30 Юни, 2021 09:57 1 436 15

Емисиите от нови коли намаляват в Европа

  • европа-
  • коли-
  • нови

Успех на новите норми

Емисиите от нови коли намаляват в Европа - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Емисиите от въглероден диоксид от нови коли в Европа са намалели значително. Това обяви Европейската агенция за околна среда, съобщи Фигаро.

Това е факт, благодарение на широката употреба на електрически коли. Въведени са и нови норми в редица европейски държави.

Средните емисии от нови автомобили в Европа са намалели с 12 процента. В 30 европейски страни са били регистрирани 11.5 млн. нови автомобила.

Норвегия е първа в изпълнението на климатичните цели. Страната отчита 38.2 грама въглероден диоксид на километър.

България заема последното място. Страната отчита 133 грама на километър.

ЕС разглежда нови екологични планове и подкрепя търсенето на електрически автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тарикату

    4 2 Отговор
    голфу пуши черно, но е екологичен, защото е евро 2 и не замърсява.

    Коментиран от #5

  • 2 дедо ви

    2 4 Отговор
    само ние търаляскаме дърти дизели пълни с рециклирано корабно гориво...фандъчка май-та ни разказва със своята некадърност
  • 3 БАЙ Х@Й

    6 0 Отговор
    България и Норвегия - средно по 75 грама вредни емисии😀😀😀😀😀
  • 4 БАЙ Х@Й ‼️

    6 1 Отговор
    Като рекламиране електрички , напишете в кои страни от ЕС няма отстъпка/бонус при покупката им ‼️‼️‼️‼️‼️
  • 5 Бай Пешо карбуратора

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "тарикату":

    Моя Голфо съм го тунинговал. Така съм го пипнал, че е Евро -2 . Бе да се правят тия разглезените еврогейчета
  • 6 Смях

    7 2 Отговор
    По-скоро трябвяа да се налагат санкции на големите замърсители - Китай, Индия и т.н. Всички явно си мислят, че замърсения въздух си стои над съответните държави и въглеродния оксид не мърда, ама не е така. Хората са се загледали в тия коли като луди, а не гледат от къде идва истинското замърсяване на въздуха - над 2.5 милиарда човека в азия изобщо не ги боли х@я за замърсяване ама тука ако караш ЕВРО 4 си за затвора според зелените терористи. Няма да се оправят нещата.
  • 7 Жорко

    8 1 Отговор
    А,защо не разкажете колко повече са навредили само с извличането на материалите,особено с батериите!в пъти повече ,отколкото аз ще замърся с някоя малолитражна и то за поне три години напред.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Цецо

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Жорко":

    Малолитражна дето гори 10 на сто градско не ми я хвали

    Коментиран от #15

  • 9 Nick

    7 0 Отговор
    Най евтиният електрически автомобил (без да сравняваме мощност, пробег и др. параметри) на пазара в България засега е Dacia Spring, на стартова цена от малко над 33 хил. лв. А сега, ако погледнем реално, какъв % от шофьорите в България могат да си позволят автомобил на стойност 33 хил.лв. и нагоре, ще ни стане ясно, че тези цели за страната ни са просто неизпълними.
  • 10 Пръц

    6 2 Отговор
    Не им вярвам. Големите замърсители са фабрики, Тецове, заводи а това е само прах в очите. Лъжат ни и много от вас дори им вярват.
  • 11 Нико

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Жорко":

    Абе, Жоре, а как се добива едно кило метал наясно ли си? Писнало ми е от неграмотници. Айде сравни въглеродния отпечатък за направата на едно ДВГ и съпътстващата го обслужваща инфраструктура и изработката на една батерия. Сигурен съм, че нямаш, нито знанията, нито акъла да го направиш.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Гост

    0 0 Отговор
    От колите ясно, а като цяло емисииите как са?
  • 13 БАЙ Х@Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Нико":

    Той и аз може да нямаме ,, ама и другите ли нямат ! ::::: Още миналата година завесата беше плахо открехната от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL). Техните експерти са изчислили, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2! А това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! / и двата автомобила са със сравними ламарини , нали се сещаш/
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Жорко

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Цецо":

    Не я хваля,просто сравнение,всички обичаме големи автомобили.
Новини по държави: