"Може би практиката на агресивния джихад за някои сигурно е "извинение" за бързата адаптация към западните нрави, които се считат за развращаващи или даже е самонаказание за тази сделка със съвестта, казва авторитетният професор по философия Реми Браг за френския в. „Фигаро“. Да се самовзривиш е много по-бързо, отколкото да преодолееш трудностите да се върнеш в правия път".
Коментирайки понятието "свещена война", Браг подчертава, че днес много мюсюлмани се стремят да избегнат този израз и да запазят арабската дума "джихад", която често се разбира като чисто духовни усилия в борбата срещу собствените страсти. "Въпреки това, ние често намираме използването на тази дума в много конкретен смисъл, например, в трактатите за правилата, където в раздела, озаглавен" джихад", се отнася до много реални атаки" - казва Реми Браг.
"Във всеки случай, е необходимо да обърнем внимание на парадокса, който представлява това словосъчетание "свещена война. То съдържа ценна информация - ислямът има голямото предимство пред всички други съществуващи религии, защото позволява директно да се равнопоставя най-лошото и най-доброто, най-низките инстинкти и най-святото същество убийството и Бога. "
Според привържениците на "Ислямска държава" "Бог заповядва да се самопожертвуват, убивайки колкото може много други хора“. Такъв ислям позволява на хората, чийто живот не е много успешен, да вярват, че за всичко са виновни други, че те са злото и затова трябва да бъдат унищожени", казва Реми Браг .
И най-важното според френския философ, европейците - от най-набожните до най-радикалните антиклерици - несъзнателно си представят религията по модела на християнството. Те свеждат религията до това, което се наблюдава в различните християнски вероизповедания: ритуалите, молитвата, понякога - постът и поклонничеството. В случая с исляма религията се състои в това да се съблюдава божествения закон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА