20 Август, 2018 11:48 4 033 6

• галактика-
  • космос

Температурите достигат 4000 градуса

Учени откриха най-горещата планета - 1

Учени от университета в Берн обявиха, че са открили най-горещата планета в Млечния път. Става въпрос за газовия гигант Kelt-9b, където температурите достигат 4000 градуса. Планетата беше засечена от телескопи на НАСА миналата година, но не беше изследвана подробно.

Масата на Kelt-9b е близо три пъти по-голяма от тази на най-голямата планета в Слънчевата система Юпитер. Освен това се намира изключително близо до своята звезда и именно заради това температурата ѝ надхвърля тази на 3/4 от звездите в Млечния път.

Екзопланетата прави една обиколка около синия гигант Kelt-9, чиято температура е над 10 500 градуса, за 36 часа. Астрономите от швейцарския университет твърдят, че за първи път са наблюдавали атомите на желязото и титана в атмосферата на екзопланета. За да обясни какви са процесите на Kelt-9b, един от участниците в проучването – Йенс Хоймейкър, даде следния пример.

"Ако искате да си го представите най-близо до реалността, ще е все едно да има постоянен дъжд от лава", каза той. Екзопланетата се намира на около 600 светлинни години от Земята. Kelt-9b е 30 пъти по-близо до звездата си, отколкото Земята до Слънцето, подчертават учените, съобщи "Дневник".

и там сигурно има топлофикация и начислява сметки.

• 2 КОК МАЛАК ДИК

абе да намерят някой приятно топла и студена като нашата кво харчат пари намери най студената най топлата най далечната закривай бе
  • 3 Ryty

До коментар #1 от "123":

До къде ни докараха да обръщаме всичко в сметки, данъци и застраховки

• 4 бъдещ астронавт

Къде е планетата с реки от ракия?

До коментар #3 от "Ryty":

Да, за съжаление дори важни космически новини не могат да ни откъснат от земните грижи.
  • 6 У лево е Крим

Хора пазете планетата! - Ракия и салата на други планети няма!