Last news in Fakti

28 Октомври, 2019 16:20 20 736 68

Как в Германия строят автомагистрали

  • германия-
  • магистрала-
  • аутобан

Федералната република е известна в цял свят със своите магистрали, а мнозина дори ѝ завиждат за тях

Как в Германия строят автомагистрали - 1
Снимка: Shutterstock

Германия е известна в цял свят със своите магистрали, а мнозина дори ѝ завиждат за тях. Но знаете ли как се строят скоростните пътища? Тук открехваме малко завесата:

Германия с право е смятана за една от страните с най-високо качество на пътната инфраструктура. В класацията на Световния икономически форум Федералната република изпреварва страни като Швеция, Испания, Великобритания и Канада.

Планирането на пътищата

Строителството на пътищата, както и на всеки друг инженерен обект, започва с планирането. В Германия това е най-важният и по правило - бавна фаза. За пътното планиране на магистрала, например, съществуват специални указания как да бъде трасиран обектът: трябва да се отчетат допустимите наклон и радиуси, ширината на платното, броят и ширината на лентите, банкетът. И обичайно това е продължителен процес.

"Днес за строителството на магистралите в Германия се използват и асфалт, и бетон. Дискусията по въпроса кой материал е по-добър, продължава и до ден-днешен. Има и ограничения за определени трасета - например по отношение на шума. В този случай се използва т.нар. шумопоглъщащ асфалт - силно порест асфалт, който позволява да се намали шумът от преминаващите автомобили", посочва професор Маркус Фридрих от Щутгартския университет.

Председателят на Института по пътно дело професор Михаил Вистуба на свой ред казва, че в 75 процента от случаите се използва асфалт. Тази настилка се състои от три слоя с различна смес: базов и свързващ слой от асфалтобетон плюс покритие.

Самовъзстановяващ се асфалт

Пътностроителните фирми в Германия използват няколко метода за полагане на пътната настилка. Изборът им зависи от обекта. "При строежа на аутобани нашата фирма най-често използва технологията за нанасяне на гореща асфалтова смес върху платното и уплътняването ѝ с валяк. На участъците с по-голяма натовареност обичайно се използва технологията на летия асфалт. Сместа се разпределя и се "стяга", за да се получи плоска повърхност. Посипването със ситен чакъл позволява да се създаде такава структура на най-горния слой, че той дълго време да остане грапав", разказва Кристоф Дрьоге от отдел "Пътна инфраструктура" в Северен Рейн-Вестфалия.

Важен елемент от работата по изграждането на пътната инфраструктура в Германия е внедряването на иновативни технологии. В тази сфера се прилага федералната изследователска програма "Пътища в 21 век", сред чийто приоритети са енергоспестяващите, екологичните и трайни пътища. Специално за изпробването на най-новите технологии преди две години в провинция Северен Рейн-Вестфалия е построен специален експериментален участък с дължина от около два километра.

Там, например, са направени тестове на т.нар. "самовъзстановяващ се" асфалт. Тази технология позволява да се увеличи трайността на повърхностния слой на пътната настилка за сметка на индукционната енергия. Към асфалтовата смес се добавят магнитни елементи, които при рязко нагряване със специална машина дават възможност за стягане на цепнатините.

"Основната технология вече е разработена достатъчно добре. Следващите изследвания ще бъдат свързани с индукционната енергия, а по-точно - с машината за генериране на тази енергия", казва говорителят на Федералния институт по пътно строителство Кристофер Герхард. По неговите думи, "самовъзстановяващият се" асфалт е най-целесъобразно да се използва на неголеми участъци - там, където затварянето на магистралата за ремонт може да доведе до огромни задръствания.

Технологии против задръстванията и "умен" мост

В един участък между Нюрнберг и Мюнхен от 2017-а година насам се тества технологията, наречена "умен" мост. Нейната цел е да се получат данни за състоянието на този вид обект в допълнение към извършваните планови изследвания. На двулентова конструкция на детелината са поставени сензорни устройства, които дават информация за основните ѝ параметри. Функционалната способност на цялата "умна" система и на отделните компоненти ще бъдат анализирани в продължение на пет години.

Но най-важният въпрос, над който работят и пътните инженери и изследователите, си остава възможността за намаляване на неудобствата за шофьорите заради строителни работи и ремонти. Времето за извършването им може да се съкрати, например, чрез т.нар. "компактен асфалт" (едновременно полагане на два слоя) и поставянето на покритие със специална машина, която пръска основата и същевременно полага горния слой.

"Доброто качество е нужно, за да може да се удължи максимално срокът на експлоатация. Именно така могат да се увеличат интервалите между ремонтните работи. Колкото повече са ремонтите по автомагистралната мрежа, толкова по-голям е рискът от големи задръствания. Затова този фактор е много важен в опитите за предотвратяване на задръствания", обяснява Кристоф Дрьоге.

Както казват специалистите, качеството на германските пътища се гарантира чрез щателния подбор и смесване на строителните материали, чрез системния многостепенен контрол на качеството и стриктното придържане към указанията за планиране и строителство на съоръженията. Наред с това има и ясно разделение на отговорностите: кой отговаря за строителството и кой - за поддръжката на трасето.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 42 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кой68

    201 6 Отговор
    Без икономии и гепване..Строго спазване на технологията?В България това е забранено и неприложимо.....

    Коментиран от #8, #52

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Идват и гледат от боки😂😂

    133 6 Отговор
    Ка се строи със саморазрушаваш се асфалт😂😂😂😂
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Доцент Боки изобрети

    101 6 Отговор
    Самоизпаряващ се асфалт😂😂😂тука има тука нема😂😂😂
  • 6 Помнещ

    109 2 Отговор
    Не знам как строят сега , но моста на река ,,арката" при с.Долна Диканя е правен от германците през 1943 и до ден днешен не е ,,мръднал"

    Коментиран от #14, #36, #56, #59

  • 7 Българина

    68 1 Отговор
    Всички знаем как, не е като ГЕРБ. В немския правилник за дениввлация на шахта дават допустимо отклонение 5 мм!!! Няма грешка. Тук първо няма правилник второ строителите и властта не считат шахтата за част от пътя, тя е ИЗВЪНЗЕМНА ЧИНИЯ според някои кметове. Според нивелирите на гп груп и трейс 5 мм си е магистрала от формула 1, стъкло както се казва
  • 8 Да но

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "Кой68":

    Да но Николай Василев искаше да спре санкциите .Защо го мразите толкова?Има ли Лютви Местан нещо общо с това?

    Коментиран от #9

  • 9 Ще ми се да има

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "Да но":

    Но трябва да има много повече гласове ,иначе Бойко може да остави назад
  • 10 добре

    4 4 Отговор
    ,а на дъждовно време какво правят?!....
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 киро

    81 5 Отговор
    В Германия чували ли са термина "Ремонт на ремонта " ГЕРБ го откриха - трябва да им дадат нобелова награда !

    Коментиран от #25

  • 13 Джак

    42 23 Отговор
    Нищо лично към автора /преводача/ на статията, но само който не е карал в Германия може да повярва на тази статия. На база моят опит от шофиране в Европа, мога да споделя следните факти:
    1.Германия е с най ниската средна скорост на придвижване в Европа - факт, който иска нека провери.
    2.Паркингите им са малки, не достатъчни и мръсни. Ако искаш да вземеш душ на всякъде си плащаш.
    3.Ремонтите им са грандиозни но винаги продължават години. Това се сещате как се отразява на трафика.
    4.Качеството на настилката не мога да коментирам но ми се струва че не на всякъде е на ниво.
    5.Знаците и маркировката не е навременна, не е достатъчна и по някога липсва.

    За мен, най уредената в това отношение държава в Европа е Франция! Там ремонтите траят максимално кратко, качеството е на ниво, пътната сигнализация най адекватна.

    Коментиран от #18, #39, #42, #47, #49

  • 14 гост

    35 3 Отговор

    До коментар #6 от "Помнещ":

    Ами спазили са конструктивните изисквания и са използвали материалите със съответното качество по проект. Когато това се направи магистралите ще издържат по 25г. без проблеми и без ремонти. А сега не могат да издържат до откриването им без кръпки и ремонти, без трафик, каквто остава като започнат да се движат тежки автомобили отгоре и преминат два сезона на лед и слънце? И според Цв. Цв. пътищата имали само акустичен дефект, въпреки че колите подстачат и се клатят постоянно, а магистралите са осеяни с дупки и пукнатини. И защо старите магистрали и пътища са много по-добри от новите, току що построените, които се разпадат веднага.
  • 15 filo

    37 7 Отговор
    Добре, че беше Хитлер, да ги научи как се строят магистрали. Да не забравяме, че той е построил 30 процента от магистралите в Германия.

    Коментиран от #16

  • 16 А за Братя Илиеви какво?

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "filo":

    Защо ги месите тях.Какво общо имат с гласуването ?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 И от мен

    22 22 Отговор

    До коментар #13 от "Джак":

    А ни сигурен ли си, че изобщо си минавал през Германия? Защото аз живея в Германия и не мога да споделя твоите впечатления. А за Франция просто не ми се коментира...

    Коментиран от #19, #23

  • 19 Джак

    17 16 Отговор

    До коментар #18 от "И от мен":

    Все едно да те попитам, а ти сигурен ли си че живееш в Германия? Не искам да се заяждам с никого. Просто споделих мнение. И да, карал съм, повярвай ми доста съм карал и видял и по великата Германия и по всичките останали Европейски държавици.
  • 20 Бойко Борисов

    30 3 Отговор
    Повече магистрали от мен, никой не е рязал лентичката. Колко пари от некачествен строеж сме усвоили, немците могат само да завиждат. Ама важното е че спасих София и народът ме обича
  • 21 Чочо

    14 1 Отговор
    Нерде Стамбул Нерде Ямбол
  • 22 скфкцлцльл

    19 8 Отговор
    Как ги правят ли?Баааааавно,много бавно...Всеки ден карам по тях и да ви кажа,че не са кой знае какво..Ремонти,коловози от камионите,неравности и пълни с полиция и камери
  • 23 Смях

    22 4 Отговор

    До коментар #18 от "И от мен":

    Я се осъзнай виждал ли си магистрала във Франция .И аз живея в Германия, но за тазлика от теб вече 19 години и пътищата са далеч от най добрите. да те олесня прочети докладите на еврокомисията и виж по пътна инфраструктура къде е Гемания за 2018 9 позиция.Не ми се обяснява ти освен Германия другаде не си стъпвал
  • 24 Това,

    25 3 Отговор
    Тиквата да го чете, че е жалък с тия нашенски "магистрали"! Днес реже лентата, утре я затварят за ремонт!

    Коментиран от #44

  • 25 Ne sa no Francuzina

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "киро":

    Francuzina Ne da mu go opredelqt da rica da go napravili taka.
  • 26 стоян

    6 8 Отговор
    Много специалисти са се изказали и то само негативно =Извесно ли ви е че в Германия зимата имат 7-8 разлядане -замразяване на асвалтовата настилка а в България около 60 пъти -което руши настилката
  • 27 Умберто

    0 2 Отговор
    А така строят в Австралия.
    https://youtu.be/DrrEIX54iy8
  • 28 Тиква

    8 2 Отговор
    Много неграмотно преписана и аматьорски преведена стания. Но,: Тиквата да чете.
  • 29 факти

    22 6 Отговор
    Поредната немска пропаганда,който е шофьор на тир много добре ги знае тези немски аутобани за нищо не стават ремонти и задъствания в нищото.Аз съм висял 5 часа в нищото на магистрала на 20 км от някой мюнхен.Най-добрите магистрали и пътища са Испания и Франция.

    Коментиран от #30, #48

  • 30 Умберто

    8 1 Отговор

    До коментар #29 от "факти":

    Така е,на Е30 е мазало.Холандските ме кефят също.
  • 31 боцмана

    8 4 Отговор
    Как ги строят ли , ами питат специалиста по всичко и особено по магистралите Бойко Борисов .
  • 32 Така Така

    13 1 Отговор
    Напълно съгласен с Джак... Оня лумпен ко да го коментираме! Но и магистралите в Испания много добри! Германия брамчи на стара слава!
  • 33 Аз да Ви кажа

    11 7 Отговор
    Магистралите са постоянно в ремонт и вие имате поглед за това, нали сте камионджии и карате в цяла Европа. Но, вземете предвид и това, че Германия е над 80 милионна и със целият трафик от цяла Европа и дори Азия цифрата е наистина огромна. Не забравяйте и факта , че в страната има над 240 магистрали, които се поддържат и се ползват целогодишно и чак тогава да се върнем назад и да сравняваме Германия с другите държави! Мога от опит да Ви кажа, че няма аналог на между градските и между селските пътища съответно шнел и бундес щрасетата им. За информацията те са напълно безплатни, маркировка, знаци, регулирани и в пъти по-добри от Бг магистралите, за съжаление. Немските инженери са най-добрите в в Европа. Факт!
  • 34 Behemoth

    3 2 Отговор
    Ако на една магистрала можеш да караш няколко километра с над деветдесет километра в час значи това не е магистрала а писта за самолети...истинската магистрала трябва да те държи в напрежение за да се чувстваш като Шумахер малко преди срещата с дървото...
  • 35 ТОЧКАТА

    14 0 Отговор
    Аджамии....Бе ще ги светнем как става---,,,50% асфалт/50%-ляв джоб,,,...И тогава да ги видим..
  • 36 Едва ли е така в България

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Помнещ":

    Ако моста беше строен по технологията,,БОКОВИ АВТОМАГИСТРАЛИ" досега да е изчезнал и забравен!
  • 37 777

    5 5 Отговор
    НАЙ ЛОШАТА ПЪТНА МРЕЖА В ЕВРОПА Е В ГЕРМАНИЯ !!!

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Тираджия

    12 2 Отговор

    До коментар #13 от "Джак":

    Много точно казано. Дори малко си спестил фактите. Всичко в тая преписана статия е лъжа. Който има желание може да се поразходи из Германия и да види истински нещата. Аз ще добавя следните факти които лесно могат да бъдат проверени в гугъл. 1 държавата с най дълга магистрална мрежа в Европа е Испания 15 500км до 2017г. Това я нарежда на 3 то място в света след щатите и Китай. Германия има 12300км магистрала при почти същата територия но 2 пъти повече население и десетки пъти по голям транзитен трафик. Според данни на световния икономически форум Германия е на 15та позиция по качество на пътната инфраструктура след държави като Португалия и Оман. Ходил съм в Португалия и мога да го потвърдя. 2 За времето което германците проектират един път, французите ще го построят. 3 Германия е една от държавите която грубо нарушава един от основните закони на Европа касаещ пътищата. И той е че на всяко платено трасе трябва да има алтернативно неплатено и то трябва да бъде минимум път от 1 ви клас. А в германия се плащат дори тези пътища. 4 няма друга държава която до строи и ремонтира толкова бавно. Отсечка 15км пусков срок 2023г. Повече от 15г правят ремонт но моста на А1 при Леверкузен. 13 г ремонт на пътния възел на А4 и А 44 при Ахерн. Мога да дам още много примери за инфраструкторния колапс на тая прехвалена страна
  • 40 Zubar

    7 3 Отговор
    В Германия едни и същи отсечки се ремонтират всяка година......
  • 41 Zubar

    6 2 Отговор
    Щау и баущеле са най употребяваните думи което означава задръстване и ремонт
  • 42 селянин от Герман

    7 6 Отговор

    До коментар #13 от "Джак":

    До Джак - ТИР-аджията …….Абе ти сигурен ли си. че не си карал по у-ците на с. Герман ??? В Германия е НАЙ-ВИСОКАТА разрешена скорост за ТИР-овете - 120 км. ч...…/ навсякъде е 100 /…..понеже хората ...повечито ...живеят около града...а там само работят ….в ЧАС-ПИК / 17 - 20 часа / за избягване на задръстванията ...ОТВАРЯТ и АВАРИЙНАТА лента на аутобана за каране...…./ на ОГРОМНИТЕ транспаранти над лентите СЪС СВЕТЕЩИ ЗНАЦИ и стрелки отбелязват .че скоростта е 130 км.ч ...а над АВАРИЙНАТА лента - 100 км.ч …………...а когато мине ЧАС ПИК …….на тези транспаранти излиза знака / КРАЙ на ОГРАНИЧЕНИЕТО / ---а това значи . че АУТОБАНА СТАВА ПИСТА …..и най- нормалното нещо е в най- лявата СКОРОСТНА ЛЕНТА …..някое...Порше...Ферари ...Ломборджини….Бугати …..да те ПОДМИНЕ като борче с над 300 км.ч !!!

    Коментиран от #54

  • 43 Православен удар под кръста

    6 5 Отговор
    Путин иска разрешение от нeмcкaтa баба Меца да топне пръстче в нефтените кладенци, но САЩ и ЕС ВЕЧЕ го изпревариха... Би се като луд, сума ти войска претрепа в Сирия, сума ти летящи чайници и москвета му свалиха и накрая не му разрешават да топне пръстче в нефта??? Карък е!!!!!!!!! :):)Но такъв го искаме.... разрушаващ Русия....:):)
  • 44 Бойко Борисов

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Това,":

    Абе серсемино. Май си гласоподавател на БСП. Аз осигурявам работа на тия дето ремонтират, е и някой друг лев за внучето. Ако бяха здрави хиляди щяха да са без хляб и внучето да се принуди да работи в България
  • 45 страхил

    3 0 Отговор
    този които е писал това сигурно нее пътувал във Франция тя е със 50год. напред9879
  • 46 КОНСТАНТИНОВ

    2 2 Отговор
    ШВАБИ,РОУЧЕТЕ СЕ ОТ НАИ ДОБРИЯТ АСЕАЛТАДЖИЯ НА ПЛАНЕТАТА.КАЗВА СЕ БОИКО БОРИСОВ.ТОИ СТРОИ НА ТРОИНА Ц.ЕНА МАГИСТРАЛИ И СЛЕД МЕСЕЦ ДОРИ ИМ ПРАВИ РЕМОНТ
  • 47 тАпак

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Джак":

    Ти май никога не си карал на немска магистрала.
    П.С. къде във Франция можеж да караш с 200 и да си спокоен ?
  • 48 факт

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "факти":

    Испания Франция Холандия
  • 49 Путарина

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Джак":

    прав си донякъде, освен за знаците , ремонтите им наистина са на големи участъци затворени, а се работи видимо само в края на 15 км отсечка и почти няма магистрала без ремонти
  • 50 Фен

    1 0 Отговор
    Аз живея в Германия, но нямам Тесла. Да, разочароващо е постоянно основните пътни възли да са все в ремонт,и винаги всичко да се случва много бавно, иначе направят ли ги са като писти и само да караш.
  • 51 ПоБавноИПо

    4 2 Отговор
    За жалост почти всичко е мит за Германия. Строенето там е много по-бавно и корумпирано от при нас. Не му се вика обаче на това кражба, а всички са свикнали че това е нормалния начин за строене. Ремонтират се постоянно неща, които са на 100% здрави - само и само да текат едни пари към правилните хора - това е реалната ситуация в Германия. Да турист би се възхитил как се ремонтира нещо и се прави хубаво, а повърхностно грам не се пита защо се ремонтира нещо напълно здраво :) Така че когато ходите и се радвата на градинки, паркове в Германия - замислете се ... че това са данъците на местните хора и парковете са само параван за източването им. Те и затова искат чужденци да работят - за да плащат високите данъци, местните изпадат на издръжка на социалните защото са местни и нямат стимул да работят, а пък ремонтите се правят на гърба точно на гастарбайтърите :)
  • 52 некойси

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кой68":

    Махни тва, еми цената на нашия път е по-висока от техния високотехнологичен асфалт.
  • 53 ДОКО

    0 1 Отговор
    ГЕНЕРАЛ БОКОВСКИ ПРАИ НАЙ ГОТИНОТО МАГИСТРАЛИ..ЩОТО ТОЙ ЕЕТЕНЕРАЛ ТОЙ Е ВЕЛИК..И ДАЖЕ ГИ ПРАИ БЕЗ ПАРИ...А ЗАЩО ЕМИ ЩОТО Е ВЕЛИК МАТЕМАТИК КАТО ГАУС..КАТО АРХИМЕД..
  • 54 Komapak

    5 2 Отговор

    До коментар #42 от "селянин от Герман":

    След като въведоха ограничения от началото на тази година ниско прелитащуте с 300 рязко намаляха. Колкото до магистралите не са точно гладки. Около Мюнхен има две такива на които често се питах буса ли се повреди или моите усещания. После един колега ми каза, че хитлеровата бетонна магистрала просто са я покрили с асфалт. Нямам впечатления как е по Северна Германия, но в Южна положението не отговаря на немските стандарти. То цялата им държава е доста измислена и надценена. Пълно е с тъмни балкански субекти!!!! Не казвам само българи....
  • 55 Госта

    4 3 Отговор
    Не плюйте Германия ганьовци!!!
  • 56 Да да

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Помнещ":

    А в Германия им падат мостовете! И слагат ограничения за камиони! Че още 3-4 са пред падане! А как строят ЩАУ (задръстване) не е истина! Имат специална агенция, която съобшава за задръстванията на всеки 30 мин.! Колкото е по-голямо ЩАУТО толкова по-горди са! Под 15 км. само ги споменават, но към 50 км. вече викат от кеф!
  • 57 Да но

    1 2 Отговор
    това беше преди доста години сега просто се строят горе долу като в България
  • 58 Токо

    2 3 Отговор
    Ами просто е ! Не питат зелените дали може и строят !!! Така Австрийците строят ски писти ! Швейцарците също ! По този начин се справят и със бездомните кучета. А тука питаме некви паразити дали може ! Демократични сме . Останалата част на Европа има диктатура ....
  • 59 Ддддсдс

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Помнещ":

    И то най-вероятно без никаква поддръжка през годините :)

    Коментиран от #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Komapak

    0 0 Отговор
    От мен подкрепа 100%. Много ясно и точно синтезиран.
  • 62 Ганьо

    2 0 Отговор
    Нашата Ам Тракия му Загора и Пловдив на Чирпан е много по хубава и с самонагъващ се high tec матерял.
  • 63 Помнещ

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Ддддсдс":

    Поне последните 30- 40 години не знам за ремонт и подръжка!
  • 64 Асфалтаджия

    3 0 Отговор
    Нема какво да говорим за другите, като ние сме трагедия. Магистралната отсечка на изхода от София, по м-ла Хемус, до гара Яна е ужас. За 3-4год. отсечка цялата е в кръпки и продължава да сляга. Така е, като си имаме за управленци крадливи дебили, режещи лентички.
  • 65 Ако ние правим

    3 0 Отговор
    магистрала по германска технология, Хемус ще стане 2120година. Там магистралата е дебела 1.20 метра. 80см бетон за подложка и 40 см асфалт.
  • 66 ВАСИЛ ЛЕВСКИ

    1 1 Отговор
    БОКО ПРОЧЕТЕ ЛИ КО ПИШЕ?
  • 67 Xxx

    0 0 Отговор
    Най-добрите пътища и магистрали се правят в Холандия. И германците не могат да се мерят с техните пътища.
  • 68 ТаУмВзе

    0 0 Отговор
    Най-добрите магистрали в света са РУСКИТЕ!
    Там можеш цяла седмица да караш с 300 км/ч, а камиона все едно е спрял!!!
Новини по държави: