Президентът на Армения Серж Саркисян е анулирал договора, сключен между Армения и Турция, предвиждащ нормализиране на отношенията между двете държави, съобщиха турската НТВ и арменската Йеркир Медия ТВ.
Договорът е бил анулиран на заседание на Съвета за национална сигурност на Армения.
Документът и протоколите към него, включващи инициативи за нормализиране на турско-арменските отношения, бе подписан на 10 октомври 2009 г.в Цюрих.
След това трябваше да бъдат одобрени от парламентите на двете страни, но не бяха ратифицирани.
Саркисян бе обявил пред конференцията на ООН в Ню Йорк през септември 2017 г. че през пролетта на 2018 г. ще анулират протоколите.
На 10 октомври 2009 г. в Цюрих министрите на външните работи на Армения и Турция в присъствието на министрите на външните работи на Русия и Франция и на държавния секретар на САЩ подписаха арменско-турски протоколи за нормализиране на двустранните отношения.
Протоколите, подписани с посредничеството на Швейцария, предвиждаха установяване на дипломатически отношения между двете страни, отваряне на границата и създаване на независима комисия за проучване на събитията от 1915 г.
Процесът на сбилжаване между Армения и Турция е замразен от няколко години. Анкара и Ереван не поддържат дипломатически и икономически отношения откакто Армения обяви независимостта си през 1991 г.
Две години по-късно, през 1993 г., Анкара затвори границата си с Армения, за да подкрепи тюркскоезичния Азербайджан, който е в конфликт с Ереван за контрола на Нагорни Карабах, населен с арменци анклав на азербайджанска територия. Армения пое контрола върху него в резултат на шестгодишна война, продължила от 1988 до 1994 година.
Двете страни имат разногласия и по общата си история, и по-специално по въпроса за арменския геноцид. Според Армения по времето на Османската империя в периода 1915-1917 г. са били избити близо 1,5 милиона арменци. Турция твърди, че жертвите са между 250 000 и 500 000 и категорично отхвърля тезата за геноцид.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Янис
Коментиран от #69
19:56 01.03.2018
2 Холандеца
Коментиран от #3, #10
20:02 01.03.2018
3 Хасан
До коментар #2 от "Холандеца":
Армения пък трябва да признае за геноцида и избиването на цивилни жени и деца в Карабах..Коментиран от #73
20:11 01.03.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Реалист
Коментиран от #7, #60
20:20 01.03.2018
6 ivan4o
20:22 01.03.2018
7 Хасан
До коментар #5 от "Реалист":
Не си прав...турчина е като сивия вълк сред чакали..20:24 01.03.2018
8 ivan4o
20:25 01.03.2018
9 ivan4o
20:28 01.03.2018
10 Хасан
До коментар #2 от "Холандеца":
Мислиш ли че българите също имат лоша карма...!???..милиони беззащитни цивилни турци които живееха от векове бяха прогонени от своите села и градове през последните сто годиниКоментиран от #11, #17, #34
20:29 01.03.2018
11 не лъжи
До коментар #10 от "Хасан":
това не е вярно.Коментиран от #13
20:33 01.03.2018
12 ivan4o
Коментиран от #33
20:34 01.03.2018
13 Хасан
До коментар #11 от "не лъжи":
Чети историята и историците а не разни романи,поеми и стихове..Коментиран от #15
20:38 01.03.2018
14 ivan4o
Коментиран от #16
20:41 01.03.2018
15 не лъжи
До коментар #13 от "Хасан":
не е вярно Хасане, не лъжи за такива чувствителни неща.20:43 01.03.2018
16 не лъжи
До коментар #14 от "ivan4o":
Много добре я знам.20:44 01.03.2018
17 Холандеца
До коментар #10 от "Хасан":
Целият Свят каза че сте убийци!!Признайте си и всичко ще се оправи.България се извини три пъти,а Турция на България кога ще се извини?????Коментиран от #19, #50
20:45 01.03.2018
18 ivan4o
Коментиран от #20
20:51 01.03.2018
19 Тъпчо от тъпарландия
До коментар #17 от "Холандеца":
Не можеш на зад кормилното устройство на козите,да му смениш центровката,то си знае и повтаря само това което е влязло в главата при ударите в земята в петъка.21:04 01.03.2018
20 Арменец
До коментар #18 от "ivan4o":
Те никога няма да си признаят !!Но има един дето вижда всичко.той всичко е видял и ще си платите за това!Нищо не остава скрито от ГОСПОД.Така че всичко ще ви се стовари изведнъж .Прошка няма да има .Господ забавя но не забравя.Коментиран от #24
21:08 01.03.2018
21 ivan4o
21:08 01.03.2018
22 Хасан
Коментиран от #27
21:08 01.03.2018
23 ivan4o
21:10 01.03.2018
24 Хасан
До коментар #20 от "Арменец":
Арменец ли си или си българин и се правиш на такъв???Коментиран от #28
21:10 01.03.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Хасан
21:17 01.03.2018
27 не лъжи
До коментар #22 от "Хасан":
Съгласен съм, но тогава защо казваш, че Турция има историческа отговорност към съседните земи? Значи не наследявате лошите неща от империята, но наследявате съседните земи. Можеш ли да обясниш?Коментиран от #29
21:18 01.03.2018
28 Тъпчо от тъпарландия
До коментар #24 от "Хасан":
Ivan4o какъв е?21:20 01.03.2018
29 Хасан
До коментар #27 от "не лъжи":
Историческа отоворност в смисъл е загрижена за съседите си...имат обща история ..добра и лоша ..но е обща..като брака ..добри и лоши дни...Истанбул е духовен център и на православието ,и на арменците ,и на гърците и на турците21:22 01.03.2018
30 ivan4o
Коментиран от #31
21:23 01.03.2018
31 не лъжи
До коментар #30 от "ivan4o":
казва се Хасан, а ти му викаш Асан...това е доста обидно. И като си толкова голям турчин, що се казваш Иванчо?21:27 01.03.2018
32 ivan4o
21:30 01.03.2018
33 Дони
До коментар #12 от "ivan4o":
Иван40 ти май си Хасан40.Но много неистини написа.Естествено ,че има геноцид.И Франция го призна за геноцид.Турция се посърди пък се пресърди.21:52 01.03.2018
34 guest
До коментар #10 от "Хасан":
То бива наглост и арогантност, но твоята надмина всякакви граници.Никога на територията на България не са живяли милиони турци, още повече да са били прогонени! В интернет има много етнически карти на балканите, в които се показва етническото разпределение на населението през средата на 19-ти век. Единствения регион с турско мнозинство бил в шуменския край, както и сега. Това показва че никой не ви е гонил. Преди да пишете глупости първо се информирайте бе хора.
А колкото до проижода на останалите турци в България : Между българите има повече от един милион мохамедани. Тези мохамедани не са дошли от Азия, както обикновено се мисли. Това са потомци на същите тези българи, преобърнати в исляма през епохата на завоеванията и следващите години. Това са чада на същата тази страна, на същата тази раса и от същото това коляно. А между тях има и една част, които не говорят друг език освен български. Мидхат паша
Коментиран от #35, #36
22:15 01.03.2018
35 Хасан
До коментар #34 от "guest":
Така наречения ”Възродителен процес ” не беше ли акт на етническа асимилация????..а така наречената ”Голяма екскурзия ” не беше ли етническо пречистване на цели райони от турското население?????...Коментиран от #37, #38
22:23 01.03.2018
36 Браво за истината
До коментар #34 от "guest":
Абсолютно точно и ясно казано !!Така наречените мохамедани са си чисти Българи.Не само тези дето живеят във България,а и тези във северна Гърция всички тези хора знаят български и то много добре,но са им промили мозаците тези от Търция.И на сила се турцизират.но пропагандата работи здраво и продължава да работи от търска страна.22:32 01.03.2018
37 guest
До коментар #35 от "Хасан":
Голямата екскурзия е отваряне на границата между България и Турция и е била доброволна, който е искал е заминал, който не е искал е останал, а на който не му е харесало се е върнал в имота си! А по време на възрдодителния процес никой не е гонен от от България.Така че не лъжи че милиони турци са прогонени от България!
Коментиран от #39, #40, #41
22:38 01.03.2018
38 Стига си лъгал
До коментар #35 от "Хасан":
Че кой ги е гонил .Нико не ги е гонил те изоставиха всичко земите със продукция ,животни ,къщи .Много добре си спомням речта на Тодор Живков към турския президент. Нека турция отвори границите си и който иска да заминава!Живея във такъв район със турско население тръгнаха всички като луди ,пак казвам всичко оставиха и тръгнаха !Така че Неми км язвата че са ги гонили .Няма такова нещо ,тръгваха по свое желание.Коментиран от #42
22:41 01.03.2018
39 Хасан
До коментар #37 от "guest":
Това което казваш го пишеше в Работническо дело ,но реалността беше съвсем друга...насилие,побой,разграбване на имущество,животни ,покъщина,изгонване от работа..23:03 01.03.2018
40 Хасан
До коментар #37 от "guest":
Възродителния процес беше акт на насилие...военен режим,милиционерски час,обсадени села,пребити хора,уволнени от работа турска интелегенция,разрушени джамии,ухапани от кучета хора,убити пеленачета...23:07 01.03.2018
41 Хасан
До коментар #37 от "guest":
Пеленаче беше прегазено от военен танк от режима на диктатора Живков...23:08 01.03.2018
42 Хасан
До коментар #38 от "Стига си лъгал":
Като си живял в смесен район ,не помниш ли как българите съседи разграбваха животните,колите,апартаментите,покъщината на своите съседи турци,колеги от работа,съученици,приятели????Коментиран от #47
23:11 01.03.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Арменец 2
Коментиран от #54, #57, #59
00:18 02.03.2018
45 Пак Иванчо
Смешни и жалки сте с тия ревове. Кой ви гонеше? Никой. Доброволно си отидохте. И това наричате геноцид. Защото не знаете какво е истински геноцид..
Можехме да ви избием през 1878-ма, когато раните още кървяха.
Можехме да ви избием през 1915-та, когато избихте и игонихте от домовете им 500 000 българи от Източна Тракия. А домовете им запалихте, за да не се върнат. Не го направихме.
За благодарност сега трябва да слушаме цялата помия по българите. Прекалено сме меки с вас и сте ни се качили на главите.
Коментиран от #52
00:26 02.03.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 стоян георгиев
До коментар #42 от "Хасан":
оппаааа пак лъжеца!!!!в смесените раиони убавецо турските къщи останаха непипнати.и до днес са такива.турците оставяха ключовете на комшиите българи и когато се връщаха след години всичко си стоеше,дори иднес има такива къщи.стоят заключени и переодично турците си идват .аман от лъжите ти.никои в смесените раиони не се е радвал на изселването нито го е подпомагал,напротив на турците и помаците се изразяваше съчувствие и никога не им ползвахме новите имена именно в знак на солидарност.тва говоря за обикновенния българин от смесените региони.другите не знаеха за кво става въпрос предвид изолацията и блокадите,дори и тези дето живееха близо до тези раиони.партиините членове сред самите самите мюсулмани бяха наи-големите възродители,част от тях днес са в ръководството на дпс.комунизма бе система която нападаше переодично различни групи ,веднъж македонски българи ,друг път мюсулмани трети път слушащи битълс и т.н.лошото е че теб именно този тип управление те влече и затова постоянно спамиш с лъжи!Коментиран от #58
02:03 02.03.2018
48 ОПА
Все гледа назад , и една педя няма напредък. Като стара плоча все повтаря едно и също, поне да бяха мирни и честни хора. Подписали са мемурандум за разбирателство, още не е изсъхнало мастилото и хоп отметнаха се. Ами дрееемиш на ердоганя на маслиновата му клонка.
Продължавайте да лаете , керванът си върви
02:43 02.03.2018
49 До опа
Вие не познавате думата извинявай.забелязвам с какво удоволствие пишете колко хора сте избили. Да, наистина вие си лаете и продължавате да убивате а народите вървят напред
Коментиран от #51, #55
03:12 02.03.2018
50 Tr.tc
До коментар #17 от "Холандеца":
Като си вършил нещо лошо се извиняваш но когато няма такова за какво извинение говориш....06:36 02.03.2018
51 Tr.tc
До коментар #49 от "До опа":
Ааааа!!!на теб и такива като теб пари ли трябва ,без работа а !?е сега да има некой лев та да се хапне и пийне нали...ама без труд де !!!06:39 02.03.2018
52 Tr.tc
До коментар #45 от "Пак Иванчо":
Не бяха ли 500 бе селски ??!06:42 02.03.2018
53 ivan4o
06:46 02.03.2018
54 Tr.tc
До коментар #44 от "Арменец 2":
Ами естествено ще вярваш на баба си след като си арменец но проблема е точно там турците на кой да повярват ?? Нее редно да се очаква и от тях да повярват на бАбати...06:46 02.03.2018
55 Tr.tc
До коментар #49 от "До опа":
Ти за какви стотинки говориш бе ....06:51 02.03.2018
56 Колю
07:40 02.03.2018
57 Хасан
До коментар #44 от "Арменец 2":
А чувал ли си за опожаряването на град Ван от ташнаците???а за опожаряването ,избиването на турски жени и деца от арменски чети по времето на тия събития???не си...имаше война между Русия и Османската империя....руснаците въоръжиха арменски чети и ги пуснаха да всяват ужас в тила на турската армия....Тогава османците наредиха депортация на арменци от район с конфликти в друг район на империята ,,Сирия...08:19 02.03.2018
58 Хасан
До коментар #47 от "стоян георгиев":
Ами аз несъм казвам че е имало конфликт между обикновения турчин и българина ..а с режима на Живков...що журналисти,що академици се надпреварваха да пишат за възродителния процес....08:23 02.03.2018
59 Хасан
До коментар #44 от "Арменец 2":
Едно нещо не разбирам...уж се освободихте от °турско робство»...а след две години влязозте в съветско ..направихте руската култура своя доминираща култура,а руския език официален..Коментиран от #61
08:27 02.03.2018
60 пръцльо
До коментар #5 от "Реалист":
По скоро обратното - вълк сред говеда :)08:36 02.03.2018
61 не лъжи
До коментар #59 от "Хасан":
Хасане, на руснаците ние сме им дали език и азбука, също както и на Сърбия, Беларус, Украйна. Кирил и Методи са ги създали, а те са българи. На 24 май какво празнува света? Така, че няма как ние да сме приели руския език :)Като си толкова отворен, я ми кажи защо османците приемат навремето арабската азбука, а турците латинската. Защо не си направите своя? Ердоган да ви измисли.
Коментиран от #62
09:29 02.03.2018
62 Хасан
До коментар #61 от "не лъжи":
Ами това с азбуката е политика...много ми е интнресно на какъв език разговаряха прабългарите11:26 02.03.2018
63 катър
12:02 02.03.2018
64 Абе Хасане
А когато тук дойдоха арменците им отворихме вратите си и ги посрещнахме и колкото можахме помогнахме им
Знаем какви са турците. Не случайно сега и кюрдите се опитват да избягат от "рая" ви. И дано спеят. Всички им съчувстваме.
Не може да си правил това което правехте стотици години и хората да мислят добро за тебе.
А ти си троли. Взимай си парите. Но резултат няма. Никой няма да ви заобича, докато не покажете, че сте хора. До сега не сте го направили.
И Турция да си върне дълга за Източна Тракия, че с лихвите станаха милиарди.
Коментиран от #65, #67
12:27 02.03.2018
65 Хасан
До коментар #64 от "Абе Хасане":
А защо ли за 500г нито един народ който беше под Османско владичество не изчезна и си запази и език,и религия и култура..докато народите които бяха под френско,английско,руско или американско владичество бяха избити,културата им унищожена..Коментиран от #66, #71
12:53 02.03.2018
66 не лъжи
До коментар #65 от "Хасан":
защото поробените народи са трябвали на империята, за да плащат данъци и да си дават децата за еничари.Коментиран от #68
13:06 02.03.2018
67 Хасан
До коментар #64 от "Абе Хасане":
В Истанбул има арменски училища,арменски църкви,арменска болница,арменска общност...същото и за гръцки и български....аостанало ли е в Ереван нещо турско????или всичко е затрито....това е разликата между мюсюлманската и християнската култура ..13:18 02.03.2018
68 Хасан
До коментар #66 от "не лъжи":
Данъци всеки плаща....и сега също плащаш...тогава е имало данък към държавата плюс църковен данък....еничерството е един вид като френския легион...Коментиран от #70
13:20 02.03.2018
69 Пешо
До коментар #1 от "Янис":
За едни Боко.За други г- н .
14:28 02.03.2018
70 Хасане, Хасане,
До коментар #68 от "Хасан":
Луд/като тебе/ умора няма. Може да има каквото си фантазираш за Истанбул. Само че тук е България, и такива неща НЯМА. Няма и да има, не се надай. Научи го наизуст или си го напиши на стената, да си го четеш.А разликата между християнството и исляма е крещяща и не си тоя дето ще ни учи каква е.
И айде престани, че досаждаш на всички. Ако ти харесва Турция никой не те е спрял, границата е отворена.
18:15 02.03.2018
71 jpower
До коментар #65 от "Хасан":
Защото асане сте прости, от вас човек нищо не може да научи. С какво османската империя и наследника й турция е допринесла на света. Какво сте измислили или направили за света...ми нищо, само войни и то само с държави в криза. Евреите ви даваха пари да наемате азиатски боклуци и с тях нападнахте Византия, от там България. Войската ви е била като на персийците, сбирщина, която при първия силен отпор са бягали. Жалко,че англия,франция и германия ви спасиха, иначе бяхме в Константинопол. Като си експерт по история, я кажи, имало ли е български войници в Константинопол, и за кого се сръжаваха, иии в благодарност, турция как ни се отплати.???20:32 03.03.2018
72 чалма тв
08:56 04.03.2018
73 Този коментар е премахнат от модератор.