Министърът на външните работи на Северна Македония заяви, че смята за възможно постигането на споразумение между неговата страна и България относно идентичността на Гоце Делчев, съобщи Нова Македония.
Според Никола Димитров Северна Македония и България имат големи общи цели. За това и той смята, че е възможно да се намери решение на различни въпроси по договора за приятелство между двете страни.
„Ние споделяме много общи цели като съседи, а за това подписахме и договора за приятелство. Този договор засяга някои много деликатни исторически въпроси и за двете страни. Вярвам, че ще намерим решение за продължаване на нашето приятелство и взаимно уважение, за да продължим преследването на целите, които сме си поставили. Мисля, че ще имам възможност да разговарям с български представители по този въпрос в София“, заяви Димитров.
Той ще е в София утре сутринта, за да присъства на Черноморската инициатива. Димитров смята, че европейската интеграция на Северна Македония е важна и за българската държава.
Според него е важно да има съвместна подкрепа в този процес. Вече няколко висши македонски политици подкрепиха идеята за компромисен вариант по историческите въпроси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИМПЕРИАЛИСТ
Българите сме най-старият народ в Европа и сме оцеляли хилядолетия защото сме по-мъдри от мъдрата змия, по-хитри от хитрата лисица и по-смели от лъвове!
Коментиран от #28
15:59 26.06.2019
2 Балканец
Коментиран от #3, #7, #22
16:04 26.06.2019
3 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #2 от "Балканец":
1. Нека сме коректни. Терминът славяни е от 17 век. Преди това има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби."СЛАВЯНИ" е популяризиран от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
2. Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Терминът е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”,(забележете думите слава и славяни!!). Императрицата търси идеологическа формула, за да оглави „славянското” множество, изгубило държавната си независимост при падането на българското и сръбското царство.
3. Copy-paste: “”…. в съвременната славянистична литература се е наложило твърдението, че етнонимното название "славяни" не е късно възникнало средновековно понятие, а древно и исконно самоназвание на протославяните. Това твърдение е основна брънка в един по-широк опит да се създаде представата за древно цивилизационно величие на великорусите и другите източнославянски народи. Подобни опити да се открие древен произход, праславянска писменост, праславянски календар, праславянски науки, праславянски народи, князе и държави почти винаги стигат до източници, които обаче са скито-сарматски или алано-български. Фактически до същия резултат се стига и в опита да се екстраполира понятието "славяни" към ранното Средновековие и Античността…””
Коментиран от #4, #24
16:13 26.06.2019
4 Чичо Тони
До коментар #3 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Може би грешиш. Когато прабългарите се заселват по тези земи, там има над 30 славянски племена, които не са имали държава за да "губят държавността си". Какъв е техния произход не е ясно, но те са били по тези земи. Постепенно славяните се "интегрират" в българската държава и техните племени вождове стават част от аристокрацията (благодарение най-вече на княз Борис). А каква е етимологията на думата славяни е отделен въпрос и зависи най-вече от това кой и от каква народност е произнася.Коментиран от #5, #8, #12, #23
16:32 26.06.2019
5 Балканец
До коментар #4 от "Чичо Тони":
Ще обединяваме ли славяните, за по-добро бъдеще, или ще спорим за миналото и пак нищо няма да свършим? Една кръв сме! Една религия! Една писменост! Един род! Това е важното.16:38 26.06.2019
6 агент08
16:43 26.06.2019
7 Ти бъди преди всичко
До коментар #2 от "Балканец":
Българин.?16:49 26.06.2019
8 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #4 от "Чичо Тони":
--- "...kai oi kaloumenoi Boulgaroi tw kai Qrakh epitrecousi kai epanatrecousi prin gnwsqhnai autous..." - "В тая година (494 г. ! ПЕТИ ВЕК СЛЕД ХРИСТА !) и тъй наричаните българи в Илирия и Тракия нападаха и се отдръпваха, преди да ги забележи човек", Теофан.--- "A.C. 499. Aristus Illyricianae doctor militiae... contra Bulgares Thraciam devastantes profectus est. Bellum juxta Zurtam fluvium consertum, ubi plus quam IV millia nostrorum... interemta sunt" - "499 г. (!). Арист, военачалникът на илирийските войски... тръгна против българите, които плячкосвали Тракия. Боят се завърза при река Цурта, където бяха убити повече от четири хиляди наши." Комес Марцелин.
--- Ето какво разказва Теофан за 538 година: "В тази година се раздвижиха в Скития и Мизия двама български княза с много българи и други."
Ако някой умник, който е чел 30 години съветска литература , седне да ми дрънка глупости, нека първо обясни - ако Българите не са местен народ на Балканите, а са пришълци от средна Азия, Приазовието или Луната, как точно ще преминат и преплуват Дунав, как ще преминат римските кастели по проходите на Стара планиня, та да се изсипят десетки хиляди в Тракия, и да унищожават елитните ромейски части ?!?! Как, другари съветски академици, как ?! С вертолети, летящи чинии, как ?!?!
Коментиран от #14, #17
16:53 26.06.2019
9 Ние сме губещи дървени философи
Коментиран от #10, #16
16:55 26.06.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Балу
17:11 26.06.2019
12 Аззззз
До коментар #4 от "Чичо Тони":
Българите никаде не са ходили ,за да идват на балканите.Траки и Българи е едно и също.:Коментиран от #15
17:52 26.06.2019
13 Менгеле
19:23 26.06.2019
14 Русенец
До коментар #8 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Стига дрънка глупости! Дунава е пресичан много пъти пешком. Още има снимки след освобождението, как вървулица народ се вие по леда към влашко.19:38 26.06.2019
15 Русенец
До коментар #12 от "Аззззз":
Слаб 2. Седни си!19:39 26.06.2019
16 Русенец
До коментар #9 от "Ние сме губещи дървени философи":
Човек, съгласен съм с фактите ти, ама..... някак си много антипатриотично го докарваш, та чак ме отврати.19:41 26.06.2019
17 Чичо Тони
До коментар #8 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Така както са го направили хуни, готи, скити, алани, авари и т.н. и т.н. Кой на кон, кой пеша, кой в каруца (тогава велосипеди не е имало:)).20:58 26.06.2019
18 бай Даньо
22:30 26.06.2019
19 Ууууу
23:42 26.06.2019
20 Ууууу
23:51 26.06.2019
21 Ууууу
23:55 26.06.2019
22 Мариян
До коментар #2 от "Балканец":
Хаха, толкова бързо ли забравих Югославия и СССР?07:23 27.06.2019
23 Знам знам🙄
До коментар #4 от "Чичо Тони":
Ми от тия 30 племена нито едно не се е казвало славяни. Всъщност не е известно името на нито едно. Но много източници и то не само гръцки и латински свързват тези племена със ски ти и сармати а някои направо ги наричат българи. А ти по прочети малко виж там откога българите са н балканите. Кога е сключва първият мирен договор, кога първият между съюзнически и т. н. Нито така наречените траки нито така наречените славяни нито така известните българи са изчезнали. Те просто са ЕДНО И СЪЩО НЕЩО. ГЕНЕТИКАТА ГО ДОКАЗВА. И забележете западната наука и източната наука в това отношение са единодушни.07:42 27.06.2019
24 Жанжак
До коментар #3 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
И прабългарите и траките и славяните които са се смесили,са били родствени индоевропейски племена,с тази разлика че българите са били най източния клон и затова са били под властта на западнотюркския хаганат.От там са тюркските погребения и тюркските титли и имена на някои от князете(Токту,Омуртаг и д-р.).Например както през Второто българско царство,титлите са гръцки-севастократор,деспот и др.А анализът на костите открити в гробовете,които са прабългарски сочи европеидна раса,неразличими от славянските и тракийските кости.Керамиката също е една и съща09:20 27.06.2019
25 малко разум
На нас не ни трябват предатели на дедите си.
13:31 27.06.2019
26 В е л и к и я
15:32 27.06.2019
27 Братя Славяни
23:20 04.07.2019
28 Ноки
До коментар #1 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
България да си се справи с комплекса и нацизма.Македонски народ и македонски език са съществували и съществуват и ще съществуват.
На македонците хич не ги касае България каквото и да направи
На македонците им пука за Македония, македонеца и македонските неща, другите да си се оправят включително и България с българската й пропаганда от 19 век, спряли мозъци!
22:25 19.07.2019