Голям товарен кораб се е завъртял странично в Суецкия канал в Египет и е блокирал трафика в ключовия морски път между Изтока и Запада, съобщи "Асошиейтед прес", като се позовава на сателитни данни.
Трафикът през тесния канал между континентална Африка и Синайския полуостров е бил спрян във вторник, след като корабът "Евър Гивън", контейнеровоз под панамски флаг със собственик, регистриран в Япония, се е заклещил.
Носът на кораба е опрял в източния бряг на Суецкия канал, а кърмата му - в западния, показват сателитни данни от MarineTraffic.com. Няколко влекача се намират край кораба, като вероятно се опитват да го обърнат в правилната посока.
Според логистичната компания GAC корабът е загубил ориентация, докато се е движел в северна посока, без да се дават повече подробности за причините на инцидента, които остават неизвестни.
Снимка, публикувана в Инстаграм от потребител, намиращ се на чакащ наблизо друг товарен кораб, изглежда, че показва "Евър Гивън", заклещен напряко на канала. Вероятно корабът е препречил морския път на около 6 километра северно от южния вход на канала близо до град Суец.
Властите, управляващи Суецкия канал, не бяха открити за коментар в ранните часове в сряда.
Според сателитните данни товарни кораби и петролни танкери се редят в южния край на Суецкия канал в очакване да стане възможно да преминат от Червено в Средиземно море.
Базата данни на ООН показва, че "Евър Гивън" е собственост на Shoei Kisen KK, корабна лизингова компания, базирана в Имабари, Япония. По време на инцидента корабът е пътувал за нидерландското пристанище Ротердам.
"Евъргрийн Марин" (Evergreen Marine Corp.), голяма корабна компания, регистрирана в Тайван, също е записала "Евър Гивън" в списъка на съдовете си, който освен това носи нейните цветове.
Компанията не е била открита за коментар, но тайванската държавна информационна агенция е предала, че корабът е бил засегнат от силни ветрове на влизане в Суецкия канал от Червено море, но никой от контейнерите не е потънал.
"Евър Гивън" е построен през 2018 г. и има дължина от почти 400 метра и широчина от 59 метра. Той е сред най-големите товарни кораби в света.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 волан
08:29 24.03.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 морс
Коментиран от #9
08:33 24.03.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 моряка
08:37 24.03.2021
6 Принтер
09:18 24.03.2021
7 Blackthorn
09:59 24.03.2021
8 Змей Горянин
Направил го е за да затрудни търговията и икономиките на благородния и почтен Запад, като го принуди да използва Северния морски път, контролиран от /о, ужас/ Русия.
Нал' тъй, бе "демократи"?
Коментиран от #11
10:21 24.03.2021
9 моряка
До коментар #3 от "морс":
Много отдавна канала е еднопосочен , хората изкопаха паралелен канал североизточно от първия.11:29 24.03.2021
10 боцмана
Коментиран от #12
11:35 24.03.2021
11 Сали кафеджията
До коментар #8 от "Змей Горянин":
А Сорос е бутнал кораба изотзаде....13:25 24.03.2021
12 Това
До коментар #10 от "боцмана":
кога става?Питам,защото като се върнах в компанията 2008-09 Мiracle вече си го имаше,заедно с Midas и Cornet,ако не се лъжа.Бяха май китайска постройка постройка от към 2007-ма.Коментиран от #18
13:50 24.03.2021
13 Капитана
18:12 24.03.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Заключение
09:57 26.03.2021
18 боцмана
До коментар #12 от "Това":
Това стана след смяната на капитаните слезе капитан Лий и се качи Ким Тай Ван. Не помня коя година , после бях на получаването на "Токио Кар" и на "Рио Грей"09:19 27.03.2021