27 Февруари, 2022 05:56 13 871 90

Китай: САЩ са истинската заплаха за света

  • китай-
  • русия-
  • украйна-
  • нато-
  • посолство

В контекста на последователното разширяване на НАТО на изток, на законните искания за сигурност на Русия трябва да се отдаде необходимата тежест, заяви китайският външен министър Ван И

Китай: САЩ са истинската заплаха за света - 1
Снимка: Туитър

Китайското посолство в Русия нарече Съединените щати реална заплаха за света.

„Никога не забравяйте кой е истинската заплаха за света“, се казва в съобщението, публикувано в профила на дипломатическата мисия в Twitter.

Така дипломатическата мисия коментира туит на представител на информационния отдел на китайското външно министерство, който публикува снимка с надпис „Списък на бомбардировките на САЩ: световна обиколка на демокрацията“. Той предоставя списък на военните операции на САЩ в чужбина, от Корейската война до конфликта в Сирия. Списъкът включва 33 случаи от страни, които, както беше отбелязано от Пекин, представляват около една трета от населението на света.

По-рано пратеникът на Китай в ООН Джан Джун, който се въздържа от гласуване по резолюция на Съвета за сигурност, осъждаща руската операция в Украйна, нарече опасенията за сигурността на Русия разумни.

Китай се застъпва за обща, всеобхватна концепция за сигурност, каза той. "Ние вярваме, че сигурността на една страна не може да бъде гарантирана чрез подкопаване на сигурността на други страни. На фона на пет вълни на разширяване на НАТО, на разумните стремежи на Русия за сигурност трябва да бъде обърнато внимание и по подходящ начин да бъдат удовлетворени", каза той.

Китайският външен министър Ван И също подчерта по-рано, че в контекста на последователното разширяване на НАТО на изток, на законните искания за сигурност на Русия трябва да се отдаде необходимата тежест.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 166 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    287 15 Отговор
    ей това са агресорите краварите ама никой не смее да ги нарича агресори и да им слга санкций

    искам да попитам кои може да сложи санкций на америка? кои а? нали ще го демократизират веднага? ха хааааа

    Коментиран от #47

  • 2 CFC

    139 3 Отговор
    Май вървим към WW3...
  • 3 Хайнрих Байдън

    208 8 Отговор
    Вярно е аз пратих Азов в Източна Улрайна да сев смърт осем години, пък сега говоря за ценностите на западния свят
  • 4 Братя кличко и Зеленски

    149 8 Отговор
    Ще се съдят за ТЕРОРИЗЪМ!! И ЯЙЦЕНЮК!!
  • 5 ГОЛЯМ СМЯХ

    181 10 Отговор
    краварските тролчета спешно звънят за опорни точки шумоф ги изненада тая сутрин

    Коментиран от #50

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Абе

    23 222 Отговор
    Каквито и да са САЩ по-добре тях от жълтурковците

    Коментиран от #60, #82

  • 8 Пекин-Москва, вечна дружба.

    15 214 Отговор
    Китай се бои от САЩ. Пекин сам си е виновен, застана на погрешната страна.

    Коментиран от #55

  • 9 Spectator

    155 12 Отговор
    РФ са готови да използват тактическо ядрено оръжие в Украйна,
    Бих посъветвал Г-н Зеленски за незабавна капитулация!
    Успех и здраве на всички.

    Коментиран от #14

  • 10 Ето, това е

    26 127 Отговор
    Лоша съдба. Русия ще стане подчинена на китайците. Жълтата порода е различна от останалите. Ужасно те измъчват, докато имат безизразно лице.

    Коментиран от #52, #61

  • 11 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    178 3 Отговор
    китаеца , право куме във очите, ех как не могат и него да го демократизират краварите, ехххх.. само ако можеха щяха такава яка демокрация да му направят
  • 12 Абе кво става тук

    224 2 Отговор
    САЩ колко държави сринаха и всички сме били свидетели не сме го чели от учебниците! ЗАЩО ДО СЕГА НЕ БЯХА ТИЯ СЪЩИТЕ СЪС САНКЦИИТЕ ГИ ИЗКЛЮЧИЛИ ОТ СУИФ ИЛИ ДА СИ ЗАТВОРЯТ НЕБЕТО А ????? САЩ СА ТЕРОРИСТИ И КИТАЙ Е НА ТОВА МНЕНИЕ

    Коментиран от #18

  • 13 Пловдив

    99 7 Отговор
    Китай ще е големият печеливш от всичко това.Без значение дали ще се стигне до по голям конфликт или не ,пазят дистанция от войната и зависимостта на Русия към Китай става много голяма

    Коментиран от #26

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 прави са

    195 6 Отговор
    И нео фашистите бандера в Украйна са родени от кравария. Има запис в които си признават че са дали 5 милиарда долара за майдана. Въоръжиха ги и ги пратиха да се бият с братята си руснаци, за да могат да се избият, а печалбата да е за краварите. Така правят на всякъде във света, така правят и в България, лъжат и ограбват.
  • 17 GnG

    147 0 Отговор
    За своята 246 годишна история северно-американската държава САЩ е водила повече от 100 ВОЙНИ !

    СПИСЪК НА „ДЕМОКРАТИЗИРАНИТЕ“ ОТ САЩ ДЪРЖАВИ - публикация в интернет
  • 18 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    107 0 Отговор

    До коментар #12 от "Абе кво става тук":

    кои казваш ще наложи санкция на сащ? нали ще бъде мигновенно демократизиран със демократични бомби !!!!

    Коментиран от #22

  • 19 Мариупол и Херсон са се предали

    103 5 Отговор
    Сега е време за киев!!

    Коментиран от #38

  • 20 GnG

    91 0 Отговор
    1914-1934 Хаити Дебаркиране на пехота, въздушни бомбардировки водещи до 19 годишна военна окупация
    2. 1916-1924 Доминиканска република Военна интервенция последвана от 8-годишна окупация
    3. 1917-1933 Куба Дебаркиране на морска пехота. 15-годишна окупация
    4. 1918-1920 Панама Намеса на пехота която изпълнава „полицейски задължения“ в продължение на 2 години.
    1918-1922 Русия Флот и пехота водят битки в няколко района на страната в продължение на 5 години
    6. 1919 Югославия Морска пехота се намесва в Далмация (Хърватско)
    7. 1919 Хондурас Дебаркиране на морска пехота
    8. 1920 Гватемала Намеса на пехотинци
    9. 1922 Турция Морска пехота извършва операция в Smyrna (Измир)
    1922-1927 Китай Флот и пехота разположени в Китай за 5 години.
    11. 1924-1925 Хондурас Парашутисти дебаркират два пъти за две години.
    12. 1925 Панама Операции на морската пехота
    13. 1927-1934 Китай Сили на морската пехота са разполагани из страната.
    14. 1932 Салвадор Намеса на морската пехота
    1933 Куба Операция на морската пехота
    16. 1934 Китай Морска пехота дебаркира в Фуджоу (Foochow)
    17. 1946 Иран Разгръщане на войска в северните провинции
    18. 1946-1949 Китай Солидно присъствие на около 100 000-на войска воюваща обучаваща и тренираща местни бойци.
    19. 1947-1949 Гърция Войски на САЩ осъществяват 3 годишна кампания за потушаване на бунтове.
    1948 Италия Манипулиране на изборите от ЦРУ
    21. 1948-1954 Филипините „Тайна“ война на ЦРУ, операции на командоси (дивесанти)
    22. 1950-1953 К

    Коментиран от #83

  • 21 GnG

    68 0 Отговор
    1983-1989 Хондурас Мащабна военна програма за подпомагане, целяща конфликт с Никарагуа.
    1984 Иран Два ирански самолета са свалени над Персийския залив.
    62. 1986 Либия Американски самолети бомбардират градовете Триполи и Бенгази, преки атаки на президентския дворец на Муамар Кадафи.
    63. 1986 Боливия Специални части се занимават с антивъстанически операции.
    64. 1987-1988 Иран Американската флота блокира иранския морски транспорт и сваля ирански пътнически самолет.
    1989 Либия Американски самолет сваля два либийски самолета над залива Сидра (Gulf of Sidra)
    65. 1989 Филипините ЦРУ и специални части потушават бунтове.
    66. 1989-1990 Панама 27 000 войници, флот и авиация са използвани за свалянето на правителството на президента Нориега
    67. 1990 Либерия Разгръщане на военни отряди.
    68. 1990-1991 Ирак Войната в залива. Отблъскване на иракските окупационни войски в Кувейт.
    69. 1991-2003 Ирак Контрол над иракското въздушно пространство с периодични атаки на въздушни и наземни цели.
    1991 Хаити Военен преврат с участието на ЦРУ сваля от власт президента Жан Бертран Аристид (Jean-Bertrand Aristide )
    71. 1992-1994 Сомалия Операция на специални части
    72. 1992-1994 Югославия Основна роля в наложената от НАТО блокада на Сърбия и Черна Гора.
    73. 1993-1995 Босна Активно участие във войната с пехота и въздушни атаки.
    74. 1994-1996 Хаити Военни отряди налагат военен резим и връщат на власт президента Жан Бертран Аристид (Jean-Bertrand Aristide)
    1995 Хърватия Ат
  • 22 Прав си

    78 0 Отговор

    До коментар #18 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    За съжаление! Дано да сме съвременници на промяната към ЕДИН по хубав СВЯТ
  • 23 Все някой ще се наложи да налага ред !

    54 1 Отговор
    Когато има ред и няма завист, всичко е ок !
  • 24 warcraft

    85 3 Отговор
    И в София са бомбардирали, но очевидно не достатъчно.
  • 25 Spectator

    40 1 Отговор
    Модератоера -
    За теб също важи радиацията.
    Успех и здраве ти пожелавам!
  • 26 Гюптинът и мечката

    5 56 Отговор

    До коментар #13 от "Пловдив":

    Не няма. Те ще спрат Китай да продава продукти на Запад. Както в Африка. Само в Русия, която Китай ще я държи на синджир.

    Коментиран от #30

  • 27 Добро утро

    113 2 Отговор
    САЩ са най голямото зло на земята
  • 28 Добро утро

    145 3 Отговор
    Американската журналистка, Аниса Науей: "-
    Достатъчно е човек да погледне политическата карта на света. Обърнете внимание, къде е Украйна и точно до нея Русия. Потърсете сега САЩ на какво разстояние се намира от Украйна. Забележете сега, множеството американски бази разположени в почти всички държави, съседни на Русия. Ако при тези факти твърдите, че
    агресорът е Русия, вие имате проблем."
    Не на НАТО
  • 29 емигрант

    111 4 Отговор
    Браво на китайците не се боят да кажат истината . Само западните фашисти си затварят очите.
  • 30 kkk

    78 2 Отговор

    До коментар #26 от "Гюптинът и мечката":

    Ти верно си uдuот- до сега на Китай са наложени едни мижави ограничения и цялата световна икономика се срина. Всяко следващо ограничение спрямо Китай ще значи самоубийство за "великият Запад".

    Жокер- всички автопроизводители квичат "няма чипове" и затварят заводи, в същото време в Китай проблем с чиповете няма познай що... Само тази дреболия по официални данни досега е струвало на фирмите за коли НАД $50 милиарда загуби.

    Коментиран от #32, #40, #42

  • 31 гост

    99 5 Отговор

    До коментар #15 от "Tутанкамон":

    Те и Японците бяха унижени от краварите , ама сега им лижат задниците , прав си жалка история. Да ти хвърлят атомна бомба и ти да продължаваш да се кланяш на фашистите. Не жалка ами позорна история.

    Коментиран от #34

  • 32 Студена война

    36 5 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Събуди се, светът, в който си израснал, вече не съществува.
  • 33 Факти от Факти 28.04.2018г.

    25 0 Отговор
    https://fakti.bg/mnenia/299823-palen-spisak-na-voinite-i-intervenciite-na-sasht
    Спомнете си фактите :) на Факти! Това е ваша публикация от 28.04.2018г.
  • 34 Ами прави са хората

    4 28 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Радват се на богат живот за десетилетия. На какво се радваха българите след 1945г че са го ритнали яростно с падането на стената?
  • 35 Сър Пичук

    10 62 Отговор
    Обективният коментар би трябвало да включва лист с войните и нападенията на съветската/руската армия. Аз ще напиша само за Афганистан, където за 10г по непълни данни са убити над 3.5 милиона цивилни. Ако някой си направи труда да сметне, това прави по няколкостотин цивилни жертви всеки божи ден през тези 10г, включително в Събота и Неделя и на всички празници.
    Можем да прибавим и Корейската война, инициирана от тях, където те участват пряко с корейски униформи, Унгария 1956, Чехословакия 1968, двете чеченски войни, Грузия и т.н. и т.н.
    Китай е с манталитета на Кремъл и затова подкрепя Путин.
    През ВСВ съучастници бяха Германия и Япония, сега са Русия и Китай. Историята се повтаря и жалко, че някои не са я разбрали и не са си взели поуки.

    Коментиран от #46, #84

  • 36 Гандалф

    81 0 Отговор
    А, не ли е истина...когато хвърлиха атомната бомба над япония, се оправдаха, че било воина..гогато водиха воините във виетнам, сърбия, кореа и ред други държави декларираха, че защитават граждански свободи или американски интереси...в кои военен конфликт хе не се са намесвали, пряко или косвено...не одобрявам инвазията на русия, но трябва да се мери с един аршин..войната е най голямото зло...

    Коментиран от #45, #48

  • 37 Ники

    33 9 Отговор
    Много недемократично изказване от страна на Китай.
  • 38 Мариупол и Херсон

    20 2 Отговор

    До коментар #19 от "Мариупол и Херсон са се предали":

    Гръцки думи и двете. Гърци живеят ли в Украйна?
  • 39 кир Ливанчо

    8 29 Отговор
    прави са донякъде... ако Путин не беше агресор, щеше да търси дипломатически пътища... и ние може да обявим югозападната съседка за фашист към българската народност и население там и да проведем денацификация. Но не сме като Россия. Ние сме малък член на НАТО, който не може да защити собствената си територия, а не "велика сила", като САЩ, РУСИЯ, Китай... за ррзлика от тях ЕС Няма единно мнение и политика по доста въпроси и това е проблемът
  • 40 Сър Пичук

    9 30 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Повечето заводи на прочутата китайска икономика са на западни фирми, които ги захранват с технологии и поръчки. Отделно, че пазарът е на Запад. Китай нека си произвежда колкото и каквото иска, но ако няма пазар ще си яде произведеното.
    И само за сведение, най-големият производител на чипове е Тайван. И ако Китай няма проблеми с чиповете, това е защото изпълнява западни поръчки, но с неговите мераци към Тайван може кранчето да секне много бързо.
    Нещата са много по-сложни и дори Русия ще се замисли преди да спре газта за Европа, защото все пак и трябват пари.

    Коментиран от #57, #59, #85

  • 41 🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸

    1 22 Отговор
    Ок Ван обаче поминката ти изтече , аре марш обратно в sweat шопа да ми довършиш новия айфон!
  • 42 Наркос

    13 0 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Коя икономика се е сринала ? Сигурно, твоята лична 😂
  • 43 Фффффф

    5 31 Отговор
    Жалки подлизурковци са китайците,страх ги е от Путин...
  • 44 Кокорко

    23 1 Отговор
    Така вярно е краваритес Е месят навсякьде
  • 45 Сър Пичук

    6 37 Отговор

    До коментар #36 от "Гандалф":

    До 1990г СССР изнасяше революция, т.е. финансираше терористични организации, и цели държави и армии, за да насаждат комунизъм по света. Това беше по наложената още от Ленин доктрина за световната комунистическа система. В отговор САЩ и съюзниците му започнаха да изнасят "демокрация" и да пазят света от комунистическото нашествие. В резултат на тези действия бяха и войната в Корея и тази във Виетнам и в Лаос и в Камбоджа и много други, независимо какво се пише за причините им. И двете страни слагаха лоялни на тях правителства за да работят за техните интереси. Никаква разлика, само дето там, където САЩ спечелиха хората живееха по-добре, докато тези под контрола на СССР мизерстваха заради сбърканата икономическа система, която налагаха. След срутването на СССР САЩ продължиха да налагат "демокрация", а Русия смени тактиката и заложи на превъоръжаване и силово налагане на своите интереси сред бивши съветски територии, като единственото ново "завоевание" беше Венецуела. Интересното е, че всички говорят за лошите САЩ, които нападнаха Афганистан, Ирак и т.н., но никой не коментира кой се възползва от свалянето на Саддам, например. Накратко, от 23 чужди петролни компании в Ирак, 3 са руски, 4 китайски, няколко японски, малайзийски, турски, британски и т.н. и само една американска. Виждаш ли двуличието на пишещите за американската агресия, които не се свенят да се възползват от нея.
  • 46 За пореден път

    48 1 Отговор

    До коментар #35 от "Сър Пичук":

    Че руските и бившите съветски политици не са цвете за мирисане, е ясно, но това съвсем не превръща краварите и брюкселските зелки в положителни герои. Дано последните да имат достатъчно мозък в кухарниците, за да не решат, че трябва пряко да се включим във войната както настояват у нас Костов, Паси и цялата останала сган. Нали се сещате, че ако това се случи, тия хубавци ще се изпокрият като мишки, а нас ще ни оставят да им сърбаме попарата.

    Коментиран от #51

  • 47 Мигащ на парцали

    2 15 Отговор

    До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Кличко съм. Търся те. Не бягай любими.

    Коментиран от #49

  • 48 Сър Пичук

    14 7 Отговор

    До коментар #36 от "Гандалф":

    Списък на чуждите компании разработващи нефтени находища в Ирак:
    BP - Великобритания
    China National Offshore Oil Corporation (CNOOC) - Китай
    China National Petroleum Corporation (CNPC) - Китай
    Dragon Oil - Дубай
    Egyptian General Petroleum Corporation (EGPC) - Египет
    Eni - Италия
    ExxonMobil - САЩ
    Gazprom - Русия
    Inpex - Япония
    Itochu - Япония
    Japan Petroleum Exploration Company (Japex) - Япония
    Kogas (Korea Gas Corporation) - Ю. Корея
    Lukoil - Русия
    Pakistan Petroleum - Пакистан
    Pertamina - Индонезия
    PetroChina - Китай
    Petronas - Малайзия
    Rosneft - Русия
    Sinopec (China Petroleum Chemical Corporation) - Китай
    Sonangol - Ангола
    TotalEnergies - Франция
    Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) - Турция
    United Energy Group (UEG) - Хонг Конг (Китай)

    Нали е ясно колко лицемерни са всички държави, които уж са против лошите САЩ, но с радост ползват всичко, което могат от неговата "лошотия". Всичко е театър и пари.
  • 49 Хахаааа

    3 1 Отговор

    До коментар #47 от "Мигащ на парцали":

    Пази му лицето, моля те...
  • 50 Ненахранен

    2 7 Отговор

    До коментар #5 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Кличко съм. Търся те. Не бягай любими.

    Коментиран от #69

  • 51 Сър Пичук

    10 16 Отговор

    До коментар #46 от "За пореден път":

    Аз също се надявам ако не на здравия разум, поне на инстинктите за оцеляване на сегашните управляващи и разните безумни кресливци. Война е последното, което ни трябва, но не можем и да се снишаваме безкрайно, защото който се опитва да седи на два стола обикновено се оказва на земята. Жалко, че в тези сложни времена имаме едно от най-калпавите правителства за всички времена и един от най-калпавите президенти, обкръжен с руски подлоги.
  • 52 Ха ха

    23 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ето, това е":

    А на тебе ти харесва докато англосаксите те убиват да ти говорят,че си добре.Глупав мазохист.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Стефан Петров

    36 4 Отговор
    На никой от самозваните "експерти" у нас не направи впечатление защо от 15 ядрени блока в Украйна руските войски блокираха само Чернобил. Това бе защото украинския президент искаше да изготви там "мръсна бомба" и ако такава бе изготвена и употребена радиационната обстановка у нас и в Европа ще стане трагична., а Чернобилската катастрофа щеше да ни се стори играчка. До сега не съм чул по нашите СМИ да се изкаже експерт. Само самозвани политици и активисти на НПО, болшинството от които не са ходили в казармата.
  • 55 Нямам Срам

    28 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пекин-Москва, вечна дружба.":

    Китайците като народ са доста по умни от западния свят .. ще се оправят .. политически нито една действаща система не струва .. каквото и да говорим няма идеална система народа винаги е потърпевш
  • 56 Госあ

    10 6 Отговор
    Китайската дипломация е отново безупречна. Точно затова става дума. Мирното разрешаване на войната минава през неутралитета на Украйна. Вече, ако руският агресор откаже такива преговори, тогава трябва да се пристъпи към пълното му унищожаване и разделяне на парчета .

    Коментиран от #74

  • 57 Димо

    21 1 Отговор

    До коментар #40 от "Сър Пичук":

    Не е съвсем така. Китай и Индия могат да си направят безмитна търговия и определено само това им е достатъчно ,за да си развиват икономиките. Двете държави са 1/3 от световното население и са близо 3 милиарда. Като включим и Русия и примерно Южна Америка , ще видим кой е губещ от цялата история.

    Коментиран от #66, #67

  • 58 China

    1 25 Отговор
    Голяма грешка беше, че дадоха технологии на Китай. Но както и да е, ако има хегемони предпочитам САЩ пред Китай. А и всички тролчета го предпочитат, но им плащат.

    Коментиран от #63

  • 59 Мао

    19 1 Отговор

    До коментар #40 от "Сър Пичук":

    Отиди във Китай и тогава говори на кого са повечето
    Заводи.
    За да направиш каквото о да е трябва китайско участие.
    Минимума е 50/50.
    Китайците си го връткат западняците както си искат.
    И борбата е за техния пазар, дреме им на тях за европа.

    Коментиран от #70

  • 60 Що бе...?!

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Абе":

    Да не са те...,,работили" и едните и другите,че имаш мнение по въпроса...?!?!
  • 61 Я си признай...!

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ето, това е":

    И Теб за ,,измъчвали",с изкривено лице,че така добре знаеш...
  • 62 незнайко

    10 0 Отговор
    Браво ето това е реална позиция с факти и дати !
  • 63 Госあ

    19 2 Отговор

    До коментар #58 от "China":

    Виж са, моето момче, почти всичко измислено идва от Китай. Даже въглищата, бате. А последните няколко години Китай е с почти два пъти повече патенти от сащ и ги водят убедително в научните публикации в природни науки. Какви технологии са дали краварите и откъде всъщност са ги взели краварите ? М ? И колко колонии и войни имат Китай, и колко и какви краварите ? Защо предпочиташ краварите ? Защото бият лошо ?
  • 64 Истина

    23 1 Отговор
    Разбира се че всички конфликти по света се създават от САЩ
  • 65 мммда

    2 0 Отговор
    Сега стана джумбиша.
  • 66 Сър Пичук

    3 4 Отговор

    До коментар #57 от "Димо":

    Сигурно си млад и не си и чувал за БРИКС - съюз между Бразилия, Русия, Индия, Китай и Южна Африка, които тогава бяха във възход. Щяха да убиват долара, да търгуват помежду си, правиха си банки и т.н. И се спъхнаха безславно. Не всичко, което хвърчи се яде.

    Коментиран от #75

  • 67 мммда

    6 1 Отговор

    До коментар #57 от "Димо":

    То и за това се дерат сегашните управляващи в ФАЩ, защото долара вече е загубил своята позиция.
  • 68 1122

    10 0 Отговор
    Не помня кой американски президент беше казал,че откакто САЩ съществуват като държава само 16 години не са били във война с някого.И тези имат наглоста да се наричат ДЕМОКРАТИ? Незнам в превод на английски думата демократ за не се превежда ВОЙНОЛЮБЕЦ ?
  • 69 мммда

    10 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ненахранен":

    Кличко е там заради хонорара баце.
    Зеленски защитава газопровода и другите фирми на фамилия Байдан и акционерите им.
  • 70 Сър Пичук

    2 4 Отговор

    До коментар #59 от "Мао":

    Бил съм много пъти в Китай. Да, за да произвеждаш там трябва да регистрираш фирма с местно участие, но:
    - оборудването идва от Запад,
    - технологиите, системите за производство, за качество и т.н. са западни
    - поръчките идват от Запад и там се реализират.
    - мениджмънта на всички такива фирми е от фирмите-майки
    - самите китайци ползват много ръководен персонал от Сингапур, Малайзия, Тайван, Хонг Конг и т.н.
    - в Китай се става инженер с 3г обучение, а безработицата сред младите специалисти е около 30%. Да, има и много кадърни специалисти, но при толкова население е неминуемо, но само те не могат да подсигурят цялата китайска икономика без чуждестранно участие.
    През кризата 2008-2009г за да спаси икономиката си Китай раздаде милиарди кредити за да стимулира вътрешното потребление, които след това не бяха върнати. С решение на ККП те останаха за сметка на частните банки, които доста позатънаха. Оттогава Китай се стреми да повиши вътрешното потребление за да не е толкова зависим от Запада, но стандарта извън големите индустриални центрове е много нисък и покупателната способност е ниска, така че не им се получава.
    - От години от Китай се изнасят частично или напълно бизнеси, които се установяват във Виетнам, Малайзия, Тайланд, Мексико, Бразилия и т.н.
    Дългът на Китай се оценява на 5.8 трилиона долара, което е доста, дори за тях. Напоследък ръста на Китайската икономика е доста нисък за техните мащаби и не оправдава очакванията.
    Така, че Китай си има
  • 71 Разгеле

    12 1 Отговор
    Най-накрая една новина с истината. Ама вече от постоянната пропаганда на американците и техните подлоги!
  • 72 Васил

    2 3 Отговор
    Ама докато взимахте доларите им и крадяхте технологии бяха добри а?
  • 73 Любопитен

    3 0 Отговор
    АлоОо искам сега някой демократ да обясни фактите.
  • 74 Агресор са

    13 0 Отговор

    До коментар #56 от "Госあ":

    хунтата на бандеровците, узурпирали властта с преврат, с помощта на фащ. Още в първия ден започнаха репресиита на хората. Изгаряне на живи хора, мъчения и всякакви убийства Осем години Путин се опитваше по мирен начин да да постигне приемливо споразумение, 8 г. онея не спряха репресиите. Западните либерастни "партньори" одобрително си траеха и надсмиваха. Насъскваха и въоръжаваха бандерите. Опитаха да направят база в Крим. Не оставиха никаква възможност на руснацит
    Друго. Никъде не е регистрирана държава Украйна и на практика тя не съществува по закона на международното право. Това го заяви на времето Бан Ким Ун и го смениха с послушко в ООН. РФ според същото това Международно право е наследник на СССР. Тя сега влиза ЗАКОННО в СВОЯ ТЕРИТОРИЯ, за да спаси населението СИ ОТ НЕЛЕГИТИМНАТА ХУНТА. Така че няма никакви нарушения от страна на РФ. Това побърква износителите на "демокрация" и те безсилно пищят, лъжат, обвиняват. По - слаби са и разиграват театър. Ако можеха, отдавна да са заличили Русия от картата. Нейните богатства са им жизнено необходими. Светът се променя.
  • 75 Американците

    4 1 Отговор

    До коментар #66 от "Сър Пичук":

    се намесиха в Бразилия и Южна Африка. Сега се опитват в Индия и Китай. Глупаво е да обявяваш какво смяташ да правиш, при това ситуацията с Либия и Ирак е сходна. Траеш си и поставяш другите пред свършен факт.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 абе чайниците да са печелили война 😞?

    1 1 Отговор
    перси,араби,монголи,японци,виетнамци.кой не е правил патица по пекински?
  • 78 666

    0 6 Отговор
    Русия и Китай губят тази война със ядрени и всякакви оръжия.
  • 79 IYI

    3 1 Отговор
    Браво на Китай. Кратко, точно и очеизвадно правилно.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Евроатлантик

    0 1 Отговор
    Списъкът е непълен
  • 82 От страни

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Абе":

    Пробираш? Робска душица.
  • 83 От страни

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "GnG":

    Имам ги повече. От 1622. Нападение на индианците в Джеймстаун. Моя списък е над 200. Ама го трият. Ако мине твоя ще се опитам пак с моя. Една от войните е започната заради това че няколко американски моряка са ги били в барчето в пристанището.
  • 84 От страни

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Сър Пичук":

    Пак лъжеш - всичките тея войни са пак американски а не руски. Не са русняците инициаторите а краварите. Ама няма кво друго да отговориш.
  • 85 От страни

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Сър Пичук":

    Колко хитро го обръщаш: "Повечето заводи на прочутата китайска икономика са на западни фирми, които ги захранват с технологии и поръчки". Обаче запад повече няма да ги види никога. Когато Тръмп се опита да си прибере некъв завод от там китайците му казаха че може да си прибере менъджърите и офисните столове но не повече.
    "Отделно, че пазарът е на Запад. Китай нека си произвежда колкото и каквото иска, но ако няма пазар ще си яде произведеното." Цял свят ще купува китайско а не само Европа и САЩ. И те нема накъде да мръднат, ще мрънкат но ще купуват.
    "И само за сведение, най-големият производител на чипове е Тайван. И ако Китай няма проблеми с чиповете, това е защото изпълнява западни поръчки, но с неговите мераци към Тайван може кранчето да секне много бързо." Днес е Тайывн утре е Китай и тогава ще е обратното с чиповете. То и днес е така вече. От тайван писаха че не знаем що не ви стигат чиповете - нашите производства работят на 100%. Тогава по друг начин се разбира недостига а?
    "Нещата са много по-сложни и дори Русия ще се замисли преди да спре газта за Европа, защото все пак и трябват пари." Еми ако се окажат притиснати до стената и спрат газта? Питай къде ще сме ние.
  • 86 За лапнишараните

    2 1 Отговор
    Много бързо се забравиха Хирошима и Нагазаки, унищожиха 6565десетки хиляди.
  • 87 БРАВО НА КИТАЙ

    2 3 Отговор
    Достойно е да застанеш на страната на истината, дори когато всички са срещу нея и теб!!!
  • 88 Червената чума е истинската заплаха

    4 6 Отговор
    Русия, Китай, Северна Корея и още няколко мижави държави, живеещи от подаяния. Само при Мао в Китай са избити 95 млн. души. От времето на Сталин в СССР, до разпада му, са избити повече от 22-23 млн. души. В момента Русия е образувала метастази в чужди държави: Грузия - Абхазия и Южна Осетия, Молдова - Приднестровие, Украйна - Донбас. Нещо повече, Русия се опитва да анексира, ако не цяла Украйна, то поне източна Украйна до река Днепър. Крим вече го анексираха. В Сирия се опитват да направят същото. Питам: коя държава и коя територия анексираха "лошите" САЩ? В Северна Корея в момента продължават да се избиват хора за щяло и нещяло, да се извършват експерименти с хора за разработка на химически и биологически оръжия, а откакто тази държава съществува до сега са избити около 2 млн. души. В Камбоджа Червените кхмери избиват 3 млн. души само в периода 1975-1979 г. При Тито, в бивша Югославия, са избити близо 600 хил. души, измежду които десетки хиляди българи. Само в България, след установяване на комунистическия режим, са избити над 300 хил. души. Виетнам - 1,7 млн. души. Лаос - повече от половин милион души. И още, и още по цял свят, където са установени комунистически и социалистически диктатури. Всички тези хора, доста над 100 млн. на брой, са избити в МИРНО ВРЕМЕ, не по време на война.

    Коментиран от #90

  • 89 1122

    4 3 Отговор
    Не помня кой американски президент беше казал,че откакто САЩ съществуват като държава само 16 години не са били във война с някого.И тези имат наглоста да се наричат ДЕМОКРАТИ? Незнам в превод на английски думата демократ за не се превежда ВОЙНОЛЮБЕЦ ?
  • 90 Ами

    4 2 Отговор

    До коментар #88 от "Червената чума е истинската заплаха":

    защо САЩ да анексира? Като си купува правителства, като сменя власт, като диктува живота в камара нещастни държави, които поради своята продажност, бедност и тъпота, стават доброволни васали! Жертвите на "демокрацията", не са по малко! Но когато човек гледа едностранно, търси обяснението за нещастията си, само в една посока! Но монетата има две! И понеже знам как разсъждава човек гледащ в една посока, да ти кажа предварително! Не съм русофил, русофоб, комунист, демократ, посока от компаса или цвят от палитрата! Реалист съм и привърженик на истината и мразещ пропагандата, лъжата и крайностите!
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания