Австрия за първи път издаде сертификат за раждане, в който вместо мъжки или женски пол, фигурира "интерсексуален". Това стана възможно след четиригодишна процедурна битка и в момент в който редица страни дават документи за самоличност с опция "друго" в графата пол, освен мъжки или женски, предаде Ройтерс.
Алекс Юрген, който е интерсексуален - понятие за човек, роден с атипични хромозоми или полови характеристики, е първият получател в Австрия на сертификата за раждане, в който е записан като "интерсексуален".
Той казва, че е много щастлив от случилото се и се радва, че законът и правителството го признават като интерсексуален, съобщи БТА.
Редица американски щати, както и страни като Германия, Пакистан и Непал позволяват на хората да изберат трета опция за пол в официалните документи. Повечето хора, възползващи се от тази възможност, избират в документите за самоличност да се изпише в графата пол латинското X или пък думата "различен".
През 2019 г. Алекс Юрген също получил това право, но продължил да настоява за изписване на "интерсексуален". Той смята, че трябва да бъде отменено и изискването интерсексуалните да преминават медицински преглед за техните полови белези, за да могат да бъдат законово признати като "нито мъж, нито жена".
Друга европейска страна - Нидерландия - обмисля да премахне графата пол от личните карти до 2025 г. и да ограничи ненужната регистрация на пола там където това е възможно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Transpocalypse
Коментиран от #3
08:21 17.07.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Кой68
До коментар #1 от "Transpocalypse":
Ходи в Австрия там ще си признат...08:27 17.07.2020
4 Бонговец
Коментиран от #19
08:28 17.07.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 габровец от варна
Коментиран от #33
08:29 17.07.2020
7 пол произлиза от половина
Коментиран от #11
08:31 17.07.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Грейс
08:34 17.07.2020
10 ДиЕс
08:34 17.07.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Един
-мъж, -жена, - хермафродит. Какво странно, нелогично, обидно, необикновено има в това нещата да се назовават както са си!
Коментиран от #16, #17
08:51 17.07.2020
13 Барчо
Коментиран от #22, #41
09:00 17.07.2020
14 Ясно
09:01 17.07.2020
15 НКВД
И както казва писалият преди мен:
Съдейки по това кой се разпорежда в Австрия, Нидерландия и другите джендър-държави, си правете сметка когато от там идват сведения за "короната", защото в противен случай ушите ви ще увиснат като на кокер-шпаньоли от тия мски дето ги носите и в банята.
09:08 17.07.2020
16 Барчо
До коментар #12 от "Един":
Нищо общо няма "хермофродит" със сегашното понятие "друг пол", "различен"!!! Примера ти не е за този случай. Хермофродит е физически външен полов белег, като в по-голямата си част не могат да имат родни деца - физически. Много от тях не могат да оцелеят, ако не и бъде извършени животоспасяващи операции. "Друг пол" е психически или надвишаващи значително хромозоми на противоположния физически изразен пол. В по-голямата си част могат да имат собствени деца и нямат нужда от животоспасяващи операции. С едното човек не може да живее, а с другото може, па макар и да не се чувства конфортно.Коментиран от #18
09:10 17.07.2020
17 Епа
До коментар #12 от "Един":
Кво им обясняваш на тия безмозъчни, то си пише, че е роден с аномалии, но според ,,умниците,, това са нечий извратени ценности, сякаш генните мутации са измислица на ЛГБТ за насаждане на джендърство09:11 17.07.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Някой
До коментар #4 от "Бонговец":
Ти тъп ли си? Освен в италия интер има и в други страни.Цялото име на италианския Интер е Интернационал ... какво общо има с статията или се правош на най интересния всезнайко09:20 17.07.2020
20 Антимилиционер
09:28 17.07.2020
21 Антимилиционер
09:30 17.07.2020
22 Не съвсем
До коментар #13 от "Барчо":
Науката към момента отхвърля съществуването на ,,Бог,, и тя ли е за криминалните хроники ??? Според религиозните писания, живота на планетата Земя, както и Адам и Ева, са създадени в периода 4-5 до 6 хилядната година пр.н.е. докато учените, са разкрили и доказали човешки останки от почти 35 хиляди години по-рано. Та на кой би повярвал един трезвомислещ, на невежите или на науката ???Коментиран от #25
09:32 17.07.2020
23 Гост
09:33 17.07.2020
24 Голяма победа
09:38 17.07.2020
25 Барчо
До коментар #22 от "Не съвсем":
Не могат да съществуват две истини, които взаимно се изключват!!! Съгласен ли си с това? Науката казва, но не доказва, че Бог съществува или не съществува. Църквата по същия начин не може да докаже, че Бог съществува, а се опира на догми в писанията си. Когато вземаш пари за съществуването и благоденствието си чрез заблуждение, това се нарича измама. Съгласен ли си?Коментиран от #40
09:42 17.07.2020
26 Иван
Коментиран от #29
09:53 17.07.2020
27 Барчо
Коментиран от #28
10:00 17.07.2020
28 Барчо
До коментар #27 от "Барчо":
В спорта има изключително много пари и не се съмнявам, че тези изключения за сега ще станат тенденция, и тогава доста женски спортове просто няма да са женски. Представете си тенис на корд със смесени двойки. Единия отбор мъж-жена, а другия мъж-мъж. Мача е свирен преди да е започнал. Не казвам, че ще стане днес или утре, но началото е дадено и няма да има връщане.10:01 17.07.2020
29 Барчо
До коментар #26 от "Иван":
Щом това се прави, значи живота много ще се промени драстично и на мъж, жена и на "другите" в полза на "другите" и "обратните". Аз в предния си коментар споменах само спорта, но човек ако се замисли ще намери още много "промени", които след години ще са факт. Много неща сега в момента и не можем да си помислим, че ще се промени поради "този уж безсмислен документ", защото сме нормални и разсъждаваме като такива. Сега се сещам за евентуални промени, а те са че това е ПЪРВАТА стъпка към УЗАКОНЯВАНЕ НА ПРОТИВОЕСТЕСТВЕНОТО, която ще доведе до прокарване на последващо узаконяване на НЕНОРМАЛНОТО, позовавайки се на противоестественото, което вече е НОРМАЛНО.Коментиран от #39
10:08 17.07.2020
30 Сандо
10:08 17.07.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 ха ха ха
Коментиран от #36
10:19 17.07.2020
33 ха ха ха
До коментар #6 от "габровец от варна":
Медицината го е определила като индивид с вродена аномалия, деформация и хромозомна аберация.Коментиран от #38
10:24 17.07.2020
34 Берач на лайка
10:28 17.07.2020
35 "Интерсексуалност"
10:44 17.07.2020
36 "Интерсексуален"
До коментар #32 от "ха ха ха":
не е медицински термин, доколкото знам. А иначе, в речника има такава дума.10:46 17.07.2020
37 Бачо Киро
10:49 17.07.2020
38 "Интерсексуален"
До коментар #33 от "ха ха ха":
включва не само вродените "аномалии". Може да става въпрос също и за случаи, при които вследствие на здравословни проблеми се стига до такава "аномалия", напр. след хормонални терапии, кастрация и прочие.10:49 17.07.2020
39 Хубаво е първо да проумеем
До коментар #29 от "Барчо":
Какво е значението на думичката "норма". Пък после разсъждениятаКоментиран от #42
10:56 17.07.2020
40 Не съвсем
До коментар #25 от "Барчо":
Няма смисъл да се доказва ,несъществуване, на нещо нерационално, ако следваме подобна логика(понеже било написано), то се налага да изискваме доказателства за това, че лампата на Аладин не съществува, а би трябвало понеже е написано. Разликата е, че автора на Аладин, не претендира за истинност, докато религиозните автори, дори настояват, и точно в този момент се изисква да се произнесе науката, за да придобият религиозните твърденията истинност, и да не останат в графа ,лъжа,. Това е неотменно правило в науката, не е нужно да се доказва нещо очевидно..... Не ме разбирай погрешно, просто смятам, че религията отдавна не става за аргумент, който да опровергае политически или лични мненияКоментиран от #45, #46
10:59 17.07.2020
41 В първите няколко седмици
До коментар #13 от "Барчо":
от бременността ембрионът се намира в това "болестно състояние" безполовост. Интересното е, че "явно обособеният пол ЖЕНА", т.е. Ева, произхожда от реброто на другия "явно обособен пол - МЪЖ". Според науката не е възможно. Най-малкото за ХХ-хромозомите е необходимо да има вече една жена, която да предаде Х-хромозома си на детето си.Коментиран от #43
11:09 17.07.2020
42 Барчо
До коментар #39 от "Хубаво е първо да проумеем":
Норма е Адам плюс Ева е равно на дете!!!!! НОРМА - НОРМАЛНО!!! Адам плюс Адам, Ева плюс Ева е равно на приключване на съществуването. Иначе може да си разсъждаваш и филосовстваш колкото искаш. Факта си е факт и точка!!! Човек като няма как да обори някакво твърдение, просто се хваща за нещо незначително и в повечето случаи само някакъв нюанс и се прави на философ с което всъщност доказва колко е далече от истината!!!11:27 17.07.2020
43 Барчо
До коментар #41 от "В първите няколко седмици":
Пола е определен още при оплождането на яйцеклетката, а това че не си заслужава да се определи още тогава, не значи че не може да се разбере. Ако не знаеш, то за в близко бъдеще ще може дори да се залага според желанието на родителите, а това означава, че пола е определен както вече споменах в първото си изречение. Не мога обаче да разбера с това твое твърдение какво искаш да кажеш. Дали не искаш да кажеш, че ние хората няма да е лошо да станем като охлювите, които са двуполови. Или като морските охлюви - който изпревари, той натовари. Ако това все някога се случи, то няма да е вследствие промяната на пола по документи или оперативен начин, а в резултат на естествената еволюция, ако тя сметне за необходимо. Всичко останало е самоубийство.Коментиран от #44, #47, #48
11:35 17.07.2020
44 Какво имаш предвид,
До коментар #43 от "Барчо":
казвайки, че не си заслужава (полът) да бъде определен още тогава? Добре е, че споменаваш охлювите - за тях явно не важи "нормата - Адам + Ева". И не е ли мъжът в известен смисъл "двуполов (Х -женски хромозом, Y - мъжки). А иначе, интересно ми е как ти би интерпретирал/а създаването на жената от реброто на Адам.Коментиран от #50
11:53 17.07.2020
45 Барчо
До коментар #40 от "Не съвсем":
Пак даваш пример, нямащ нищо общо. Аладин не е измама и всеки знае, че е приказка, а не библия, куран .... и т.н. в името на които се извършват престъпления, формира се омраза към друговерците. Що се отнася до доказване от науката на очевидните неща, то науката не доказва, а обяснява причинете поради които те са така или иначе. А вие явно не сте вникнали още в първоначалния ми коментар. Държавата прави неща, които са в основен разрез с църквата. Няма как да съществуват на една територия две изключващи се системи. Трябва да остане едната, иначе ще е непрекъснат хаос. Със сигурност в един момент църквата ще се възстане срещу случващото се и тогава ще има разкол дори в самата вяра. За това говоря, че по принцип не сме готови за подобни неща. Ако се започне сега, то в бъдеще няма да имаме три, четири или пет пола. Със сигурност се сещам поне за десетина разновидности отсега. Прочети коментар 29, за да видиш къде е истинския проблем.11:54 17.07.2020
46 Виж к'во
До коментар #40 от "Не съвсем":
Аре спри се,ако обичаш с твойте 'изтънчени' разсъждения. Тях можеш да си ги гукаш с някой от третия пол и те имат такива 'изтънчени' разсъждения само и само да заобиколят божията даденост. 'Това дето е непонятно, не значи, че не е истина' го е казал Блез Паскал, нали знаеш какъв е бил той. Ако искаш вярвай в бога, никой не ти е сложил вилата на врата да вярваш.Коментиран от #51
11:55 17.07.2020
47 P.S.
До коментар #43 от "Барчо":
"Нормата" се променя с времето. Някой ден сигурно ще е съвсем "нормално" бебетата да не се износват в утробата на майката, а да са по изцяло изкуствен начин заченати и "износени".11:55 17.07.2020
48 Поправка
До коментар #43 от "Барчо":
Пола не се определя от нищо и никой, всичко е до това кой от хромозомите ще попадне, там където трябва. Еволюцията, най-конкретно се отнася до приспособяване на организма, към заобикалящата го среда, докато генните мутации, виновни за всички биологични аномалии, са напълно произволни. При оформянето на ембриона, съществуват 120 гена, като минимум 20 от тях, са жертва на мутация(100% научно доказано) т.е. еволюцията в този случай няма да играе конкретна роля т.е. човек може да се роди със полови органи или дори без, като виновник е ген, отговорен за оформянето на органа, и който е мутирал т.е. случайно или не, е била нарушена структурата на ,,плетката,, му. Медицината, отдавна е развила технология за манипулация на ембриона относно Y и X хромозомата, (чувал съм за клиника в Германия)според желанието на родителите12:08 17.07.2020
49 hmhmhm
12:09 17.07.2020
50 Барчо
До коментар #44 от "Какво имаш предвид,":
Имам две големи деца и когато съпругата ми забременя, не съм се интересувал какъв ще е пола им. Дори да имаше техническа възможност това да се разбере дето се казва на другия ден след бременноста, нямаше да се възползваме. И така са повечето родители. По тази причина казах, че не си заслужава, като имах в предвид болшинството от бъдещите родители. Естествено че има хора, които не само искат да знаят пола отрано, но и се ще да са точно определен пол. Нямам в предвид тях. Генетиката е доста сложна и фина тематика и колкото повече човек се бърка там, толкова повече проблеми се получават. Що се отнася до мъжките и женските хромозоми, тяхното съотношение, взаимодействие и т.н., не искам да ме вкарваш в спора дали яйцето или кокошката е първо/а. И като последно. Всичко каквото еволюцията е направила в природата е дълготрайно и здравословно, защото резултата не е дошъл за един ден. Не трябва с лека ръка да унищожим това. За това дали Ева е създадена от ребро на Адам, не ми се струва състоятелно. За да оправдае недоказуемото в което налага вярата, те използват умело понятието "догма". Това е твърдение на нещо, което няма как да докажеш, но си длъжен да приемеш за истина. За съжаление църквата просто е "спряла" развитието си до тези моменти. Единствено сега духовенството се възползва от творенията на "дявола" които са в резултат на науката. За сега довиждане на всички. Лек ден!Коментиран от #54
12:16 17.07.2020
51 Съгласен съм
До коментар #46 от "Виж к'во":
Именно, който иска да си вярва, благоприличието обаче, предполага ,,вярващия,, да не натрапва вярванията си, както ще бъде благоприлично, хората с различна сексуална ориентация, да не натрапват голотиите си. Паскал, Айнщайн, Фон Браун ако щеш, са живели във времена, в които на атеистите се е гледало с кръв в очите, и за да не се ,,излагат,, пред аудиторията, не са заявявали атеистичните си възгледи. Нямах представа, че звуча изтънчено, обикновенно хората, които си служат с научни способи, не търсят изтънченост, а знание......Коментиран от #52
12:21 17.07.2020
52 Кой ти натрапва да вярваш бе?
До коментар #51 от "Съгласен съм":
Сега ни се натрапва джендърството и всеки който го критикува се гледа с кръв в очите. значи по твоето обяснение за Айнщайн, Паскал и т.н, че днеска тея учени и известни хора дето са джендър толерантни го правят за да не ги гледат с кръв в очите, а не че са съгласни с това? Недей да изкарваш Айнщайн, Паскал, Фон Браун и др.дето са изразявали вярата си, че са били лицемери. Това е доста мизерна инсинуация от твоя страна.12:32 17.07.2020
53 О не не
12:47 17.07.2020
54 И аз не поддържам
До коментар #50 от "Барчо":
намесата в генетиката, макар че може би има случаи, в които би могла да е животоспасяваща. По отношение дискусията "Наука vs. Религия" - това е спор, воден от твърде дълго време, и който не е довел до еднозначен резултат. Само че, мисълта ми е, че религията се върти основно около човека. Не обяснява защо и как се случват нещата при животните например и кое е нормално за тях. Като конкретен пример ще дам някои алигатори и костенурки, при които полът се определя от температурата на средата, в която се намират снесените яйца. А от друга страна, "третият пол" също се случва по Божията воля, ако ще го интерпретираме от религиозна гледна точка. В някои от коментарите си говориш за (разделение между) държава и църква, което само по себе си е много "евроцентристки" възглед. Може би имаш предвид разделение между наука и религия. Има държави, в които религия е основният определящ фактор (например голяма част от ислямските държави). В християнството имаме пример с времето на Инквизицията (какво "по-хубаво" от това, а?). Лек ден!12:48 17.07.2020
55 Факт
Коментиран от #56
14:19 17.07.2020
56 Това важи ли
До коментар #55 от "Факт":
и за "46,xx - DSD"?19:00 17.07.2020
57 аристотел
22:46 18.07.2020
58 соросоидни кърлежи
21:08 19.07.2020