Днес беше възобновена операцията по преместването на заседналия в Суецкия канал 400-метров контейнеровоз "Ever given". Ако тя е неуспешна, ще бъде организирана нова акция утре сутринта. В района са блокирани над 320 кораба. Броят на плавателните съдове, очакващи да преминат през Суецкия канал, нараства експоненциално и това вече променя графика на морските маршрути по цял свят, предупреждават блокирани в района моряци.
Във вторник товарният кораб беше отклонен от силни ветрове и пясъчна буря, която пречеше на видимостта, блокирайки диагонално Суецкия канал. Усилията на местните власти да отворят маршрута продължават с 10 влекача и още два плавателни съда. Съветник на египетския президент изрази надежда, че това може да стане до два-три дни. Експерти твърдят обаче, че преместването на кораба може да отнеме седмици.

Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия Суецки канал, свързващ Средиземно с Червено море – най-краткия път между Азия и Европа. Алтернативен е маршрутът край нос Добра надежда и южните брегове на Африка, но пътят оттам е с две седмици по-дълъг, отколкото през Суецкия канал.

Блокадата вече предизвика 3% ръст в цените на петрола.
"Европа трябва да се подготви за поскъпване и недостиг на редица стоки заради блокадата на Суецкия канал", прогнозира в интервю за програма "Хоризонт" на БНР анализаторът от лондонския Център за икономически и бизнес проучвания Кай Нойфелд. По думите му търговията по оста Азия-Европа няма да бъде нарушена сериозно, ако ключовият морски път бъде отворен скоро, но това става все по-малко вероятно.

Компанията собственик на кораба, блокирал Суецкия канал, се надява трафикът да бъде възстановен тази вечер.
Юкито Хигаки, президент на японската компания "Шоей Кисен", чийто кораб е "Евър гивън", изрази надеждата си трафикът през канала да бъде възстановен тази вечер. Хигаки даде в петък пресконференция, на която изложи актуална информация за усилията по деблокиране на кораба, заседнал в Суецкия канал. "В момента елиминираме пясъчните насипи, в които е заседнал корабът, с помощта на още машини за разчистване", изтъкна Хигаки.
Коментиран от #5
-17 +54
Коментиран от #3, #55
-4 +54
До коментар #2 от "ТраЛаЛа":
Аз вече гроб си запазих в централните че и те дефицитни вече..
-2 +19
Коментиран от #8, #56
-13 +44
До коментар #1 от "То е ясно":
Путин е натворил това,за да се използва северния морски път.Сигурен съм .!!.Личи си почерка на ГРУ.!!
Коментиран от #9, #53
-10 +44
-2 +53
-1 +52
До коментар #4 от "Рошко":
Ако контеровоза се разцепи няма да го изкарат и за половин година......а на час се губят половин милиард $!Кой го е направилллл....Вятърът и Лоцманът...Който и да е Империалистите губят повече пари от ковид пандемията и мечтата им за война на Крим се изпарява!Тепърва ще чуете за новата мутация на Нещото........
Коментиран от #10, #58
-1 +51
До коментар #5 от "Седесарят.":
натворил ли го е ,бездомно женско куче руско ?
Коментиран от #36
-22 +2
До коментар #8 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
ти га си виждал КОНТЕровоз да са разцепи ве.....те са пукат !
Коментиран от #52
-5 +7
-1 +18
-9 +12
Коментиран от #15
-5 +15
-1 +14
До коментар #13 от "Това е":
А що трябва пазарът да е наводнен с биклюци
-7 +3
Коментиран от #18
-0 +11
Коментиран от #25, #28, #68, #76
-6 +26
До коментар #16 от "Сийка":
Щото им требва да копат там за без пари иначе загива помиината яма китай
-11 +1
-0 +17
Коментиран от #21, #22, #31
-1 +25
Коментиран от #71
-1 +24
-1 +19
До коментар #17 от "Ужасонн":
Име на компанията Evergreen Marine Corporation, име на кораба Ever Given.
-1 +15
До коментар #17 от "Ужасонн":
Ей мамул на швед ли се правиш в такъв случай трябва да е Ужассонн
-1 +2
До коментар #21 от "Радко Шишарката":
Имаше една обсада и ини людей одиха у Кремъл да се молят
-0 +11
До коментар #20 от "Чичо":
4х3 там.етки лексотан и бутилка водка и си готов за нирвана
Коментиран от #33
-0 +1
До коментар #22 от "другарка":
По лесно ми е да натискам копчета, пък после едни самолети започват да падат пак над Домбас 😂🙈😂
Коментиран от #35
-1 +0
До коментар #31 от "Кака Мара":
Ти не си Мара ти си Минка на бакшишо
-0 +1
-0 +6
До коментар #9 от "СЕЛТО ВИГО лакуруня":
Ок,глупчо,Направил го е..!!.Не се напъвай ,толкоз.!!!.Куруунята..!
Коментиран от #38
-0 +3
-1 +1
Коментиран от #43
-2 +4
-1 +9
До коментар #43 от "СЕЛТО ВИГО лакуруня":
Ел Салвадор есе ама тихо ся че гледам мачовете на братята от Никарагуа и после и на братята от Гватемала
Коментиран от #48
-2 +2
Коментиран от #51
-2 +2
Коментиран от #50
-1 +19
До коментар #10 от "Бабата Дявол":
Може ДЪЛБОКО виждания да е прав макар,ЧЕ цитира видяно ИНТЕРВЮ по телевизията!!!Някои от Б.М.Ф може да обясни.и все пак това не е КАМИОН контейнеровоз!ЕДИНСТВЕНИЯ ВАРИАНТ Е ДА ЧАКАТ ДЪЖДОВНИЯ ПЕРИОД😀😀😀
Коментиран от #54
-0 +6
До коментар #2 от "ТраЛаЛа":
Научете се да се подмивате, стига сте си размавали тези пастети и цял ден да ми миришете на творба на чешки художник
-1 +1
До коментар #4 от "Рошко":
То и тикфата мое ти пробият с бормашина , ама какво да налеят ?
-0 +0
-2 +1
-0 +5
Екипаж? Техника за контейнерите? Логистика?
По времето на соца бях за няколко дни на един лихтеровоз в устието на Дунав, многократно по-малък .Маршрутът му от 42 дни беше Уст-Дунайкс-Меконг.
-1 +3
Направиха и тировете по високи за два реда палети и при силен вятър се обръщат на мостове , но важното е печалба да има.
-0 +5
До коментар #17 от "Ужасонн":
Коментатора!!!! Разбирам че у вас на мегдана такова голямо животно дето мъкне кутийки НЯМА.... Но все пак е хубаво да използваш Интернет и за мааалко по различни нужди.... Например да научиш нещо ново.... Евергреен е името на една от най-големите корабни компании и специализирана в превоза на контейнери (това са мъничките кутийки които се виждат) 😂😂😂😂😂😂😂😂
Коментиран от #75
-0 +4
До коментар #23 от "Голям Тъпан":
Наистина си Голям тъпанар.
-0 +0
Байдан ,я контейнеровозз ша сдуеее !
-0 +0
пирамидите,наште роми да се организират.
Що за металь ги чака!
-0 +2
(спрели доставка палмово масло и
прилепно месо)
-0 +4
До коментар #68 от "АУУУУУ":
Последно.... Как се казва този кораб. Щот на борда пише Евъргрийн, а в медиите го именуват Евер Гивен?!?
-3 +1
До коментар #17 от "Ужасонн":
В коментарите под всяка статия за случая в Суецкия канал се появява поне един глу@пак, който задава въпроса за името на кораба! Очевидно е, че такъв писател кораб не е виждал, пък и къде да го види на къра или в свинефермата...
-1 +1