3 81215

По-малко вероятно е да се заразите с новия коронавирус в самолет, отколкото в магазина

  • самолет-
  • ковид-19-
  • коронавирус

Изследване на министерството на отбраната на САЩ от този месец също установи нисък риск от зараза по време на полети

По-малко вероятно е да се заразите с новия коронавирус в самолет, отколкото в магазина - 1
Снимка: Shutterstock

Рискът от зараза с новия коронавирус по време на самолетен полет при спазване на мерки за сигурност е много нисък и е под риска от зараза по време на рутинни действия като пазаруване или вечеря в ресторант, съобщи Асошиейтед прес, като цитира резултати от проучване на Харвардското училище за обществено здравеопазване.

Авторите на доклада установяват, че рискът от предаване на коронавируса "може да бъде намален до много ниски нива чрез комбинация от многостепенни мерки за контрол". Изследването е финансирано от сдружението "Еърлайнс фор Америка", в което участват авиокомпаниите "Американ еърлайнс", "Юнайтед Еърлайнс", "Делта еърлайнс" и други, както и от консорциум на производители на самолети и авиооборудване и от оператори на летища. Резултатите му бяха огласени на фона на огромните загуби от милиарди долари месечно за авиокомпаниите в условията на пандемията, предаде БТА.

Американските авиокомпании изпълняват едва 50 на сто от полетите, които са имали през 2019 г.

Екипът изследователи от Харвард, работили по проекта, установява, че след като авиокомпаниите са въвели задължително носене на маски на борда, често почистване и промяна в организацията на качване на пътниците, "по време на милионите часове пътнически полети има малко данни за предаване на болестта в самолета".

В доклада си те отбелязват, че пътническите самолети са оборудвани с вентилационни системи, които освежават въздуха на всеки две-три минути и извеждат повече от 99 на сто от частиците с размер като тези на SARS-CoV-2.

Учените са установили също, че предпазните маски значително намаляват риска от пренасяне на заразата по време на кризата с Ковид-19.

Изследване на министерството на отбраната на САЩ от този месец също установи нисък риск от зараза по време на полети. То стигна до извода, че когато хората седят в самолета и носят маска, средно едва 0.003% от въздушните частици в зоната около главата на пътника са заразни, дори и когато всички седалки са заети.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 15 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дервишово семе

    29 1 Отговор
    Да, защото вече никой не лети. Как да се заразиш например от сифилис ако няма секс?

    Коментиран от #3, #5

  • 2 прррц

    7 0 Отговор
    с маска и като сервират храната всички свалят маските и хапват сладко!? а голям магазин за хранителни стоки няма затворен за карантина. няма и аптека затворена или бензиностанция...
    на летището в Амстердам половината са без маски и няма паника
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Дервишово семе

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Хипократ":

    От каквото и когато си отиде от този свят, ще е най - добре да няма обозначен гроб. Що народ се се извърви да се изхожда там.

  • 5 прррц

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дервишово семе":

    от януари до септември през "Хийтроу" са летели 19млн. а през "Шарл де Гол" 19.3млн. което е около 70% по-малко от миналата година
  • 6 Майна

    14 2 Отговор
    ПО ГОЛЯМА ПРОСТОТИЯ ЕДВА ЛИ СА КАЗАЛИ...АКО ХОРАТА НЕ СЕ ПРОТИВОПОСТАВИМ НА ТАЗИ СМЕШНА МАНИПУЛАЦИЯ ЩЕ СТАНЕМ ЕДНА ИЗМИРАЩА ,,ЖИВОТИНСКА,, ПОПУЛАЦИЯ

    Коментиран от #7

  • 7 Майна,

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Майна":

    Колко часа летя и колко часа пазарува последната година?
  • 8 Ники

    10 2 Отговор
    Каква пародия. Наистина смятат хората за глупави. Този цирк трябва да приключи час по-скоро.
  • 9 Bahti

    0 1 Отговор
    Аз съм напред бе! Търся кой да не ми облизва тапата за дезинфеция!
  • 10 Не е вярно

    3 4 Отговор
    Шансът да се заразите на двете места е еднакъв- нула.
  • 11 Чичо Пей

    4 2 Отговор
    Колко взимате писачите на тъпи статии?Питам за един приятел.
  • 12 Странджата

    0 0 Отговор
    Това е заради високото налягане което прави бацилите пияни също като писателите в факти!
  • 13 гост

    7 0 Отговор
    Нормално, климатичната ситема на самолета е направена така, че на всеки пет минути въздуха се сменя. На кратко, взима се въздух от компресорите на двигателите и се кондиционира в така наречените пакове до температура между 15 и 30 градуса. Самолета се надува точно с този въздух, реално като балон за да се поддържа налягането вътре, като това на земята(защото на 10 000 метра налягането е много ниско и пътниците няма да могат да дишат). Но, този въздух се вкарва постоянно и ако не се изпуска, самолета ще се пренадуе и повреди, точно както балон. Допустимата разлика е максимално около 0,57 атмосвери(8,5пси) между налягането в самолета и околното. Та как се регулира тази разлика, с клапан, който изпуска излишният въздух. По този начин, въздуха в салона се обменя на 75% на всеки 3 минути. Дебита и налягането от компресорите на двигателите са доста голями. Примерно, налягането е около 2,5 атмосвери(38 пси). Останалите 25% рециркулират, като минават през два HEPA филтри, коиото са с много висока филтрираща способност и успяват да уловят дори по-дребни частици от вирусите. Та ето отговора, защо в самолет вероятността да се заразиш е по-малка от тази в магазина. Но ако някой се изкиха, вероятността да се заразиш е точно толкова, колкото на открита площ. Поздрави!!
  • 14 Бай Шиле

    2 0 Отговор
    В това "изследване" май е участвал доц.Мангъров.

  • 15 Супер

    3 0 Отговор
    Много е важно да се разбере от кой е финансирано и резултатите го доказват. Изследването е финансирано от авиолиниите, за това и резултата е в тяхна полза.