ФАКТИ.БГ

Учени създадоха течен магнит

Откритието се счита за пробив в науката

Публикувана: 21 Юли, 2019 16:21
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1538
Учени създадоха течен магнит
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Разработка на американски учени от университета в Масачузетс им позволи за пръв път в света да получат течен магнит, предаде БНР, цитирайки в. „Мейл он сънди“.

Откритието се счита за пробив в науката, тъй като течният магнит запазва свойствата си дори при промяна на формата. Той ще позволи на учените в бъдеще да могат да конструират течни роботи.

Екипът на д-р Томас Ръсел е разработил течността чрез наночастици метал, разтворени в полимерно-маслен микс. Те са толкова здраво споени на повърхността на флуида, че остават намагнетизирани и при промяна на формата му. Екипът цели седем години работил над проекта, при който били трансформирани т. нар. „парамагнитни ферофлуиди“ (метални частици, плаващи в течност), в постоянни магнити.

Професор Ръсел установил, че ферофлуидите не губят магнетизма си при промяна на формата, ако те са достатъчно сгъстени върху повърхността на всяка капка и разстоянието между тях е най-малко 8 нанометъра. По този начин се получава външен слой, чието поведение е като на постоянен магнит, задържащ целия магнетизъм, насочен към центъра на течността. Капките остават намагнетизирани дори и когато биват разделение на по-малки, с размерите на човешки косъм.

„Самите ние бяхме изненадани, когато получихме материал, който е едновременно течен и магнитен. Досега се считаше, че постоянните магнити могат да бъдат само от твърдо вещество“, споделя проф. Ръсел.

САЩ

Оценка 3 от 2 гласа.

Анти милиционер
Кога ще прочетем, че цигански учени са открили нещо? Каквото и да е.

2
Borislav Popov
Ми имали акъл хората, създали го, не разбрах само, ще има ли някаква полза човечеството от този течен магнит и каква ще е тя !?

El comandante
САЩ дърпат човечеството напред, руските деджендерати мислят само за войни и турски чепове.

5
El comandante

До коментар #5 от "Не се тревожи":

А ти всяка вечер пърдиш турска сперма благодарение на анадолската наука ХяХяХя

Електрошок
Такъв течен магнит се използва от 40-50г.,за уплътняване процепите на нискочестотните и средночестотни високоговорители с цел по-висок кпд и демпване на паразитните трептения на мембраната.В домашни условия се прави чрез смесване на силиконово масло с феромагнитен материал от магнитофонна лента.Кой разбрал,разбрал!

Коментиран от #13, #14, #18

Електрошок

До коментар #1 от "Анти милиционер":

Цигански учени са открили заровен телефонен кабел!

9
10
11
Този коментар е премахнат от модератор
Мнение на човек от южна Добруджа
АМЕРИКАНЕЦ - аналитичен, магнит, електрически, решителен, интелигентен, конкретен, американец, намерен, етнически, ценност!
АНАЛИТИЧЕН - може да прави правилни анализи на различни неща.
МАГНИТ - много електроника.
ЕЛЕКТРИЧЕСКИ - техника.
РЕШИТЕЛЕН - различни неща.
ИНТЕЛИГЕНТЕН - политиката и т. н.
КОНКРЕТЕН - точен във всичко.
АМЕРИКАНЕЦ - открил територията, страната и континентът САЩ и Америка.
НАМЕРЕН - познава себе си като цяло.
ЕТНИЧЕСКИ - всъщност няма конкретно.
ЦЕННОСТ - има свои национални богатства от различни сфери - музика, филми, спорт и т. н., които обаче са на мястото си, а не в девета глуха, като някои други.
НОРМАЛНО Е !!!

Прав си

До коментар #7 от "Електрошок":

Течният магните се използва още след Втората Световна Война за високочистотните радарни станции-та тези"учени" са закьсняли малко-сьс 70 години само. Реално използването му е в много тясна сфера-обикновенно от военната индустрия...Правени са опити с течният магнит да се улесни пренасянето на електричество по големите далекопроводи-даже у нас през 70-те години вьв Кокаляне.

До коментар #7 от "Електрошок":

Гледам,че чушкопеците ми дават минуси!?Това са тези,който"знаят",че сме открили компютъра,Боинга и скоростната кутия.Истината е,че не можем и една дръжка за лопата да направим!

Пешо

До коментар #12 от "Мнение на човек от южна Добруджа":

... континента САЩ и Америка... Много прости сте соросоидите, къде е този измислен от теб континент. Хайде прибирай шекелите и бягай да пориваш на говедата!

Хммм
"Самите ние бяхме изненадани, когато получихме материал, който е едновременно течен и магнитен. Досега се считаше, че постоянните магнити могат да бъдат само от твърдо вещество“
А земното ядро не беше ли течно, че и магнитно?!?

незнайко

До коментар #16 от "Хммм":

Прав сте донякъде. Те са създали течен магнит в нормална среда а не под голямо налягане и температура както е във вътрешноста на Земята.

На дедо ви дедо му

До коментар #7 от "Електрошок":

Прав си! На млади години почиствах краищата на магнитофонните ленти, за да може чрез оптронна двйка магнитофонът да се самоизключва в края на ролката. Ацетонът, с който почиствах, попадайки в капки масло от лагерите, им придаваше любопитни свойства. Такива капки върху мокра от вода повърхност се движеха под действието на магнитно поле.

ТОП 5