"Съвременните американски лидери страдат от синдрома „исторически ревизионизъм“, заяви руското външно министерство, коментирайки изявлението на президента на САЩ Джо Байдън за "едноличната победа на Съединените щати във Втората световна война".
„Според съобщенията в медиите президентът на САЩ Джо Байдън в речта си на военното гробище в Арлингтън в чест на Националния ден на паметта каза, че по време на Втората световна война американските войници са освободили Европа и „буквално са спасили света“. За ролята на СССР и други страни в Победата над фашизма американският лидер не споменава...“, отбелязват от МВнР.
"Американски войници спасиха света и освободиха Европа по време на Втората световна война", каза президентът на САЩ Джо Байдън на военното гробище в Арлингтън, за да отбележи Деня на националната памет.
„Представители на най-великото поколение преди 80 години акостираха на плажовете на Нормандия, освободиха континента и буквално спасиха света", каза той.
В същото време дипломати подчертаха, че Байдън, за разлика от своя предшественик Доналд Тръмп, не е в състояние да отдаде почит на всички борци срещу фашизма. От външното министерство припомниха, че само преди четири години руският президент Владимир Путин и тогавашният му американски колега Доналд Тръмп излязоха със съвместно изявление по повод 75-ата годишнина от срещата на Елба.
На свой ред руският посланик във Вашингтон Анатолий Антонов отбеляза, че американските власти продължават цинично да омаловажават и дори да отричат решаващата роля на СССР в победата над фашизма.
„Няма нито една страна в света, която да е понесла повече от нас в борбата срещу нацистка Германия и нейните сателити, воювали срещу Червената армия на фронтовете на Великата отечествена война“, припомни дипломатът.
Антонов заяви, че реториката на американските политици е „изкривена, за да отговаря на нуждите на деня“. „Ние ще се борим с това и няма да позволим историята да бъде изопачена. Няма да позволим да се забравят 27-те милиона съветски живота“, увери посланикът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Възмутен
Жалко, че е президент на тази велика държава...
Коментиран от #50
05:33 28.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Госあ
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Въх, Я тоже забыл!05:38 28.05.2024
9 Днес май
До коментар #5 от "Госあ":
Още не се е ръкувал с умрелите?Е, така е! На стари години никой не знае, какво ще стане с него, ама защо ни го показват, за президент? Шегуват ли се??? Нещастният болнав пенсионер.
05:39 28.05.2024
10 гост
Коментиран от #327
05:41 28.05.2024
11 дедо Джо
05:42 28.05.2024
12 1234
Коментиран от #14
05:44 28.05.2024
13 Да, пресилено изказване
Коментиран от #53, #65, #96
05:49 28.05.2024
14 гост
До коментар #12 от "1234":
То тъпото е че не е споменал никой от съюзниците все едно те са се справили с всичко хахаха което е меко казано смешно05:51 28.05.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Бе то и Урсула
Не е важно, какво е било, а какво наложат с приказки, че е било. Министерството на истината!
06:00 28.05.2024
18 небрежнев
Истинският победител се познава след войната. Той многократно изпреварва в развитието си победените.
Коментиран от #283
06:00 28.05.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Мекотело гнусно
Коментиран от #34, #223
06:04 28.05.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Не му се
06:08 28.05.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гориил
Коментиран от #216, #228
06:13 28.05.2024
27 Ами
06:14 28.05.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Исторически факт
06:14 28.05.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Пръдливия Ханс
06:16 28.05.2024
32 ЗОРО
До коментар #30 от "Много си се напънал... отзад...":
Ставай и ходи да се изпикаш, че нещо си прежълтял!06:17 28.05.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 един
Коментиран от #43, #204, #249
06:20 28.05.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Васко делчев
Коментиран от #230, #352
06:27 28.05.2024
40 Развийш ли
Коментиран от #213
06:28 28.05.2024
41 Гориил
06:28 28.05.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Гладен си ти
До коментар #25 от "Забелязал":
Ние от скука висим 24 часа пред екраните...Кво друго? Да гледаме навън тъпотията на хората ли? Друсат се, напиват се и с колите се трепат, като мухи. Изпростя всичко.
06:36 28.05.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Гориил
Коментиран от #280
06:37 28.05.2024
49 Софийски
Коментиран от #90
06:40 28.05.2024
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Затриващ
До коментар #24 от "ЗОРО":
Направо... само дето Наци Германия е била пред Москва в този момент и сталин вече е обмислял капитулацията!Коментиран от #52
06:42 28.05.2024
52 Гориил
До коментар #51 от "Затриващ":
Всъщност Сталин е мислел да премине през Ла Манш.06:44 28.05.2024
53 Пишман историк си!
До коментар #13 от "Да, пресилено изказване":
Сталинградската битка е от юли 42 до март 43, а десанта в Нормандия е лятото на 44 г? Къде се изказват неподготвен бе жътурче, хи хипи ? Бетай легайКоментиран от #55, #269
06:44 28.05.2024
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гориил
До коментар #53 от "Пишман историк си!":
Това е вашата фалшива интерпретация на историята.06:46 28.05.2024
56 Бай Митко
06:46 28.05.2024
57 Няма по голямо дъно от САЩ
06:49 28.05.2024
58 Гориил
До коментар #54 от "инж. Ганчо Илков":
Забравили сте. Първо беше анти-Коминтерн акт от 1936 г. което ужасява Москва и кара Сталин да осъзнае, че Русия е обречена да бъде колония на Англия.Коментиран от #86
06:51 28.05.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 хитлер е в Украйна
До коментар #54 от "инж. Ганчо Илков":
А думичката агресор, която ви набиват от пропагандата на САЩ, трябва да я научиш какво означава, преди да я ползваш ни в клин, ни в ръкав06:53 28.05.2024
61 Пак добре че не е казал
06:54 28.05.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Дядя
Коментиран от #71
06:55 28.05.2024
64 Червен кхмер
Коментиран от #89
06:56 28.05.2024
65 Прикована ти е собствената
До коментар #13 от "Да, пресилено изказване":
tпотия, мааало-умнико.80% от Вермахта е бил на Източния фронт.
На западния фронт са ходели ранените да се възстановяват.
Коментиран от #270
06:56 28.05.2024
66 27 милиона
Коментиран от #70
06:56 28.05.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Руснаков
06:58 28.05.2024
69 падналия ангел
До коментар #54 от "инж. Ганчо Илков":
"Сталин и Хитлер, чрез Молотов и Рибентроп подписват Договор за Подялба на Територии", леле колко си прав! А защо мамин забрави това-"Мюнхенското споразумение от 1938 година е споразумение, съставено в Мюнхен на 29 септември 1938 година и подписано на 30 септември същата година от премиера на Великобритания Чембърлейн, премиера на Франция Даладие, райхсканцлера на Германия Хитлер и премиера на Италия Мусолини. Споразумението уговаря предаването на Судетска област от Чехословакия на Германия."?Коментиран от #107
06:59 28.05.2024
70 Нацистите бягат
До коментар #66 от "27 милиона":
в Южна Америка, Канада и САЩ. Сега от там превземат Европа от вътре и я фашизират. Затова и всеки паметник срещу фашизма се руши.07:01 28.05.2024
71 Гост
До коментар #63 от "Дядя":
По принцип си прав,но ако го нямаше този план...колко време щвше да се възстановява СССР...И с банките е така...има лихва но си свършваш нещата за кратко време..Коментиран от #80, #92
07:01 28.05.2024
72 Всъщност победата
07:05 28.05.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Те и сега се
07:08 28.05.2024
75 Софиянец
07:09 28.05.2024
76 Бай Митко
Коментиран от #108
07:10 28.05.2024
77 чичака
07:10 28.05.2024
78 Му ха ха ха
07:10 28.05.2024
79 Жоро
07:12 28.05.2024
80 Дядя
До коментар #71 от "Гост":
"но ако го нямаше този план...колко време щвше да се възстановява СССР", плана "Маршал" не е за СССР. Всъщност американците са го предложили на всички страни. Източна Европа се възстановява от руснаците, които сами са били в разруха. А война на американска територия е нямало. Т.е. ВСВ=икономически подем на САЩ, после правят долара глобална валута и ето ти условия за световен хегемон! Естествено за това си трябва акъл и няколко...много богати еврейски семейства, най-опростено казано!07:13 28.05.2024
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Папата
07:14 28.05.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Историк
Коментиран от #151, #314
07:15 28.05.2024
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Пррррц 🚾🇺🇦🇺🇲
До коментар #58 от "Гориил":
Русия никога няма да бъде колония07:17 28.05.2024
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Българин
07:18 28.05.2024
89 Българин
До коментар #64 от "Червен кхмер":
То за това бяхме почти десет милиона а сега едва пет от хубавата ви демокрацияКоментиран от #94
07:19 28.05.2024
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Ха-ха
До коментар #67 от "Само факти русофили невежи...":
Всичко това е вярно и е така, но задаваш ли си въпроса: Защо след като сега се предоставя на Украйна много повече помощ, не може да се постигне победа. Хора, хора няма. И нима мислиш, че Щатите са искали да унищожат фашизма. Неее, те просто виждат, че Хитлер завладява Европа и ако завземе и Русия, то със САЩ е свършено. Иначе големите борци за демокрация, въобще не ги интересува, фашизъм ли е, социализъм ли е, комунизъм ли е. Важното е да се печатат долари, да се дават за възстановяване на пострадалите от войните държави.07:21 28.05.2024
92 уйко калеко
До коментар #71 от "Гост":
Плана МАРШАЛ е бил за ЗАПАДНА ЕВРОПА В интерес на истината САЩ са предлагали и да се включат в него план СССР и страните под негово влияние(ИЗТОЧНИТЕ),но СТАЛИН отказва.Победата във ВСВ Е НА ВСИЧКИ СТРАНИ ВОЮВЮЛИ СРЕЩУ ГЕРМАНИЯ И НЕЙНИТЕ СЪЮЗНИЦИ.Дори и БЪЛГАРИЯ има своя принос.ЕСТЕСТВЕНО НАЙ ГОЛЯМ ПРИНОС ИМА СССР ЗАЩОТО НА ИЗТОЧНИЯ ФРОНТ СА УНИЩОЖЕНИ МИНИМУМ 80% ОТ ВОЙСКИТЕ НА ВЕРМАХТА,На тези които омаловажават приноса на СССР БИХ ИМ ЗАДАЛ ВЪПРОСА КАКВО БИ СТАНАЛО СЪС САЩ И ВЕЛИКОБРИТАНИЯ АКО ХИТЛЕР БЕ ПРЕВЗЕЛ СССР.Ако го нямаше съюза между СССР,САЩ И ВЕЛИКОБРИТАНИЯ съдбата на ЕВРОПА И СВЕТА би била друга.Коментиран от #258
07:21 28.05.2024
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Гост
До коментар #89 от "Българин":
Нещо си ошашавен...какво ти е виновна Демокрацията че социализма беше нефелен...Ако беше много хубаво нямаше да падне строя нали така...Да напишеш нещо и ти....07:22 28.05.2024
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Ще има и още
До коментар #13 от "Да, пресилено изказване":
Исказването наистина е пресилено но като цяло е...... вярно, стига да се направи безпристрастен анализ, което в наши дни все още е невъзможно.Логиката сочи като най-очевидният победител държавата дала най-много жертви и на чиято територия са се случили наистина най-свирепите битки. НО даже и в тази държава от отдавна си задават въпроса: как и защо го допуснахме ? Спирам до тук...
07:25 28.05.2024
97 Гориил
До коментар #93 от "Бай Митко":
Датата на капитулацията, с която се слага край на Втората световна война, не е от голямо значение. Жалко, че едната страна се опита да я открадне.07:25 28.05.2024
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 !!!?
Коментиран от #126
07:26 28.05.2024
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 УмноКрасив
07:27 28.05.2024
102 Ох ох ох ох съжалявам че неудачници те
Това зло край няма бе!!
Всеки ден се издирва по нещо
07:27 28.05.2024
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Варненец
07:29 28.05.2024
106 Гориил
До коментар #100 от "САТЪРА НА ХАНА":
Сгреши ли Маршал ?07:30 28.05.2024
107 уйко калеко
До коментар #69 от "падналия ангел":
Още тогава в МЮНХЕН 1938 Г. Е МОЖЕЛО ДА БЪДЕ СПРЯН ХИТЛЕР.ДЕЛАДИЕ И ЧЕМБЪРЛЕЙН ТОГАВА МУ ОТСТЪПВАТ СУДЕТИТЕ.А ВПОСЛЕДСТВИЕ И ЧЕХОСЛОВАКИЯ С НАДЕЖДАТА,ЧЕ ФЮРЕРА ЩЕ ТРЪГНЕ СРЕЩУ СССР,НО ТОЙ ПЪРВО ЗАВЛАДЯВА ЗАПАДНА ЕВРОПА БЕЗ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ.07:31 28.05.2024
108 бульгур..
До коментар #76 от "Бай Митко":
Ти мани това,я вчера ходих до свищов да ги посрещам..че ми омразна да ме командва над две години киро киртаков,с подправените подписи на мустаката лена.07:32 28.05.2024
109 тттт
Коментиран от #235
07:34 28.05.2024
110 Да бе както каза колега по долу
Коментиран от #128
07:35 28.05.2024
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Перо
07:46 28.05.2024
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Крумов
когато Хитлер започва операцията при Ардените, СССР 19944-45 година - въпреки "умората" - се "притичват" на помощ от Изток, независимо - че са освободили току-що Румъния, Полша и България.
Това е съвсем смешно.
Наистина - руснаците не са могли да "синтезират" авиационен бензин - тоест - това е така и алуминиевите плоскости за самолетите са им били нужни, това кой го отрича.
Но - Хитлер е бил спрян единствено от Червената армия.
Да те изпратят на Източният фронт - е било равносилно на наказание.
Цяла армейска група - "Мителгруппе" е изчезнала - през 1944 година, руснаците си боядисват танковете - да са по незабележими, извършват се маневри през нощта и т.н., така щото като почват атаката, германците са объркани.
07:49 28.05.2024
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Историк
Това, че съветските/руските фашисти подправиха цялата си история, включително и тази за ролята им във ВСВ, не означава, че света не трябва да се придържа към фактите.
Коментиран от #281, #285, #348
07:52 28.05.2024
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Точно така
До коментар #111 от "Cамо факти русофили вмиpиcaни...":
Какво представлява заемът на практика?Дългосрочно погасяване на дълга и печалби от лихвите върху главницата.И не употребявай думата ,,помощ",която означава безвъзмездно дарение.Да си играеш със съдбите и живота на хората с крайна цел печалба е начин на съществуване на банкерското съсловие.Коментиран от #130, #142
07:53 28.05.2024
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Историк
До коментар #127 от "Точно така":
"И не употребявай думата ,,помощ",която означава безвъзмездно дарение."помощта̀, мн. по̀мощи, ж.
1. Обикн. ед. Съдействие; поддръжка, която се оказва на някого.
Пробвай пак.
Коментиран от #187
07:55 28.05.2024
131 Факти само русофилчета
До коментар #129 от "Българските турци":
"Законът, с който е дадено началото на програмата "Заем-Наем", влиза в сила през март 1941 г. и дава възможност на САЩ да предоставя оръжия, провизии и суровини на стратегически важни държави, които воюват с Германия и Япония. Това основно са Великобритания, СССР и Китай. САЩ изпраща помощ на стойност близо 50 млрд. долара (равняващи се на 608 млрд. долара към 2020 г.), а помощта за СССР се равнява на 11.3 млрд. долара. В допълнение голяма част от помощта на стойност 31 млрд. долара, изпратена на Великобритания, също е предадена на Съветския съюз с конвои през Баренцово море до Мурманск.Най-видимата част от помощта е предоставянето на 400 000 джипа и камиони, 14 000 самолета, 8 000 трактора и строителни машини, както и 13 000 танка.През "Заем-Наем" САЩ доставят повече от една трета от всички експлозиви, използвани от Съветския съюз по време на войната. САЩ и Британската империя предоставят 55 % от алуминия, който СССР използва по време на войната и повече от 80 % от медта.
Гepмания сега щеше да има граница с Китай, ако не бяха американците...
Коментиран от #139, #150, #156, #255
07:56 28.05.2024
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Това нищо не е!
Тъй, че не се учудвайте! Процеса си тече!
Коментиран от #137
07:58 28.05.2024
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Сибир е Китайски
До коментар #133 от "Това нищо не е!":
А в Русия че Ленин е написал Азбуката08:00 28.05.2024
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Българските турци
До коментар #131 от "Факти само русофилчета":
"Една от силните страни на американците е способността им да представят това, което всъщност е американски интерес, като универсална ценност. Това изглежда като малък трик. Но това има сериозни интелектуални последствия, защото ако градиш външна политика, основана на ценности, криейки интересите си, тогава се лишаваш от възможността да водиш смислен диалог. "Днес, които осъзнават този трик, един по един започват да се сформират в противоположен фронт срещу тази изопачена действителност !...Сатанизираха Путин !... Орбан стана Троянски кон !...Ердоган диктатор - султан ,касапин на ПКК и сирийските им разклонения !... Обявиха Нетаняху и Израел за Ангели небесни и доблестни борци срещу кръвожадни "цивилни" терористи !..Това е един ултра Гьобелски трик, на който е способен само един Сатаничен евангелистично - ционистичен манталитет !!! ...
Продават оръжие и говорят за човешки права ?!... Това ако не е арогантност и подигравка с ценностите на цивилизацията ни, е един безпрецедентен парадокс на нашето съвремие !!! Живеем в най кръвожадния стадий на един отмиращ световен ред !...Разумът ни ако успее да надделее имаме шанс да оцелеем !...Бог да вразуми лудите и да укроти бесните !!!...
08:02 28.05.2024
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Р.К.И.
До коментар #127 от "Точно така":
Имаме два лагера. В един момент в единия влиза мощна единица. На везната нещата се променят геополитически, икономически, индустриално, военно; ако щеш - психологически. Разбираш ли? Наистина, разбираш ли как натежава кантара? Дори да оставим конкретиката като консерви и партенки - разбираш ли как коориданатата се измества?Коментиран от #183
08:06 28.05.2024
143 Мишел
Във всички останали войни, които САЩ не са загубили, те са само част от победила та коалиция. Приносът за победата на САЩ в нито един от тези случаи не е решаващ.
Коментиран от #149, #323
08:06 28.05.2024
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 За старчето,
08:14 28.05.2024
149 Историк
До коментар #143 от "Мишел":
Интересно защо СССР не може да спре Германия докато не започва да идва масивната помощ от САЩ и САЩ и Велкобритания не успяват да обезсилят германските ВВС и ВМС?Коментиран от #154, #177
08:16 28.05.2024
150 Пилотът Гошу
До коментар #131 от "Факти само русофилчета":
ВСВ през 1941 ли започва? Баят нагло от страна на неуки туземци като твб да твърдите, че страната, която финансира И ГЕРМАНИЯ, била спечелила, като всъщност тя е причината да е възможна ВСВ. Въртейки бизнес и с двете страни и намесвайки се чак накрая, когато идва ред за разделяне на тортата. Англия и Франция и те се пробваха с така наречената Phoney war, ма забравиха, че не ги дели цял океан от Германия...Коментиран от #152
08:17 28.05.2024
151 Червен кхмер
До коментар #84 от "Историк":
Истината я знаят по грамотните.Видяхме как се развиваме ФРГ и ГДР.И защо комунистите и АсвАбАдителите построиха една безумна стена за да не бягат масово хората от изтока.Иначе план Маршал и бързо възстановяване, на Изток съветски окупационен план - конц.лагери тип Белене, затваряне на границите, насилствена колективизация и съветски тип колхози с голям дефицит по магазините......и други прелести от азиатско-сталински-див комунизъм.
Не дай Боже руснак да те "АсвАбАждава"
Коментиран от #188, #195
08:17 28.05.2024
152 Историк
До коментар #150 от "Пилотът Гошу":
"ВСВ през 1941 ли започва? Баят нагло от страна на неуки туземци като твб да твърдите, че страната, която финансира И ГЕРМАНИЯ"Посочи си източниците, че САЩ е "финансирал" Германия след 1938 година.
Също така, ВСВ не започва 1941 година.
ВСВ започва септември 1939 година, когато СССР и нацистка Германия заедно и съгласувано нападат Полша а селд това и други европейски страни. Като СЪЮЗНИЦИ.
Коментиран от #166, #170, #178
08:19 28.05.2024
153 Шопо
Коментиран от #160, #173
08:24 28.05.2024
154 россиян..
До коментар #149 от "Историк":
Ами ако щатите бяха пратили и малко войска,и на девети вместо да ни освободи трети украински фронт,щеха да го направят американците от некой техен фтонт..Коментиран от #163
08:24 28.05.2024
155 Българските турци
08:28 28.05.2024
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Трябваше още през 1944
08:31 28.05.2024
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 да бе, да
До коментар #153 от "Шопо":
Обаче не питаш защо са ги издигнали тези паметници, нали? Ще ти кажа - издигнали са хората, които са преживели ужаса на войната и добре са знаели кой ги е освободил и преди десетилетия по-късно безсрамници да започнат да пренаписват историята. Къде в Европа има изградени мемориали на американската армия, знаеш ли? Както е тръгнало сигурно скопо ще има, защото тепърва предстои европейците да узнаят, че Байдън ги е освободил от Хитлеристка Германия. Обаче колкото и да наричаш черното бяло, то си остава черно и бяло няма да стане.08:36 28.05.2024
161 Историк
До коментар #156 от "Мишел":
"а ролята й в победата над Германия е направо мижава."Цитирай кой съвременен историк е изразил такова "мнение". Само един.
Коментиран от #171
08:36 28.05.2024
162 Че те участвали ли ли
Коментиран от #164
08:36 28.05.2024
163 Ми що не пратиха
До коментар #154 от "россиян..":
бе, ами само ни бомбардира а и избиваха цивилни, жени и деца? Щот са некадърни и 2 години се бият със слабазите италианци за о. Сицилия и до Рим стигнаха през 1945г. А, как да стигнат до Бг?Коментиран от #191
08:37 28.05.2024
164 Историк
До коментар #162 от "Че те участвали ли ли":
"Докато местното население не изпита директно ужаса на войната, никоя страна не може да е победител."Това "условие" определя, че руснаците няма как да са "победители" в Руско-турската война от 1878 година.
Ясно.
Коментиран от #168
08:38 28.05.2024
165 Правилно е
До коментар #159 от "Историк":
да се пита кое е вярно?08:40 28.05.2024
166 Смех в блатото
До коментар #152 от "Историк":
Дядка как е ,рипа ли стария пън?08:41 28.05.2024
167 фАНТОМасс
08:41 28.05.2024
168 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #164 от "Историк":
Знам ,че тъжиш още за османското присъствие.Скоро отново може да стане реално.Коментиран от #172, #184
08:42 28.05.2024
169 Тото 1 и Тото 2
08:43 28.05.2024
170 Мишел
До коментар #152 от "Историк":
Лъжеш.Втората световна война започва с разделянето на Чехословакия според решенията в Мюнхенското споразумение между Германия, Великобритания, Франция и Италия.
08:43 28.05.2024
171 и защо
До коментар #161 от "Историк":
трябва да е съвременен историк? Защо не например историци, които са били съвременници на тези събития?Коментиран от #176
08:43 28.05.2024
172 Историк
До коментар #168 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":
Живеенето на Запад те е разглезило.08:44 28.05.2024
173 чекисть..
До коментар #153 от "Шопо":
В букурещ има паметник на крассная,във виена също,в берлин има три,този в трептов паркь е направен от червен гранит взет от канцлерството на адолфь и си спомням надписа,,Днес всички признават,че съветският народ със своята самоотвержена борба спаси цивилизацията на Европа.от фашистките главорези,това е голямо постижение за исторята на човечеството,,08:44 28.05.2024
174 Коментар#23 не му се сърдете
08:45 28.05.2024
175 фотоУВЕЛИЧЕНИЕ
08:45 28.05.2024
176 Историк
До коментар #171 от "и защо":
Дай историк съвременник на тези събития, който да е смятал, че приноса на Великобритания за победата над нацизма е "направо мижава". Само един.Коментиран от #179, #180, #182
08:45 28.05.2024
177 Мишел
До коментар #149 от "Историк":
Лъжеш.Лендлизата за СССР започва след като германската армия беше спряна при Москва и Сталинград, претърпя поражения там и започна да отстъпва на запад.
Коментиран от #185
08:46 28.05.2024
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 от изворчето
До коментар #176 от "Историк":
Какво казва Чърчил за Сталин:“Всяка сутрин се моля Сталин да е жив и здрав. Защото само СССР е в състояние да победи фашистка Германия”. Няма нужда от историци, нали?
Коментиран от #196
08:50 28.05.2024
180 Мишел
До коментар #176 от "Историк":
Ти се пишеш историк. Дай сведения за някакви големи победи на западния фронт и ги сравни с тези на източния фронт, та да станеш за смях.Коментиран от #189
08:51 28.05.2024
181 Майк Алън Патън
Дано само на тези далечни планети не срещнат виетнамци и афганци , че видяхте как ги изритаха !
08:52 28.05.2024
182 Как да ти се даде
До коментар #176 от "Историк":
такъв кат всичките са с кукувиче хралупи на раменете, кат теб.08:52 28.05.2024
183 Не,не мисля така
До коментар #142 от "Р.К.И.":
Имаме един лагер на богатите,които се стремят да станат свръхбогати.Загиналите и пострадалите във войните накрая са само статистика.08:52 28.05.2024
184 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #168 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":
Не завиждай като типичен га ньовец,кой както се уреди.А иначе безплатен обяд няма и пачки с пари разхвърляни по улиците също,даже монетите ометохме.08:54 28.05.2024
185 Историк
До коментар #177 от "Мишел":
Преди да започне ленд-лийза (не лендлизата) германските ВВС и ВМС биват на практика разгромени от Великобритания с ПОМОЩТА НА САЩ. Дотогава руснаците само ОТСТЪПВАТ, така че това са фактите, колкото и да не ти харесва.Гигантска част от германските усилия се насочва към подчиняването на Великобритания, което помага в ГИГАНТСКИ мащаби на усилието на СССР да задържи доскорошния си съюзник нацистка Германия. Дори не става дума само за това, че германските ВВС и ВМС са разгромени, а това, че не са могли вече пълноценно да участват в операциите срещу СССР.
Това са фактите и няма начин да бъдат заобиколени.
Всъщност, самите съветски ръководители от това време пишат за значението на Ленд-лийза и генерално за ролята на съюзниците, тъй че нямам нужда от случайни хора да ме "просветляват" на тази тематика. Не знаят и не са чели достатъчно за това.
Коментиран от #197, #218
08:55 28.05.2024
186 Ало - Ало.....
Достатъчно ясно и красноречиво свидетелство и ИСТОРИЧЕСКА ИСТИНА ! Не е за закостенело-грандоманските американски мозъци !
Коментиран от #279
08:55 28.05.2024
187 Хи-хи-хи
До коментар #130 от "Историк":
Не четеш,но пишеш,пиши си.Коментиран от #199, #209, #211
08:55 28.05.2024
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Историк
До коментар #180 от "Мишел":
"Дай сведения за някакви големи победи на западния фронт"Битката за Британия.
Дай ми пример за такова масово поражение на германските ВВС на Източния фронт.
Коментиран от #214
08:58 28.05.2024
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 россиян..
До коментар #163 от "Ми що не пратиха":
Даже паметници им прайме и носиме цвекье дето са бомбили б-я,сега ще праат и на дебелио ингелиз с пурата оня уистън,дека е казал след поредното бомбардиране на столицата,,След като лекарството е свършило толкова добре работата,нека да продължават да го получават,,и след като разорете таз нива отдолу-насадете компирь.09:01 28.05.2024
192 666666
09:01 28.05.2024
193 Прав е Байдън
Победата над Хитлер беше спечелена от антихитлеристката коалиция начело със САЩ, които воюваха срещу фашизма в целия Свят и срещу Япония и Италия и безусловно Съветския съюз, ако беше сам срещу Германия и не му бяха от 1941г помогнали САЩ, щеше да бъде разгромен и победен, защото НЯМАШЕ икономиката, технологиите и капацитета да воюва сам срещу Германия , а имаше само "пушечно месо" в излишък и въобще не е за гордост, а е за срам че СССР дава 27 милиона военни жертви във войната , А факт е че през 20-30-те години Америка по обем и бурно развитие на промишленото и научно технологичното производство вече превъзхожда всички останали страни по света взети заедно, включително с Германия.
Коментиран от #207
09:04 28.05.2024
194 Бай Хлопни Дъска
09:05 28.05.2024
195 Българските турци
До коментар #151 от "Червен кхмер":
Това е истината на грамотните , които четат историята през призмите които са поставени пред техния взвор към световната реалност ! Ние неграмотните я изживяхме в Белене , в насилствената колективизация , във "възродяването" иззад СТЕНИТЕ на Желязната завеса , във вихъра на Студената война и затова знаем от личен опит истината за днешната изопачена Демокрация , крепяща се само на потребителския нагон на човешката алчност и кухата празнота на духовния и морален вакум в съзнанието на съвременния "грамотен" хомосапиенс !!!09:06 28.05.2024
196 Историк
До коментар #179 от "от изворчето":
Дай си източника за тези думи на Чърчил.09:11 28.05.2024
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 Истината
Коментиран от #200
09:16 28.05.2024
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Не лъжи бе
До коментар #198 от "Истината":
Кога е десанта в Нормандия? После не мрази САЩ, спонсор на гнусните лъжи!Коментиран от #264
09:25 28.05.2024
201 Ердоган
09:27 28.05.2024
202 само грешки правят
Коментиран от #208
09:28 28.05.2024
203 Има и по зле
09:29 28.05.2024
204 ССС
До коментар #36 от "един":
"Сравнете жертвите от комунистическия режим след 1944год. и жертвите преди това..."Кои жертви - като на Бойко дядо му ли! За разлика от теб, аз имах свидетели на събитията преди 1944г. - баба ми и дядо ми! Нищо по-добро не се е случвало със заподозрените/набедени за антифашисти или ятаци.
09:30 28.05.2024
205 Историк, н.с.
09:30 28.05.2024
206 454545
09:30 28.05.2024
207 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #193 от "Прав е Байдън":
Бай Дън по принцип трудно си стои прав,а голяма част от тези 27млн съветски жертви са цивилни,безпощадно изтребвани от германците.Защо удобно забравяш,че цялата "технологична машина "на германците е ползвала всичкия икономически потенциал на окупирана Европа и колко италиански ,румънски ,унгарски дивизии е имало освен доброволците ЕсЕс от цяла Северозападна Европа ?Да си прочетеш отново урока.09:32 28.05.2024
208 Аз съм веган
До коментар #202 от "само грешки правят":
Ако то в твоя случай единствено ароматизира и удря печати.09:34 28.05.2024
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 !!!?
Коментиран от #262
09:39 28.05.2024
211 Историк
До коментар #187 от "Хи-хи-хи":
Ами пиша си ,кво да правя,по 20ст,по 20ст,кап,кап каап..Капка по капка вир става,след като другарите опоскаха парите и нямам за пенсия.Да е жива и здрава Маман Галя ,Господ здраве да и дава още дълги години,благодарение на нея цялото ми семейство и още много други оцеляваме.09:39 28.05.2024
212 Байдрън
Коментиран от #219
09:41 28.05.2024
213 ССС
До коментар #40 от "Развийш ли":
"И до сега човешкия живот там няма значение..."А с какво щатите НЕ отговарят на това описание? Може би там в момента няма бездомни хора? Може би през зимите няма умрели от студ бездомни хора? Може би на бездомните им се осигурява ежедневно храна, и не им се налага да ровят в контейнерите? Може би в щатите не умират от лечими болести, щото нямат здравна осигуровка? Може би тези хора не са ЧОВЕЦИ, и живота им няма значение? А такава картинка по време на соца не можеше да се види нито в СССР, нито в България.
09:48 28.05.2024
214 Мишел
До коментар #189 от "Историк":
Смешен си.Битката за Британия не може да се сравнява с битките на източния фронт, не я лови мащабът.
Участват 1600 немски самолета срещу 2600 английски, резултат 1600 убити немци и 2500 убити англичани. Това за три месеца и половина.
Това е значително по малко от еднодневните средни данни за източния фронт.
Коментиран от #217
09:54 28.05.2024
215 Инна
Но както показва практиката, ваксинацията трябва да се повтори, което се случва сега в Украйна.
Честно предупредихме и дори пеехме в песни:
Нека враговете помнят това, -
Ние не заплашваме, а казваме:
С теб сме обиколили половината свят,
Ако трябва, ще повторим.
09:58 28.05.2024
216 🤣🤣🤣
До коментар #26 от "Гориил":
Знамето на Райхстага не е руското ,а на ссср...Коментиран от #221
10:03 28.05.2024
217 Загубите на жива сина на СССР са
До коментар #214 от "Мишел":
показател за некадърността на съветските генерали, офицери и войници...Нищо друго...
Без помощта на САЩ сега Германия щеше да има граница с Китай...
Коментиран от #222, #224
10:08 28.05.2024
218 ССС
До коментар #185 от "Историк":
"...Преди да започне ленд-лийза (не лендлизата) германските ВВС и ВМС биват на практика разгромени от Великобритания ..."Ти нормален ли, бе? Че НЕ си историк вече е пределно ясно. Като са разгромени ВМС, кой, аджеба, потапя търговските кораби, носещи провизии към Англия, поради което там въвеждат дажби и купони. Чел ли си защо започват масово отглеждане на ревен? Единствения разгром от Великобритания е Дрезден, и то града, не близките военни фабрики. Перфектно планирана в два етапа бомбардировка, целяща максимални жертви (цивилни) и разрушения. Толкова успешна, че дори в Англия обществото е възмутено, а командващия ВВС е опозорен и изпада в немилост и изолация. Това чете ли го, историко?
10:09 28.05.2024
219 В Аржентина русофилче лъжливо
До коментар #212 от "Байдрън":
Там избягаха болшинството немски фашисти....Коментиран от #220
10:11 28.05.2024
220 Историк
До коментар #219 от "В Аржентина русофилче лъжливо":
Не само там,голяма част от натси стите бяха радушно приети в Сащ,а повечето от ЕсЕс Галичина бяха директно прехвърлени в Канада и ЮК.10:13 28.05.2024
221 А СССР
До коментар #216 от "🤣🤣🤣":
е марсиански! Де ви намира тоя боклук зад океана, с акъл на 5 годишни, да ви опростачва?10:18 28.05.2024
222 Лъжеца е дъно в едно общество
До коментар #217 от "Загубите на жива сина на СССР са":
Също като спонсора на лъжи, дъното САЩ!10:19 28.05.2024
223 Да бе
До коментар #21 от "Мекотело гнусно":
при положение, че дават повече жертви от всички останали взети заедно, би трябвало да им говори нещо. разбира се не им говори нищо, защото ще трябва да признаят, че голяма част от тях са тяхно дело. да не говорим, че през половината война са съюзници на хитлерКоментиран от #231
10:24 28.05.2024
224 Мишел
До коментар #217 от "Загубите на жива сина на СССР са":
Да се чуди човек, как при толкова некадърни руски офицери, кадърните немски офицери бяха бити и бягаха от Москва, Сталинград и Ленинград до Елба , че и накрая направиха парад на победените в Москва . Жертвите са много, но при грамаден битки това е неминуемо. На запад битките са малки, такива са и жертвите.Колкото до големите жертви, такива като теб винаги добавят към руските военни жертви и цивилните. А те са много, защото немците са изтребвали цивилните наред.
Коментиран от #226
10:28 28.05.2024
225 ИСТИНАТА
10:30 28.05.2024
226 Няма нищо чудно...
До коментар #224 от "Мишел":
Човешкият живот за болшевиките не означава нищо...Количество за сметка на качеството... Това е тяхната "стратегия" във всички войни и после реват, че дали много жертви...
Абсолютно същото става и сега...
10:35 28.05.2024
227 Бай Благой
Немците обърнаха в контраатака всичката наглосаксонска паплач идваща от Нормандия -1944г...само липсата на гориво ги спря да не ги избият напълно....
Жалко за щатите с такъв изкуфял памперс на власт...
10:37 28.05.2024
228 Росен
До коментар #26 от "Гориил":
Каквото повикало, такова отговорило. Не съм чул комунист да споменава за ролята на САЩ във ВСВ. Само повтарят, че СССР е спечелил войната, даже на това ни учеха в училище, не се споменаваше нищо за САЩ, Великобритания и Франция.Коментиран от #246
10:41 28.05.2024
229 флипп
Коментиран от #232, #233
10:46 28.05.2024
230 Този коментар е премахнат от модератор.
231 На нормалните хора с морал
До коментар #223 от "Да бе":
това, че са загинали толкова милиони, за да са свободни, за да живеят в свободен свят, им идват само чувства на благодарност и признание към Русия! На останалият отпадък, гнуси само с лъжи и жалка пропаганда от САЩ!Коментиран от #236
10:50 28.05.2024
232 Този коментар е премахнат от модератор.
233 Запознат с историята
До коментар #229 от "флипп":
Истината е, че без САЩ, сега РФ нямаше да я има..Първият път, когато САЩ подават спасителна ръка на феодална Русия , е в края на XIX век. В Русия настъпва масов глад, хвърлил страната в социален хаос. В САЩ започват масови благотворителни акции и дарителски кампании в помощ на гладуващите в Русия. САЩ организират и финансират флотилия от кораби, които пренасят хиляди тонове храни, медикаменти, дрехи. САЩ предоставят огромна финансова помощ на руските губернии, тъй като руското царско правителство не може да се справи с хуманитарната катастрофа...
Вторият път, когато САЩ буквално спасяват Русия от социална, икономическа и политическа катастрофа, са годините след болшевишката революция. Какво всъщност се случва в Русия през 20-те години на XX век?Започва глад, който историците определят като най-страшния в цялата история на руската държава и го сравняват с великия мор по времето на Борис Годунов в началото на XVII век. Американският историк Ричард Пайпс пише: Гладът в Русия през 1921-1923 г. е най-голямата невоенна катастрофа в Европа....
Третият път когато хегемона САЩ спасява Русия е по времето на Втората световна война, чрез програмата Лендлийз, програма за 240 милиарда съвременни... долара във вид на оръжие, бойна техника, храна и дрехи... Само ще отбележа, че "могъща и богата" Русия връща микроскопична част от тях..
Четвъртият път 90-е години на ХХ век.Русия отново е в пълна икономическа, политическа и хуманитарна катастрофа. САЩ отново под
Коментиран от #318
10:54 28.05.2024
234 Сър Пичук
В интерес на истината:
- СССР побеждават Нацистка Германия в нейната Велика Отечествена Война, която е част от Втората Световна Война. Русия сега си присвоява заслугите за победата в Отечествената война и си приписва победа в цялата ВСВ
- САЩ имат решаваща роля за освобождаването на Западна Европа, Северна Африка и Азия.
- САЩ имат решаваща роля за победата на СССР над Германия с помощта, която оказват на СССР с оръжия, муиции, храни, облекла, превозни средства, танкове, самолети и т.н. и т.н. И това е признавано от видни съветски държавници след войната. Воюват с Хитлер още от времето, когато той е съюзник със Сталин, а после унищожават в тила на германия рафинерии, оръжейни заводи, складове, военни ешелони и т.н. обезкървявайки хитлеристката армия на Източния фронт. Осуетяват създаването на атомна бомба от Хитлер и снабдяват руснаците с ценна разузнавателна информация. След началото на войната срещу Япония, освобождават. армиите от Далечния Изток, които се включват във войната срещу Хитлер.
Това са обективните факти, а другото са заяжданици на политиците. Руснаците не споменават американците, а те им отвръщат със същото. Какво е чудното?!?!?
Коментиран от #252
10:57 28.05.2024
235 7777777
До коментар #109 от "тттт":
САМО С КАМИОНИ И КОНСЕРВИ НЕ СЕ ПЕЧЕЛИ ВОЙНА! РУСНАЦИТЕ ВЛИЗАТ В ГЕРМАНИЯ С 12 500 ОРЪДИЯ, 5000 ТАНКА Т 34, 21 000 КАТЮШИ И 2 МЛН АРМИЯ И ТАМ НЯМА НИЩО АМЕРИКАНСКО! УЧИЛ СИ ФАЛШИФИЦИРАНА ИСТОРИЯ!Коментиран от #250
11:00 28.05.2024
236 Свободен ли наричаш
До коментар #231 от "На нормалните хора с морал":
Света в който робувахме 50 години на комунистите (русофили)..., че и до днес ?Коментиран от #238, #240
11:11 28.05.2024
237 Жмръц
11:12 28.05.2024
238 Батето
До коментар #236 от "Свободен ли наричаш":
А сега на кого робуваш(миеш гза) бе,па пур?Няма ги руските,е?Хубаво ли е сина ти да ти доведе зет?11:13 28.05.2024
239 краси
11:15 28.05.2024
240 Робуваш, защото си роб
До коментар #236 от "Свободен ли наричаш":
Ето и сега се напъваш да робуваш, като привърженик на лъжите и интригите на САЩ!Коментиран от #242
11:18 28.05.2024
241 мале майко мила
11:24 28.05.2024
242 Този коментар е премахнат от модератор.
243 Неблагодарници
Коментиран от #248
11:26 28.05.2024
244 Жоро Цачев
За това и Западна Европа е проспепираща и богата ,а Източна трябва да догонва .
11:28 28.05.2024
245 Този коментар е премахнат от модератор.
246 Българските турци
До коментар #228 от "Росен":
Не сте чули и не сте чели много повече Неща !!!... Израсъл съм и съм се изучил в България и не съм чул и видял някой да милее и тачи воините загинали по време на Балканските войни и Първата световна война за Царство България !!!... Имам дядо и вуйчо загинали в царевичните ниви край Тутракан , през ония злощастни Балкански войни в бой срещу румънската армия !... Никой не ги тачеше или възхваляваше в учебниците по история в българските училища и не им носеше венци от признателност по празниците !...Занемарили сте почитта към гробовете на загиналите си деди в земите на собственното си отечество а подскачате арогантно , когато става дума за български войнишки гробове някъде из Сърбия , из Македония или край Булаир , Чаталджа , Бунархисар и Одрин !... Всичките им гробове са си там непокътнати ! ... Но не съм аз или който и да е друг турски гражданин... е този който ще се грижи с признателност за тях , или ще се моли за душите на ония които лежат в тях... или ще да им изгради паметници за да ходи там за да им поднася венци и цветя за признателност , от време на време или поне на някой Гьоргьовден !!!...Коментиран от #251, #254
11:29 28.05.2024
247 И къту сиПидал
До коментар #242 от "CпокоПедал!":
Уев или десен си? На кой си роб, няма значение, а желанието да е роб някой, е производно на вакуума в над раменното му устройство! Казват умните се учили от грешките си, а глупавите ги повтаряли! Та някои се напъват влачейки се по интригите и лъжите на САЩ, пак да са роби, продадени и ограбени, без суверинитет и достойнство!11:33 28.05.2024
248 Направо е гнусно
До коментар #243 от "Неблагодарници":
да се гледа опростачено дете, с продадено бъдеще и без история на онова зло зад океана!11:34 28.05.2024
249 И ДРУГ
До коментар #36 от "един":
само в моето семейство са разстреляни двама през фашисткия режим 23 година и един с доживотна присъда добре че го хваща амнистия като се ражда Симеон, хиляди са били избити след 1923 година без съд и присъди и до 1945 е така !хубаво е че гледате нещата само от едната страна фашизма и сега го има и е много опасно явление в съвременното общество!11:36 28.05.2024
250 уйко калеко
До коментар #235 от "7777777":
СССР ЗАПОЧВА ВОЙНАТА С ОКЛО 1000 ТАНКА Т-34 И 50 УСТАНОВКИ ,,КАТЮША,,През целия период на войната са произведени цитираните от ВАС бройки реактивни установки и около 150 000 танка.И КАКТО СТАВА ПО ТОВА ВРЕМЕ ПОЛОВИНАТА НАУЧНО ТЕХНИЧЕСКИ ПЕРСОНАЛ РАЗРАБОТИЛ ТОВА УНИКАЛНО ОРЪЖИЕ(КАТЮШАТА) Е ПРЕМИНАЛ ПРЕЗ СТАЛИНСКИТЕ РЕПРЕСИИ 1937-1939 Г.Може би затова войната заварва СССР С ТОЛКОВА МАЛКО БРОЙКИ.Иначе разработката започва през 1937 г.11:40 28.05.2024
251 Българските турци
До коментар #246 от "Българските турци":
Австралийците и новозеландците след обявяването на Република Турция са дошли и са построили монументите и гробовете на загиналите си воини загинали по време на битките край Дарданелите по време на Първата световна война ! Политиците им по хуманен и дипломатичен начин постигнали спроразумения с Турция и дори самият Мустафа Кемал тогава е публикувал обръщение към майките им на войниците погребани там : "Синовете ви загинаха доблестно в бой по време на война и лежат в земята на нашата страна ! Бъдете спокойни ! Вашите синове са вече и наши синове !" ...11:41 28.05.2024
252 Смех в блатото
До коментар #234 от "Сър Пичук":
Абе многоников дядка нещо пак си се превъзбудил.11:47 28.05.2024
253 Мнение
Пример ВСВ, включиха се краварите, чак когато Русия обърна хода на войната и започна да тика нацитата назад от своята граница!
Наистина задокеанските глобалисти от дълбоката държава са империята на злото на съвременното човечество!
11:48 28.05.2024
254 уйко калеко
До коментар #246 от "Българските турци":
Не си прав.Около 90% от загиналите през войните които води БЪЛГАРИЯ 1912-1945 год .са загинали извън територията на страната ни.От моето село загиналите в тези войни са 56 души като само един от тях си е дошъл ранен и почнал след два месеца другите 55 са загинали край ОДРИН,БЕЛОМОРИЕТО МАКЕДОНИЯ И УНГАРИЯ. В центъра на селото има паметник в тяхна чест с имената им и годината в която са загинали.Почти винаги има цветя защото техните потомци тачят паметта им.Коментиран от #260
11:54 28.05.2024
255 ТАКА ЛИ
До коментар #131 от "Факти само русофилчета":
колкото са победили Хитлер и фашизма във ВСВ толкова САШ ще победят и сега те са постоянните подстрекатели и гледачи на събитията само от далече и когато видят на къде отиват нещата се включват помним всичките им победи еле па 30 годишната им война с Виетнам помни се и позора им в Япония с двете атомни бомби и нескончаемите им военни конфликти в близкия изток .наблюдават се и сега политическите им действия и говорене може би целта е трета световна ама далече от САЩ но са на всяко гърне похлупака,на всяка манджа магданоза!11:55 28.05.2024
256 Аз съм гомил
До коментар #242 от "CпокоПедал!":
Ами ще да си некоя дррррртаа пиии диии рууга щом си живял 30 през соца.Абе веднъж пее далл,за цял живот пеее даллл.12:00 28.05.2024
257 Георги Георгиев
12:01 28.05.2024
258 Мм586
До коментар #92 от "уйко калеко":
Ами да отговоря!За това руснаците получава,няколко стотин подготвени и утвърдени инжинери,които развиват доста добре военните заводи.(Дори и някои лицензи.)Не малка част готова военна техника, готова за военни действия.Последните десетилетия се появяват данни и за парични преводи! Това е било достатъчно да тръгне машината на Сталин.(Той е имал хората)12:02 28.05.2024
259 Иван
12:03 28.05.2024
260 Българските турци
До коментар #254 от "уйко калеко":
Да , някъде в някои села и градове , народната памет е успяла съхрани поне толкова спомен за тях ! Но на кой друг освен съселяните им е пукало за тях до днешни дни ?!... То не е като тук да плюете и да въртите словесна демагогия и да се премятате в патриотича еквилибристика и акробатика !!!Коментиран от #267
12:10 28.05.2024
261 Някой
12:14 28.05.2024
262 ТАКА ЛИ
До коментар #210 от "!!!?":
ама те сащ били вече в русия и се биели там къде са? победата им е неизбежна и ....12:17 28.05.2024
263 Рашките
12:20 28.05.2024
264 Истината
До коментар #200 от "Не лъжи бе":
Характерно за чугунените глави е да не четат друго, освен спуснатото по единствената им гънка в мозъка,свързана с Кремъл. Историята на света тръгва и свършва в Москва. Москва е създала и България. Пази Боже държавата ни от тези русороби.Коментиран от #266
12:22 28.05.2024
265 Мнение
Общо САЩ изпращат на Съветския съюз: 400 000 джипове и камиони, 14 000 самолета, 8000 трактора, 13 000 танка, както и над 1,5 милиона одеяла, 15 милиона чифта войнишки обувки, 107 000 тона памук, 2,7 милиона тона нефтени продукти (за гориво на самолетите, камионите и танковете), 4,5 милиона тона храна. И още оръжия, муниции, експлозиви, алуминий, мед, стомана, лекарства, радиооборудване, радари и др. САЩ дори прехвърлят в Съветския съюз цяла фабрика на Ford, която произвежда гуми за военните автомобили на Съветския съюз.
Коментиран от #321, #322, #344
12:22 28.05.2024
266 Не лъжи бе
До коментар #264 от "Истината":
Кога е десанта в Нормандия? Лъжеца е дъно в едно общество, също като дъното спонсор на лъжите САЩ!12:24 28.05.2024
267 Българските турци
До коментар #260 от "Българските турци":
Всяка година в здрача на ранното утро на онзи злощастен ден на десанта в Галиполи , признателните внуци на австрлийците и новозеландците загинали там им правят помен и опело за покой на душите им ! Някои преди да гърмят гръмки фрази от "Арлингтон" и Вашингтон да погледнат на там за да видят какво е ПРИЗНАТЕЛНОСТ , ВЕЛИКОДУШИЕ и ТОЛЕРАНТНОСТ !!!12:28 28.05.2024
268 Ватниците
Коментиран от #274, #297
12:33 28.05.2024
269 Именно 42 година
До коментар #53 от "Пишман историк си!":
Вермахта държи 29 дивизии във Франция, Белгия и Холандия, Това лесно може да се провери. Чак след провала при Сталинград Хитлер част от тях праща в Русия.12:36 28.05.2024
270 Историк
До коментар #65 от "Прикована ти е собствената":
Чети история и тогава спори, има писано достатъчно за това колко дивизии държи Германия във Франция и Норвегия. Отделно във Африка в помощ на Мусолини.12:42 28.05.2024
271 6666
До коментар #4 от "И Киев е Руски":
Целият свят е руски(съветски).Коментиран от #295
12:48 28.05.2024
272 Баой Дрън некромансър
12:50 28.05.2024
273 Селянка
Коментиран от #275, #294
12:50 28.05.2024
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 Само русофилите казват "истината"
До коментар #273 от "Селянка":
според тяхната представа...13:02 28.05.2024
276 Срещу Съюзниците
Коментиран от #278, #342
13:03 28.05.2024
277 Бай ГЪН няма памет ,
13:14 28.05.2024
278 Затова кажи слава на Русия
До коментар #276 от "Срещу Съюзниците":
че са освободили Европа и света от фашизъм и сега го правят за втори път и не се напъвай, да плюеш на паметта на милионите загинали, за да те има да мърсуваш с лъжи и пропаганда на онова зло САЩ.13:14 28.05.2024
279 А срещу кого
До коментар #186 от "Ало - Ало.....":
да воюват немците на запад? Франция е победена, дори френски войски са на страната на Германия (Франция на Виши), Скадинавските страни са окупирани, Италия, Испания, Румъния, България, Унгария, Австрия са на немска страна. С англичаните се бият ВВС и ВМФ.13:15 28.05.2024
280 гост
До коментар #48 от "Гориил":
Десанта в Нормандия е най лошата военна операция в цялата военна история на света дори американците си го признават хахахах е освен Байдън де там работата е друга бира13:19 28.05.2024
281 гост
До коментар #125 от "Историк":
Абе брачет Кано не вярваш на нищо написано тук има една програма History тя не е руска та да има някаква пропаганда там хората от запада обясняват какво са направили руснаците интересно е че за американците не говорят толко много или и те нямат идея какво е станало само ти си капацитет дори и ветеран хахаха13:24 28.05.2024
282 Бай Митко
Коментиран от #290
13:34 28.05.2024
283 Този коментар е премахнат от модератор.
284 Бай Митко
Коментиран от #288
13:42 28.05.2024
285 Бай Митко до 125
До коментар #125 от "Историк":
"Историк" написаното в 284 е точно за теб адресирано!!!13:45 28.05.2024
286 Стилян
Победата я донесоха САЩ,а Фашистка Русия подложи Източна Европа под робство,което продължи 50 г.к
13:48 28.05.2024
287 зле
Коментиран от #298
13:55 28.05.2024
288 Баце
До коментар #284 от "Бай Митко":
Има мнооогггооо наведени. Забравяш как фашистите хИтлер и сТалин деляха света пък и как ще помниш такива дати. сТалин и пУтлер са фашисти.Коментиран от #310
14:10 28.05.2024
289 Българин
14:15 28.05.2024
290 Този коментар е премахнат от модератор.
291 Ето това са краварите,
14:21 28.05.2024
292 ПЕНКО
14:21 28.05.2024
293 Селянка
Тъмните векове сме спали
14:25 28.05.2024
294 Баце
До коментар #273 от "Селянка":
За нас по лош от фашиста сТалин няма и самите руснаци се отрекоха от него, в България също така ще стане и с фашиста пУтлер.14:26 28.05.2024
295 Баце
До коментар #271 от "6666":
Прав си, целия свят е болен от руската чума.14:28 28.05.2024
296 Фактите
Коментиран от #300
14:32 28.05.2024
297 Баце
До коментар #268 от "Ватниците":
Защо ли са помагали, да бяха ги изоставили.14:32 28.05.2024
298 Пълна отврат е
До коментар #287 от "зле":
да се гледа как САЩ съсоипва деца, да си продават бъдещето и миналото! После как да не мразиш това зло САЩ?14:35 28.05.2024
299 Р.К.И.
Коментиран от #305, #306
14:44 28.05.2024
300 Р.К.И.
До коментар #296 от "Фактите":
Ако не беше професионализмът и героизмът на моряците от КВМС (британския флот), до Русия конвои нямаше да стигат. Руснаците трябваше да воюват с голи ръце срещу модерната армия на Вермахта. Как ли щеше да свърши войната?Коментиран от #338
14:50 28.05.2024
301 Kоста
14:51 28.05.2024
302 Този коментар е премахнат от модератор.
303 Този коментар е премахнат от модератор.
304 Този коментар е премахнат от модератор.
305 Пълна с въздух под налягане е
До коментар #299 от "Р.К.И.":
Ръчна Количка с Инжекцион /Р.К.И./15:04 28.05.2024
306 Сър Пичук
До коментар #299 от "Р.К.И.":
Не, бе.И тогава "миролюбците" са били против въвличането на държавите им във войната и са разчитали Хитлер и Сталин да се заситят и наиграят и да спрат.
Същото го виждаме и сега.
От дистанцията на времето ни изглежда, че най-правилното и логично действие е било да смачкат двуглавата ламя още тогава, дори казваме, че е престъпление, но въпроса е защо и днес има хора които искат да оставят Путин да се "насити" и "наиграе" и да спре.
Коментиран от #335
15:04 28.05.2024
307 Този коментар е премахнат от модератор.
308 Този коментар е премахнат от модератор.
309 Този коментар е премахнат от модератор.
310 Р.К.И.
До коментар #288 от "Баце":
Знаеш ли защо е този яростен, кървав щурм към Берлин 1945. Веднъж, пропаганден "Ние забихме знамето", но има и друго. Нарича се АРХИВИ! Архиви за отношенията Берлин-Москва има на две места - в Москва и Берлин. За Москва е жизненоважно първа да се добере до тези архиви.15:09 28.05.2024
311 Този коментар е премахнат от модератор.
312 Пояснение
15:20 28.05.2024
313 Цуца
15:22 28.05.2024
314 СЕРП И МОЛОТ СМЕРТ И ГОЛОД
До коментар #84 от "Историк":
Какво ни поднасяш тази пропагандно нагласена снимка? Още поваче че слагача на знамето е доказан мародер. Общо на двете си ръце има пет часовника. Като е тръгвал от блатарника даже не е знаел какво е това. По късно снимката е ретуширана и часовниците прикрити.15:35 28.05.2024
315 Тръмп
15:40 28.05.2024
316 Дълго_Име
15:42 28.05.2024
317 'солютно
15:50 28.05.2024
318 6666
До коментар #233 от "Запознат с историята":
Значи червенюгите вместо да са благодарни,са все против САЩ.Откраднаха им и атомната бомба(сем.Розенберг) и сега заплашват с нея целият нормален свят. Това е ненужната империя на злото. От нея лъха безнадеждност.Коментиран от #333
15:53 28.05.2024
319 Исторически парк
15:55 28.05.2024
320 Историк
15:56 28.05.2024
321 Ивелин Михайлов
До коментар #265 от "Мнение":
Това е само 4% от произведеното от ссср капка в морето!15:57 28.05.2024
322 6666
До коментар #265 от "Мнение":
По - добре да не бяха изпращали нищо. Ако не Хитлер,то сталин щеше да ги довърши.16:11 28.05.2024
323 Факт
До коментар #143 от "Мишел":
И дори тогава правилните щати не успяват да победят !16:27 28.05.2024
324 Факт
17:02 28.05.2024
325 рашастан в изолация
17:09 28.05.2024
326 Коко
Коментиран от #332, #334
17:17 28.05.2024
327 12“12
До коментар #10 от "гост":
500+17:47 28.05.2024
328 777777
17:57 28.05.2024
329 Така Така
18:15 28.05.2024
330 Този коментар е премахнат от модератор.
331 Грешка
18:39 28.05.2024
332 Този коментар е премахнат от модератор.
333 Само питам
До коментар #318 от "6666":
А кой я продаде на янките?19:39 28.05.2024
334 Р.К.И.
До коментар #326 от "Коко":
Препоръчвам ти книгата на Антъни Бийвър "Сталинград" (ако не си я чел, разбира се). Сериозен труд на сериозен изследовател. Много неща сме слушали и още по-много сме предполагали, но в тази книга ще срещнеш факти, които не сме и допускали за възможни. ФАКТИ! Командирът на 64-армия строява в редица всички и ги кара да броят до 10. Всеки 10-лично, на място, в строя разстрелва!!! И не защото са се провинили, а за насаждане на страх. Такава държава няма право на съществуване.Коментиран от #337, #340
19:40 28.05.2024
335 Ха ха
До коментар #306 от "Сър Пичук":
Казваш в правилният момент САЩ ще удари Киев и ще превземе Лвов и на глас ще заяви : Ние бихме Зеления фашист.19:42 28.05.2024
336 Трак
19:44 28.05.2024
337 Само питам
До коментар #334 от "Р.К.И.":
Този Джъстин Бийбър под N9 ли се е оказал преди битката?Жалък смешник си.Чети "Параграф22" за да видиш как са търгували,пардон воювали,янките с фашагите.Класика доказана.Коментиран от #357
19:46 28.05.2024
338 Само питам
До коментар #300 от "Р.К.И.":
Британците не са си подали носа от острова до лятото на 1944г.Какви герои бълнуваш и сънуваш?И днес да ги питаш накъде трябва да плават за да идат до Русия ще ти отговорят,че има 2 пътя: През нос Добра Надежда и нос Хорн.Коментиран от #343
19:50 28.05.2024
339 Р.К.И.
До коментар #332 от "Ха ха":
Толстой има една поучителна приказка "Колко земя му трябва на човек". Научил руснака, че в Башкирия има богата земя и хората са доверчиви. Решил да се възползва. Там му казали - колкото земя обходиш за един ден е твоя. Око руско, алчно - тук езерце, там полянка, другаде горичка - забравил се. Слънцето залязва, а трябва да затвори кръга по светло. Хвърля се в непосилен бяг, стига на финала, но там от умора пада и умира. Колко земя му трябва? 6 стъпки, за гроб. Л.Н. Толстой го е написал, търси му на него сметка.19:52 28.05.2024
340 Стига трихте
До коментар #334 от "Р.К.И.":
Защо ме изтрихте? Защото препоръчах на РКИто да прочете "Параграф22",а не да ми пробутва бълнуванията на някой си Бийвър.Долни лъжци и манипулаториКоментиран от #347
19:55 28.05.2024
341 Име
19:58 28.05.2024
342 Ха ха
До коментар #276 от "Срещу Съюзниците":
Япония я разгроми СССР- в Манчжурия.При свършен факт САЩ пускат ядрените бомби за да сплашат целия свят.Е Сталин не трепна.Коментиран от #346
20:01 28.05.2024
343 Р.К.И.
До коментар #338 от "Само питам":
Конвоите през Атлантика от британските острови до Мурманск са екскортирани от британски съдове. Руснаците дори на са имали кораби да посрещат в открито море конвоите. В момента се сещам за две книги написани от участници. Едната е за злополучния конвой ПеКю17, другата за кораба Одисей (по това време най-модерният в света като средства за засичане). Не чети само Ленин и Сталин, чети спомените на участници.20:05 28.05.2024
344 Ха ха
До коментар #265 от "Мнение":
Точната дума е САЩ продават.Нищо не е даром.СССР( накрая Русия) изплатиха всичко.Янките са просто търгаши и днес отново работят по същата схема .Тагаренко подарява българското,но Бай Дън продава.20:07 28.05.2024
345 Самоковeца
20:10 28.05.2024
346 Р.К.И.
До коментар #342 от "Ха ха":
На 10 септември Япония през представителството си в Берн заявява,че ще приеме капитулация. На 12/13 септември красната армия подема атака по целия фронт на съприкосновение с японците. Защо? Та японците в официално заявление слагат оръжие. За да може Москва да се нареди до победителите и да заграби територии. Алфата и омегата на руската политика винаги е било това - да бъдат наричани победители (а още по-добре "Освободители") и да заграбят територии.20:13 28.05.2024
347 Р.К.И.
До коментар #340 от "Стига трихте":
Авторът работи с РУСКИТЕ АРХИВИ! Докато не му хлопват вратата, че много иска да знае. Има го в предговора на книгата. Всичко там са цифри и факти. Ама вие не четете.20:28 28.05.2024
348 Булава
До коментар #125 от "Историк":
Ти си историк колкото аз космонавт.Шашавелко21:27 28.05.2024
349 Жннд
21:44 28.05.2024
350 Този коментар е премахнат от модератор.
351 Копейки
Коментиран от #355
23:45 28.05.2024
352 Васко
До коментар #39 от "Васко делчев":
Абе кухльо, защо да не са нация САЩ, бре, диване нещастно? Ти нормален ли си, кухарчо малък, съветска партенка непрана?23:49 28.05.2024
353 Руснаците
00:23 29.05.2024
354 Коста
03:40 29.05.2024
355 Р.К.И.
До коментар #351 от "Копейки":
В Украйна от Москва е водена целенасочена политика на гладна смърт; изтребление и преселение. За да се заселят там руснаци. И сега казват , ама това е Русия, вижте колко руснаци има. "Братски народ"!? / Опасявам се че към България има подобна политика, само че в ръкавици - без насилие. Засега! /04:50 29.05.2024
356 Бай
04:53 29.05.2024
357 Р.К.И.
До коментар #337 от "Само питам":
Параграф 22 е комедия от типа "Смях през сълзи". Не бъркай литературата с историята.04:55 29.05.2024
358 Факти
11:41 29.05.2024
359 Ти да видиш
Коментиран от #362
12:00 29.05.2024
360 Борислав Иванов
Да не забравяме също така, че както са помагали на СССР по Ленд лиз, така е имало и американски фирми, които тайно са продължавали търговията с Третия райх, почти до края на войната. Абе, трябва да се чете.
14:47 29.05.2024
361 Така е ,
15:54 29.05.2024
362 Защото
До коментар #359 от "Ти да видиш":
не са комплексари, като ватенките !15:57 29.05.2024
363 един друг
16:42 29.05.2024
364 Този коментар е премахнат от модератор.
365 Ей некролог
20:36 29.05.2024
366 Почитане
10:35 30.05.2024
367 Този коментар е премахнат от модератор.