестява енергия, като намалява разстоянието, което мощността трябва да измине. Освен това освобождава място в автомобила и позволява на производителя да направи автомобила по-аеродинамичен. По-аеродинамичното превозно средство от своя страна се нуждае от по-малко мощност, което може да означава по-малки батерии и по-леки превозни средства.“ Друг основен играч в технологията е Protean Electric, който беше придобит от британския производител на електрически превозни средства Bedeo през 2021 г. Тази година компанията обяви партньорство с Dongfeng Motor Corporation Tehnical Center, китайски държавен производител на автомобили. Elaphe също гледа към Китай, като планира да разшири производството си до повече от 100 000 двигатели на колела годишно в Словения до следващата година, преди да започне производство в САЩ и Китай

    Коментиран от #24, #33

  • 20 джо

    4 6 Отговор
    Може да е вярно ,че с 20% КПД се увеличен но ще е много по сложно и при ремонт ще струва колкото цената на ДВГ защото автомaтичната скоросtна кутия която е с 2 съединителя е по сложен от самият ДВГ на VW . Километрите не са проблем Китайските и те минават вече над 800- 1000 км . Най евтиният съединител който е двоен за по меко сцепление е с тампони които се износват много бързо цената започва от 800 лева без разходите за подмяна. Но тук важното е ,че разходите ще ги плаща клиентът и за Немците това няма никаква значение .

    Коментиран от #29

  • 21 КаРам

    10 7 Отговор
    Карам електромобил, но за ефективност и зеленост ако се заговори - електромобилите няма роля там. От 1500 кг. автомобил около 1/3 е батерията. Значи излиза, че за се се вози 80кг човек (най-често) бутам 1500 кг от които само "горивото" около 450 кг. Няма зелна идея, която да обясни че човек е толкова мързелив, че заслужава електромобил... Тротинетката ми тежи 12 кг. и е електрическа и ме превозва от точка А до точка Б без излижни 1500 кг.

    Коментиран от #25

  • 22 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Няма как да се оборудва колата само с електромагнитна спирачка - регулациите не го позволяват и колата няма да може да премине хомологацията. Все още съществуват изискванията колата да е снабдена с механични спирачки и да се съществува механична връзка между кормилото и колелата.

    Коментиран от #34

  • 23 Правят бре, правят!

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Не ги грижи!":

    Ама много дебело ляга! До преди ковида с толкоз пари можеше да си купиш апартамент и то от старите, а не тези новото строителство със стаите тип"кибритена кутийка", а сега не ти стигат за електромобил.
  • 24 Обаче има един проблем

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Охлаждането. А това с двигател в джантата го приготвях за патент 2006г. Няколко години по късно го предлагаха китайците като кит за автомобили с предно предаване. Монтира се на задните колела и подпомага основния двигател

    Коментиран от #26, #28

  • 25 Тургам ти пръсче

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "КаРам":

    за тротинетката. Не забравяй, че теглото на шасито автомобилите с ДВГ и електромобила не се много различно.
    Освен това ДВГ е усъвършенстван повече от 100г.
  • 26 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #24 от "Обаче има един проблем":

    Няма никакъв проблем с охлаждането , то е въздушно , с въртенето на колелото , просто джантата се оформя като турбина , както на Тесла и други вече има и изсмуква въздух отвътре и го изхвърля отвън , като всичкия охлажда мотора ! Освен това с четири мотора , които почти през цялото време ще работят на 5-10 % от мощността си едва ли въобще ще има загряване , което намалява и топлинните загуби , нищо , че по принцип са минимални !
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Обаче има един проблем":

    А тия китайски "китове " с по 5-10 коня максимум мощност , са пълен таш...к , по добре хубав стартер-генератор на двг , който ще свърши много повече работа и то без проблемите !! Това нещо тук е на мноооого нива нагоре и това си личи от фирмите , които се интересуват от него !
  • 29 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "джо":

    Чукча писател , чукча не читател , нали , хаххахахаха !!! Хората ти казват , че тук няма даже полуоска , да не говорим за диференциали и скорости , той за СЪЕДИНИТЕЛИ седнал да умува , хахахахаххахаах !!

    Коментиран от #31, #36

  • 30 Анализатор

    1 8 Отговор
    Това е фалшива новина, няма такъв въртящ момент на двигател или електродвигател

    Коментиран от #37

  • 31 джо

    7 4 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Мало ...умнико аз съпоставям нещата като казвам ,че тоя ел. двигател може да е толкова сложен и скъп,че класическият де е много по евтин както е сега. Ти се прегледай приятелю нещо не си добре когато коментираш неща без да ги разбираш работил съм с Немска техника и им знам начина на мислене , как нещата ги усложняват за да бъдеш вечният им клиент.

    Коментиран от #35

  • 32 електрошок

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Чул не дочул":

    Роторът в съвременните електродвигатели е два вида-с постоянни магнити и с намотка на късо(асинхронни ЕД) за да се избегнат четките.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Регулациите са си от миналия век и не значат , че са най-доброто ! И ще бъдат промени когато трябва !
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Фииииоуууи

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Тая технология LD
    Я имаха от преди 20 години .
  • 37 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Анализатор":

    На последната снимка ти е показан закачен на динамометър !!! Смяташ , че лъжат като малоумни руснаци ли , за нещо което е толкова лесно проверимо ? Хахахахах !!
  • 38 незнайко

    3 0 Отговор
    Този вид двигател отдавна е патентован . Статора е неподвижен в средата а от двете му страни са роторите с магнити . Така се използва магнитното поле от бовинита и от двете и страни . За радост не са го измислили немците а те са решили да го направят ! И да ще има по голяма тяга при същите параметри на ток и напрежение от еднороторен !!! Със сигурност това ще увеличи значително пробега на електромобилите.

    Коментиран от #40

  • 39 Вътю Т.Панчев

    4 2 Отговор
    А бе да ви ...мамата , какво ми дрънкате за колко % бил по-евтин ...кажете колко струва , кач пара , анадънма ?.

    Коментиран от #43

  • 40 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "незнайко":

    ( BLDC мотор с двоен магнитен кръг (алфа разработка) )
    Пуснете това в скобите за търсене в Гугъл и ще видите това за което говоря.

    Коментиран от #41

  • 41 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "незнайко":

    В допълнение разработката е БЪЛГАРСКА от 2013 година !!!
  • 42 Умник

    2 1 Отговор
    Електромотори в колелата са скожили в края на 19 век. А за мощността на електродвигателя - винаги съм се чудил как изкарват 500 kW от електромотор, който тежи по-малко от 100 кг, при условие, електромотор 150 кW e pone 400-500 kг. Според мен това е някаква пикова мощност, а реалната е 30-40 кW. Другото съмнително е инвертора - няма нужните размери и охлаждане за ези мощноси, защото КПД е 95-96 %, т. е. инвертора трябва да разсее 2.5 - 3 кW минимум и ще грее като готварска печка, а както всички са чували 100 градуса са много за електрониката, Според мен лъжат за мощността на електромобилите.
  • 43 ХА ХА

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Вътю Т.Панчев":

    Това е като парното толко по толкова плюс толкова минус еди си какво си дай 300 лв