ФАКТИ.БГ

Учени разкриха голямата тайна на Слънцето

Астрономите се надяват сондата "Паркър" да потвърди хипотезата им

Публикувана: 6 Юни, 2019 11:48
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4399
Учени разкриха голямата тайна на Слънцето
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Учени от Мичиганския университет обясниха защо външният слой на атмосферата на Слънцето, т.е. слънчевата корона, е значително по-горещ от повърхността на светилото, съобщи Сайънс дейли. Те се надяват сондата "Паркър", която ще се доближи на рекордно близко разстояние до Слънцето, да потвърди хипотезата им.

По мнението им, в резултат на силното нагряване слънчевата атмосфера се увеличава многократно в сравнение с диаметъра на Слънцето, като при това температурата на тежките йони е 10 пъти по-висока от тази на водорода.

Във въпросната зона има алфвеновски вълни - появяващи се в плазмата магнитохидродинамични вълни, които се разпространяват край силовите линии на магнитното поле и се движат между повърхността и външния слой на атмосферата. В известната като алфвеновска точка зона на короната вълните не могат да се върнат към Слънцето поради високата скорост на слънчевия вятър.

Под алфвеновската точка заредените частици изпитват върху себе си въздействието на вълните.

Астрономите проучили на какво разстояние от повърхността се прекратява нагряването на хелиевите йони. Оказало се, че външният край на зоната на прегряването е на разстояние 10-50 слънчеви радиуса.

Учените смятат, че изстреляната миналата година сонда "Паркър" ще събере данни, които ще подкрепят заключенията им.

САЩ

12345
Тъй ли е, не е ли тъй, никой не може потвърди. Особено за магнитохидродинамични вълни и алфвеновска точка. 'Ай', ще го приема за вярно. Няма го проверявам днес :).

Хасмукар
Ко каза, ко?

Мъдурко
Джурналята, голямаТА или голяма тайна..? Разликата, идваща от члена, в конкретния случай е ОГРОМНА! Не сте ли учили във Факултета? Ако не сте си купили дипломите, разбира се, и ако не сте мислили за други членове вместо да учите..или, викате, така се прави сензация и се генерират кликове от простолюдието.. ;)

US идиот

До коментар #1 от "12345":

Това са елементарни неща , в САЩ се учат в първи клас !

Тръмп
И за тези глупости тези пишман учени вземат заплати , по-зле са и от БАН .

Приказки
Това, което не може да се имери! За него може да се изприазва всичко, както и за слънцето, също. Да е слънчево много повече "от хиляда дни (по шлагер)"!

Баща ти с дамаджаните
Хидромакароновата корона допринася за образуване на водойонния катализатор в третият слой на гамасинтезатора на слънцето, така че няма смисъл Паркър да ходи там

Пак дивотий
И глупости

Дядо Пею
Май ще почна да изхвърлям коронярна маса.нищо не помня от снощи

355
Добре ,че са САЩ да изучават космоса ,за да има после и руснаците какво да научат.Вижте например в сайта на Роскосмос няма никакви космически новини вече една година ,а най-големия им успех беше ,че направиха сателитна снимка на стадиона за финала на световното.В Роскосмос новините които се пишат са предимно американски и в последствие преведени на руски ,за да може и неграмотния руснак да научи нещо.

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Делян Добрев