Last news in Fakti

29 Юли, 2018 18:02 19 940 108

Т-72: Новият супер танк на Русия

  • русия-
  • т-72-
  • танк

Очаква се това да стане най-разпространения танк в руската армия

Новата версия танк Т-72М с повишена мощност на двигателя и усилена защита вече навлиза в руската войска и е предвидено да стане най-масовата машина в армията. Новата машина била представена на парада в Москва на 9 май, съобщили производителите от „Уралвагонзавод”, по чиято инициатива е извършена модернизацията, пише Блиц.

От корпорацията добавили, че основното различие на новата версия от базовата Т-72БЗ е повишената с 35% мощност на двигателя (1130 к.с. вместо 840 к.с.), усилената динамична защита, наличие на противокумулативни решетки и обновено бордно оборудване. На него е инсталирано най-съвременното руско танково гладкоцевно 125-мм оръдие 2А46М-5. Танкът получил и лазерна система за отчитане на изкривяването на ствола (цевта) на оръдието след изстрела, което повишава точността на попаденията на снарядите.

„Очаква се този танк да стане най-масовият в руските Сухопътни войски” – добавили от УВЗ. До неговото равнище „М” ще бъдат модернизирани всички намиращи се във войските танкове Т-72Б3.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Preium

    131 56 Отговор
    Нямам търпения, хилядите от тях да потеглят към Берлин и отново да размажат западняците, за пореден път!

    Коментиран от #7, #20, #47, #77, #104

  • 2 експерт

    102 16 Отговор
    Ако не знаете за какво става въпрос - да ви кажа. Това чудо гори по 4 литра нафта на минута. Изключително мощно и здраво задвижване. Минава отвсякъде и е евтин за производство танк. Ако и екипажът е подготвен, а не - тумба лаици, това е почти непобедимо оръжие (почти, защото има и късмет).

    Коментиран от #102, #103, #107

  • 3 Еее

    73 28 Отговор
    Само СССР👍
  • 4 abv

    98 16 Отговор
    Управлявал съм Т-72 който е на въоръжение в нашата армия и имам издадено свидетелство втори клас за управление на верижни машини.
    Нашия е страхотен, а този сигурно е с две класи отгоре.

    Коментиран от #106

  • 5 Майстора

    82 19 Отговор
    Няма какво да се чудите.
    Ако някой в света изобщо знае как се правят танкове, това са руснаците.
    Те натрупаха толкова голям опит през Втората Световна, който няма НИКОЙ ДРУГ.

    И опитът си каза думата при проектирането.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 и не беше

    23 4 Отговор

    До коментар #1 от "Preium":

    ли пълно с турски гастербайтери?Ще газят сънародниците на ердоган...приятеля на путин :Д Войни м/у големи държави няма да има.защото всички са губещи!Ще се гърми по малки армии да се утилизират старите снаряди.
  • 8 българче

    51 11 Отговор

    До коментар #6 от "ЦРУ":

    Нищо не е пратил Алцхаймера. Прати го един предател, който от 1985-та до 1989-та седя и гледа и не ръководи въобще. След промените го разкарваха като циркаджийска маймуна по университетите да му се смеят децата.
  • 9 Вили

    37 51 Отговор
    По време на войната в Залива американските танкове Абрамс буквално разстрелваха тогавашните Т-72 понеже имаха по голям обхват на оръдията.

    Коментиран от #11, #72, #74

  • 10 гост

    63 13 Отговор

    До коментар #6 от "ЦРУ":

    ейбрамс м-1 - 61,4 тона, т-72 - 44 тона. давай сега кажи кой танка е по-бърза, по-маневрен и т.н. нали си цру?

    Коментиран от #108

  • 11 Мустафа

    64 11 Отговор

    До коментар #9 от "Вили":

    Не заради обхвата на оръдията, а заради некадърните иракчани.

    Сигурно са удряли главата вътре в танка да се молят на Ахмед, преди да натиснат спусъците.
  • 12 12345

    27 4 Отговор
    една ракетка един танк
  • 13 АБРАМСА КЪТ ПОТЪНЕ НЯКЪДЕ ПРОСТО

    32 8 Отговор
    ГО ЗАРЯЗВАТ.
  • 14 Тия в Русия не са у ред

    23 67 Отговор
    Явно се разминаваме с миризливите монголо-болшевики във времето. Те стремглаво пропадат към мизерията на 40тте години, когато бяха на косъм от изтребване. Сега очакваме и новата версия от картон но Т-34 от мукава и картон. Като Арматата. После - шпагин и конницата на Будьони. Тия и Ленин ще съживят в идиотизма си.

    Коментиран от #49

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Borislav Popov

    37 14 Отговор

    До коментар #6 от "ЦРУ":

    Прати СССР а получи насреща Русия ! Руснаците се отъваха от излишните непризнателни търбуси които трябваше да влачат на гърба си !

    Коментиран от #17

  • 17 експерт

    35 2 Отговор

    До коментар #16 от "Borislav Popov":

    Нищо никъде не е пратил тоа палячо. Похарчи трилиони гъзпапир за звездни войни, в резултат на което се появи филма "междузвездни войни" - и това е всичко.
  • 18 Plovdiv

    15 16 Отговор
    При наличието на чудовището Т90 е странно, че отново захващат Т72.

    Коментиран от #19, #21

  • 19 Borislav Popov

    48 5 Отговор

    До коментар #18 от "Plovdiv":

    Трябва да го бракуват ли ? Танкът е вече произведен. Много по евтино им излиза да го модернизират. Това са хиляди бройки . Ще имат хиляди готови танкове за жълти стотинки!

    Коментиран от #22

  • 20 СссереМ

    20 52 Отговор

    До коментар #1 от "Preium":

    За тия няколко хиляди антики им трябват не повече от стотина леопарда или абрамса.

    Коментиран от #40, #56, #61

  • 21 Марони

    10 48 Отговор

    До коментар #18 от "Plovdiv":

    Не е странно!То по-доброто и по-съвършеното е и по-скъпо!А отде пари за финансиране на скъпи програми!"Новите"оръжия на Путя са по-скоро бутикови!Че те Китай са по- мощна военна сила отдавна от тия гладни ушанки.

    Коментиран от #53

  • 22 СссереМ

    17 44 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    За жълти стотинки,скраб отвсякъде,в казармата преди 20 и кусур години бяхме с такива,кютюк на кютюците,да не говорим че точна стрелба с това НЕЩО е практически невъзможно,ако не загасиш двигателя .

    Коментиран от #26, #29, #41, #60, #65

  • 23 СссереМ

    8 47 Отговор
    А Т34 кога да го очакваме,поне той става за нещо и то щото ви го сглобиха американците,от веригите до оръдието.

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Грантаджийче

    37 5 Отговор

    До коментар #23 от "СссереМ":

    КОИ по- точно американци го сглобиха???
  • 25 На шурея шуролинката

    38 4 Отговор

    До коментар #6 от "ЦРУ":

    Тяхната система се казва ГЛОНАСС и електроника произвеждат и компютри имат техни. Разбира се работят и по програмни езици на кирилица. Това, че ти не си наясно е нещо съвсем различно. - Не ми се влиза в безсмислени полемики или по друг начин казано не се чувствай късметлия да ми отговаряш. Просто чети предварително преди да коментираш и всичко ще е наред. Не влизай в нелепата ситуация да говориш безсмислици като Винету
  • 26 Дивуй

    57 7 Отговор

    До коментар #22 от "СссереМ":

    Ай стига лъга ве келеш, аз карах Т55 през 1976-78 година и бяха с двоен стабилизатор /на куполата и оръдието/ и си стреляхме в движение перфектно.Танк точно ти си виждал на картинка.Що ли пиша на говеда?

    Коментиран от #35, #59

  • 27 Дивуй

    37 2 Отговор

    До коментар #23 от "СссереМ":

    Я дай бързо кой е конструктора на Т 34 отворко

    Коментиран от #42

  • 28 Пилат Софийски

    42 7 Отговор

    До коментар #15 от "Мордор":

    Брадърс, какви ги дъвчяш? Тези ушанки са направили здрав, пъргав, евтин и много практичен танк, 2 пъти по-евткн от Леопард 2. Това насекомо е с усилена бронировка, спрямо предния Т72, освен това има достатъчна огнева мощ, да пробие и Леопард 2М, а предполагам и Ейбрахамс. Машината не е за присмех. В Ирак има случаи, мини късат гъсениците на 72-ката, ударен е с ЗРПК и дяволският бръмбар пак тръгва и се движи, без майтап. Колкото до комуникацията, има такава. Руснаците имат няколко комуникации, като спътникова връзка и ако си мислиш, че са остасили без връзка бръмбара се лъжеш. Танка не е играчка. Та те отделят някакви 64 млрд., а САЩ над 740 млрд. за въоръжение при тази над десет пъти по-малка сума пак успяват да поддържат високо ефективна армия. Не можете да сравнавате задоволената с пари, високозаплатена щатска армия, сбюджет 11 пъти над този на руската и да осмивате руските постижения! Но руската армия е високоефективна и поддържа и развива техниката си, това е видно. Да се присмивате на този чудесен танк е кощунствo. Ох да имах един такъв, не ми трябва Массей Фергюсън, ще си взема нивите и ще ги ора за ден.... А и тежкарите мутри няма да посмеят да ме псуват като ме изпреварят. Не ми трябват и снаряди, само ще монткрам един лазер за 3 лева на дулото к мутрата ще оцвети седалката в кафяво като го фиксирам, намирам, че от кеф щe колабирам,... И бих поканил Гери Никол да направим рап клип с танка. Що не, само американц

    Коментиран от #79

  • 29 Borislav Popov

    35 5 Отговор

    До коментар #22 от "СссереМ":

    Ти ли си бил в казармата ? Ай стига бе ? То за там мъже се искат не меки китки.
  • 30 Kcaniba

    12 42 Отговор
    Мъко мъкооо руска нямаш край!Комплексарска история! Пенсионната възраст ще достигне 75+г! Кога ще сътворите нещо което не е в услуга на дявола? Империята на злото! Лъжата! Сееща смърт и разруха!

    Коментиран от #36

  • 31 Смотан.русофил

    31 3 Отговор

    До коментар #6 от "ЦРУ":

    От 218 държави на 18 то място А измислената територия която някои наричат България от24то на кое се срина
  • 32 пРосия

    7 36 Отговор
    Върха на безсилието - да ни показват тоя скрап и да ни го представят като танка на бъдещето . Лосион за баня .

    Коментиран от #34

  • 33 Borislav Popov

    18 4 Отговор
    Ти ли си бил в казармата ? Ай стига бе ? То за там мъже се искат не меки китки.
  • 34 Borislav Popov

    23 3 Отговор

    До коментар #32 от "пРосия":

    Абрамса коя година е ? 1979 ? А въоръжението - Основно въоръжение Нарезно 105 mm M68
  • 35 Kcaniba

    5 24 Отговор

    До коментар #26 от "Дивуй":

    Я пак ха-ха-ха,спирай бояришинката товорищ! Еиии ти да видиш.....
  • 36 Основно въоръжение Нарезно 105 mm M68

    35 8 Отговор

    До коментар #30 от "Kcaniba":

    Империята на злото клечи край Руската граница ! Ама ще яде на мечока гърбавия !
  • 37 Kcaniba

    9 20 Отговор
    А с армата Что случилась.....
  • 38 Kcaniba

    8 38 Отговор
    Т72,... Армата,т-55...И так далье....Скрап,скрап и пак скрап... Руското оръжие не струва и материала от който е сделано...

    Коментиран от #81

  • 39 Kcaniba

    7 24 Отговор
    Ще, ще, ще, ще.......И пак ще ... Единствено сигурно е че глада ще продължи и ще вдигат годините за пенсия, другото ще,не е сигурно

    Коментиран от #82

  • 40 Някой

    22 5 Отговор

    До коментар #20 от "СссереМ":

    През ВСВ на хилядите Т34 им трябваха стотина Тигри и Пантери или два
    Мауса .Да ама не казваше Петко
  • 41 Танкист от под 22210

    26 4 Отговор

    До коментар #22 от "СссереМ":

    Ти неси виждал танк на живо.

    Коментиран от #58

  • 42 СссереМ

    7 24 Отговор

    До коментар #27 от "Дивуй":

    От къде е задвижването и насочващата система,я провери че всички русобеци се излагате кат кифладжии.

    Коментиран от #80

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 1944

    11 28 Отговор

    До коментар #1 от "Preium":

    гладът е по-силен от западните танкове, нали? след последния поход на запад, българия се върна в средновековието благодарение на неграмотни и нагли червени крадци, управляващи и до днес с руска помощ.

    Коментиран от #83

  • 48 Ристе

    10 25 Отговор
    Руските полезни идиоти друго освен да пишат от твоя ник не им идва под каскета. То така е свикнало шумкарчето, с крадене от 75 години просперира. А да питам аз тея смешници нямаха ли някакво тенеке дето закъса на парада. Армада ли някаква поредна недомислица беше.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Мъглив

    10 4 Отговор
    Росен Стойчев, пак ли с твоите танкове? Ти си голяма работа да знаеш.Много разбираш от съветски оръжия и войни.
  • 51 НАТО ВЕЦ и АЕЦ

    7 4 Отговор
    Не си в час. Това е Абрамс А1 ,той е заменен от А2 ,а той е със 120 гладкоцевно.

    Не е само това -излиза А 3 Той ще има динамичната защита на Меркава 4-скрючен е договор с израерците за 193 милиона. И още ще има и ново оръдие от Рейнметал по далекобойно ,с бързо автоматично пълнене

    Коментиран от #84

  • 52 НАТО ВЕЦ и АЕЦ

    4 5 Отговор
    Не си в час. Това е Абрамс А1 ,той е заменен от А2 ,а той е със 120 гладкоцевно.

    Не е само това -излиза А 3 Той ще има динамичната защита на Меркава 4-скрючен е договор с израерците за 193 милиона. И още ще има и ново оръдие от Рейнметал по далекобойно ,с бързо автоматично пълнене

    Коментиран от #57, #66

  • 53 Plovdiv

    12 10 Отговор

    До коментар #21 от "Марони":

    Най-великият танк в историята е Т34. Този невзрачен танк разказва играта на немските чудовища Тигър и Панцер през 2-та св. война и стига до Берлин. Десет години по-късно се появява Т55, който е реновиран Т34. Т72 реално е реновиран Т55. А Т90 е реновиран Т72. Казано иначе - руснаците много мъдро надграждат на една и съща база, което всъщност правят и американците с Ейбрамс. Затова връщането към Т72 е странно, но пък точно този танк е най-низвергнат, защото бива смазан в Афганистан в края на 70-те и в Ирак през 1991 г. Възможно е точно това да е в основата на изваждането му от нафталина. Защото Т55 за времето си е истинска революция в танковата индустрия, за разлика от Т72, който не успява да е наложи така убедително.
  • 54 Ристе

    14 19 Отговор
    Очевидно руските сополи не се готвят за ТСВ, а за инвазия в близки страни. Припомнете си само какво стана на 07 февруари с ихтамнет.
  • 55 стоян георгиев

    11 20 Отговор
    явно картонения арамата вече не е актуален и се връщат на 50 годишния т 72 дето вече е много голямата работа,нищо че в ирак американските ги палеха без никакви усилия.сега и в сирия горят като свещи.

    Коментиран от #63

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гошко

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":

    В този коментар само : ще, ще, ще...
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Той не е дори ГОВЕДО,

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "Дивуй":

    говедата са му господарите!
  • 60 Кемаф76набор

    1 6 Отговор

    До коментар #22 от "СссереМ":

    Така си беше..
  • 61 Какъв абрамс,профан

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "СссереМ":

    Нали майстора му е РПГ от 60те с цена няколко лева...
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Петър

    8 1 Отговор

    До коментар #55 от "стоян георгиев":

    Ами не,просто са прагматични и рационални. Защо да повтарят грешките на САЩ,да наливат милиарди,при условие че една модернизация е почти на същото ниво като на евентуалния противник. Поуките от ВСВ,някой може и да са ги забравили вече,но не и те. И немския Тигър,и Леопард,бяха много „технологични” и „превъзхождащи” за времето си,ама накрая какво стана...!?!

    Коментиран от #86, #94

  • 64 Петър

    7 2 Отговор
    Освен това,в танкостроението,в момента „Армата” няма аналог. Тепърва НАТО,ще се пробват да направят нещо доближаващо се до нея,а ако по някаква случайност измислят нещо подобно,със сигурност пак ще догонват защото 2 баталюна от Армата са в редовната армия и са на ежедневни ползване и практическо тестване...!
  • 65 Научи се

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "СссереМ":

    Това чудо стреля и в движение
  • 66 Научи се

    4 4 Отговор

    До коментар #52 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":

    Едно РПГ е нужно да скъса веригата и какъвто и да е танка когато не се движи е жива мишена

    Коментиран от #68

  • 67 Иван

    1 1 Отговор
    Причината за модернизирането на Т-72 е в това че ще им излезе евтино. Всичките си резерви от Ростов на Дон от Т72 по старите модели до Б3 вкараха в донецк и там за кратко време в края на 2015 и 2016 след като се окупитиха украинците ги унищожиха, след тоа вкараха и последните си Б3 от резерва, които също заминаха за кратко време-видео в тубата има колкото щете. А защо вкарват Т72-ами за да кажат не са нашите има ги такива и в Украйна. Така че ги модернизират, защото са най-слабото им място и стават за целите на хибридната война. Правилно решетие, доколкото се плюнчим върху информация, която дали е дстоворна никой не знае.
  • 68 НАТО ВЕЦ и АЕЦ

    5 8 Отговор

    До коментар #66 от "Научи се":

    Да ? Да ти кажа РПГ 9 от оптимална дистанция 25 м. челно нищо не може да му направи на Абрамса . С очите си съм го виждал.

    Изровили от нафталина един доказано нефелен танк какъвто е Т 72 и почват локуми да разтягат. Кутийки щели да му слагат ? Ами Абрамса от 2 км. му изкъртва купола. по добре кофчези да сложат по полезни ще са. Във войната с Ирак за 7 дни са унищожени 3700 танка Т 72

    Коментиран от #87

  • 69 малката истина

    7 2 Отговор
    Да не са прости руснаците,имат над 15000 такива танка,разбира се че подобрение на защитата и огнева и двигателна мощност е най-рационалното вместо да харчат милиарди в нещо ново ,като Армата.

    Коментиран от #70

  • 70 НАТО ВЕЦ и АЕЦ

    4 7 Отговор

    До коментар #69 от "малката истина":

    Армата няма да бъде пуснат в производство ,защото активната му защита Афганит всъщност не работи добре , а му качва цената с 50% . А без нея Армата е доста посредствен танк - основната му броня е традиционна стоманена отливка. това е остаряло от преди 30 години. Наистина 125 мм оръдие има повишена далекобойност ,но спрямо руските танкове , а не спрямо Леопард 2 А 7 и Абрамс -там има още много да догонва.

    Коментиран от #88

  • 71 Карлик

    4 1 Отговор
    Армата , както и Си 57 , ще си останат в бутикови количества в руската армия още доста години. Причината не е само Афганистан , а и проблемите на практика с всяка една система на танка от задвижването до управлението на огъня и автомата за презареждане. Също така фактор е и баснословната цена на танка , реално над два пъти над официално обявената и трудно достъпни импортни елементи.За същите пари може да се модернизират 5-10 Т-72 до ниво превъзхождащи Т-90 в някои отношения. Същото горе долу правят и американците , които при всеки капитален ремонт модернизират Абрамс до следващият стандарт и въртят едни и същи танкове от 30 години , като новопроизведените машини са единици . Иракските танкове бяха толкова неефективни срещу Абрамс, освен заради екипажите , главно поради липса на модерни снаряди , способни да пробият бронята на западните танкове , докато американските с убеднен уран пробиваха експортните Т -72 (без композитна броня) практически от всякаква дистанция

    Коментиран от #73

  • 72 Мммм

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Вили":

    По-голяма част от унищожените иракски танкове бяха модел Т 55 И Т 62 всички от ранните години на производство. Това като сложиш и неприучените иракчани да водят война с войници,които не се молят на определен час и резултата е на лице.
  • 73 jforfk

    5 1 Отговор

    До коментар #71 от "Карлик":

    Първо се поинтересувайте, после пишете. Практиката да се прави нов образец танк Т14 и да се произвежда в бутикови серии е още от Сталиново време, и е именно по идея на др. Сталин. През 1938 год в СССР е изработено 57мм противотанково оръдие. То е пуснато в малка серия, изпитано е и е ... спряно от производство. Защото разузнаването казва, че в Германия не е произведен танк, достоен да бъде цел на това оръдие. Работата се върши прекрасно и от 45мм оръдия. А те са по леки и по евтини. Пускат го в производство през 1942 година, като германците се превъоръжават с Тигър. Та за какво да се произвежда Т14 след като противника ти е въоръжен с танкове произвеждани преди 30 години? Заблуждавате се и за цената. И Абрамс, и Леклерк, и Меркава, и Леопард 2 са по-скъпи от Армата. Но руснаците си правят много добре сметката - по евтино е да се ползват корпусите на вече произведени танкове и да се модернизират. А и с какво Т72 е по-лош от Абрамс произведен през 1985 год.? Или от Леопард 2, първите варианти? Абрамс до сега се произвеждо без динамична защита, без активна защита. Сега американците за пръв път на абрамса слагат активни защити ... израелско производство. Та срещу кого да се бори Т14? Срещу Леопард 2? Ами той е на 30 години. А Т72М Ще си има всичко, ще стане по-модерен от Т90 и малко по-лош от Армата.

    Коментиран от #75

  • 74 jforfk

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "Вили":

    И защо гледате войната в Ирак? Защо сравнявате необучените екипажи на Саддам с прекрасно обучените американски екипажи? Защо сравнявате месец и половина "редуциране" на иракските танкове при пълно въздушно превъзходство на САЩ? Ами гледайте Сирия - нито един руски танк не е загубен в бой, знам за два загубени такива танка - и двата изоставени от екипажа. А турците, като атакуват кюрдите губят 10 Леопард2. В Ирак се загубите на Абрамси са толкова големи, че иракчаните ги спират от употреба. Тубата е пълна с клипове как гори абрамс.

    Коментиран от #78

  • 75 карлик

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "jforfk":

    за адекватноста на съветското разузнаване и Сталин може да съдим по успеваемостта на съветските танкисти през 41-ва . Колкото до Т-14 , аз казвам горе долу същото , просто масово производство не е необходимо в момента , но те съветвам да не се доверяваш на руското ценообразуване , тъй като военните заводи и конструкторски бюра са субсидирани от държавата и наливаните там пари потъват наистина като в бездънна яма . Т-14 превъзхожда Т-90 и Т-72Б3 най-вече при използване в ограничени конфликти , където новите технологии са ефективни , а екипажа е добре защитен ,но за това са достатъчни 100-тина машини. Мащабна война в която десетки хиляди танкове се бият помежду си към момента е несъвместима със съществуването на човешката цивилизация . Колкото до това дали Абрамс превъзхожда Т-72 в нещо - да превъзхожда го в защитеността на екипажа и големият модернизационен потенциал благодарение на големият вътрешен обем , както и във възможността да използва голям спектър от различни боеприпаси благодарение на липсата на автомат за презареждане , нещо което е наистина голям проблем при 72-ката
  • 76 Петър

    4 1 Отговор
    Така е съгласен съм с коментара на колегата по-горе. В момента Армата е окомплектована в 2 баталюна, редовна войска и се ползва за ежедневни практически тестове. Ако след няколко години страните от НАТО,направят нещо подобно като танк,те така или иначе ще трябва да догонват отново. Слабото място на Абрамс-сите е отзад. Мощният двигател отделя страшно много топлина ,и за една топлинно насочвана ракета (съвременен образец) няма да е особенно трудно да го повреди. А при Т-72 ,основния недостатък беше че снарядите се съхраняваха до екипажа,а не в отделен брониран отсек. За това и при попадение купола им хвърчеше във въздуха като запален фойверк.Точно такива бяха в Ирак. Сега това вече го няма.
  • 77 123

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Preium":

    Няма да тръгнат, щот знаят, че няма да стигнат до там.
  • 78 карлик

    4 3 Отговор

    До коментар #74 от "jforfk":

    през първата иракска кампания САЩ нямат загубен танкист , което е повече от показателно и не мисля че има значение колко точно американски танка са унищожени или извадени от строя , тъй като при всички положения са с хиляди по-малко. Ирак е внушителна танкова сила тогава , като преди това води продължителна война с Иран , така че едва ли можем да наречем иракските танкисти неопитни , а по брой танкове превъзхождат съюзниците . Пустинна Буря е добър пример , защото там се противопоставят същите машини , развитие на които са днешните модернизирани Т-72 и Абрамс
  • 79 123

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Пилат Софийски":

    САЩ имат 10 пъти по-голям военен бюджет от Русия, а танкът им е 2 пъти по-скъп. Т.е. на всеки един Т72, те ще могат да пускат по 5 свои танка, същото ще е и съотношението при другите въоръжения. Да не говорим, че САЩ имат много повече и силнисъюзници.

    Коментиран от #91

  • 80 Мммм

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "СссереМ":

    Отговора е Михаил Кошкин младеж и не трябваше да излизаш от трудното положение с въпроси не касаещи никого, а че Т34 си е изцяло руска/съветска/разработка не трябва да се преиначава. От него дори "великата инженерна германска машина"се е учила за да направят отговор за противодействие.
  • 81 Мммм

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Kcaniba":

    То щото пък краварското много струва за нещо,ама виж като цена да. Те защото не струва руското оръжие нищо,по време на виетнамската война краварите хвърляли своите прехвалени пушки и се въоръжават с АК, разбираш ли щото нищо не струва, така и през ВСВ германците които успеят да пленят съветски Т 34 се качвали на тях,видиш ли щото били лоши. Пишеш ги и ти едни простотии,но ото каквито писаниците такъв и чиляка.
  • 82 Мммм

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Kcaniba":

    Вдигат годините за пенсия,но заедно с това е заложено да се вдигне и границата на дълголетието, което означава и по-дълъг живот,а при нас в нашата кошарка този индекс пада от 89г. насам.
  • 83 Мммм

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "1944":

    От друго измерение ли идваш,че нещо не си в час.
  • 84 Мммм

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":

    Именно тези неща,които ги споменаваш ги има в Т 90 и сега за това става въпрос при модернизацията на Т 72. Ама то трябва доста да се интересуваш та да знаеш, не само да пишеш.
  • 85 Карлик

    3 0 Отговор
    Т-34 всъщност използва някои неща от закупеният от СССР танк Кристи , на като цяло си е съветски . Най-добрите танковтроители в СССР винаги са били в Харков . Танкът има безброй недостатъци и да излезеш с него 1:1 срещу Тигър си е самоубийство , но като цяло конструкцията е удачна , двигателя е много сполучлив и се използва и до днес в Т-72 и Т-90 и най-важното -може без проблеми да произведеш от него 30-40 000 броя . Затова и съветските тежки танкове са използвани в доста по-малки количества . Това общо взето е и логиката в модернизацията на Т -72

    Коментиран от #97

  • 86 Мммм

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Петър":

    Само да допълня, че Тигър и Пантера и Леопард имаха предимство пред Т 34 -76 т.е. от първите образци, а когато се появява Т 34-85 силите се изравняват и немските танкове губят своето единствено предимство от калибъра и мощта на противо-зенитното 88мм. оръдие,да не говорим за танковете ИС2 и ИС3 с които немските въобще не са могли да се справят. За тях Хитлер е поръчал на проф. Порше да направи могъщ танк и той прави "Маус" но остава полигонен модел и нищо повече.

    Коментиран от #89

  • 87 Мммм

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":

    Ти изкара,че Ирак са имали колкото Русия танкове Т 72 и били унищожени. А като гледаш от 25 м. РПГ9 как не може да направи нищо на "великият" Абрамс" виж да не си се осветил там нещо или да не ти е размътена кашата, че боравиш с цифри като със семки за чоплене.
  • 88 Мммм

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":

    Така както пишеш разбирам,че си разузнавач на военна техника и си много на вътре в нещата и знаеш кое е скъпо и с кого го сравняват и какво използват и от какво се прави за руските танкове, пък най-качествени са американските и немските, те заради това последните пламтяха като свещи в Турция.
  • 89 Карлик

    2 2 Отговор

    До коментар #86 от "Мммм":

    Чак да се изравняват силите - едва ли . Но съветските танкисти получават някакъв шанс , иначе Тигър е бил на практика неуязвим за 76 ММ оръдие на дистанции над 100-200 м . Все пак да не забравяме че Германия успява да произведе едва около 1300 тигъра за цялата война , така че чистото сравняване на ТТ данни е по -скоро безсмислено и в момента . За бронепробиваемоста на най-модерните руски снаряди спрямо Абрамс или Леопард можем само да гадаем , а американците имат доста опит срещу Т-72 , както и благодарение на Украина , доста данни за слабости те на съветските динамични защити от които произлизат Контакт -5 и Афганит

    Коментиран от #92

  • 90 Напушляк

    6 0 Отговор
    Момчета, кой танк на тестовете е по-добър не винаги е от значение.Има го момента като се счупи в полето кой може да бъде поправен.Другия тънак момент.Ако една техника е много сложна става трудно пройзводството и в много бройки във военно време.После ако погледнете втората световна какво е развитието ,тези най модерни самолети и танкове с които ни занимават през ден след два месеца ще са като праистпрически.Повечето страни започват втората световна с биплани с максимална скорост около 300 км/ч.Няколко години по-късно витловите самолети развиват 700+ км/ч ,а немците имат реактивни самолети.Но както историята показва понякога количеството е по-важно от качеството.Всички си чешат езика какво ще направят Доналдчо и Владко.Ние каде сме в цялата игра като воаражението ни е два склада с калашници ако не са продадени и те.
  • 91 Мммм

    3 1 Отговор

    До коментар #79 от "123":

    Имат по - голям бюджет от руснаците,защото военните им разходи са силно завишени като цени и голяма част от парите отиват за поддръжка на огромните им тлъсти американски задници,а не изцяло за разработки.То и за Хитлер работеше цяла западна Европа и то най развитите държави, пък Т 34 стъпи в Берлин. Прочети малко повече за военното производство по време на ВСВ в СССР, и как всички са в заводите от малки до големи за да наложат такова производство,че да потуши загубите, но е така когато защитаваш Родина, не да я предаваш.

    Коментиран от #93

  • 92 Мммм

    4 0 Отговор

    До коментар #89 от "Карлик":

    Да подчертаем обаче,че срещу експортните Т 72,които нямат нищо общо освен името с руските Т 72. А що се отнася до защитата на руските в туба-та даваха на скоро клип за директно попадение на снаряд в Т 90 в Сирия и на танка му няма нищо, а и мисля,че само споменатите афганити и др. подобни не са в основата на динамачинтата защита. Знам за Т 90,че има защота тип щора, която не дава на снаряда или ракетата да се доближат до танка на разстояние да го унищожи и това съм го виждал на забавен кадър,представям си на Армата защитата колко е на по-високо ниво.
  • 93 123

    0 5 Отговор

    До коментар #91 от "Мммм":

    Защитаваш родина, когато някой те нападне, а в сегашната геополитическа обстановка, по-скоро Русия се готви да напада. Да, през Втората световна СССР има огромно производство на танкове и самолети, при камионите и джиповете е по-различно, защото повечето, които ползват са американски, доставени по Ленд-лийз. Тези танкове и самолети, обаче като цяло са с много по-ниско качество от немските, а и като прибавим по-голямата тактическа грамотност на немците.... това обяснява защо загубите на немците на изток са около 20 хил. танка, а на СССР - около 100 хиляди. Впрочем САЩ също имат огромно производство на техника през Втората световна война. Произвеждат Шърман в количества почти колкото Т 34. Общо за времето на войната САЩ произвеждат 108,410 танка и самоходни оръдия, а СССР - 106,025. Е, танковете на САЩ също като качество не могат да се мерят с немските. Да не говорим колко кораби, камиони, бронирани коли, самолети и т.н. произвежда САЩ... БВП-то на САЩ през войната е по-голямо от това на СССР и Германия взети заедно...
  • 94 стоян георгиев

    3 5 Отговор

    До коментар #63 от "Петър":

    руските танкове са безнадеждно остарели и не се връзват в новите боини концепции дори руснаците да ги произвеждат с милиони.този танк един абрам не го усеща и може да го пали когато и откъдето реши.американците също не натискат на танкове справка абрамса е бая стар,но въпреки това е технологично много пред тия консерви.поуките от втората световна са че ссср благодарение на робския труд на населението си и съюзниците си можеше да потдържа около седем пъти по-голяма армия от немците въпреки огромните си загуби.през втората световна един тигър на излизане е палел по няколко т 34 и не го е смятал за някакво постижение,а ако руснаци са успеели случаино да повредят тигър са били представяни директно на сталин за награда.има немски танкисти запалили над 100 т 34 ки.еи гледаи тоя:https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%83%D1%80%D1%82_%D0%9A%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BB
  • 95 Петър

    6 1 Отговор
    За някой неща не мога да се съглася с теб. Да превъзходството на Тигъра пред 34-та няма какво да спорим. Но да кажеш че за немеца да унищожи 34-ка е едно нищо не съм съгласен. В безисходицата в която изпадат немците дори се принуждават да отремонтират,или директно да ползват пленени 34-ки,защото загубите им са огромни а нови танкове не им идват като попълнения. Мацат с боята само немския кръст ,отпред,отстрани и отгоре и ги пускат срещу руснаците но и това не им помага.А преди да създадът Тигър-а е било шок за тях че нещо такова е по-добро от техните първи танкове. А ако говорим в сегашно време Абръмсите,доста зор ще видят с/у подобрения модел на Т-72,дори. Това е коренно различен танк от тези които горяха в Ирак. Ново оръдие-125mm,нови муниции,нов двигател с 35% по-висока мощност,динамична защита,и всичко това за цена 2пъти по-малка от 1 Абрамс.

    Коментиран от #99

  • 96 ТОЧКАТА

    4 0 Отговор
    Ехеее,колко любители на танковете...Като бивш куфар на Т-55АМ2/ПОЛЯКИНЯ/ изпитвам възхищение от танка ,като машина,наука,оръжие.....А симпатията ми е естествено за руските модели.....Много мнения имаше за войната в Ирак...Казват и пропускат ВАЖЕН ЕЛЕМЕНТ---американците имаха отлично нощно виждане/основно атаките им бяха през ноща...И пораженията върху танковете на Ирак бяха от вертолети,,АПАЧИ,,...Не от директни танкови сражения....Нощното зрение е страхотно преимущество....А ТАНКЪТ е машина достойна за уважение и възхищение.
  • 97 msc

    4 0 Отговор

    До коментар #85 от "Карлик":

    Пич,хайде стига с това сравнение между Т 34 и Тигър .Коректно е да споменем ИС-2 .Танк ,който не е отстъпвал (даже обратното) на тежките немски танкове .

    Коментиран от #100

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 стоян георгиев

    0 4 Отговор

    До коментар #95 от "Петър":

    тва дето пишеш е лъжа нали прочете лъжа.немците са имали огромен брои т 34 ки щото екипажа на този танк е стрелял и веднага след това е изоставял танка,та немците са ги събирали после като гъби по боиното поле.после немците ги пробват и виждат за кви дараци става въпрос и ги ползват само за влекачи или ги раздават на руските части в немската армия да се бият с партизаните на тито с тях.та не пиши щуротии,щото не пишеш на баба си гинка от горно нанадолнище!и немците никога не са били впечетлени от руските танкове извън тва че са имали тежък танк преди самите немци да имат,но панцерите се справят с т 34 и кв без проблеми палеики ги особено интензивно през 41 и 42 когато още не ползват тигрите.съветския танк е като съветския телевизор или кола дори да има едно положително нещо ,ще го компенсира с десетина отрицателни.а тва за 72 ките е пълен смях.голямото им технологично развитие е един фенер дето уж спира радиоуправляемите ракети,същия го слагаха и преди наричаики 72 ката 90 ка само заради въпронсите фенери.само че в сирия им хванаха цаката и 9 те 90 ки дето им доставиха изгоряха като свещи,а уж неможло да бъдат поразени.смях!!!!при пустиння буря абрамсите не загубиха ни един танк в двубои с т 72 ,тва дали ти говори нещо?
  • 100 стоян георгиев

    0 2 Отговор

    До коментар #97 от "msc":

    ис или иосиф сталин е танк с които руснаците не се гордеят ,а и не е бил масов заради ниската си ефективност.реално танка е имал голямо оръдие и голяма броня ,но е бил трудно подвижен и с нско кпд.използвали са го като сау,а опитите му да го противопоставят на тигъра в бои са завършвали трагично за ис.
  • 101 866

    0 4 Отговор
    Страхотна машина, направо непобедима, но защо резултата и срещу скапаните краварски танкове е 0:700, ДА ТОВА СА ФАКТИТЕ ОТ ДВЕТЕ ВОЙНИ В ЗАЛИВА!!! Ясно е че арабите на стават за танкисти ама все пак толкова ли нямаха някой по късметлийски изстрел че да запалат поне един от М1 Абрамсите които имат само скапана броня от слабообогатен уран и бронебойни снаряди от същия този уран!
  • 102 Мила Маййкооооо

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "експерт":

    Този танк не е ли същия дето не можаха да го евакуират от Красная Площад бе другарю. Много евтин. Да да , пак ще ядат борш чай и компот и картошки за десерт само ако ги има.
  • 103 Роко

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "експерт":

    Пич смени си името. Тази торба тенекии е била танк през 1972 година.
  • 104 Роко

    0 5 Отговор

    До коментар #1 от "Preium":

    Подобните на тебе идиоти през 1941 година си мечтаеха за същото само че каква стана тя? Хитлер с няколко ръждясали танекиени танка ги рита чак до Москва, а тогава на всяка германска тенекия се падали по осем съветски танка. Та отиването до Берлин се отложи за след четри годинки докато дойде чичо Сам.
  • 105 Анонимен

    0 1 Отговор
    А какво стана с безаналоговият танк Армата, дето загасна на Червеният площад . А с Т90, май нямат пари да ги произвеждат и ще модернизират стари танкове от 80-те. Не е лоша идея не е много смислено да трошиш милиарди за танкове които едва ли ще ползваш, пък и да качиш наборни танкисти на модерен танк.
  • 106 аналитик

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "abv":

    Бягал съм веднъж на учение в казармата пред такова добиче на гъсеници и веднъж след. Мога да уверя Соросоидите, че усещането е,, върховно удоволствие,, - изпотен, мухите те атакуват, лицето ти плува в рибки вътре в противогаза, 36 градуса е, няма джин с лед, а лоена пача за обед... Танка е с пълен резервоар, а на теб топките ти са прискрипани от слиповете и не можеш ги оправи щото си на тактика, на гърба ти е мешка с поне 15 кила въдълък, няма го БХК, да ти защити правата да седнеш в бара с кифлите, изобщо не вярваш, щеще доживееш до почивка и сянка, няма Галакси 9 и нет, селфита, чат. Проклетата гъсиница е нажежена от жегата и да се хванеш не става. Пълна романтика. А сега Соросоидчета си представете 200 парчета от това срещу вас, с пълно снаряжение! Няма го татко Сорос и Кр. Кънев да ви утешат и да ви кихнат,центи, няма го Бойко да ви омаже с европейско бъдеще за България, няма нищо освен отсреща ви потни озъбени танкисти, купчина метал и снаряди и вие със свити топки в полето, щото ви мързи и окоп да копаете, то и не помаха при снаряда особенно. Ще станете като къртици по шолето... Няма селфита и чат и плюене... А сега добре помислете дали ще оплюете тая тенекия!
  • 107 ЗАПОЗНАТ

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "експерт":

    ТОВА ГО КАЖИ НА ИРАКСКИТЕ ЕКИПАЖИ НА Т-72,КОИТО ИЗГОРЯХА ЖИВИ В ТЕЗИ КОВЧЕЗИ !!!!
  • 108 ЗАПОЗНАТ

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    ЕСТЕСТВЕНО ,ЧЕ АМЕРИКАНСКИЯ М1 РУСКИ БОКЛУК ТАКЪВ !!! АКО НЕ ВЯРВАШ ПОПИТАЙ БЛИЗКИТЕ НА ИЗПЕПЕЛЕНИТЕ ИРАКСКИ ТАНКИСТИ !!!!
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания