19 Април, 2018 19:51 5 033 10

НАТО загуби важен руски доставчик

  • нато-
  • антонов-124-
  • русия-
  • волга-днепър

Авиокомпания "Волга-Днепър" отказа да продължи договора си с алианса за транспорт на военни товари

Руската транспортна авиокомпания "Волга-Днепър" се е отказала да продължи договора си с НАТО за транспорт на военни товари със своите самолети Антонов-124, съобщи централата на алианса в изявление, цитирано от ТАСС.

"Бяхме информирани от "Волга-Днепър", че няма да продължат услугата си след изтичането на настоящия договор в края на 2018 г.", съобщи НАТО.

"Волга-Днепър" заяви вчера, че иска да се съсредоточи върху гражданския търговски сектор, но запазва готовност за сътрудничество с всички организации за превоз на хуманитарни товари и участие в програми за премахване на последствията от природни бедствия и извънредни ситуации.

Съществуващият проект SALIS (Strategic Airlift Interim Solution - Временно решение за стратегически въздушен транспорт) е за временно ползване на търговски компании с цел компенсиране на недостигащата на НАТО военнотранспортна авиация, която е необходима за операции в отдалечени военни зони. Проектът е задвижен през януари 2006 г., когато алиансът се нуждаеше от постоянни превози за операцията си в Афганистан.

НАТО уточни, че работи със страните от проекта SALIS за проучване на варианти за нуждите им от военен транспорт от януари 2019 г.

Десетте страни от НАТО, които използват този проект, са Белгия, Чехия, Франция, Германия, Унгария, Люксембург, Норвегия, Полша, Словакия и Словения.

В света съществуват само двадесетина самолета Антонов-124, които се притежават от три компании: руската държавна фирма "Флайт Юнит ФЮ-224", украинската частна фирма "Антонов еърлайнс", която също е доставчик на НАТО, и "Волга-Днепър", която е собственик на повечето съществуващи самолети от този модел.

Самолетът Антонов-124 е разработен по съветско време. Той има по-голям капацитет от Еърбъса А400М и може да превозва хеликоптери или бронирана техника.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 mediator37

    29 1 Отговор
    Китайците като направят влак до Ойропа ще тантуркат танковете като натовско карго. Докато стигнат в Афганистан и войната свършила. А след Дунавия мост- десетилетие на ромското включване: изчезват вериги, люкове, бордовите екрани, купола с оръдието и т.н.
    Разпитаните роми, ромеи, римляни заявяват: Отидохме да берем желязо.
  • 3 Ярослав Станчев

    28 6 Отговор
    Някой от дежурните тролове няма ли да се изходи по статията?Как така руски самолети на руска авиокомпания превозват товари на НАто?Нали уж имаше санкции?Нали са врагове?
  • 4 стоян

    7 29 Отговор
    Жалко за тази руска компания -сигурно ще има съкращения на пилоти тъй като денги нет
  • 5 Бай хой

    31 12 Отговор
    Я ся всите джендър да обяснят как супер технологичните и богати и умни говеда бойс ни могът да си направят самоует като руслана? А ве нали всичко съветско беше изостаналу уа? Що не си пренесат задниците с талавизори, смъртфони, пластмасови таралясници и прочие.
    А може би с хохлите жи зи направят? Можи ма не сеги. Друг път. Кат порастнат.

    Коментиран от #8

  • 6 Реалист

    9 28 Отговор
    "Важен" - колко важен - имало останали 20 самолета, разделени между 3 компании. Ако някой си мисли че 10 самолета са много за НАТО значи е "смешен".

    ушанките без пари, Еърбус с още продажби, военни полети и карго които ушанките не могат да шпионират - отлична новина за НАТО и Европа
  • 7 onq s konq

    12 29 Отговор
    Изненадан съм че руски самолети играят ролята на мулета за пренос на НАТОВСКА ВОЕННА ТЕХНИКА срещу ...шепа долари!Няма га руския патриотизъм,няма го и достойнството- има БОГАТ ЧИЧО САМ!
  • 8 Батката

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Бай хой":

    Бай хой, спри да пишеш докладни от американските и корейски електронни устройства и се насочи към някой Йотафон и ВКонтакте да коментираш. Както е писал колегата по-горе във фирмата ще има съкращения. Това че се използват евтините услуги на дадена фирма въобще не може да се съди, че на НАТО му липсва капацитет да си пренася техниката, иначе нямаш да са на всякъде и русолизците да появат, че се ме сили навсякъде по света.

    Коментиран от #10

  • 9 Смит

    3 1 Отговор
    Няма кой да им вози памперсите и дамските превръзки....
  • 10 ама ха

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Батката":

    Пак не си разбрал. Заети са да возят руската техника по света. Палачинката се обърна.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания