Случващото се в Руската федерация вълнува много българи заради непреодолимия сантимент на народа ни към тази страна, която в исторически план по-скоро ни е нанесла тежки вреди, отколкото да ни е помогнала за нещо. И все пак, когато едно общество се надигне в защита на човешки права и иска да извоюва истинска демокрация, не бива да оставаме безразлични. Още повече, че руският народ, особено сегашният му състав, няма пряка вина за поведението на някогашните, а дори и на сегашните му властници.
Протестите в защита на репресирания руски гражданин и опозиционен политик - Алексей Навални, събудиха чувства на съпричастност у целия демократичен свят. А наравно с това и гняв заради бруталното насилие, осъществявано от руската полиция над протестиращите мирно руски граждани. Вследствие на всичко на това все повече хора започнаха да коментират, а и да се надяват, че този кремълски режим е към края си.
По този повод, от ФАКТИ решихме да разговаряме с един хората в България, които най-сериозно и зорко следят случващото се в Русия в последните няколко години. Това е Асен Генов. Той има свое собствено предаване, което реализира посредством платформите за видео споделяне - Youtube и Facebook. В "Контракоментар", както се казва неговото предаване, процесите в Руската федерация са честа тема, коментирана включително и със събеседници от Русия.
Интервюто ни с г-н Генов можете да прочете в следващите редове:
- Г-н Генов, как оценявате шансовете актуалните събития в Русия - протестите заради случилото се с Навални, да съборят режима на Путин и елита около него?
- Много харесвам някои исторически паралели, които вече съм чувал. В тези исторически сравнения и паралели се дава много приятен и интересен пример, а именно, че по време на властта на императора, преди т.нар. ''велика'' Октомврийска социалистическа революция, също, както сега, е имало протести, също, както сега, казаците са били протестиращите, царската служба за обществен ред и сигурност - тогавашното КГБ, също така е упражнявало насилие и т.н., като в крайна сметка в голяма степен сякаш са успявали до известно време да потушат тези протести. Докато в един момент се стига до самата революция, само защото царският дворец не е имал достатъчно добра охрана, и няколкостотин души успяват да променят хода на историята в много по-черна посока за десетилетия напред. Даже за векове, бих казал. Със сигурност за XX в., а виждаме и влиянието на този исторически момент върху живота ни през XXI в.
Оценката ми е такава, че вероятно тези събития, които наблюдаваме в момента, със сигурност оказват своето политическо влияние върху процесите и събитията в Руската федерация. За мен е много показателно това, което всички коментират напоследък, а именно изключително високия процент на млади хора, хора, които може би за първи път са в изборна възраст, хора, които са в самото начало на житейския си и професионален път, около 20-годишни, навлизат или са по средата на своето второ десетилетие. Също така, търсейки отговора на това уравнение, не бива да вадим от целия процес информацията за това, че рейтингът на Путин много силно е паднал в момента, и то най-вече сред младите хора. Тоест, буквално въпросът ще успее ли Навални да свали президента, аз мисля, че ирелевантен. Ясно е на всички, че властта много дълбоко се е окопала, ясно е на всички, има такива заявки и индикации видими от втория протест, който беше на 31 януари, че властта ще използва все по-брутални и все по-груби средства. При втория протест арестуваните, според данни на правозащитни организации в Руската федерация, са били над 5000 души. Има информация за това, че тези арестувани са били тъпкани, буквално тъпкани в килиите. Например в килията, предвидена за 8 души, са били няколко десетки. Тоест, властта не насмогва, но не се отказва и дори засилва силата на своята репресия срещу протестиращите граждани.
Дали Навални ще успее изцяло да влезе в ролята на Нелсън Мандела, за което вече виждаме индикации в тази посока, светът по-скоро реагира по този сценарий, Лех Валенса предлага Навални за Нобелова награда за мир, докато е в затвора, а той вече е там, осъден на първа инстанция, това е по-скоро вторичният въпрос. Първият въпрос е, че сякаш сега, по-силно от всякога, устоите на вертикалата на властта, на върха на която е Путин и неговото обкръжение от олигарси, които мнозина наричат "Касичките на Путин", е много силно разклатена. Така че, струва ми се, че започва процес, но, че не бива да чакаме бърза развръзка - това също е без съмнение според мен.
- В контекста на това, че властта не се отказва - Вие дадохте примера с тъпкането в килиите, преди около 2 седмици Владимир Милов, съратник на Навални, Ви бе събеседник във Вашия видео формат "Контракоментар". Той каза нещо от сорта на това, че нещата в Русия не са толкова черни, колкото си ги представяме в цивилизования свят, ако приемем, че България принадлежи към него. Но буквално преди дни руският съд е осъдил главния редактор на онлайн изданието "Медиазона" Сергей Смирнов на 25 дни затвор заради туит, който е разтълкуван като призив за протест. Не е ли това признак, стъпка към севернокорейския модел?
- Милов със сигурност не отрече факта, че в Русия на практика в момента режимът е диктаторски, авторитарен. С него говорихме по-скоро на тема доколко наистина нещата са сериозни и, въпреки всичко ми се струва, че преки паралели със Северна Корея трудно могат да бъдат направени, ако искаме да сме максимално коректни, по една проста причина. А именно, че все пак не става дума за диктатура и репресивен режим в такива мащаби. Мисля, че в такава посока беше коментарът на Владимир Милов, когато беше мой събеседник. Ако трябва да правим сравнения, по-скоро ми се струва, че по-валидно е сравнението между това, което се случва в Руската федерация сега, и това, което се случваше, а и продължава да се случва в голяма степен, в Беларус. Механизмите на репресия, механизмите на насилие на управляващите спрямо протестиращите граждани, са аналогични. Тъпкането в килиите е най-малкият пример. Жестокостта, с която се бият, буквално се пребиват протестиращите, е сравнима. Жената, която беше изритана в корема (б.р. от руски полицай), е може би почти символен образ на това как действа руският ОМОН, а и как действат беларуските специални части. Там Лукашенко и негови подчинени директно, буквално призоваваха към насилие, имаше и разпространена информация за това, че едва ли не са били призовавани техните специални сили да стрелят на поражение спрямо протестиращите. В Русия пък тръшкаха хората по земята в снега, биха ги, има кадри как омоновците се опитват да нанесат умишлено увреждания на протестиращи. На едни от кадрите се вижда как един полицай скача върху крака на един вече повален протестиращ, който в дадения момент подлежи на задържане, и се опитва да му счупи крака, скачайки върху подбедрицата му. Тези паралели бих правил аз.
Разликата между Лукашенко и Путин е, че все пак Лукашенко зад гърба си има Путин. А Путин все повече вече няма опора зад гърба си и ми се струва, че обсъждайки процесите в момента, със сигурност в българското публично пространство трябва да се обсъжда въпросът за предстоящите санкции. А индикации, че санкции ще има именно във връзка със задържането и абсолютно незаконното осъждане и вкарване в затвора на Алексей Навални, вече има и от Щатите, и от Европейския съюз. Путин тепърва и все повече ще се превръща в токсична личност на международната политическа сцена. Руснаците имат една много хубава думичка - "нерукопожатная". Това е този, с когото не можеш да си стиснеш ръцете, той не е удобен вече да се ръкостискаш публично с него. Този процес, който сега започва, със сигурност ще доведе до края на ерата ''Путин''. Неговата ситуация не е лека. Той дори и да иска, не може да се откаже от властта, не може да излезе и да се пенсионира, както всеки друг политик би могъл да направи на една определена възраст. А не може, именно защото е обкръжен от страшно много криминални интереси. Ако не криминални, то поне от страшно много съмнителни, от гледна точка на западните демокрации, финансови интереси. Има един много добър анализатор - Пьонтковски, той от няколко години говори, като, разбира се, това нещо го казва във връзка със санкционни мерки, приети от Конгреса на САЩ, за т.нар. трилион долара. Това са пари, които, грубо казано, са свързани с корупционни схеми и подлежат евентуално на санкции, замразяване, от страна на американската финансова структура и институции. Този руски трилион долара можем да го сравним със стойността на двореца на Путин, известен от разследването, което Навални и неговият екип пуснаха ден-два след като той се прибра и беше арестуван в Руската федерация. Този дворец от мнозина беше оценяван на около 1 млрд. долара, а ние говорим за 1000 пъти повече - за 1 трилион. Тези обвинения, съмнения за финансови схеми, които е напълно възможно да надскачат рамките на закона, както би казал един бивш главен прокурор на България, са според мен голямата драма на Путин и днешната Русия. За Путин лично, именно защото той вече няма полезен ход и не може просто така да се оттегли. Философски, концептуално за Руската федерация, това разследване показа ясно на руските граждани, (допреди дни над 100 млн. преглеждания имаше филмът на ''Фонда за борба с корупцията'' на Алексей Навални, от които минимум 60% са от територията на Руската федерация, голямата пропаст между обикновения руски пенсионер и Путин и неговият дворец. Въпреки че на практика руският президент принуди, най-вероятно, един от неговите близки - Ротенберг, да признае, че той е бенефициентът на този дворец. Ротенберг нарече апартхотел този дворец.
Този дворец илюстрира дълбокия порок на днешна Русия, който влияе и върху страни като България със сигурност, и той се изразява в това, че в крайна сметка в момента в Русия наблюдаваме триумфа на службите, наследени от комунистическия режим, триумфът на КГБ. Независимо дали можем да определим Путин като директен имплант на КГБ във властта, с който завзема цялата власт в Руската федерация, или просто за нейна функция, той е кагебешник, той е човек, който произлиза от службите и на практика се качва на върха на държавата. Вече 20 години е несменяем там. А този дворец, ще цитирам Ходорковски, с чиято мисъл съм съгласен, е мечтата на съветския пенсионер за къща край града. Това е тази дълбока психологическа, философска деформация, която комунизмът е нанесъл на държавите, на народите, които е владял и контролирал, и то тотално контролирал. Докопвайки се до властта такъв член на службите, офицер от КГБ, какъвто е Путин, той реализира тази своя мечта, но по изключително порочен начин, свързан с тотално мафиотизиране на икономиката, обграждане с хора касички, които при необходимост, а такива процеси виждаме и в България много често, просто светват и изгарят като бушони, когато е необходимо. И ето, въпросният Ротенберг обявява, че въпросният дворец е негов, а не на Путин. Сякаш обаче ние не знаем, сякаш светът не знае, че идвайки на власт постепенно той създава своя кохорта от олигарси и един от тях при необходимост казва: "Това е мое, това не е Путин". Същото наблюдаваме и у нас - Барселонската сага например. Изведнъж се намират удобни хора, които казват, че всъщност това нещо там не е на еди-кой си, а тяхно. Схемите, за съжаление, са едни и същи.
- Споменахте за очертаващи се санкции. Според Вас заради колебание у институциите на ЕС и Щатите ли се забавят те или по-скоро да го отдадем на някаква институционална тромавост?
- Санкциите са много ефективен, но много тромав инструмент по една проста причина. Те трябва да бъдат настроени. Все повече руски анализатори, включително хора от екипа и близки до Алексей Навални, казват, че санкциите трябва да бъдат поименни и да засегнат точно тези кръгове - първият и вторият, най-близките кръгове около Путин. От една страна, съгласен съм с това, защото ако в крайна сметка те искат да си направят някакъв собствен рай на земята, в който притежават и упражняват абсолютната власт изцяло в свой интерес и от свое име, да го правят това в Русия. Ако ще карат яхти, да ги карат по руските водни площи. Ако ще строят дворци, да строят дворци край Геленджик. Защо трябва да правят това нещо на Запад?
От друга страна, тези санкции трябва да бъдат прецизирани от гледна точка на международното право. Тоест, те не трябва да се смешни и като бъдат наложени един добре платен и подготвен квалифициран юридически екип за няколко седмици или месеца да ги събори в съда и те да бъдат отменени. В този смисъл, ако говорим за някакво бавене на санкциите, то е именно заради нуждата да бъдат настроени прецизно и като ударят наистина да са ударили в десетката, а не заради колебание дали да бъдат нанесени. Вече имаме ясни индикации от мнозина лидери на Западния демократичен свят, че такива санкции безспорно ще има.
- Конкретно по отношение на Алексей Навални, адекватен ли е паралелът с Александър Солженицин?
- Този въпрос нека го коментират хора, които са дълбоки познавачи както на творчеството на Солженицин, така и на политическата личност, политическия профил или активистът Навални. За мен по-скоро е интересен въпросът, освен това, с което започнахме разговора - дали Навални може светкавично да предизвика някакви промени, какво би правил Навални хипотетично, ако приемем, че той успее достатъчно сериозно да се откопчи от железния захват на руските служби, яви се на избори и вземе властта. Тук влизаме отново в един сложен разговор, свързан с разбирането, което ние хората от бившия соц. лагер, (някои са по-млади и не са живели, но живеем в държава, която е посткомунистическа), имаме за т.нар. дълбока държава и това, което де факто този термин би могъл да определя в една развита западна държава или американската демокрация. А това именно са всичките тези хора от втория и третия ешелон на властта, които всъщност движат държавата, случват всичките процеси, които се случват в държавата, управляват държавата де факто. Те не е задължително да са корумпирани, не е задължително да са мафиоти. Докато в Русия, доколко тази дълбока държава не е именно проникната от хора, личности, които са пряко или косвено свързани с точно тези финансови интереси, които могат да бъдат определени и като криминални, довели до каймака, "до черешката на тортата" - този дворец в местността Геленджик, доколко те ще могат да се впишат в една евентуално нова власт, оглавявана от Навални, е един много сериозен въпрос и аз имам своите съмнения относно това дали той би могъл да бъде ефективен политически или властови лидер на тази държава.
Освен това, за Навални ние в момента знаем малко. Знаем за неговия публичен, бунтарски, свързан с протести и разследвания срещу корупцията профил. Ако говорим за политика Навални, то тепърва трябва да се стигне до хипотезата, в която той реално да може да участва в политиката - да се явява на избори, да ги спечели, да има достатъчно сериозна подкрепа и т.н. Това нещо неминуемо е пряко свързано с това ние да чуем повече от политика Навални за неговите политически възгледи. На този етап, както казах, струва ми се, че знаем малко по тези въпроси. Освен някои неща, ако се върна към интервюто ми с Владимир Милов. Последният каза, че Навални и екипът му виждат германския федеративен модел и конституция като един идеален, почти съвършен пример за това каква трябва да бъде прекрасната Русия на бъдещето. Този израз "прекрасната Русия на бъдещето" е формулиран от самия Навални, като част от една от неговите предизборни кампании, в които той е участвал лично.
Друго нещо, което съм чувал за неговите политически възгледи, и с това се изчерпват нещата, които съм проследил и зная, е желанието му за дълбока децентрализация. Повече власт на регионите, повече власт на местно ниво, за да могат тези власти на местно, регионално ниво на практика да управляват в интерес на своите съграждани там. Аз не виждам проблем с такава политическа логика, нито пък виждам проблем с политическата логика Русия наистина да се федерализира по един пример от Германия.
Ако обобщя, това са двата въпроса - какви са неговите политически възгледи и какви са реалните възможности той да участва в изборите. Защото на този етап, поне за 2024 г., той е отрязан със сигурност от предстоящите президентски избори в Русия.
От Вашето предаване ''Контракоментар'' съм чувал определени твърдения, че Навални е националист, което ако е вярно крие опасността, че той може да има същото имперско мислене, каквото имат днешните руски властници и идеолози.
- Аз не съм го казвал и не знам дали това е така. Има такива коментари, но ми се струва, че те в много голяма степен не са съвсем коректни. На първо място, защото все пак не бива да забравяме, че днешният Навални, или Навални преди 2,3,4 години, ако иска да има политическа подкрепа той не може да говори много различно от общите настроения в Русия. Вижте в България какво става. У нас в момента, до този момент, (на следващите избори ще видим) не можеше да се упражнява властта, да участваш във властта, ако ти не се заиграеш с някакви националистически възгледи. Не говоря за патриотични или родолюбски възгледи, свързани с истинското родолюбие и патриотизъм, а говоря за чисто националистически възгледи. В този смисъл, дори тези твърдения, свързани с това, че Навални е националист, аз не смятам, че имат сериозна фактологическа основа.
- Виждате ли прилики между руската и българската опозиция в контекста например на "Няма ляво, няма дясно"? В Русия е "Гласувайте за всяка партия, различна от "Единна Русия" на Путин", а у нас е "Всички заедно срещу мафията".
- Концепцията на Навални за Умното гласуване със сигурност не разграничава. Той призовава хората да гласуват за този кандидат, който има най-голям шанс срещу "Единна Русия". И тази система проработи на много места наистина. Ако правим някакъв паралел между българското "Няма ляво, няма дясно" и идеята на Навални за умното гласуване, с всичките условности може би такова сравнение би било валидно, защото в крайна сметка неговата същност е всички срещу мафията - да гласуваме и да се обединим всички срещу мафията, за да отстраним тези политици от властта, които ние определяме като мафия, като корупционери, като хора, които са узурпирали властта, като диктатори. Но това все пак е активистът Навални, който е сериозно ограничен в своите възможности да участва пряко в избори. Ако говорим за политика Навални, който, да речем, дава заявка за това да управлява Руската федерация, със сигурност ще е въпрос на абсолютно отделен разговор.
- Има и сравнения между акцията на Христо Иванов на Росенец и това разследване на Навални за двореца на Путин.
- Да, това се наложи като теза. Забавно е, не в лошия смисъл, по простата причина, че наистина става дума за съсредоточаване на огромен държавен властови и финансов ресурс в това да се осигурят едни приятни покои за някаква силна политическа личност. Отчитайки фрапиращата разлика в мащабите на финансовите параметри, политическите различия, различията между режима в България и този в Русия, аз мисля, че сравненията между Геленджик и Росенец са валидни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тотьо
Коментиран от #11, #38, #56
20:38 08.02.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Де Факто
Само той ни липсваше.Сега е ред на Ни Ло.🤣🤣🤣
Коментиран от #138
20:39 08.02.2021
4 МалкияЧовк
Коментиран от #7, #9
20:39 08.02.2021
5 Бегай !
Коментиран от #64, #82
20:40 08.02.2021
6 Някой
20:41 08.02.2021
7 Козяк 16
До коментар #4 от "МалкияЧовк":
Браво.Точно така.🤣20:41 08.02.2021
8 Токсична личност?!
Коментиран от #43
20:41 08.02.2021
9 Малък ти ходи,но
До коментар #4 от "МалкияЧовк":
Човек е обидно за другите, които са човеци. Пък Нефелни си го взимай в спалнята да пасувате вместо.20:45 08.02.2021
10 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
20:45 08.02.2021
11 кнаус 485
До коментар #1 от "Тотьо":
А бе , тоя не беше ли от последователите на кришна.....20:46 08.02.2021
12 ЧЕПА
20:46 08.02.2021
13 Бесен Язовец
20:48 08.02.2021
14 нашия
Коментиран от #16, #54
20:48 08.02.2021
15 Jeik
Коментиран от #21
20:49 08.02.2021
16 нашия
До коментар #14 от "нашия":
Русия---да се чете20:49 08.02.2021
17 Философа
20:50 08.02.2021
18 Сандо
20:50 08.02.2021
19 Недков
20:52 08.02.2021
20 Private Spaсe
20:53 08.02.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Gufreto
20:54 08.02.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гал
Коментиран от #27
20:54 08.02.2021
25 Диверсант
20:55 08.02.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 шефа
20:56 08.02.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Антигерб
20:58 08.02.2021
31 Точно толкова
20:58 08.02.2021
32 БАБА ГЕРДА
20:59 08.02.2021
33 Ама много
21:01 08.02.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Кочината се тресе та дрънка😂😂😂😂
21:03 08.02.2021
37 другарят
21:04 08.02.2021
38 За жужето и 1 ден му е много😂😂😂
До коментар #1 от "Тотьо":
Така става като нямаш мозък в главата а си агент и мислиш как да се докопаш до западните благинки и не даваш на хората от народа ти да имат достъп щото ги смяташ за низсшестоящи и ги пращат в лагерита на смъртКоментиран от #42
21:05 08.02.2021
39 Гюро Михайлов
21:06 08.02.2021
40 сърбин
21:08 08.02.2021
41 Антитрол
То хубаво че сте решили да разговаряте с него ама защо не го попитахте от къде си изкарва парите за да преживява защото в неговото "предаване" се занимава само с плюене по Русия но официално никой не му плаща за това (неофициално знаем за едно НПО).
Та другия път преди да публикувате глупостите му го попитайте.
21:08 08.02.2021
42 Жужето,жужето,но
До коментар #38 от "За жужето и 1 ден му е много😂😂😂":
Се оказа ,че освен умен и е педя човек- лакът чеп .Коментиран от #49
21:11 08.02.2021
43 Боко Тиквата
До коментар #8 от "Токсична личност?!":
К'ъв е тоа гей?!Коментиран от #95
21:11 08.02.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Gost
21:12 08.02.2021
46 Iviviv
21:13 08.02.2021
47 Тъпан
21:14 08.02.2021
48 Гост
До коментар #44 от "За един прЕАтел":
А, ти мекотело, кой те роди?! От някой НПО-ЕЦ ли си заченат, или генетично увреден в последствие?! За един мой приятел питам, интересува се живо от животни.Коментиран от #51
21:15 08.02.2021
49 Стига ве ..
До коментар #42 от "Жужето,жужето,но":
Ти пипа ли го ?Коментиран от #59, #62
21:16 08.02.2021
50 Asar
21:20 08.02.2021
51 Даскала
До коментар #48 от "Гост":
Няма да обяснявам кой ме е родил на някакво човекоподобно без собствена мисъл :) Още повече на Нещо, което не може да напише два реда без грешки!21:21 08.02.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 питане
До коментар #14 от "нашия":
Това Пусия нарочно ли го измисли,или печатна грешка?Ако е нарочно си малък гении!21:24 08.02.2021
55 Lol
21:25 08.02.2021
56 Един и същ автор
До коментар #1 от "Тотьо":
повтаря едни и същи глупости!21:26 08.02.2021
57 НАВАЛен
21:28 08.02.2021
58 Ганьов
Ако има нещо, което опредлея понятието "токсично" то това си ти .
Ни визия, ни акъл, ни бъдеще..... НИЩО! Голямо НИЩО сте!
21:28 08.02.2021
59 По важното е
До коментар #49 от "Стига ве ..":
Че ти го усещаш21:28 08.02.2021
60 555
21:29 08.02.2021
61 681
21:31 08.02.2021
62 Не ама
До коментар #49 от "Стига ве ..":
вие врещите все едно сте се оцнали на него!21:31 08.02.2021
63 АЯ21
На 10/04/2021 година ще те уволня, познай защо на този ден ?
21:34 08.02.2021
64 Мижитур
До коментар #5 от "Бегай !":
Я....тоя изкопаем мижитур от къде изпълзя.....21:35 08.02.2021
65 Rado
21:36 08.02.2021
66 Я, колко словесна плява
21:41 08.02.2021
67 3,14К
21:51 08.02.2021
68 Чичко Дарвин
21:52 08.02.2021
69 Перо
21:52 08.02.2021
70 Galen
21:52 08.02.2021
71 Los Zetas
21:53 08.02.2021
72 2001
21:55 08.02.2021
73 Mirko
Последно беше смешката като въпросния демоничен сектант и кришнар щеше "да пази" Александър невски от "рокерите на Путин" че те бяха православни и искаха да запалят там свещичка...
21:58 08.02.2021
74 русф
Коментиран от #93
22:00 08.02.2021
75 Джони
22:01 08.02.2021
76 маNGо Джери
22:06 08.02.2021
77 Шорош
22:10 08.02.2021
78 Gospodа
22:11 08.02.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Дърт пее..раст...
22:13 08.02.2021
81 Димо
22:30 08.02.2021
82 1111
До коментар #5 от "Бегай !":
Голямо одобрение за някой, който дори не е чел статията.От кого са лайковете?
Коментиран от #84
22:31 08.02.2021
83 Седесарят.
22:50 08.02.2021
84 стоян георгиев
До коментар #82 от "1111":
лаиковете са от събраните в групата люблю путин дето се подвизава тук.много мразят някои умен и образован да им обяснява.не го четат щото си знаят,а и опорките им ги пращат директно от масква така че всичко е наред.Коментиран от #90, #92
23:02 08.02.2021
85 Георги
23:07 08.02.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Руспапу
Коментиран от #106
23:44 08.02.2021
88 бягай бе
00:51 09.02.2021
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Въпросче
До коментар #84 от "стоян георгиев":
Колко е умен и образован този Генов , колкото теб ли ?02:17 09.02.2021
91 Иво
05:20 09.02.2021
92 Иво
До коментар #84 от "стоян георгиев":
Бягай някъде да бръкнат в шокотерията ти.05:23 09.02.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 луд доц
Сред колко от младите хора ???
Алоуу ! Коментаторчето ! Нали се вижда ,колко са не младите , а колко общо са хората по протестите ! Това е Русия ! И тези протести , за мащаба на Русия са си направо мижави !
Пък ти сигурно четеш и слушаш само Радио ЦРУ !
С М О Т А Н Я К
05:41 09.02.2021
95 луд доц
До коментар #43 от "Боко Тиквата":
КъВ ? Братовчед на СерГей !05:46 09.02.2021
96 карбовски
06:00 09.02.2021
97 Щерев
06:27 09.02.2021
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 ЦарВул
Коментиран от #103
06:56 09.02.2021
100 любопитен
07:29 09.02.2021
101 ExtraVirginBG
08:05 09.02.2021
102 любител
08:32 09.02.2021
103 любител
До коментар #99 от "ЦарВул":
той е едно заблудено герберче на хранилка.хахаха08:43 09.02.2021
104 Кочината се тресе та дрънка😂😂😂😂
08:45 09.02.2021
105 Шмтъркан
08:48 09.02.2021
106 любител
До коментар #87 от "Руспапу":
прав си пич той възстанови русия икономически и въоръжение.ако не бяше до сега целия свят щеше да лиже г--ъ на мръсните янки.08:49 09.02.2021
107 ЕЙ ОНЗИ
09:44 09.02.2021
108 6336227
10:20 09.02.2021
109 Георги
Имаш ли си идея колко си далеч от тази професия а да не говорим че понятие си нямаш за какво пишеш и как се излагаш генерално пред хората като драскаш подобни простотии. Не срами поне родителите си като публикуваш подобен бълвоч. Ще умрат от срам хората като прочетат отзивите на читателите за твоята "работа". Мале, мале какво поколение журналисти идва.
10:30 09.02.2021
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Народа надува предатели!
11:25 09.02.2021
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 един от всички
11:39 09.02.2021
114 Смях
11:52 09.02.2021
115 Труман
Ако зависеше от Навални той нямаше да се връща в Русия .Щеше да си остане на запад и харчи милионите . Германия го подтикна да се върне.Да е като пушечно месо Да може да съживят опозицията срещу Путин. Да има опозиция срешу Путин .Но тя е нищожна. Не променя нищо.
11:56 09.02.2021
116 валери
13:01 09.02.2021
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Stoian
Като сте толкова загрижени за Русия отивайте там и започвайте да се занимавате с политика,какво чакате.Балъци смотани
13:47 09.02.2021
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Ной
13:59 09.02.2021
121 1520
14:28 09.02.2021
122 1520
14:32 09.02.2021
123 Елате ни вижте
14:34 09.02.2021
124 Асенеее
16:11 09.02.2021
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Хан Мадурай
16:58 09.02.2021
129 123
17:11 09.02.2021
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Ейти
18:43 09.02.2021
132 Гост
22:14 09.02.2021
133 Питам
22:22 09.02.2021
134 Бодак
Това са долни и непочтени неща, които достойния човек за пари не би напраеил.
Но НПО-шките са си по природа продажници. За пари биха продали и майчиното си мляко, а тези хора друго не умеят да вършат и ако не са НПО-шките заплати ще са безработни.
01:02 10.02.2021
135 Ха-ха
07:00 10.02.2021
136 От Димитровград съм
18:12 10.02.2021
137 Мартин
14:40 12.02.2021
138 ле ле
До коментар #3 от "Де Факто":
крокодил генов..ти къде си слагаш..твоите фенове толкова много през живота не са чели..15:06 12.02.2021