Северна Корея се обяви за най-голямата жертва в случая със смъртта на американски студент, който прекара повече от година в севернокорейски затвор и почина дни след като беше върнат в САЩ в кома, предаде АП.
Севернокорейската информационна агенция КЦТА отрече севернокорейските власти да са се отнасяли жестоко или да са подлагали на изтезания Ото Уормбиър, и обвини САЩ и Южна Корея в клеветническа кампания, която обиждала "хуманното" й отношение към него.
Американските лекари, които изследваха 22-годишния Уормбиър след освобождаването му от Северна Корея, казаха, че той има тежки неврологични поражения с неизвестен произход. На роднините на студента било казано, че Ото е изпаднал в кома малко след като през март миналата година бил осъден на 15 години тежък принудителен труд в Северна Корея.
Уормбиър бил обвинен в кражба на пропаганден плакат. Според КЦТА Северна Корея се е отнесла съм него съгласно законите си и международните стандарти.
Във вторник южнокорейският президент Мун Дже-ин заяви, че смята "безразсъдния" режим в Пхенян отговорен за смъртта на Уормбиър, а американският президент Доналд Тръмп осъди случилото се като "абсолютен скандал".
В комюнике говорител на севернокорейското външно министерство заяви, че Уормбиър, "изпратен от американска организация да подклажда заговори", бил "престъпник, осъден на поправителен труд".
Макар да нямахме никакви причини да проявяваме милосърдие към такъв престъпник от вражеска страна, ние му осигурихме лечение и медицински грижи до връщането му в САЩ, тъй като сметнахме, че здравното му състояние се е влошило. Внезапната смърт на Уормбиър по-малко от седмица след връщането му в САЩ е загадка и за нас, се казва в комюникето.
Ото дошъл в Северна Корея на организирано пътуване за Нова година. Той бил осъден на 15 години поправителен труд при процес, продължил по-малко от час.
Вчера младият мъж беше погребан в щата Охайо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо Курти
Но той е имал непоправими увреждания на мозъка.
16:20 23.06.2017
2 Скорпион29
Коментиран от #6
16:31 23.06.2017
3 Станислав
Коментиран от #4, #11
17:19 23.06.2017
4 Гост
До коментар #3 от "Станислав":
Никога.Коментиран от #5
17:23 23.06.2017
5 Станислав
До коментар #4 от "Гост":
Естествено! Войната е бизнес и Северна Корея трябва на Китай, а САЩ и Европа ги е страх от ядрени оръжия и няма да се решат на военна интервенция (освен ако психото Ким ЧенУн не направи още по-драстична тъпотия от изстрелването на ракети по морската икономическа зона на Япония и периодичните ядрени опити).Коментиран от #7
17:47 23.06.2017
6 стоян георгиев
До коментар #2 от "Скорпион29":
точно така скорпи,убили са го в самолета ,а в северна корея е бил справедливо осъден щото е откраднал плакат на гея комунист .така трябва да се постъпва във всяка нормална за твоите стандарти страна нали икономисте? ха,ха,ха.....!Коментиран от #8, #9, #12
18:39 23.06.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ибрахим
До коментар #6 от "стоян георгиев":
Да точно така трябва да се постъпва с крадците.съдят ги и ги пращат да работят.някога отдавна и тука е било така.по времето на Крум страшни.Коментиран от #18
19:43 23.06.2017
9 Скорпион29
До коментар #6 от "стоян георгиев":
Даааа разбирасе прав си на 100%Коментиран от #19
19:47 23.06.2017
10 Дедо Тодър
20:29 23.06.2017
11 Кики
До коментар #3 от "Станислав":
Абе Станиславе, мъките са за нас. Хайде поразрови се за С.Корея да видиш, че не живеят по - зле от нас. А в доста отношения са пред нас!21:57 23.06.2017
12 Кики
До коментар #6 от "стоян георгиев":
Точно за това уважавам С.Корея, защото там се спазват стриктно законите - откраднеш ли - край! Затова в тази държава има ред и дисциплина, и върви напред!22:10 23.06.2017
13 Пазарен Либерализатор
Коментиран от #14
23:37 23.06.2017
14 По стар
До коментар #13 от "Пазарен Либерализатор":
Е тва което описа е било в България преди 1989 ли? Ти на колко си годинки?Коментиран от #20, #24
00:00 24.06.2017
15 Барчо
00:35 24.06.2017
16 Барчо
Първа снимка - човека е явно в съда и гледа НАГЛО. В главата му се върти мисълта, че американците са близо и ще дойде Рамбо да го спаси, като ще избие цяла Северна Корея с вълшебния лък и безкрайните пълнители на М-16.
Втора снимка - Станало му е ясно, че Рамбо в момента не могат да го намерят и няма да дойде.
Трета снимка - Казали са му, че в Северна Корея който не работи не яде. Той обаче не ще да работи.....
Трета снимка - без коментар
Коментиран от #17
00:46 24.06.2017
17 Барчо
До коментар #16 от "Барчо":
Четвърта - без коментар....00:52 24.06.2017
18 стоян георгиев
До коментар #8 от "Ибрахим":
крадците на какво бе ибрахиме?да свалиш рекламен плакат не е кражба бе умнико!!!и трябва ли да ти счупят черепа за това че си си взел такъв плакат за сувинир?в българия значи след изборите трябва да не остане народ в страната !!!Коментиран от #21, #36
01:20 24.06.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 стоян георгиев
До коментар #14 от "По стар":
беше едно към едно,те се учиха на тези малоумщини от нас .същата мизерия ,същите ненормални чичаци и същите мерки .през не толкова далечната 1988 година можеха да ти сменят тук името или да ти острижат косата щото не се харесват на кликата .да пееш песни против властта или да късаш пропагандни плакати ,се наказваха по същия начин както и днес при малоумниците там.01:28 24.06.2017
21 Ибрахим
До коментар #18 от "стоян георгиев":
кражбата си е кражба.никой не го е завел насила там той сам е отишъл.и плаката не е рекламен там ким е равен на бог не е добре да крадеш от бога.за едно време си прав имаше закони и тука и който не ги спазваше или му сменяха името или местожителството.
Коментиран от #22
05:42 24.06.2017
22 стоян георгиев
До коментар #21 от "Ибрахим":
кое е кражба бе ибрахиме?рекламните материали затова са рекламни щото се раздават без пари.няма как да откраднеш флаер или плакат щото те са ти дадени безплатно именно за теб.по голям смях не бях чул и то от мюсулманин дето го е ял именно по тази система.на теб добре ли ти беше като смениха името на починалите ти роднини и им избиха надписите в гробището?тва е същата система само че тук тя е прецакала едно 20 годишно момче дето не е очаквало кво може да стане в страна с такъв модел на управление.момчето е убито буквално за нищо и лошото е че престъплението е извършено умишлено и преднамерено,а още по-лошото е че тук у нас има фенове точно на този начин на раздаване на правосъдие.Коментиран от #23, #25
13:12 24.06.2017
23 Дедо Грую
До коментар #22 от "стоян георгиев":
Безпредметно е да се опитваш да преподаваш морал и цивилизовано отношение на празноглав посткомунистически резак.14:12 24.06.2017
24 Пазарен Либерализатор
До коментар #14 от "По стар":
Точно така беше. Терор и тоталитарна диктатура. Определени "одобрени" прически и облекла, в магазините нищета и празнота. Никаква свобода, не можеш да излезеш на екскурзия извън комунистическия рай. Не можеш да имаш собствен бизнес-длъжен си да работиш за партията ангария, на 3/смени и да цепиш петилетката за 4 години. Чакаш автобуса на спирката-идва раздрънкан котер, в който се наблъскват трудещите се пролетарии, но не можеш да кажеш, че автобуса е скапан, вътре има портрет на Брежнев и Жоро тарабата. Претъпкан градски и междуградски транспорт, а за личен автомобил трябваше да чакаш 10 години, а накрая вместо автомобил получаваш руска самоходна скрап, с дефекти още от завода. Още преди да докарат нещо в магазина-отпред опашка, редиш се половин ден за кренвирши, карантия, месо, банани, лимони или каквото и да било. И задължителни манифестации-да минем усмихнати и да поздравим чичаците, докарали държавата до 3 фалита. После поклонение пред препарирани комунист, както сега е в Северна Корея. Населението няма какво да яде, обаче Ким Чук Пън се въоръжава и развива ядрена програма, а войската с въшкарници и калцуни. Пълна цензура в медиите, напудрени журналя обясняват на гладния как живее в рая, а вожда-слънце поддържа фотосинтезата. Има магазини за висшата номенклатура, както тук имаше корекоми, но населението няма достъп до валута, защото е престъпно да притежаваш империалистически долари. Познато, а?14:38 24.06.2017
25 Ибрахим
До коментар #22 от "стоян георгиев":
стоене пиша ти нормално ти чети бавно и се помъчи да осмисляш какво ти пиша.пак ти казвам плаката не е рекламен а агитационен.правиш ли разлика.това е същото като паметника на цар освободител.
никой не го е завел там насила той сам е отишъл и трябва да спазва тамошните закони.
за едно време недей да се напъваш казах ти който не спазва законите му сменят името а също и местожителството.
а и преди да дойдат тия за които говориш е имало закон за защита на държавата.запознай се с него и пак ела да коментираш.
Коментиран от #26
14:40 24.06.2017
26 стоян георгиев
До коментар #25 от "Ибрахим":
разбрах те.ти си толкова ибрахим колкото аз ким ир сен.няма човек дето би приел нормално да му сменят името както и името на починалите му роднини и да оправдава модела повторен в северна корея и ползван по същия начин.сега ибчо само леко да те открехна агитационния плакат е също рекламен бе убавецо.рекламен плакат на борисов или нинова се раздава и поставя безплатно и ако ти го вземеш няма как да те съдят за кражба.отишъл е в северна корея свалил си е един плакат от стената с вожда геи и за това са го убили.само много ограничен човек трябва приема че тва е нещо нормално щото там скъпи ми ибчо подобно на соц българия закона няма никакво значение,както стана с преименуването на българските мюсулмани или с денационализирането насила на македонските българи преди това.просто шефа решава и се прави .съда осъди момчето за подривна деиност ,а такава то не е осъществявало,а също така то получи затвор ,а те го убиха което също е в нарушение дори на закона в северна корея.познавам добре закона за защита на държавата лъжеибчо и тои не би трябвало да е причина за тоталитаризма у нас .Коментиран от #28
20:22 24.06.2017
27 Лупи
22:06 24.06.2017
28 Ибрахим
До коментар #26 от "стоян георгиев":
много буква никакъв смисъл.къде прочете да намирам нещо за нормално.
у нас също е забранено премахването на агитационни материали.освен в някои случаи.в северна корея свалянето на плакат на вожда е наказуемо.когато си в чужда държава си длъжен да сазваш законите и.
и не ми давай примери за диктатура ако обичаш защото държавата чийто гражданин е осъдения може да бъде обвинена във всички престъпления против човечеството.
Коментиран от #29
23:31 24.06.2017
29 стоян георгиев
До коментар #28 от "Ибрахим":
в северна корея премахването на плакат на вожда е наказуемо ,но не със смърт.и не се изнизваи като мокра връв .не бил приемал за нормално!!!!я си прочети предните постове или те хвана склерозата?ти през цялото време оправдаваш деянието бе .като не го смяташ за нормално що го оправдаваш?и не ми излизаи с тъпи номера за тва как америка била виновна за всичко и затова трябвало да се размива темата.комунистическите измъдяци кво ли няма да измислите за да оправдаете свинщините на разни геове комуняги като въпросния.даже и име ибрахим ще си сложите!в българия било наказуемо да се премахват агитационни матеряли????!!!ти нормален ли си бе?кво като скъсам плакат на борисов ще ми строшат черепа ли?толкова ли не разбра бе лъшко че престъплението и наказанието трябва да са адекватни?тва е разковничето на нормалността и малоумието.да ти строшат черепа за един плакат и да ми обянсяваш как било нормално щото кражбата си е кражба е патология бе ибрахим ли си мохамед ли си!Коментиран от #30
01:07 25.06.2017
30 Ибрахим
До коментар #29 от "стоян георгиев":
пак много буква никакъв смисъл.казах ти чети бавно и от ляво на дясно.кое точно от закона важи за всички и трябва да се спазва не разбра.
Коментиран от #31
05:51 25.06.2017
31 стоян георгиев
До коментар #30 от "Ибрахим":
да трябва да се спазва закона,но севернокореиците не спазват своя собствен закон,колкото и абсурден да е.тва ти не го ли разбра?съдят американец за кражба без да е извършил такава,обвиняваики го в подривна деиност.как една кражба на плакат става подривна деиност????осъждат го на затвор и вместо да го оставят да лежи там го убиват.второ тяхно неспазване на закона им.ти верно си много зле!
освен това твърдят че спазвали международните стандарти ,което също е лъжа,щото няма друга такава практика да ти дадат 15 година за кражба на пропаганден плакат.дадох адекватен пример с плакати в българия ,но тва си го пропуснал.та казано в края .в страни като северна корея няма независима съдебна система и законите са само параван пред абсолютната власт на вожда.днес те значат едно утре друго и няма как да ги спазиш щото не деистват реално,както в случая.дадох ти примери с фрапантни подобни нарушения извършени и в българия през тоталитаризма ,както и върху мюсулманското малцинство от което погрешно смятах че си и ти.
Коментиран от #33
11:58 25.06.2017
32 Агент00
12:22 25.06.2017
33 Ибрахим
До коментар #31 от "стоян георгиев":
стоене намали буквите увеличи смисълът в тях.осъден е за подривна дейност.в тази държава е така и си спазват хората закона.защото е американец е осъден на 15 г.ТЕЖЪК физически труд.ако беше кореец направо щяха да го изпишат.
за сметка на едно време сега мюсюлманите се ползват с всички блага не само на българия ами на целия европейски съюз.
Коментиран от #34
12:44 25.06.2017
34 стоян георгиев
До коментар #33 от "Ибрахим":
точно така осъден е за подривна деиност.кво е подривна деиност бе ибчо?кражбата на плакат подривна деиност ли е в смисъла на понятието?тва е първото правонарушение .тва е все едно да те осъдят за изневяра щото си минал на червен светофар.ако го съдеха за кражба ок,но те го съдят за друго.освен това след като го осъждат на затвор ,го убиват демек второ правонарушение на техните си закони.що не го оставиха да лежи в затвора ,а го утрепаха?щели да похарчат ако бил местен???ами този кво го направиха,като не е?и в приказките си сам си признаваш че са в правонарушение ,но лошото е и че го оправдаваш.демек хванали го че краде пропаганден плакат ,за теб е в реда на нещата да му дадат 15 години за това деяние въпреки че явно техния закон не ги предвижда и те го съдят по друг за неизвършено престъпление,а след това като го и убиват за теб тва също е в кръга на неукоримото????!!!а и не се напъваи да се изкараш мюсулманин ,ясно е че не си .познавам маса мюсулмани дето бяха репресирани през соца и нито един няма да оправдае репресиите си особено към памета на починалите си роднини с идиотското обяснение за закона за защита на държава от преди 44 година.Коментиран от #35
19:48 25.06.2017
35 Ибрахим
До коментар #34 от "стоян георгиев":
трудно ти е с разбирането.никой никъде не оправдавам.никъде не съм написал че съм съгласен или не с присъдата.ама ти не четеш.осъден е на ТЕЖЪК ФИЗИЧЕСКИ ТРУД в затвора.като не ще да бачка с лопатата зад вратъ(пак не казвам че оправдавам или не методите)
туй за закона за защита на държавата ти го писах за да вденеш че не само комунистите имат репресивни закони.
къде чете да съм казвал че съм мюсюлманин.ако се бях писал крал артур щеше да ми викаш сър ли.
Коментиран от #37
21:16 25.06.2017
36 Барчо
До коментар #18 от "стоян георгиев":
Друже! Всяка държава има собствени закони, които са в сила на нейната територия. Всеки стъпил на нея е длъжен да се подчинява на тях, а не на тези в собствената си държава. Също и е задължително да уважава и се съобразява с местните нрави и обичаи. Там свалянето на агитационни плакати от други хора, освен назначените за това е престъпление. Точка. Няма нужда да се коментира дали това е справедливо или не. Незнанието или нежеланието да го спазваш не те прави невинен. Знаеш много добре, че дори и в прехвалените САЩ законите в различните щати са различни за едно и също престъпление. Дори тъпите серийни убийци отиват в щати без смъртно наказание да трепат.Коментиран от #38
22:48 25.06.2017
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 стоян георгиев
До коментар #36 от "Барчо":
законите на страната в която отиваш трябва да се уважават,но няма как страната в която отиваш да измисля специални закони за да те изкара виновен и убие.в северна корея тва момче го осъждат за подривна деиност ,което не е адекватно с извършеното от него престъпление ,а именно кражба.освен това получава присъда от съда затвор ,а вместо нея е убит при което северна корея нито се извинява, че е станало така нито пък дава да се разбере че ще вземе мерки да накаже виновните за смъртта на момчето.ако тва момче бе някакъв американски шпионин рекламиращ падането на режима там и тва бе установено ,съвсем нормално би било да лежи в затвора ,но да убиеш този заблуден студент след като си го осъдил по неверно обвинение и да се изкарваш жертва вместо да се извиниш на роднините му ,тва е психопатия .Коментиран от #39
00:35 26.06.2017
39 Ибрахим
До коментар #38 от "стоян георгиев":
стоене ти също като севернокорейски комунист повтаряш едно и също.осъден е абсолютно и безапелационно законно според законите на страната.
туй със заблуденото студентче го казваш ти, корейците казват обучено провокаторче.
и си го набий в тиква че го предават жив.демек не е убит. гътнал се е в америка от някаква незнайна болест.така казват американските доктори.
Коментиран от #40
05:44 26.06.2017
40 Стършел
До коментар #39 от "Ибрахим":
Пич,ти направо го закла.Браво.15:52 26.06.2017