Регионите Донбас и Новорусия са изконно руски земи и следователно не могат да се разглеждат като евентуална териториална отстъпка от страна на Украйна. Това мнение изрази губернаторът на Херсонска област Владимир Салдо в интервю за ТАСС.
„Украйна не е необходимо да прави никакви териториални отстъпки. Това е освободена територия и първоначално е била руска територия. Въпреки че беше отпусната на Украйна по някакви споразумения, тя си остана руска“, каза Салдо.
Той уточни, че наскоро е проверил исторически материали и е открил текста на манифест, подписан от Екатерина II, в който се говори за включването на гореспоменатите земи в Руската империя.
„Тази земя винаги е била руска, след това е била обща съветска земя, след това по време на разделянето на Съветския съюз, тя се озова в част от Украйна. Но това не означава, че това е украинска земя, това е руска земя и първоначално е била нейна. Затова мисля, че това не е териториална отстъпка - това е възстановяване на историческите граници на Русия“, подчерта ръководителят на региона.
Русия винаги е била великодушна, така че след края на конфликта ще може да подобри отношенията си с Украйна, заяви Салдо.
„Участието в този процес на други чужди държави, които са далеч от Русия и от Украйна в частност, е, така да се каже, косвено. А ние бяхме, сме и ще останем съседи. Знаем със сигурност, че Русия винаги е била великодушна. И след края на конфликта все още ще подобряваме добросъседските отношения. Ние сме неразривно свързани“, каза той.
Салдо подчерта, че всяко мирно споразумение винаги се движи към прогрес и сътрудничество.
Той одобри желанието на американския президент Доналд Тръмп за прекратяване на конфликта в Украйна, но припомни първоначалните цели на "специалната военна операция".
„Желанието на президента Тръмп да помогне за спирането и прекратяването на конфликта в Украйна, както казват западните журналисти, разбира се, не може да не бъде одобрено. В същото време е ясно, че ние имаме свои собствени задачи и свои собствени цели. И ние също се стремим да прекратим този конфликт, но с постигането на целите на специална военна операция“, каза той.
„Много е важно президентите Путин и Тръмп да обсъдят помежду си въпросите, които вълнуват много хора“, добави губернаторът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Защото
Коментиран от #20, #38
06:22 21.08.2025
2 Само да попитам
Коментиран от #10, #16, #47
06:23 21.08.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Механик
06:26 21.08.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Иван
Коментиран от #39
06:30 21.08.2025
9 Хмм
Коментиран от #30
06:32 21.08.2025
10 По бункерният договор
До коментар #2 от "Само да попитам":
Ха ха..Психопатът с ботокса чертае граници в бункера.06:32 21.08.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ами
До коментар #7 от "АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ":
Цар Иван Шишман не е предал Търново, а е напуснал столицата след като болярите решават да се предадат, на следващия ден се срещнали с турците като очаквали да им запазят привилегиите, но били посечени, не повярвали на предателите, българският цар отива в Сердика, която още се държи, след като крепостта пада, отива в Никопол, там идва краят, убит е от турците, докрай е защитавал България, само той и добруджанският деспот не са участвали на страната на турците при завладяването на останалите български земи, "юнакът на юнаците" Марко Кралевити е убит в Добруджа, където на страната на турците воювал срещу добруджанските българиКоментиран от #24
06:39 21.08.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Гочо 3
Коментиран от #17, #21, #46
06:48 21.08.2025
16 Мишел
До коментар #2 от "Само да попитам":
Когато вече са били руски, на повечето места в света не е имало международни договори.Коментиран от #32
06:59 21.08.2025
17 Аман
До коментар #15 от "Гочо 3":
"Стара Велика България е съществувала през 7-ми век. Държавата се намирала в района на северното Причерноморие, обхващайки днешна Украйна и Южна Русия. Границите ѝ били приблизително: на изток река Кубан, на юг Азовско и Черно море, на запад река Днепър, а на север река Донец. "07:01 21.08.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Дика
07:04 21.08.2025
20 Меси
До коментар #1 от "Защото":
И Литекс е Цска07:06 21.08.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Мишел
До коментар #4 от "Кирил":
Грешиш. Руските селища на Курилските острови и на Хокайдо , с църкви и руска администрация, са част от Иркутска губерния и ги е имало още когато там са живеели айни, преди да се появят японските заселници.07:09 21.08.2025
23 Артилерист
Защо запада, начело със САЩ на Байдън, игнорира цялата предистория и спекулативно започва от навлизането, "инвазията", "агресията" на Русия? Толкова е просто, че ако бяха приложени Минските споразумения, война нямаше да има, но това западняците не искат да го признаят, защото те искаха, подготвяха и започнаха тази война чрез неонацисткия режем на Украйна.
07:18 21.08.2025
24 болгарин..
До коментар #12 от "Ами":
Исторята на б-я е бъкано с предатели,те сега използват други инструменти-ето двамата плондери дека командорат бг-тата им казват че конституцята не им дава право на референдум,,ЗА,,левчето или против изкуствената валута на една несъществуваща юръп държава..а народо мекушав-плеска и вика бис бис на плондерите07:19 21.08.2025
25 син
07:21 21.08.2025
26 Украинска
Коментиран от #29, #33
07:21 21.08.2025
27 жжжжжж
Коментиран от #35
07:26 21.08.2025
28 Факти
07:36 21.08.2025
29 Факти
До коментар #26 от "Украинска":
Името "Украйна" е документирано още през 12-ти век в киевските хроники. По това време Московското княжество изобщо не съществува. Да казвате, че Русия е създала Украйна е толкова смешно. Украйна е създала Русия, но през 18 век Московия си сменя името на Русия за да открадне старата история на Киевска Рус. Украйна е наследник на Киевска Рус, а Русия е наследник на Московия. Киевска Рус е създала Московия, тоест Украйна е създала Русия.Коментиран от #43, #50
07:43 21.08.2025
30 Шопо
До коментар #9 от "Хмм":
Украйна не е държава а територия, руска територия.Коментиран от #40
07:47 21.08.2025
31 Хахахаха
08:13 21.08.2025
32 Хахахаха
До коментар #16 от "Мишел":
Може да са били. Сега не са. И те са се разписали, че тези територии са украински. А и между другото са гарант за тези граници.08:15 21.08.2025
33 Хахахаха
До коментар #26 от "Украинска":
Е да де. Както е и раша в СССР. Раша в СССР е една република. Раша не е СССР. Нали така се разделиха на държави тези републики, едната република раша се отдели, както и другите. Украйна е била част от СССР, а на част от раша.08:18 21.08.2025
34 На този ypoд трябва да е ясно, че
Коментиран от #36
08:25 21.08.2025
35 Бомбите са Руски и убиват Украинци!
До коментар #27 от "жжжжжж":
Бомбите са Руски и убиват Украинци! Изгониха 10 милиона украински жени и децая в 4ужбина и нари4ате това Западна Агресия и Руски Мир! По-изватено нещо не съм 4увал!Коментиран от #37
08:31 21.08.2025
36 има правото на силата с което е
До коментар #34 от "На този ypoд трябва да е ясно, че":
завладяна цялата територия на Русия! Със сила и кръв! Русия е кървава Империя!08:32 21.08.2025
37 Той има предвид руския империализъм
До коментар #35 от "Бомбите са Руски и убиват Украинци!":
В грешка си 😁08:33 21.08.2025
38 То4но така, Украйна е истинската Русия,
До коментар #1 от "Защото":
но Татарската Московия, под крилото на Златната Орда завладя цялата тая територия, като Украйна беше последната завладяна!08:36 21.08.2025
39 Съгласен съм!
До коментар #8 от "Иван":
Тръмп да размени Аляска за Крим, а Калифорния за цяла Европейска Русия!08:37 21.08.2025
40 Това вече е твърде банално
До коментар #30 от "Шопо":
абсурдно... Дай нещо по-достоверно.08:39 21.08.2025
41 Путин
и пияндето Хрусчов.
08:39 21.08.2025
42 бомба за губернатора
Коментиран от #44
08:42 21.08.2025
43 Мишел
До коментар #29 от "Факти":
Можеш ли да дадеш данни за някоя война на Украйна преди 1917 г.?Преди 1917г.граничните области на Русия са се наричали " у края" и у краинци-крайненци е имало и в Алтай, в Памир, Манджурия, Амурска област, Камчатка, Якутия, курилите, Хокайдо, Норилск, Мурманск.
08:49 21.08.2025
44 Хахахаха
До коментар #42 от "бомба за губернатора":
Този е поставен, след като рашата окупира Херсонска област и град Херсон (който уж беше руски завинаги). Този не е избиран от украинските граждани, в Украйна, а е поставен от руската власт след окупацията.08:51 21.08.2025
45 Инж1
09:21 21.08.2025
46 Посетител
До коментар #15 от "Гочо 3":
Турски.Коментиран от #52
09:41 21.08.2025
47 само да попитам
До коментар #2 от "Само да попитам":
идиоте, когато са били руски земи , кой договор според теб трябва да важи? Когато Екатерина е създавала Одеса САЩ не са съществували!Коментиран от #51
10:02 21.08.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Изконно тъп
10:09 21.08.2025
50 Xа ха ха ха
До коментар #29 от "Факти":
Смешни са тъпите ти измислици. Хайде посочи в кои документи и от коя година съществува версията ти? Така наречената Украйна е върху земите на Малорусия и Новорусия. Самото й създаване е плод на хрумването на чичко ленин, в не толкова далечната от историческа гледна точка 1922г. В документите ясно се споменава Киевска Рус и никъде, и никога не е споменато за Киевска Укра. В титлите на руските царе също не се споменава за някаква Украйна. А започват така: Велик княз, цар и самодържец на Велика, Мала, Бяла и Нова Русия, цар Български(след присъединяването на Волжска България при цар Иван Грозни) и т. н. т., и т. н. т. Така нареченият Киев е първата столица на Русия, после Москва, после Петербург. Украйна са наричали земите по границата с Полша, които са преминавали ту в поски, ту в руски ръце. Българинът Киприян Цамблак е ръкоположен за патриарх на цяла Русия в Киев. Прочети за Богдан Хмелницки, та да ти светне пред евроурсулската мъгла. Голем историчар се самоизкара.10:12 21.08.2025
51 Бай Яни
До коментар #47 от "само да попитам":
А преди това като са били последователно български и османски,какъв договор трябва да се разглежда.... Украйнски са и точка.10:14 21.08.2025
52 Били са
До коментар #46 от "Посетител":
Български, после хазарски, татарски и след това турски. При Екатерина Велика стават руски, та чааак и до ден днешен.Коментиран от #57
10:19 21.08.2025
53 Оракула от Делфи
и там се е говори чист църковен старо-български език поне от 1000 г.сл.хр.???
А в селото Малая Перешчечина , е погребан Кубрат, град Киев е издигнат от Шамбат
цар на държавата Дулоба и брата на цар Кубрат!Старата Велика България не е илюзия а е била
огромна държава, населявана от старо български племена ,ами Волжка България от кога е Руска???
Каква "Катарина втора" ги тресе тези" Москхи"???
Религията с която Путин се хвали е християнска, църковните им книги са старо- български
а не гръцки , езика им също!!!
Ами тогава Путин да ни върне Волжка България, и остави Стара Велика България на Украйна ,
след като чете историята така ,както Дявола чете "Евангелието"?
както дявола чете Ивангелието???,
10:24 21.08.2025
54 Резонният въпрос
11:08 21.08.2025
55 Казуар
14:04 21.08.2025
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Оракула от Делфи
До коментар #52 от "Били са":
Ако са били "Татарски", то кои са татарите...монголите на Чингис Хан???Около 1250 г.сл.хр. "Монголите" на Чингис Хан , завлядяват Крим и Балканите, голяма част от земите, които
вече са са на монголите ,тук спира Руското влияние за 250 години, монголите които поставят разни Руски
велможи като васали на Чингис Хан да събират данъци, но не и да управляват...! !!!
14:55 21.08.2025