Отидете към основна версия

4 979 57

Пропуски в изискванията за зимните гуми - причина за много катастрофи

  • зимни гуми-
  • камиони-
  • изисквания

Законът се нуждае от спешна поправка, заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи

Тежките камиони са предпоставка за блокиране на основни пътни артерии през зимата.
Оказва се, че в закона има огромна празнина в частта му за изискванията за зимни гуми.

ТИР блокира магистрала „Тракия” за няколко часа, след като се завъртя при 19-ия километър вчера. Инцидентът предизвика километрично задръстване.

Часове по-късно регионалният министър написа възмутен във „Фейсбук”, че ТИР-ът се е движел "на ски" и публикува снимки, на които се вижда, че гумите на камиона са видимо износени, съобщи БТВ.

В случая обаче акт за некачествени гуми не е съставен. Причината – законът е спазен.

С други думи, ако дълбочината на грайфера е поне 4 милиметра, камионите и всички останали превозни средства не са в нарушение. Тази празнина в закона обаче създава предпоставки за много тежки катастрофи, казва експертът Красимир Георгиев.

„Какво става, ако този грайфер е 4 милиметра, а снегът е 5 милиметра? Получава се една маса между настилката и гумата и от там произлиза понятието аквапланинг – шейна”.

Законът се нуждае от спешна поправка, заявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

„Може би ще имаме 65-та или 70-та поправка, но това е неизбежно, след като помислихме за леките автомобили, те да бъдат със зимни гуми, нека вземем най-добрите европейски практики и за камиони, и рейсове”, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Експертите в правителствения сектор също са на мнение, че в закона има дупка.

„Много експерти са против това, което е прието, естествено, че трябва да се помисли”, коментира Красимир Сребров, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация".

„Явно има някакви пропуски в нормативната база, тъй като опитът ни показва, че и 5 милиметра на автомагистрала създава огромен проблем при тежкото движение”, заяви Дончо Атанасов, председател на УС на АПИ.

Дневно по републиканската пътна мрежа се движат около 10 000 тежкотоварни камиона.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове