Макар да сме в разгара на лятото, всеки шофьор помни зимните сутрини, които често започват с една и съща досадна рутина за милиони шофьори – борбата със замръзналите предни стъкла. Докато традиционните методи включват стъргалки, спрейове за размразяване или дълго чакане на двигателя да загрее, Ford въведе една технология, която революционизира този процес – системата "Quickclear" за отопление на предното стъкло. Това е функция, която, макар и сега по-разпространена, в миналото е била възприемана като истинско инженерно чудо и отличителен белег на марката.
Край на скрежа за миг
Представена за първи път през 80-те години на миналия век и широко популяризирана в модели като Ford Sierra и по-късно Mondeo, технологията "Quickclear" предлагаше бързо и ефективно решение на проблема със замръзналите стъкла. Вместо да разчита на въздушния поток от отоплението на купето, което отнема време, "Quickclear" директно загряваше повърхността на стъклото, разтапяйки леда и скрежа за броени секунди. Това осигуряваше мигновена видимост и значително съкращаваше времето за подготовка на автомобила в студено време.
Как работи "вълшебството"?
Тайната зад ефективността на "Quickclear" се крие в изключително фини метални нишки, вградени директно в предното стъкло. Тези нишки са толкова тънки, че на практика са невидими за човешкото око, когато седите зад волана, и не пречат на видимостта. Когато системата се активира с натискането на бутон, през тези нишки протича електрически ток, който ги загрява. Топлината се предава директно към стъклото, разтапяйки леда и скрежа от външната страна и предотвратявайки запотяването от вътрешната.
Удобство и безопасност в едно
Основното предимство на "Quickclear" е невероятното удобство, което предлага на водача. Вместо да стърже или да чака, шофьорът може просто да натисне един бутон и да остави системата да свърши работата. Това не само спестява време, но и допринася значително за безопасността, тъй като осигурява чиста и незамъглена предна видимост почти веднага след стартиране на двигателя, дори и при екстремно ниски температури. Особено ценна е функцията при внезапна промяна на времето, когато стъклото може бързо да замръзне по време на движение.
Емблематична функция и наследство
Системата "Quickclear" се превърна в емблематична функция за автомобилите Ford, отличавайки ги от конкуренцията в продължение на години. Въпреки че днес много други производители предлагат подобни технологии за отопляеми предни стъкла, Ford беше един от пионерите в масовото им внедряване. Тази проста, но гениална иновация показа как едно практично решение може да подобри значително ежедневието на милиони шофьори, превръщайки една досадна зимна задача в бърз и безпроблемен процес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3, #5
16:41 17.07.2025
2 ник
Коментиран от #7
17:19 17.07.2025
3 Справка
До коментар #1 от "гост":
Била е ама втора след парахода Ауди 100.Коментиран от #10
17:21 17.07.2025
4 сектант
17:44 17.07.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Да бе
19:56 17.07.2025
7 Моля
До коментар #2 от "ник":
Скучна кола?! Скучни са Нисан и Тойота. Форд са най-забавните за каране автомобили в евтиния сегмент.19:57 17.07.2025
8 може пък да съм полезен на някой
09:36 18.07.2025
9 До 7-ми
Коментиран от #11
10:24 18.07.2025
10 Пилотът Гошу
До коментар #3 от "Справка":
Ти да не мислиш, че Сиера и 100 са в една категория? Аудито струваше достатъчно повече. Сиерата е с Ауди 80 една категория. Освен това не се пъни, Сиерата е най-успешния автомобил ползван в моторните спортове - спечелил е 86% от официалните състезания. РС500 беше даже с втори инжекцион, готов за спорта. Няма от какво да се срамува Сиерата.17:01 18.07.2025
11 Пилотът Гошу
До коментар #9 от "До 7-ми":
Аре не се пъни толкова. Няма корола, дето да върви повече от Ескорт или Сиера. АЕ82/АЕ86 версиите дето се пънеш толкова са по-бавни даже от 1.6 рс турбо ескорта. За Сиера РС Косуърт и Ескорт РС Косуърт въобще не можеш и да си мечтаеш да съпоставяш... чул си ти, че японците ползват АЕ86 за дрифт и вече се пънеш да говориш за ралита... Къде се набираш кат глист на ламарина... РС500 Сиерата е в още по-висока класа от нормалната или ескорта... Въобще не си наясно, не се мъчи...17:07 18.07.2025
12 ник
18:31 18.07.2025
13 ник
18:33 18.07.2025
14 Тод
И аз смятах Опелите за посредствени и безонтересни, докато не си купих по принуда Vectra A 1,6 карбуратор в почти завотако състояние. Имал съм Avensis 2.0 147к.с. и имам BMW e36 318ti 140к.с.
Коментиран от #15
22:21 18.07.2025
15 Тод
До коментар #14 от "Тод":
До коментар 9.22:24 18.07.2025
16 Ламбо
14:05 20.07.2025